Author Topic: Северна скоростна тангента  (Read 46487 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #20 on: 20.04.2010, 19:22:37 »
....

Не ми се мисли, че после и работен проект, отчуждения, избор на изпълнител... просто ужас.

Работният проект няма ли до го прави изпълнителя???


Иначе нещата все пак пълзят - проектант е намерен!

Quote
Избран е проектант на идейния проект на Северната скоростна тангента в София

20.04.2010, Автор: Строителство.инфо

Избран е проектант, който ще изработи идейния проект за Северната скоростна тангента в София, съобщи за БТА главният архитект на София Петър Диков.

Главният архитект присъства на представянето на три проекта, реализирани в сътрудничество между район "Красно село" и Университета за архитектура, строителство и геодезия.
При изработването на проектите участие са взели 11 студенти по архитектура и 19 студенти по урбанистика, включително и по един от Турция и Италия.
Студентите представиха проект за градско обновяване, благоустройство на обществените пространства и елементи на територията на района, както и визуални проекти за изграждането на мостово пешеходно съоръжение между ж. к. "Хиподрума" и ж. к. "Лагера".

Северната скоростна тангента е ново трасе от трансевропейската магистрала в обхвата на Столичната община. Тя е планирана като скоростна магистрала и ще бъде част от трасетата на коридори №8 и 10. Скоростното трасе извежда транзитното движение в посока северозапад – севоизток, или от магистрала Калотина – София към магистрала "Хемус".
Тангентата е с обща дължина 17 км и е по-къса с около 4 км от северната дъга на околовръстното шосе. Тя има радиални връзки към центъра на града, а в източна посока се свързва с Източната тангента, като по този начин се осигурява връзка и с магистрала "Тракия".

Плановете на общината са проектът да бъде подготвен за кандидатстване за финансиране по оперативна програма "Транспорт". Предвижда се финансирането да се извърши от бюджета на общинското предприятие "Софпроект - ОГП".
Северната тангента започва от отклонението на магистрала Калотина - София със Софийския околовръстен път до възела при бул. "Ботевградско шосе" (от км 0+000 до км 16+400). Преминава през неурбанизирана територия и има четири кръстовища със столични булеварди.

Според Диков за реализирането на проекта ще е необходимо отчуждаването на 1250 дка земеделски земи.

Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1138
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #21 on: 20.04.2010, 19:25:40 »
Имал съм предвид технически, работния - да, изпълнителя си го прави.
Икономията е майка на мизерията!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #22 on: 20.04.2010, 19:36:18 »
ОК, така съм съгласен! А това още веднъж показва колко път имаме да извървиме докато почне същинското строителство! До колкото знам за апликационната форма по ОП Транспорт си трябва технически проект.
А то идейния сега го почваме.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #23 on: 27.04.2010, 15:25:37 »
Новини от днес:

Quote
Столична община се ангажира до октомври да има проект за отсечка Северна скоростна тангента (16 км). Очаквам до средата на 2011 г. да започне строителството. Голямата новина е желанието на двете страни да напреднат по проекта за премахването на тази тапа, допълни той.

Ще е много добре, ако успеят, както и отсечката до Калотина. Макар че вече доста оптимистично е вече... Иначе ако влезнат в граници, със сигурност ще постигнат 65 км на година.

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #24 on: 17.05.2010, 09:42:16 »
Проектът за северната скоростна тангента е готов!
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=901237

Интересно в какъв срок ще обявят търг по ОП транспорт, за да я задвижат. Дали просто се надяват на някакво чудо, за да могат да пренасочат средствата?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #25 on: 19.05.2010, 08:55:16 »
От 20.04.2010 до 17.05.2010!!! Наистина не са имали много за правене, освен допълване на параметрите на техническото задание до формат Идеен проект! А бързината в случая е похвална!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #26 on: 20.12.2010, 10:29:26 »
По техническия проект очевидно се работи:

Quote
Коригират Северната скоростна тангента заради гробището във "Враждебна"
Трасето се удължава с около 200 метра

Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Северната скоростна тангента започва от западната страна на Софийския околовръстен път при км 5+000 и с завършва в източната му част при км 27+050. Магистралата е развита над София, тангира с индустриалните зони на града.
Проектният й габарит е М 33, т.е. широчината й е 33 м, има 6 активни ленти за движение (по три в посока) и 2 ленти за принудително спиране. В 16.7-километровия участък ще бъдат разположени 5 възела, обслужващи както индустриалните зони и направленията извън град София в северна посока, така и центъра на града.

Северният скоростен път преминава през землищата на територията на София - Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци, Враждебна.

Като пресича кв. "Враждебна", първоначалният идеен проект го разделя от гробищния парк. Независимо че към гробището е осигурен подлез, хората от квартала не се съгласяват с проекта и настояват той да бъде коригиран. Това става по време на обществено обсъждане през есента. Проектантите от "Виаплан" в десетдневен срок коригират проекта, проф. Веселина Троева подготвя доклад за Оценка на въздействието върху околната среда за корекцията, завършва го на 15 декември и го предава в екоминистерството, откъдето се очаква новото решение, а месец след него - и ново обществено обсъждане.

Корекцията обхваща трасето от км 10+500 до км 13, т.е. около 2.5 км. В участъка от км 11+440 до км 11+740 новото трасе частично засяга сметището за строителни отпадъци. От км 11+740 до км 12+200, около 700 м, пресича изкуствен воден басейн, който в момента се запълва със земни маси на метрото.
След изкуствения воден басейн преминава през пътя за сметището на Враждебна, като гробището остава южно от магистралата. При км 13+060 пътят преминава през река Искър и полета с открити напоителни канали, където е необходимо да бъдат изградени поредица от съоръжения. Оттам трасето се насочва към Челопешко шосе, като го пресича при км 14+000. Тези особености - напоителните полета и някогашният воден басейн, ще се вземат предвид при подготовката на техническия проект.

Тангентата минава зад гробището и достъпът до него е улеснен, казват проектантите. Трудността при строителството ще дойде от преминаването на трасето през някогашния воден басейн, който сега се пълни със земни маси от метрото, без те да бъдат валирани. Насипът не е консолидиран и ще изисква повече усилия при строителството, казват от "Виаплан".
Ще се наложи заздравяване на насипното тяло при този променен участък. Това ще оскъпи проекта. Проектантите са доволни, че на предварителните срещи след корекциите на идейния проект за трасето на Северната скростна тангента всички присъстващи  са приели новия вариант.
Промените в трасето на Северната скоростна тангента не влияят на връзките му с другите пътища и пътните възли. Новата извивка в трасето го удължава с около 200 метра.



http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1014068
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #27 on: 20.12.2010, 11:48:06 »
Пак от същия източник:
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1014068

Пътни възли
Пътните възли не се променят. Те остават:
- при км 3+084 – пътен възел бул. "Рожен"
- при км 4+851 – пътен възел бул. "Илиянци"
- при км 9+139 – пътен възел бул. "Чепинско шосе"
- при км 10+671 – пътен възел  "Източна тангента"
- при км 15+000- пътен възел "Софийски околовръстен път - автомагистрала "Хемус"
Малко странни имена. Как излиза, че от Рожен до Илиенци е почти 2 км?
На ОУП: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/Ok_pat_SBORNA_OK_zeme_OGP_OK_DAG/ първият пътен възел е по продължение на Панчо Владигеров (Западна тангента), а вторият е чак оттатък жп линията - на страната на Военна рампа.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #28 on: 06.06.2011, 11:11:29 »
Из интервю с арх. Диков:

Quote
Кога предадохте техническия проект от магистрала "Люлин" до бул. "Сливница" на Агенция "Пътна инфраструктура"?
- Преди повече от година. Идейният проект за Северната скоростна тангента предадохме преди повече от месец и половина, като положителната оценка по ОВОС за него е факт отпреди месец. Проектът за малката част от река Какач до Северната скоростна тангента предадохме също преди около два месеца. Преди повече от година внесохме и три варианта на трасето София - Калотина от км 35 до км 50, частта, която попада в обсега на Столичната община. Подготвихме и предадохме на АПИ и МРРБ дори и скиците.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1100801
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #29 on: 11.12.2011, 10:44:09 »
ССТ в близките 5 години няма да има, да не говорим ,че е напълно излишно мероприятие и идиотизъм при наличие на трасирано ОШ да правиш нова градска магистрала, набутвайки я в града.
Не мисля така. Северната дъга на СОП е излишно северна и дори във формат подобен на южната едва ли скоро, а най-вероятно никога, няма да стане алтернативна, например за маршрут Дружба - Надежда. ССТ е добре трасирана в периферията на непрекъснати урбанизирани територии - градът има нужда от тази магистрала.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #30 on: 11.12.2011, 11:32:55 »
Да, градът има голяма нужда да диша изгорелите газове на транзитния трафик. За мен набутването на транзитния трафик вътре към града е изключително неперспективно решение. ССТ е твърде навътре даже и при сегашните габарити - Илиенци и Бенковски са извън нея, да не говорим за бъдещо разрастване в северна посока. Като се стигне дотам - нека се строят ГРАДСКИ булеварди по проекта на ССТ, но защо трябва да се меша вътрешноградски и транзитен трафик?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #31 on: 11.12.2011, 11:46:42 »
Транзитният трафик е доста по-малък от вътрешния, който се бута на Сточна гара примерно. Ако става въпрос само за транзита, то и сегашният вариант на СОП се справя. ССТ има переспектива да бъде натоварено до нива близки до тези на южната дъга, стига да се направят достатъчно удобни връзки с нея и близките булеварди - Вазов, Рожен и Ломско шосе.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #32 on: 11.12.2011, 14:48:42 »
Нерде Сточна гара, нерде ССТ. Дотам има няколко ринга, които чакат да бъдат реализирани - по 202-Малашевска, по Първа българска армия+пробив до Ген.Жеков в Надежда-2 и по жп линията Волуяк-Биримирци. Аз не казвам, че не трябва да се построи булевард на това място, но чак пък комбиниран за транзит и градски трафик. Да не говорим, че 100% от сервитута на ССТ е в регулация, а на Северната дъга все пак не се започва от нулата. Да, Северната дъга е по-дълга, но пък вече е в магистрален формат от Стария Искър до детелината с АМ Хемус. В края на краищата не е наш проблем, че турските гастарбайтери и ТИРаджии ще изразходят по 1 литър гориво в повече.
След като всички градове се чудят как да отдалечат транзитния трафик, след като даже в Благоевград успяха да избутат АМ Струма далеч на запад, малко е странен напънът да си придърпваме транзита по градски артерии.

Сегашната Северна дъга не е достатъчна за трафика, а пресичанията и с шосетата за Костинброд, Мировяне, Своге и т.н. са направо опасни.
« Last Edit: 11.12.2011, 14:51:04 by blagun »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #33 on: 11.12.2011, 16:03:16 »
В края на краищата не е наш проблем, че турските гастарбайтери и ТИРаджии ще изразходят по 1 литър гориво в повече.
Като цяло съм съгласен с повечето ти разсъждения, но с това не мога да се съглася, тъй като това е и наш проблем. Познавайки климатичните особености на софийската котловина и честите образувания на смог, всеки литър изгорено гориво в полето по-малко е добре дошъл, означава по-малко изгорели газове, които ще дишаме. Освен това, колкото по-къс е транзитния обходен маршрут, толкова по-вероятно е чужденците да изберат да минат по него, вместо да опитват да съкратят пътуването си през града или по южната дъга.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #34 on: 11.12.2011, 16:42:26 »
АКо ти беше вярна логиката замърсяването на въздуха щеше да е еднкво във всички точки на града, но то не е. Едно е в Ст. Град, друго - на Орлов Мост и съвсем трето - в Надежда.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #35 on: 11.12.2011, 17:10:24 »
Не е въпрос на логика, а на научно-доказани метеорологични явления, особено при характерните за зимата температурни инверсии комбинирани с безветрени дни. Просто котловината е като тенджера, на която някои климатични явления действат като похлупак - всичко си остава в нея, ако няма вятър. Ти говориш за непосредствения източник на замърсяването, аз ти говоря след като се разсее в околната атмосфера къде отива. Естествено, че ако легнеш под ауспуха замърсяването е най-голямо, но въпроса е след това какво става.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #36 on: 11.12.2011, 17:46:48 »
Освен това, колкото по-къс е транзитния обходен маршрут, толкова по-вероятно е чужденците да изберат да минат по него, вместо да опитват да съкратят пътуването си през града или по южната дъга.
По правило GPS са настроени не на най-късия, а на най-бързия път (обратната настройка има свойството да забива в странни междуселски пътища или тесни градски улици).
Даже при сегашния хал на Северната дъга ViaMichelin.com я препоръчва за пътуване от Драгоман до Пловдив. Ако някои турци все пак влизат по бул.Европа, то е заради тегавия ляв завой и заради лошата "дупчеста проводимост" на Северната дъга. По подобни причини и аз минавам през Букурещ вместо по околовръстното му шосе (never do that!). За съжаление предлаганият като основен вариант пътен възел на Милево ханче не предлага леко изпълнение на завоя Калотина-Северна дъга/тангента, но това е в друга тема.

Използването на южната дъга на СОП беше масова практика на румънците (Букурещ-Солун и обратно), минаващи през Владая. През АМ Люлин подобен вариант за връзка с АМ Хемус се обезсмисля (освен евентуално в периода на изграждане на отсечката от СОП между АМ Люлин и Какач, когато по западната дъга ще е ад под небето).

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #37 on: 11.12.2011, 17:58:07 »
Не е въпрос на логика, а на научно-доказани метеорологични явления, особено при характерните за зимата температурни инверсии комбинирани с безветрени дни. Просто котловината е като тенджера, на която някои климатични явления действат като похлупак - всичко си остава в нея, ако няма вятър.
Не е съвсем точно. Все пак "тенджерата" не е херметично затворена (Вакарелските височини не са Хималаите все пак) и има по-проветриви и по-мъгливи места. По-проветривите са периферните райони в полите на планините, а мъгливата слава на зоната между Илиенци и Враждебна са изпитвали стотици (не)заминаващи и (не)пристигащи на Аерогара София.
« Last Edit: 11.12.2011, 18:00:59 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #38 on: 11.12.2011, 20:03:27 »
...
Като се стигне дотам - нека се строят ГРАДСКИ булеварди по проекта на ССТ, но защо трябва да се меша вътрешноградски и транзитен трафик?

ССК ще се строи с пари от оперативните програми на ЕС и на веднъж! Това е достатъчен аргумент според мене. Транзитният трафик през Софийското поле няма да се увеличи след пускането и, напротив ще се улесни поради липса на светофари и по-късо трасе.
Като се затвори магистралния пръстен около София трафикът в самия град ще поспадне значително - по-малко изгорели газове!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11891
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #39 on: 11.12.2011, 23:06:24 »
В края на краищата не е наш проблем, че турските гастарбайтери и ТИРаджии ще изразходят по 1 литър гориво в повече.
Като цяло съм съгласен с повечето ти разсъждения, но с това не мога да се съглася, тъй като това е и наш проблем. Познавайки климатичните особености на софийската котловина и честите образувания на смог, всеки литър изгорено гориво в полето по-малко е добре дошъл, означава по-малко изгорели газове, които ще дишаме. Освен това, колкото по-къс е транзитния обходен маршрут, толкова по-вероятно е чужденците да изберат да минат по него, вместо да опитват да съкратят пътуването си през града или по южната дъга.
ОФФ:Не е съвсем вярно това за замърсяването, примерно в Младост 4 е по-ветровито и чувствително се усеща, по-чист въздух, особено накрая. Случвало ми се е де отивам към центъра и тука да грее слънце, а някъде от Деница надолу да е непрогледна мъгла. Който е свикнал да живее баш на края на града знае за какво говоря, че има осезаема разлика.

Съмнявам се изобщо такава тангента да допринесе с каквото и да е за облекчаване на трафика още по-малко пък за намаляване на замърсяването. Има много по-належащи неща да се правят, от ССТ.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР