Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 158644 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11588
    • View Profile
    • Email
По-скоро е съобразена но не е по-съвременните стандарти а отговаря на такива примерно от 88-ма година. Новите булеварди и ремонтираните обаче си си по модерните стандарти, със скосени тротоари, ниски повдигнати пътеки, ограничители на тротоарите и велоалеите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1080
    • View Profile
    • Email
ЪФФ:
организация на движението - в част си безопастност, тоест точно нуждата от груби гърбици;
Какви груби гърбици и безопасност??? Има си наредба, регламентираща височината и ширината им. В Бургас пък бяха монтирали стоманени гърбици, подходящи за места, където трябва да се спре - митница, тол-кабинка, а не да се мине с 30-40 км/ч. Дали под натиск от Соларис или не, бургаските общинари излязоха разбрани и махнаха неадекватните си покупки. Докато в СО предният зам-кмет директно отказа да спазва закона, а преди година мина акция по частично вкарване в норма на гърбиците и после всичко отшумя.
Единственият работещ начин, по които всички водачи щат не щат са принудени на намалят достатъчно пред пешеходната пътека! Така че майната им на всичките ''работещи'' наредби и разпоредби, щом като животът и здравето е на първо място... Материалните щети са затруднение, но се понасят!

Сега започнаха oт някои места да махат гърбиците от обособените бус ленти... И какво като някои само и само да не намалят, започнаха да влизат там, заобикаляйки пак всичко... Или пък 3D пътеките! Коя от всичките мерки е по -ефективна от грубите гърбици. И защо трябва да е законно, че да е хуманно!
Правилно направиха в София, за разлика от Бургас. Проблемът беше, че не тамошните общинари са разбрани, а че изобщо първите автобуси Соларис бяха пристигнали там, когато поляците им казаха или гърбиците, или гаранцията. Точно започнаха да ги махат и смачкаха едно дете на пътека от която беше премахната гърбицата. Вдигна се доста шум (не поради самите автобуси, а изобщо) и спряха с премахванията ... Нищо повече не се разбра за гаранцията. Вероятно се уплашиха и тук, и затова става така. Но не е начинът.   
« Last Edit: 11.12.2017, 16:34:59 by zirka »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4116
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Тоест да се примирим с факта, че понеже една немалка част от българите имат IQ и съответно култура на шофиране, близки до тези на орангутан, да трябва да строим съоражения, подобни по съпротивление на противотанкови гърбици, само и само да се предпазим от първите, понеже местните общини са тотално абдикирали от задълженията си да контролират и наказват първите?

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
Тоест да се примирим с факта, че понеже една немалка част от българите имат IQ и съответно култура на шофиране, близки до тези на орангутан, да трябва да строим съоражения, подобни по съпротивление на противотанкови гърбици, само и само да се предпазим от първите, понеже местните общини са тотално абдикирали от задълженията си да контролират и наказват първите?

Хайде стига щуротии. Какъв контрол да упражняват? На всяка пешеходна и на всяка бус лента да има полицай?
Достатъчно е и 5% от шофьорите да са калпави, за да има основание да слагат гърбици. Става дума за безопасност на човешки живот в крайна сметка. Кое е по-важно от човешкия живот? А полицаите не могат да са навсякъде. Камери в случая могат да служат предимно като доказателство за вече извършено нарушение.
А сега повдигнатите пешеходни пътеки ги правят много ниски, не знам дали е специално заради автобусите и тролеите, но можеш спокойно да си минаваш през тях, без да намалиш. Тоест в този си вид не виждам особен смисъл от тях. Според мен поне може да са по-стръмни.
« Last Edit: 13.12.2017, 07:45:20 by Kingpin »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4116
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Сега ще ти кажа какъв контрол - електронна честитка при всяко документирано нарушение. Камери на всяко рисково кръстовище. И крайно време задълженията да почнат да се събират от ЧСИ.

При неплащане на глобата в рамките на 2 седмици да се удвоява. При допълнително забавяне може да се помисли за отнемане на книжката. Като обаче това не отнема глобата. И възстановяването на книжката да става само чрез нов изпит.


Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
Така е, глобите дисциплинират хората. Но глобата ще е след като вече си прегазил някого на пешеходната. То идеята е да нямаш избор и да намалиш, превантивно действие.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4116
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Ако тръгнем по тази логика, най-добрата превенция изобщо е да няма шосе, а всички да хванат дружно влака.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
Айде стига глупости, нали уж това е сериозен форум...

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
  • !<9060>!
    • View Profile
Честито на всички! Търга се увенча с грандиозен... провал. Победител за позиция №1 е БАКБ Файненс, тоест ще имаме 60 къси газови БМЦ-та, сигурно същите като на МТК.
Втора позиция забележете се закрива, тъй като няма нито една подадена оферта. Тоест от цялата мъка оставаме с 60 КЪСИ БМЦ и нищо друго. Оставям тълкуванието на вас. :/
Информацията е от сайта на автото.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1465
    • View Profile
    • Email
Тълкуването е същото както винаги - ако искаме нормален ПС трябва да развържем малко кесията. За тези пари - толкова.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13108
    • View Profile
    • Email
Преди няколко дни коментирахме, че не е подадена оферта за дълги. Ако искаме качествени - явно трябва да се копи/пейстне тръжната документация за МАНовете. Явно с тези условия следващите печеливши ще са БелКомунМаш или ЛиАЗ.
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1294
    • View Profile
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?
ВМС-та май са половин или една идея по-добре, без това да значи, че са читави. Двигателят им е шумен, пространството в салона е тясно (и на тухлите е така, но при ВМС-та поне има повече нормални седалки), но ако правим сравнение между второ и трето качество тоалетна хартия, второто печели.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11588
    • View Profile
    • Email
Добре де тия хора да мислят могат ли? Защо не намалят бройката за сметка на качеството, по-добре по-малко съчленени но качествени автобуси като МАН-овете да дойдат отколкото много единични, които няма да вършат кой знае каква работа, при такава нужда от съчленени. Хубаво с новите ВМС ще сменят примерно старите 60 които вече на нищо не приличат, но залинии като 111, 204, 1, 3, 404 и др. трябва спешно да се търсят съчленени. Някак крайно нелогично и противно на разума ми звучи ако тенденцията е населението на града ни да се увеличава да не увелилават и капацитета на автобусите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
  • !<9060>!
    • View Profile
Да добавим, че онзи ден Фандъчкова излезе и каза, че щяло да има още един търг за обещаните 22 къси газови. Това ако не е малоумие не знам какво е. Единственото адекватно от сега нататък е мащабна поръчка за поне 100 дълги автобуса, иначе за 204 и 111 например се очертават още много години мъка. За пътниците де... не за слабоумната администрация на СО.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11588
    • View Profile
    • Email
И не ми се вижда също и много логично абсолютно едни и същи автобуси да се поръчват за чисто градски и за крайградски планински линии. Все пак едни са нуждите по 604, 111, 9-ката, съвсем различни по 98, 69, 70 ,66, 63. Няма ли да е по-добре да са различен тип автобуси. Например за 98, 70, 3-ка и тн. за какво ти е автобус с 25 места и големи празни пространства за правостоящи, като повечето пътуват по целия маршрут седнали. Не е ли добре да се помисли разположението  и видът на седалките, броя на вратите да е различно спрямо различните линии?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
До края на този месец ще бъде обявен нов конкурс за 60 съчленени.

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3765
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Според мен трябва да се закупят по-малки автобуси, може би 9-метрови за по-малко натоварени линии като 100 и 101. ПС трябва да отговаря на нуждите на линиите, а не едни и същи автобуси да се движат на градски, крайградски, натоварени и ненатоварени линии.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
    • Email
Честито ,скапаните BMC са спечелили конкурса за новите 60 броя къси за автото. Повече информация в списание камиони. :crazy:

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
Обявили са търга за 22 соло автобуса за 8,6 млн. лв. Оферти - до 12 март.