Author Topic: Линиите на Варна в миналото  (Read 46464 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1756
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #220 on: 12.03.2017, 15:40:38 »
118 е бившето 40А. 40А до колкото знам е било в началото от Владиславово до Гробищеъо в Тополи, после е карано от Почивка. 118 я създадоха някъде 1999-2001г. А 40А стана 118А. Но в началото бяха с доста по-разумни маршрути. 118А минаваше по 118 до Газостанцията (след Вихрен) после към Цар Освободител и директно към Метро, без да обикаля в Кайсиева. Така нямаше дупки от час без 118 през Вихрен. Така повече хора се возеха от спирките по обиколката на Владиславово. Обаче ТТ решиха да лакомеят и направиха 118А да влиза в Кайсиева уж да дъмпи 14 ама при тия интервали няма начин.
4 и 14 съм коментирал от къде са минавали доста отдавна...

Offline yoroto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 192
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #221 on: 13.03.2017, 13:07:45 »
И аз имам един спомен, че преди 118А в посока Тополи след спирка Парк-музей Владислав Варненчик директно завиваше наляво към Метро и оттам към Тополи?

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2292
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #222 on: 07.05.2017, 10:24:49 »
 Шкода 706 RTO с ремарке по линия 9, на снимката се вижда и пътят за Златни пясъци преди реконструкцията от 1969г.:
Източник

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1518
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #223 on: 21.07.2017, 21:13:38 »
Мястото е добре познато, а автобуса е  Шкода 706 РО/ РТО? Годината е 1959. Източник:

http://www.ebay.de/itm/26-762-FOTO-BULGARIEN-BUS-REISEBUS-FAHRRAD-um-1959-/162585837765?hash=item25dadf00c5:g:GRYAAOSwRMtZY21o
« Last Edit: 21.07.2017, 21:17:04 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5210
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #224 on: 25.08.2017, 18:58:05 »
Златни пясъци 1974 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline DjeimsBond85

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 498
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #225 on: 26.08.2017, 17:22:30 »
dj_the_bus Ако не се лъжа докато 118а беше при ТТ помня че тази линия 118а беше обиколна - по 118 до газстанцията после завива към Метро!Ама мисля че сутринта имаше 1 курс!Учудих се каква е тая линия в началото ама после като видях разбрах!А дали сега я има 118а обиколна?

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1283
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #226 on: 27.09.2017, 17:52:55 »
Една любопитна картичка с автобус/омнибус от началото на ХХ век по улица Преславска във Варна:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5210
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
« Last Edit: 28.09.2017, 13:19:47 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1283
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #228 on: 28.09.2017, 17:53:18 »
Ето още една със самата машина по-отблизо, пътувала е през 1911 г. според печатите на лицето и на гърба:

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2292
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #229 on: 08.12.2017, 23:25:58 »
Икарус 280 пред Катедралата, 1987г.. Снимката е сканирана от списанието "Auto Motor".
Източник
« Last Edit: 09.12.2017, 08:33:31 by Magirus deutz »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1482
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #230 on: 09.12.2017, 08:33:29 »
Прилича ми на 48.Или 41?



Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 958
  • RIP 3197 (1996-2018)
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #231 on: 09.12.2017, 10:35:22 »
Прилича ми на 48.Или 41?
41 го виждам аз

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4355
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #232 on: 09.12.2017, 15:33:08 »
Имам спомени от детството за Чавдари 11Г5 по 48. :) На снимката трябва да е 41. :)
« Last Edit: 09.12.2017, 15:40:06 by V.Peichev »

Offline varnafan

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #233 on: 15.01.2018, 15:10:34 »
Интересна снимка! Червн Икарус със зелени табели – класика от 80-те! Поздравления за автора!
И 41 и 48 се обслужваха предимно от тези Икаруси. По онова време 48 беше основна линия за кв. Г. Петлешев-2. На практика за горната част на квартала, около бул. Цар Освободител и за част от Възраждане това беше единствен автобус. Това беше и единствената линия, която целогодишно отиваше до Морска гара, без да броим 12, която рано я закриха. Спомням си също, че в края на 80-те, съвсем за кратко 48 минаваше не през Тракия, а през Колхозния пазар. Но поради недоволството на хората, маршрута бързо беше възстановен.

До около средата на 80-те години централната спирка в посока кварталите за всички линии беше на бул. Владислав (Карл Маркс) срещу входа на кино Корабостроител. Мисля, че беше разделена на 2 или 3 части, с отделни спиркознаци, групирани за различните направления – 22/41, 2/48.  Ако не ме лъже паметта уширението преди ул. Шкорпил, което сега се ползва за стоянка за таксита също беше спирка – мисля, че за 10-ката и още някоя линия (върти ми се 50, макар, че двете нямат връзка). Сегашната спирка до аптеката след бул. Съборни тогава май я нямаше. По-паметливите могат да ме допълнят или поправят.
Някъде около 86-та година с удължаването на тролейбусното трасе до ж.п. гарата линиите за Владиславово 22 и 41 ги преместиха на сегашното им място  срещу централна поща. Даже съвсем в началото и в посока центъра 22 и 41 спираха пред пощата. Но това се оказа неудачно. Кога точно това се случи малко ми се губи. Но ми се струва, че през 87-а година 22 и 41 вече не правеха ляв завой на това място, а спираха срещу пощата. Друг е въпроса колко по-рано от публикацията е направена снимката.

След всичко това ми изглежда по-логично автобуса на спирката да е 48. Но може и да греша.

Offline emmm_192

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #234 on: 29.01.2018, 23:14:42 »
Прави ми впечатление,на по горен пост със снимката на икаруса на катедралата,че по време на 80-те,може би и по рано е имало червени икаруси,както и в София имаше до последно червени с черна ивица!От 80-те нямам спомени по простата причина,че не съм бил роден още.Но от 90-те нататък цветовата гама на икаруси и др.модели,като че ли се обогатява.
А понеже аз съм свързан много с линия 10,винаги ли е имал един и същ маршрут от създаването си и кога махат икарусите по тая линия?!
Последно имам спомен,че направо това беше през 90-те да се возя последно на икарус по тая линия!След това пускаха рена,хюлиез,неоплани и пр.
« Last Edit: 29.01.2018, 23:17:36 by emmm_192 »

Offline varnafan

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #235 on: 30.01.2018, 13:47:49 »
Червените Икаруси с черната линия по средата бяха най-разпространените в градския транспорт, в цяла България! Имаше, естествено и други разновиднсти но много по-малко. Спомням си във Варна имаше няколко сини Икаруса. Бяха съчленени, но само с 2 врати (1-ва и 3-та). Вътре бяха оформени доста по-различно. От двете страни по цялата дължина имаше само двойни седалки (стандартен тип), с тясна пътека по средата. Бяха предназначени явно за извънградски превози. Ползвахе се лятото по линии 9, 99, 109. А зимата често можеха да се видят на 21 (за Аксаково). Инцидентно съм ги виждал и по други линии, когато съм се и возил в тях. В края на 80-те във Варна се появиха и жълти единични Икаруси.
По повод 10-ката. През 80-те години нейният маршрут беше доста по-различен. До средата на 80-те, маршрута си спомням, че беше от Аспарухово (Бункера) до Цветния квартал. В Цветния квартал се движеше двупосочно. Ако не се лъжа последната спирка беше Х. Димитър. Там къде е обръщал малко ми се губи. Но 10-ката после се движеше обратно по същия маршрут, имаше спирка на Вятърната мелница, на ВиК посока центъра. До цветния квартал пътуваше също и номер 11. Подробности от тази линия, обаче ми е трудно да си спомня. Дано, тук във форума има някой по-паметлив, да разкаже.
Някъде около 88-а година след удължаване на тролейбусното трасе до Аспарухово транспортаната схема доста се промени. 10 - ката спря да пътува до Аспарухово, а само до центъра (или К.З.). Не знам дали точно от тогава е станала обиколна за квартала. Линия 2, която пътуваше само до центъра на Аспарухово я удължиха до Бункера (за да замести 10), но вече не отиваше до Възраждане, а тръгваше от центъра. А старата автобусна линия 2 се замести от тролей 88.
Интересен момент в историята на линия 10 е, че през 1991 година, тя стана първата частна линия във Варна. От там може би стартираха Транстриумф. Бяха съчленени Икаруси, но не от тези червените. Спомням си табелите, на които пишеше номер 10 и "Първа частна автолиния". Не знам дали може да се прави някаква аналогия, но сега дългоочакваната електронна билетна система се стартира експериментално именно на номер 10.

Offline emmm_192

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #236 on: 30.01.2018, 22:38:56 »
Да,на 10 линия е първия опит за електронна такава система,но аз понеже и не живея постоянно в града,последно разбрах,че доста оплаквания има и последния път видях пак кондуктори!Помня,че като я въвеждаха в самото начало и се качих имаше хора,които да инструктират,а пък аз изобщо не бях на кеф нещо и си казах "Искам от кондукторката да си закупя билет и така"

Та по темата,майка ми е разправяла нещо от сорта,че 10-ката не е имала собствен обръщач,а е обръщала някъде на ул.Карамфил.Имало е просто някакво по широко пространство,може и да е било нещо като обръщач,нз.Спускала се е по баира директно по Карамфил след десния завой от околовръстното,а не както сега просто да преминава в локалното на Христо Смирненски,като завие!Това е било някъде 70-те,когато квартала още явно се е и застроявал.И някъде в края на баира,като улицата завива надясно там някъде е била последната спирка и се е връщал обратно,после.Автобуса е продължавал по Подвис надолу към ХЕИ,дори маршрута е бил някъде през окръжна и за нататък нямам представа.
Не потвърждавам,че това което пиша е истина,пиша по разказани спомени,а майка ми е живяла постоянно в този квартал от 70-те до 2000-та :)!
« Last Edit: 30.01.2018, 22:47:22 by emmm_192 »

Offline l_bard

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #237 on: 31.01.2018, 16:11:25 »
Преди да стане обиколна линия 10 беше с последна спирка Х. Димитър. Там обикновено имаше престой и след това завиваше наляво по ул. Подвис, където имаше и спирка. След нея отново вървеше по локалното до сп. Роза, след което излизаше на околовръстното. Следваха сп. Вятърна мелница (и то около средата на 80-те я изградиха в посока Центъра, а дотогава имаше спирка само към Х. Димитър); ВиК; Вик-2; Я. Михайлов; Тракия и Центъра. Наистина имаше кратък период, когато не ходеше до Х. Димитър, а се спускаше по Карамфил и обръщаше долу пред блока, но беше за кратко и нямам спомен поради каква причина. В средата на 80-те, когато 10 тръгваше вече от Центъра си спомням, че пуснаха и 11, който тръгваше от Аспарухово, само че не от Бункера ами от Карантината и след Центъра се движеше по маршрута на 10. Даже първоначално 11 се движеше през целия ден, но в последствие го направиха да пътува само във час пик и след това го спряха въобще. Тогава направиха 10 обиколна. Помня че едновременно с това промениха маршрутите и на други линии, а освен 11 спряха и 6, като след това на няколко пъти нея я пускаха и спираха.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2292
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #238 on: 01.02.2018, 11:46:27 »
Преди да стане обиколна линия 10 беше с последна спирка Х. Димитър. Там обикновено имаше престой и след това завиваше наляво по ул. Подвис, където имаше и спирка. След нея отново вървеше по локалното до сп. Роза, след което излизаше на околовръстното. Следваха сп. Вятърна мелница (и то около средата на 80-те я изградиха в посока Центъра, а дотогава имаше спирка само към Х. Димитър); ВиК; Вик-2; Я. Михайлов; Тракия и Центъра. Наистина имаше кратък период, когато не ходеше до Х. Димитър, а се спускаше по Карамфил и обръщаше долу пред блока, но беше за кратко и нямам спомен поради каква причина. В средата на 80-те, когато 10 тръгваше вече от Центъра си спомням, че пуснаха и 11, който тръгваше от Аспарухово, само че не от Бункера ами от Карантината и след Центъра се движеше по маршрута на 10. Даже първоначално 11 се движеше през целия ден, но в последствие го направиха да пътува само във час пик и след това го спряха въобще. Тогава направиха 10 обиколна. Помня че едновременно с това промениха маршрутите и на други линии, а освен 11 спряха и 6, като след това на няколко пъти нея я пускаха и спираха.
Въпросния маршрут на 10, за който говориш е същия описан от мен в отговор номер 131, по - назад в темата, където съм описал подроно всички маршрути отбелязани на картата на Варна от 1985г., а 11 в този си вид се появява на картата от 1987г. подробно описана от един колега в отговор номер 133 в темата.
« Last Edit: 01.02.2018, 11:48:48 by Magirus deutz »

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1754
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #239 on: 02.02.2018, 08:56:17 »
Преди да дойде голямата партида чисто нови жълти Икаруси, линия 109, независимо от това, че беше много бърза и удобна, беше най-скапаната линия в целия град. Първите Икаруси 280 във Варна, които от доставянето им по този маршрут са тръгнали, още си работеха на него, вече тотално съсипани. А блъсканицата беше перманентна, в тази връзка имаше горещи молитви да не се случи да дойде някой точно от тия с двете врати. Приятно изключение бяха няколкото чисто нови автобуса, но все още червено-бели, които предполагам, че са последните бройки, произведени по нашите спесификации - всичките бяха на 109. На линии 9 и 99 като цяло бяха по-читави автобусите, но те пък спираха на всяка керемидка и пътуването до Златните с тях беше девет дена път с камили. Явно на вашия ДАП тогава яко не са му стигали рейсовете, особено съчленените, щом и натоварената линия до летището е била с Чавдари 11Г5.....
« Last Edit: 02.02.2018, 08:57:54 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.