Author Topic: Северна скоростна тангента  (Read 43345 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
3. Недоумявам от опитите транзитната магистрала - северно околовръстно шосе да се приближи към София. Нали там щяха да стават китни предградия! Какво е мястото на международна магистрала през тези китни предградия? А също през Обеля и Надежда???

Северната дъга няма да се доближи до града. Тук става въпрос за градска магистрала "Северна тангента" започваща от пътната детелина между Ботевградско и Околовръстното и стигаща до Обеля. Този обект е от голяма важност за трафика в София. Тази магистрала ще е от ранга на Цариградско, без светофари и кръстовища на едно ниво и ще разтовари значителна част от транзитния трафик посока изток - запад. В статията се посочва, че ще поеме международен трафик, но временно. А наистина по-удачния вариант на този етап е да не се разширява сегашната северна дъга до АМ а да се построи първо Северната тангента, която ще спомогне и за развитието на цяла северна София.
« Last Edit: 28.09.2010, 11:24:31 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #1 on: 02.10.2007, 17:09:17 »
Quote from: LG_
Северната дъга няма да се доближи до града. Тук става въпрос за градска магистрала "Северна тангента" започваща от пътната детелина между Ботевградско и Околовръстното и стигаща до Обеля. Този обект е от голяма важност за трафика в София. Тази магистрала ще е от ранга на Цариградско, без светофари и кръстовища на едно ниво и ще разтовари значителна част от транзитния трафик посока изток - запад. В статията се посочва, че ще поеме международен трафик, но временно. А наистина по-удачния вариант на този етап е да не се разширява сегашната северна дъга до АМ а да се построи първо Северната тангента, която ще спомогне и за развитието на цяла северна София.
Тази хипотетична северна дъга нещо ми се губи. Дали ще е по трасето на ул.202, по Първа българска армия или още по-на север? Свързване на ул.202 с Владимир Вазов е необходимо, също на Хан Кубрат с края на Ломско шосе, но едно изхвърляне в някаква нова по-северна градска магистрала е ненужно. Там едва ли ще се насели в близките 30 години, а тук се говори за кандидатстване за финансиране още през 2008 г. От детелината Околовръстно/Ботевградско до Обеля връзката си е сегашното околовръстно (северна дъга) - това трудно може да се нарече градска магистрала, просто градът го няма там и скоро няма да го има. Най-близката живинка е Левски-Г от изток и Свобода - от запад.  Докато южен ринг по линията Каблешков-Г.М.Димитров е необходим сега и веднага и не виждам смисъл от отклонение на ресурси в Далечния Север.
« Last Edit: 02.10.2007, 17:12:49 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #2 on: 03.10.2007, 12:44:25 »
Quote from: blagun
Тази хипотетична северна дъга нещо ми се губи. Дали ще е по трасето на ул.202, по Първа българска армия или още по-на север? Свързване на ул.202 с Владимир Вазов е необходимо, също на Хан Кубрат с края на Ломско шосе, но едно изхвърляне в някаква нова по-северна градска магистрала е ненужно. Там едва ли ще се насели в близките 30 години, а тук се говори за кандидатстване за финансиране още през 2008 г. От детелината Околовръстно/Ботевградско до Обеля връзката си е сегашното околовръстно (северна дъга) - това трудно може да се нарече градска магистрала, просто градът го няма там и скоро няма да го има. Най-близката живинка е Левски-Г от изток и Свобода - от запад.  Докато южен ринг по линията Каблешков-Г.М.Димитров е необходим сега и веднага и не виждам смисъл от отклонение на ресурси в Далечния Север.

Oпитах се да потърся инфо за трасето на северната тангента но в stroitelstvo.info така и не успях да намеря. Иначе намеренията са след постряаването и да се разтоварят значително потоците по направленито изток-запад и по слециално отсечката от гара Подуене - бул.Ген. Дананил Николаев - бул Сливница до кв. Захарна фабрика.
Подобна функция по отношение на трафика в ценътъра има и бул Тодор Каблешков и Околовръстното (южна дъга) в южната част на София.
« Last Edit: 03.10.2007, 12:45:15 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15582
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #3 on: 03.10.2007, 13:03:15 »
Quote from: LG_
Oпитах се да потърся инфо за трасето на северната тангента но в stroitelstvo.info така и не успях да намеря. Иначе намеренията са след постряаването и да се разтоварят значително потоците по направленито изток-запад и по слециално отсечката от гара Подуене - бул.Ген. Дананил Николаев - бул Сливница до кв. Захарна фабрика.
Подобна функция по отношение на трафика в ценътъра има и бул Тодор Каблешков и Околовръстното (южна дъга) в южната част на София.
E това не е архив, за да търсиш.    Последните новини около пътя беше, че засега няма да правят локалните и имаше промени относно конфигурацията на кръстовищата.Довечера може да кача една-две статии.
« Last Edit: 03.10.2007, 13:03:34 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #4 on: 04.10.2007, 17:08:18 »
Абе то си има архив ама търсачката им не търси в него а само в статиите след нова година. А мисля че четох подробно за северната тангента миналата есен.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #5 on: 08.10.2007, 11:35:41 »
Ето и по-подробната информация за Северната тангента, която търсих и по-рано!

Quote
Промяна на трансевропейската магистрала в обхвата на Столичната община предвижда проекта за изменение на общия устройствен план на София. Той е внесен за разглеждане и одобрение в Столичния общински съвет, след като четири месеца работната група, назначена със заповед на кмета на София Бойко Борисов, решава за необходимите промени. Северната скоростна тангента е ново трасе от трансевропейската магистрала до "Ботевградско шосе". Тя е планирана с параметри на скоростна градска магистрала първи клас и ще бъде част от трасетата на коридори №4, 8 и 10. Чрез изграждането на северна скоростна тангента се осъществява допълнителна възможност за входно-изходна връзка от северозападна посока, а и обвързване с европейската магистрална мрежа. След сравняване на двете алтернативни трасета - северната скоростна тангента и софийския околовръстен път - северна дъга, се предлага в общия устройствен план да се отрази като трансевропейска магистрала северната скоростна тангента, а северната дъга на околовръстния път да остане градска магистрала. Поради важното си значение за северните територии и връзките запад - изток проектът за северна тангента ще се подготви така, че Столичната община да кандидатства за финансиране на изграждането й по еврофондовете, каза пред журналисти главният архитект на София арх. Петър Диков.
Трасето на тангентата започва от възела на околовръстния път на София с приетото трасе на трансевропейска магистрала, минава северно на застроените територии на града и се включва в "Ботевградско шосе" при пътния възел на Околовръстно шосе на изток. Общият габарит на северната тангента е 55 м, общата й дължина е 16 км, има две платна по 11.25 м, 3 м разделителна ивица и банкети от двете страни по 1.50 м.
Северната тангента прави връзка с няколко столични булеварда. От запад на изток трасето пресича предвиденото за западна тангента, като е проектирана връзка тип пълна детелина. След това при бул. "Рожен" се предвижда естакадно решение - булевардът остава на ниво терен, а тангентата минава на горно ниво. Възел полудетелина ще има при пътя за Требич. Следващият възел от тип пълна детелина е с бул."Илиенско шосе". При ул. "Христо Манов", която обслужва квартал  "Бенковски", също се предвижда разполагането й на долно ниво. При "Ботевградско шосе" и околовръстния път отново е предвидено кръстовище тип детелина. Тук при "Ботевградско шосе" са планирани и две допълнителни връзки с автомагистрала "Тракия", каза инж. Живка Зюмбюлева от общинското предприятие "Софпроект-ОГП", ръководител на проектантския колектив, разработващ скоростното трасе.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #6 on: 08.10.2007, 11:43:18 »
Значи северната тангента ще е по-на север и от биримирската жп линия. Трудно мога да се сетя за по-излишно строителство - и то в краткосрочен план. И да има нужда там от такова шосе, тя ще възникне след 10 и повече години, т.е. сега е необходимо само да ес включи в ОУП и да не се допуска застрояване по траесто и сервитута му.
Мисля, че много по-належащо и полезно би било продължение на ул. Резбарска - Малашевска - 202 до надлеза Надежда във формат 2 платна по 3 ленти. Става дума за 2-3 километрово ново трасе, другото го има - (от Балканстар до Герена и от гробищата до надлез Надежда), а при въпросната скоростна северна тангента иде реч за чисто ново трасе над 10 км.  На кръстовището Резбарка-Първа БГ армия-Макгахан може да се помисли за пътен възел на две нива.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #7 on: 08.10.2007, 12:53:11 »
Quote from: blagun
Мисля, че много по-належащо и полезно би било продължение на ул. Резбарска - Малашевска - 202 до надлеза Надежда във формат 2 платна по 3 ленти. Става дума за 2-3 километрово ново трасе, другото го има - (от Балканстар до Герена и от гробищата до надлез Надежда), а при въпросната скоростна северна тангента иде реч за чисто ново трасе над 10 км.  На кръстовището Резбарка-Първа БГ армия-Макгахан може да се помисли за пътен възел на две нива.

и това също, а Севрната тангента ще се строи без съществено да се натоварва бюджета на общината защото ще се търси еврофинансиране. А София има нужда много от градски магистрали, като тази северна тангента!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #8 on: 08.10.2007, 18:30:11 »
Quote from: LG_
и това също, а Севрната тангента ще се строи без съществено да се натоварва бюджета на общината защото ще се търси еврофинансиране.
Защо си мислите, че ония от Брюксел пасат трева? Ще дойдат в София, ще видят трънаците на Враждебна и Илиенци и ще видим финансиране през крив макарон! Ако беше така, защо не се отпускат пари за магистрала Горно Уйно-Долно Уйно, а за места с доказано натоварен трафик? Ако ги закараш на западната дъга на Околовръстното (Княжево-Суходол), на Хладилника и на куп други места, необходимостта е очевадна. Някак си не върви половината град да се задъхва, а другаде да има полупразни градски магистрали. София няма нужда от произволно нахвърляни артерии, а от такива, които са на точното място и в точното време. Дай Боже и на север да се развие градът, но това няма да е нито през 2008, нито през 2012 г.
Между другото, много добре би било Мария Луиза да се свърже с булевард 202 с подлез или надлез под/над жп линиите в района на гарата. По този начин ще се изтича значителна част от трафика по бъдещия пробив Сточна-Централна гара, половината от автобусите от Централна автогара.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15582
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #9 on: 08.10.2007, 19:50:15 »
Тази тангента ще освободи значително и въпросните западна и южна дъга на Околовръстния път, защото идеята и е да свързва Хемус и Тракия с пътя към Калотина.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #10 on: 08.10.2007, 21:17:55 »
Quote from: difian
Тази тангента ще освободи значително и въпросните западна и южна дъга на Околовръстния път, защото идеята и е да свързва Хемус и Тракия с пътя към Калотина.
Нали затова си има Северна дъга на Околовръстното, която ще е със статут на магистрала, даже е в рамките на концесията с португалците? Столична община конкуренция ли ще им прави?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #11 on: 22.10.2007, 14:07:28 »
Quote from: difian
Тази тангента ще освободи значително и въпросните западна и южна дъга на Околовръстния път, защото идеята и е да свързва Хемус и Тракия с пътя към Калотина.
Според снимките на ОУП в предизборната дипляна на ГЕРБ на север ще имаме 4 (четири!) тангенти, освен сегашната Северна дъга на околовръстиня път.

1. Най-северната тангента тръгва от Ботевградско съвсем недалеч от пресичането му с околовръстното - примерно от караулката на разколна с кремиковското шосе. После върви северно от Враждебна, Обрадовци, Илиенци и излиза на околовръстното шосе северно от кръстовището с Ломско шосе. Магистралата за Сърбия се отделя от Околовръстното не на сегашното място (Република), а на север - където сега тръгва костинбродското (ломското) шосе  и върви по-близо до Волуяк, отколкото до Божурище.

Други северни тангенти -
2. Северно от Левски-Г и на запад към малашевци и Илиенци
3. По сегашната Първа българска армия
4. По сегашния бул. 202 - пред Орландовските гробища.

Това по принцип не е лошо, но мисля, че е пресилено.

Ето и Програмата на ГЕРБ в електронен вид (но за съжаление също толкова четивна, колкото дипляната) - на страница 9 е пътната мрежа.
« Last Edit: 22.10.2007, 21:43:54 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #12 on: 27.07.2009, 12:22:13 »
Quote
Готово е техническото задание на Северната скоростна тангента
Проектът ще кандидатства за оперативна програма "Транспорт"

автор: Строителство Градът

Фирма "Виаплан" завърши заданието за Северната скоростна тангента, която е с дължина 15 км и е с 6 км по-къса от концентричната й дъга - околовръстното шосе между "Ботевградско шосе" и "Ломско шосе".

Северната тангента е по-добрият път - по-къс е за преминаване и за построяване, не навлиза в градски територии, от него по-лесно ще се построят радиални връзки. Дъгата започва на 600 м от пътя за Мрамор, който ще мине над късия северен път, и завършва в новия км 0 на автомагистрала "Хемус", или при пресичането на "Ботевградско шосе" с Околовръстното.

Ако си представим дъгата, ще ни се стори много лесно да направим обход от магистрала "Хемус" през Северната скоростна тангента, по магистрала "Люлин" към Кулата и Солун. Възможен е и вариант от Видин през тангентата към "Хемус" и "Тракия". Такава е идеята на "Софтпроект - ОГП", на база на чието подробно транспортно комуникационно решение е подготвено заданието.

Ако всички тези трасета бъдат построени, София ще започне да "диша", казва Даниела Пенева, управител на "Виаплан". На въпроса защо заданието трябваше да бъде одобрено от столичния експертен съвет тя обобщено отговори, че е свързано с хармонизиране на нормативната уредба.
Наскоро беше създадена работна група, която да разработи Наредба №1 за проектиране, строителство и ремонт на пътища. Ще мине време, докато наредбата бъде изработена. Целта на експертния съвет беше да приеме такива параметри на техническото задание, които да удовлетворят условията в бъдещата българска наредба с европейски правила така, че проектът на Северната тангента да може да кандидатства за финансиране от оперативна програма "Транспорт".

На базата на модерното подробно транспортно комуникационно решение на "Софтпроект - ОГП" всички преминавания и пресичания са на две нива, определени са местата на възлите, на връзките в северната и южната част на зоната. В ситуационно отношение разработката на колегите надминава фазата си, казва Даниела Пенева, което е дало възможност заданието да бъде по-модерно.

Две цели ще има идейният проект на Северната скоростна тангента - да изведе транспортните потоци извън централната градска част и да осигури радиални връзки към центъра.
При изготвянето на проектите е необходимо да се спазват изискванията на хармонизирани стандарти, две наредби, два вида норми и едно техническо разпореждане.



За този проект се говори от доста време. Хубаво е че има някакво предвижване. Но това с наредбите обаче не можах да го разбера. Как до сега се е кандидатствало по ОП Транспорт?
« Last Edit: 27.07.2009, 12:24:14 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #13 on: 27.07.2009, 13:32:27 »
Че то досега кандидатствало ли се е?
Предишните ремонти бяха по ФАР.
Икономията е майка на мизерията!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #14 on: 27.07.2009, 14:54:19 »
Че то досега кандидатствало ли се е?
Предишните ремонти бяха по ФАР.

Да, но нали АМ Тракия и куп други обекти ще кандидатстват по ОП Транспорт! Ако я няма тази наредба как ще стане. Канеха се примерно да обявяват търговете за два лота на Струма и тези по Марица. А тепърва ще се бистри нормативната уредба!!!  :angry:

Иначе МД2 е единствения проект у нас с финансиране по ОП Транспорт
« Last Edit: 27.07.2009, 14:55:50 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #15 on: 27.07.2009, 22:18:09 »
Разбира се, ако цитираме Мечо Пух: "Колкото повече (пътища), толкова повече". Но все пак проектът поставя въпроси:
- разстоянието е по-късо, но все пак северната дъга е отчасти трасирана и вероятно разширението и би коствало значително по-малко средства за отчуждаване
- не е без значение, че северната дъга има пълна детелина с АМ Хемус, а този елемент на проекта за северна тангента е пропуснат - нарисувано е някакво заустване между караулката на разклон Кремиковци и северната дъга
- под съмнение е необходимостта от конкурентно строителство на две големи артерии, при условие, че западната и югоизточната дъга на Окоровръстното са претъпкани и още по-зле ще стане след пускането на АМ Люлин.
- с оглед на бъдещото развитие на града е по-неперспективно транзитният магистрален поток да се доближи до града. Аргументите за няколко километра повече са несериозни при международни превози на хиляди километри.

Извод: Проектът би бил полезен във формат градска магистрала, когато северният район започне да се разработва, или поне малко преди този момент. Засега няма подобни признаци. Лично за мен има съмнение в това, дали трябва да се застроява подходящата за земеделие, но рискова при наводнения равнинна част на Софийското поле или слънчевите южни поли на Стара планина. По-дългото разстояние се компенсира с бърз транспорт.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #16 on: 27.07.2009, 22:31:53 »
 Проектна скорост от 120 км/ч ми се вижда доста интересна :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #17 on: 27.07.2009, 22:41:12 »
Quote
- разстоянието е по-късо, но все пак северната дъга е отчасти трасирана и вероятно разширението и би коствало значително по-малко средства за отчуждаване
да, но тази обиколка кара много хора да не използват пътя

Quote
- не е без значение, че северната дъга има пълна детелина с АМ Хемус, а този елемент на проекта за северна тангента е пропуснат - нарисувано е някакво заустване между караулката на разклон Кремиковци и северната дъга
мащабът на картата е доста дребен, но прилича на възел на две нива, поне в едната посока

Quote
- под съмнение е необходимостта от конкурентно строителство на две големи артерии, при условие, че западната и югоизточната дъга на Окоровръстното са претъпкани и още по-зле ще стане след пускането на АМ Люлин.
то още са на етап идеен проект, докато стигнат до работен, отчуждения, строителство могат да минат 5-10 години

Quote
- с оглед на бъдещото развитие на града е по-неперспективно транзитният магистрален поток да се доближи до града. Аргументите за няколко километра повече са несериозни при международни превози на хиляди километри.
Тангентата по принцип е за да осигурява бърза връзка на Илиянци, Надежда и близките квартали с АМ Хемус, не за транзитен трафик
Икономията е майка на мизерията!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #18 on: 28.07.2009, 08:23:50 »
...
- не е без значение, че северната дъга има пълна детелина с АМ Хемус, а този елемент на проекта за северна тангента е пропуснат - нарисувано е някакво заустване между караулката на разклон Кремиковци и северната дъга
...

На схемата на стария ОУП може горе долу да се разгадае равитието на пътния възел нежду Околовръстното, Северната скоростна тангента и бул. Ботевградско шосе.

Пресичането на Ботевградско с Околовръстното е ясно - сегашния пътен възел тип Пълна детелина.
Северната скоростна тангента се вписва в Ботевградско шосе буквално няколко десетки метра преди съществуващата детелина с пътен възел тип "Вилка"

Предвиждат се две директни връзки от Околовръстното (идващите от АМ Тракия) към Северната тангента, които ще бъдат построени близко до югоизточната връзка на детелината по направление Ботевградско Околовръсен път посока АМ Тракия. За тях явно че ще се построят доста съоръжения, защото ше пресичат напреко съществуващите платна на Околовръстното и Ботевградско.

От другата страна на Околовръстното, там където за съжаление снимката свършва се предвижда още един възел тип "Вилка" за довършването на АМ Хемус от с. Яна до София. Така че този заформящ се комплекс от пътни възли в София може да се превърне в най-натоварения и интересен транспортен възел у нас.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #19 on: 01.11.2009, 22:04:54 »
http://www.aop.bg/case2.php?newver=2&mode=show_doc&doc_id=376901

3 месеца от завършване на заданието до обявяване на процедура за избор на проектант.
Каква експедитивност...

Не ми се мисли, че после и работен проект, отчуждения, избор на изпълнител... просто ужас.
Икономията е майка на мизерията!