Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 149494 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Не ми е съвсем ясно дали на България/Гешов трябва чак такова сай-фай кръстовище, но да видим.. то както вече някой каза голяма част от трафика по България, който идва от южните квартали към центъра изобщо няма да е повлиян от промяната. И все пак поне ужасните задръствания по Несторов/Гешов може би ще се оправят.

На тв-кулата кръстовището знаете ли по кой проект е последно? Онзи дето Яворов/Вапцаров е на горно ниво и се разделя след Семинарията на два клона (Вапцаров и един към Токуда) ли?

А някой да има инфо какво става с проектите за естакада на Сточна гара и пробива Пенчо Славейков?

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Като живеещ в района на кръстовището 'Гешов' - 'България' съм на мнение, че не трябват просто безконфликтни завои, а безконфликтно, т.е. неспирано от сфетофари, разминаване на двата булеварда. Нещо като 'Цариградско' и 'Яворов'. Иначе като чета какъв е проекта за това кръстовище, не мисля, че ще отпуши безумните задръствания на него!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
сфетофари
сВетофар - светя, светлина - научете я най-сетне тази думичка. Не върви в сериозен форум да се пише с правопис от "Факултето"  :(

Все ми се струва, че нещо по кръстовището България/Гешов не е уточнено. Пълна детелина очевидно не е възможна (имаме и подлез, тролейно трасе), въпросът е кое е по-рационално:
А. Права естакада на Гешов, която подпомага каращите направо, но завиващите наляво по Гешов и България чакат.
Б. Предложеният проект с леви завои

Според мен има рационална жилка в това да отпаднат невралгичните леви завои и сВетофарът да премине от 4-стъпков в 2-стъпков режим (с десетина секунди за ляв завой Гешов-България посока Бояна). Но няма логика да има естакада България-Институт по хигиена, а да няма за далеч по-натоварения отсрещен ляв завой България-пазар Иван Вазов.

Иначе другите обявени кръстовища са с подчертана доминация на трафика направо.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Като също живеещ в района, мисля Благуне, че направлението към центъра по хигиена е по-натоварено (в сравнение с отсрещното към парка), основно заради пробива Гешов, който се използва от много народ в тая част на София за стигане до запад-северозапад. Въпреки това този трафик не е съизмерим с трафика по самата България и не знам какво пречеше просто да има кръстовище на две нива, да кажем с Гешов отгоре, за да не бутат трамвайната линия.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
За да се разреши проблема с трамвая той да завива към пазара в иван вазов и да се свърже с колелото на единицата. А по витошка се отделя до южния парк и от там по арсеналски 6-цата с колело до сити центъра както предвиждат по оуп. Бул. България остава на горно ниво, а бул. Акад. Гешов на ниво терен. Ще бъде като надлеза на симеоновско шосе и околовръстното.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
не знам какво пречеше просто да има кръстовище на две нива, да кажем с Гешов отгоре, за да не бутат трамвайната линия.
Повтарям отново - пълна детелина е невъзможна. Ако Гешов прескача отгоре с права естакада, то завиващите наляво откъм Центъра по хигиена към НДК и откъм пазар Иван Вазов към Бояна ще трябва да слязат от естакадата и да изчакват две фази на светофара на България - една дълга - направо/надясно по България и една по-къса - за двата леви завоя от България. В крайна сметка светофарът на България ще има 3 фази вместо досегашните 4. Улеснени ще са само пътуващите от Центъра по хигиена към пазар Иван Вазов и обратно.

Освен естакадите за леви завои ще трябва допълнителните леви ленти по България да се удължат радикално.

За да се разреши проблема с трамвая той да завива към пазара в иван вазов и да се свърже с колелото на единицата.
Първо - трамвайното трасе създава най-малко проблеми, ако е право, а не завива, и второ - пълно безумие е да се удължава пътят на ползващите ТМ7 поне с 10 минути за безсмислени обиколки през кв.Иван Вазов.
« Last Edit: 08.07.2009, 11:31:32 by blagun »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
сфетофари
сВетофар - светя, светлина - научете я най-сетне тази думичка. Не върви в сериозен форум да се пише с правопис от "Факултето"  :(

Нужно ли е да търся найлоново пликче сега да се задуша, задето един път съм допуснал правописна грешка във форума? Или просто копнееш да подчертаваш кой какво е сгрешил?
Добре е да се споменава ако някой е сбъркал, ама да се държиме като преподавател в БАН към първокласници още на първата допусната грешка, грам не говори за сериозно отношение към потребителите в един сериозен форум, а по-скоро за друго... И то от психологично-личностен характер на скастрящия другите.
Така че по-спокойничко - този тип проблематика не тук биха се решили!

ПО ТЕМАТА:
Мисля е много по-важно трафиците направо и по двете артерии да са отпушени, защото именно те са най-натоварените, а след това вече различните завои.
Иначе защо да няма място за детелина? В смисъл не в класическия 4-листен вариант, но мисля с тунели по подобие на 'Цариградско'-'Яворов' посока към старата ТВ кула, може да се получи.
Но на едно ниво да се разминават основните потоци по булевардите, обезсмисля някак идеята за 'отпушване на трафика'.
« Last Edit: 08.07.2009, 12:46:04 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, че е най-важно там да се отпушат потоците направо. Гешов + Константин Величков е единствения разумен вариант за заобикаляне на Центъра от запад, но сега е тотално запушен на тези две кръстовища. Могат след пробива при Цар борис да вдигнат Гешов на естакада на юг чак до отвъд България.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15635
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Иначе защо да няма място за детелина? В смисъл не в класическия 4-листен вариант, но мисля с тунели по подобие на 'Цариградско'-'Яворов' посока към старата ТВ кула, може да се получи.
Но на едно ниво да се разминават основните потоци по булевардите, обезсмисля някак идеята за 'отпушване на трафика'.
Освен подлези, отдолу има и река !

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
То така и иначе трамваят отпада от витошка, а и се спореше в друга тема на форума за трамвай 6 до сити центъра. А така трамвай 1 ще се закрие и 7 ще изпълнява идеално връзката на южните квартали с центъра. А в по -далечна преспектива може спокойно да се пусне един бърз подземен или като 20 нормалнорелсов трамвай като предлагания за МД 3 и 7 отпада, а може спокойно да се построи от там и МД4 до гара изкър примерно както е предложено и в друга тема. Освен това по българия се движи и 204, който в бъдеще ще прави също добра връзка с МД2 и 1. 108 как вече 10 години обикаля през зиганйория и кукуш. Хората ще свикнат, а и не е толкова много обикалянето. Инак 1 и 6 след пускане на МД2 ако вървят от обеля през бели дунав, рожън,х.ботев, скобелев, витоша и в иван вазов се разделят за по две три спирки е безмислено два трамвая толкова да се дублират. Има и едно друго решение- трамвай 7 пресича гешов на ниво терен, а от двата края на бул. българия се правят двата моста за транзитно преминаващите по българия. Тб 2 и 9 не минават по локалната на България, там ще е единият мост посока бояна, по тази локална е забранено за мпс-та, а се движат през квартала посока център по хигиена по кварталните улици. Там има възможност да се прокара ккм.
« Last Edit: 08.07.2009, 13:39:50 by AROS »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Хората ще свикнат, а и не е толкова много обикалянето.
Предназначението на МГТ не е разходки по града. Сравнението с разни периферни автобуси на половин час е неадекватно, тъй като ТМ7 е ключов транспорт за няколко гъсто населени квартала плюс бурно развиващ се бизнес-район и дава една от най-бързите в София връзки център (в смисъл неформалния център около НДК)-периферия, осъществявани от трамвай.
Хайде по тази логика да засучат люлинските автобуси в Надежда, а младостките - в Слатина и Гео Милев примерно!
Логичното развитие трябва да е към реконструкция на трасето по България с цел ускоряване, а не засукване из цяла Южна София. Може някога и метро да има, но не преди по-малко от 10 години.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, че е най-важно там да се отпушат потоците направо. Гешов + Константин Величков е единствения разумен вариант за заобикаляне на Центъра от запад, но сега е тотално запушен на тези две кръстовища. Могат след пробива при Цар борис да вдигнат Гешов на естакада на юг чак до отвъд България.

Перфектно казано!
Отделно, че едва ли скромният канал, минаващ подземно под 'България', би бил сериозна пречка, много ви моля - под 'Ла Манша' десетки километри тунели има, тук говориме за пресичане от 2-3 тунела на тази... вадичка:
http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/DSC03454.jpg
:) :) :)
« Last Edit: 08.07.2009, 20:09:08 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ти да видиш тази вадичка като се разтопи пролетно време снега какво става...плавателен канал!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Стига фантазирал, нали през ден я гледам, дори и през пролетта :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Интересно ми е, как при тунел, завиващ наляво от Гешов към НДК, ще се запази пешеходното преминаване в подлеза?
Иначе е ясно, че Гешов ще мине по траншея под Георги Софийски - просто това ще е продължение на траншеята под Цар Борис ІІІ (или Тотлебен - все едно). При това положение идващите от Красна поляна, желаещи да карат към Медицинска академия (в това число А72), ще трябва да пресичат Цар Борис ІІІ на светофара - мисля, че няма дължина, за да се изведе изкачваща лента преди кръстовището с Георги Софийски.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
може би ще се преструктурира движението, в т.ч. и позволените завои...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Ето нагледно кръстовището България-Гешов

Картинка 1. Сегашно положение. Фази на светофара:
Фаза 1 (дълга) от Бояна - направо и надясно, от НДК - направо и надясно, трамвай
Фаза 2 - от НДК - наляво, от Бояна - наляво, от Иван Вазов - надясно, от Хигиената - надясно
Фаза 3 - от Хигиената - направо, надясно, от Иван Вазов - направо, надясно и наляво
Фаза 4 - от Хигиената - наляво, направо, надясно, от НДК - надясно.

Картинка 2. Вариант 1 - прав тунел по Гешов (с червено). фази на светофара:
Фаза 1 (дълга) от Бояна - направо и надясно, от НДК - направо и надясно, трамвай
Фаза 2 - от НДК - наляво, от Бояна - наляво, от Иван Вазов - надясно, от Хигиената - надясно
Фаза 3 - от Иван Вазов - наляво и надясно, от Хигиената - наляво и надясно (за направо - през тунела)

Картинка 3. Вариант 2 - ляв тунел по Гешов (синьо), леви естакади по България -(синьозелени). Фази на севтофара:

Фаза 1 (дълга, включваща фази 1 и 2 от другите варианти) от Бояна - направо и надясно, от НДК - направо и надясно, трамвай
Фаза 2 - от двете страни на Гешов - направо и надясно. В края на фазата се спират тези от Хигиената, за да могат тези от Иван Вазов да направят ляв завой (А102).

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11892
    • View Profile
Добре, а няма ли вариант този синият тунел от Гешов към НДК да започва по-рано, да минава през градинката и да заобикаля подлеза, без да го засяга?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Добре, а няма ли вариант този синият тунел от Гешов към НДК да започва по-рано, да минава през градинката и да заобикаля подлеза, без да го засяга?
Прав си! Сигурно ще е така!

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-просто да се вдигне "България" на естакада, а на ниво терен да има светофари за левите завои? Като на Симеоновско и Околовръстното. Все пак основния трафик е по "България"