Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 45324 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Спорен мен потенциалът на предложената от теб линия Гоце Делчев - Сточна гара по ул. Раковска е по-нисък от Гоце Делчев - Надлез Надежда (с евентуална чупка до Централна гара). Втората е до голяма степен допълване на А74, а той както знаеш е добре натоварен. За сметка на това тб 8, който прави отчасти описаните от първата линия връзки едвам си оправдава съществуването.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
"Тролейбусиране" на А74 е добре според мен и лесно осъществимо. Това да. Иначе да прави чупка първо на изток към хотел Хемус, за да завие при бившия Кравай на запад и се насочи към Опълченска не ми се струва целесъобразно. Разделянето на потоците и маршрутите по направления сякаш е най-естествено да си бъде при кръстовището на П.Ю.Тодоров и Бяла черква.
На тб 8, който наистина е на ръба на безсмислието, проблемите му са два - доста големият дублаж с А 76 и безумният интервал на движение, като и по двата има много варианти какво да се направи и линията да се "оздрави", като почне да върши реална работа.
« Last Edit: 18.10.2017, 14:42:24 by Eliyan »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Напротив, точно тази чупка е най-целесъобразната в цялата идея за линията, така ще се покрият две бъдещи метростанции с пешеходен достъп буквално няколко десетки метра. Има и други места, където такива чупки към (бъдещи) метростанции биха оптимирали трасетата многократно, но поради една или друга причина не се променят маршрутите. В София за съжаление бюрокрацията за да се свърши тази работа е огромна.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Какво имаш предвид относно пешеходния достъп до две бъдещи метростанции?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Имам предвид, че спирката на кръстовището на бул. Витоша и Патриарх Евтимий ще е на 20 метра от входа на две метростанции, а ако линията завие по Патриарха и после по Раковска няма да има никъде връзка с метрото, ще трябва да се ходи няколко стотин метра.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Почти - връзката с втория диаметър може да се направи още от метростанцията при хотел Хемус. А една тролейбусна спирка на кръстовището на "Нансен" и "Патриарх Евтимий", намираща се в началото на "Нансен" и отнасяща се до минаващия по "Нансен" маршрут (който и да е той), ще бъде в нормална пешеходна достъпност до станция НДК на трети диаметър. Да, по-далече е, съпоставено със спирката на Аптека, но в границите на допустимото (спирка Орлов мост например е по-отдалечена от МС СУ).
Отделно - предложената от мен схема на мрежата допуска тб 2 от Борово да се насочи по Гоце Делчев-П.Ю.Тодоров-Арсеналски-Нансен - В.Левски - и по маршрута. Пътуващите към североизтичните комплекси откъм Стрелбище, Иван Вазов и ниската част на Лозенец няма да натоварват метрото, а е по-вероятно да останат в двойката и да продължат без прекачване. Пътуващите от същите райони към Овча купел е вероятно да ползват А73/83/102, макар и в техни модифицирани (може би), евентуално "тролейбусирани" варианти. С което искам да кажа, че не ми се струва от критична важност трасето по Арсеналски да има допирна точка с третия лъч на метрото. Безспорен плюс е, но то е ценно и без този плюс.
Какво мислиш за превърнат в тролейбус А74?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Въпросът с връзките наземен транспорт-метро е малко по-комплексен. Не е достатъчно да направиш връзка с физически най-близката метростанция, за да кажеш че връзката е направена смислено. Понякога е от значение и коя е метростанцията - в случая една от трите възлови в София - а там ще се оформят бъдещите транспортни възли на града, и второ какви по-значими обекти има в близост - НДК печели и по този показател - с по-големия брой магазини, по-популярното място, пешеходната зона и т.н.

По въпроса с А74 - какво да мисля? Това е стара идея, давана неколкократно. По принцип А74 е редно да се обслужва със съчленени превозни средства. И второ преустройването на автобусни линии в тролейбусни не е приоритетно за общината в момента, показали са го многократно.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Да де, не е приоритетно, но нали не актуалната политика ни е критерий, а това, което трябва да бъде.
За НДК си прав напълно, че е възлова станция и с това по-ценна от една невъзлова при равни други условия. Но тб-трасето по Нансен може да има спирка - от едната страна при съществуващата на А94, а от другата - при пешеходния подход, насочен към билетния център на НДК, и тази спирка е в близост до МС НДК. Е, вярно е, че конкретно до станция НДК на третия лъч е по-далечко, но невинаги един вариант може да удовлетвори едновременно всички условия, които се предявяват към него.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Ако говорим за актуална политика, сега тя е да се инвестира в ултрамодерни технологии - електроавтобуси и прочие. Тролеят е дамгосан като изостанала технолгия, постсъветска и политически нежелана. Описаната от теб спирка е от другата страна на парка, далече е. Подобни дълги разстояния ще се получат и на Орлов мост след пуска на МД3, отчасти ги има и на Сердика (липса на връзка на тм5 с метростанцията). Ще трябва активно да се променят местоположенията на спирките след приключване на строителството за да станат местата удобни за прекачване, а не както сега. Но като вземеш предвид, че от откриването на метростанция СУ до сега са минали 8 години и тб5 все още не спира там можеш горе-долу да изчислиш кога ще се оправят пешеходните разстояния по другите места.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Отделно, освен близост на спирката до станцията, са нужни и адекватни интервали на движение и капацитет на превозните средства, за да се осигури качествена връзка на наземния транспорт с метрото. На спирката при МС Дружба спират тб 4 с откровено ненормален интервал и А 204 с несъответни за натовареността му транспортни средства. Ако - хипотетично - на станцията на всеки 8 минути слизат по 100-150 човека за Дружба 2, те не биха могли да се извозят с обществен транспорт. Те, разбира се, си го знаят, затова и не възлагат на транспорта задачи, които последният не иска да изпълнява. Хората приравняват неадекватната връзка на липса на връзка, ползват си (в дадения конкретен пример) А 204 и не се сещат за метрото. И правилно. А най-вече си ползват колите, което явно е най-голямата ценност за общинската транспортна политика.
Връщайки се в темата, освен трасето по Арсеналски, което би имало свързаност с метрото при поне 2 станции, една от които възлова, добре е да се осигури свързаност и в Люлин (там е нужно съвсем малко да се направи, още повече предвид наличието на мрежа при МС Западен парк), и максимално удължение на тролея в Младост, така че по възможност да свърже няколко станции.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Че трябва и в Люлин, трябва. Но както писах по-горе тб5 не спира все още на МС Софийски университет, а станцията съществува от 8 години. Въпрос е да се забият две колчета за спирките и да се сложат два пътни знака "спирането забранено". Колко години ще трябват при това положение според теб за да се коригират спирките в Люлин?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9035
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Аз пък съм съгласен със закриването на 2.
Аз не съм, метрото не спира на всяка керемидка, да не говорим, че с прекачване времето винаги се удължава и никакъв аргумент за закриване или разреждане на какъвто и да е наземен транспорт, след откриване на МД3 не стои, защото това, което натвориха след МД1 и МД2 е достатъчно.
Аз не говоря за разреждане, а напротив. Колите, които ще артисат от 2 трябва да се използват пълноценно за другите линии. А защо маршрутът на 2 ще бъде ненужен след откриването на метрото ли? Първо за обслужване на маршрута от „Хаджи Димитър“ до Петте кьошета ще има ТБ 1, второ метрото може да няма спирка дублираща на 100%(и няма как да има разбира се) всяка спирка на ТБ 2 в момента, но има на ключовите точки като уневирситета, „Патриарх Евтимий“ и карето на болниците, което е достатъчно и трето искаш или не метрото, дори и във формат високоскоростен трамвай, ще е в пъти по-привлекателно от тролея. И ТМ 8 може да се използва без основно предназначение да се опразва на метростанция „Люлин“, когато се движи в посока центъра, но го прави. Може да звучи дискриминиращо ТБ 4 да има за основна цел да стоварва пътниците да се качват на метрото, но дори и ТБ 2 да остане това пак ще се случва. Освен това от точката на настоящото свързване на маршрутите на 1, 2 и 4 в посока центъра и бъдещата метростанция до Петте кьошета, което е по-голямата част от центъра, ще си има единица. По направлението към „Бокстон“ ще има ТБ 9. Попитай хората кой избор повече ще им хареса - бавене в ТБ 2 при наличие на метро, вместо прекачване на метрото от 4 на „Владимир Вазов“ или редовна четворка за довозване до метрото и метро, което ще им осигури връзка с всички важни точки по маршрута на ТБ 2 в момента, както и лесна връзка с ТБ 9 на НДК за направлението „Борово“ и „Бъкстон“. Смятам, че отговорът е ясен.
Вместо удължение на люлински тролей по Васил Левски по-смислено би било да се направи ККМ на кръговото на Лъвов мост и ТБ11 да се удължи дотам.
А защо не до Пета градска?
Булевард „Сливница“ след „Лъвов мост“ ще е безсмислен маршрут с нисък оборот и няма ККМ за ляв завой от „Опълченска“ към „Сливница“.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6858
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
... А защо маршрутът на 2 ще бъде ненужен след откриването на метрото ли? Първо за обслужване на маршрута от „Хаджи Димитър“ до Петте кьошета ще има ТБ 1, второ ...

Само това изречение е достатъчно за да ни покаже колко си незапознат с транспортното обслужване и пътникопотоците в Хаджията. Тб1 обслужва точно толкова Хаджи Димитър (частта обслужвана от тб2), колкото 604 обслужва Младост 1.
Иначе не аз не знам за подсилване на коя да е линия в следствие на пускане на метрото. Та на обещанията как пробегът на колите от тб2 ще отиде другаде аз не вярвам. Тб5 има общи спирки с ПЕТ метростанции и въпреки това има стабилен пътникопоток.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2302
    • View Profile
    • Email
Неведнъж сме обсъждали, че на Запад много често над метрото вървят автобуси и това за тях не е проблем, защо за нас е?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3746
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Попитай хората кой избор повече ще им хареса - бавене в ТБ 2 при наличие на метро, вместо прекачване на метрото от 4 на „Владимир Вазов“ или редовна четворка за довозване до метрото и метро, което ще им осигури връзка с всички важни точки по маршрута на ТБ 2 в момента, както и лесна връзка с ТБ 9 на НДК за направлението „Борово“ и „Бъкстон“. Смятам, че отговорът е ясен.
Да, отговорът е ясен. Хората ще предпочетат ТБ2.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
    • Email
Много ясно че с тролея ще е по-бързо и по-удобно. Сега по разписание с него се стига за 12 мин. от Хаджи Димитър до СУ, и за 13-15 мин. до попа, зависи от коя спирка ще се качиш. Силно съмнително с прекачване на метрото да е по-бързо. Имаш влизане в подлез, чакане поне средно 5-6 мин .за прекачване, после излизане от подлез. При всички положения ще излезе повече време. Да приемем, че стане както очакват-при откриването на МД3 голяма част от трафика да се облекчи, и пътуването с тролея да се ускори със средно 2-3 мин. до центъра и остава съвсем без конкуренция.

Още повече, че в тролея не се тъпчеш чак така, има парно( в метровагоните няма отопление, само в някои има климатик)

По същия начин някой си беше въобразил, че с метрото 88 ще стане излишен и че с метрото ще е по-бързо. Ако си направиш експеримент например да пътуваш от станция Малинов до станция Витоша с 88 и метро може да се обзаложа, че в голям процент от случаите с 88 въпреки заобиколиня маршрут ще стигнеш за същото време, дори и по-бързо. А пък да не говорим за Малинов-Искърско шосе, там 88 винаги бие по времепътуване.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1483
    • View Profile
Много ясно че с тролея ще е по-бързо и по-удобно. Сега по разписание с него се стига за 12 мин. от Хаджи Димитър до СУ, и за 13-15 мин. до попа, зависи от коя спирка ще се качиш. Силно съмнително с прекачване на метрото да е по-бързо. Имаш влизане в подлез, чакане поне средно 5-6 мин .за прекачване, после излизане от подлез. При всички положения ще излезе повече време. Да приемем, че стане както очакват-при откриването на МД3 голяма част от трафика да се облекчи, и пътуването с тролея да се ускори със средно 2-3 мин. до центъра и остава съвсем без конкуренция.

Още повече, че в тролея не се тъпчеш чак така, има парно( в метровагоните няма отопление, само в някои има климатик)

По същия начин някой си беше въобразил, че с метрото 88 ще стане излишен и че с метрото ще е по-бързо. Ако си направиш експеримент например да пътуваш от станция Малинов до станция Витоша с 88 и метро може да се обзаложа, че в голям процент от случаите с 88 въпреки заобиколиня маршрут ще стигнеш за същото време, дори и по-бързо. А пък да не говорим за Малинов-Искърско шосе, там 88 винаги бие по времепътуване.

Малинов - Г.М. Димитров е по-бързо с метро, но Малинов - Витоша е по-бързо с 88, а с метрото се губи много време с прекачването на Сердика. Демек метрото е бързо само ако пътуваш на кратки разстояния.

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Демек метрото е бързо само ако пътуваш на кратки разстояния.

По точно - метрото е по-бързо ако не ти се налага да се прекчваш между М1 и М2. Прекачването прави голяма част от маршрутите Север/Юг -> Запад/Изток по бързи с наземен транспорт, отколкото с метро.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
    • View Profile
    • Email
Демек метрото е бързо само ако пътуваш на кратки разстояния.

Голяма глупост си написал.
« Last Edit: Today at 08:46:08 by elbi »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9035
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Само това изречение е достатъчно за да ни покаже колко си незапознат с транспортното обслужване и пътникопотоците в Хаджията. Тб1 обслужва точно толкова Хаджи Димитър (частта обслужвана от тб2), колкото 604 обслужва Младост 1.
А колко пъти написах за подсилване на ТБ 4 за заместване на ТБ 2 и подобряване на вътрешнокварталното обслужване в „Хаджи Димитър“? Примерът с ТБ 5 не е валиден. За нея може да се каже, че се дублира с метрото още от „Опълченска“ та чак до „Младост“, само че линия 1 не минава през „Скобелев“, НДК, кино „Одеон“ и по „Цариградско шосе“. Има сериозна разлика да се дублира с направлението на метрото и реално с него, а ТБ 5 е много далеч от директен дублаж с метрото, за да се твърди, че може да бъде сравнявана с него.
Иначе не аз не знам за подсилване на коя да е линия в следствие на пускане на метрото.
И след като смяташ така тогава кажи как ща изглежда ТБ 2 след пускането на метрото и какви ще са интервалите ѝ.
Голяма глупост си написал.
Понякога целта е просто да има избор, пък дали всичко е изчислено до стотни от сикундата с метрото не е толкова от значение. Може би все пак ТБ 2 трябва да остане, но не съм съгласен да отива чак до „Бъкстон“. Нека е до ВМА. Пак ще има връзките с университета, с „Попа“, НДК и болниците, но както вероятно разбирате този казус е съвсем на ръба и е по-спорен дори и от най-спорния до момента подобен казус в София с ТМ 8. Добре, „Хаджи Димитър“ „да са на кеф“, а какво правим за ТБ 1, 5, 8 и 9, които ще са потърпевши от оставането на 2, защото 2 ще им се меси в трафика само заради няколко спирки в „Хаджи Димитър“? Нали един управляващ и вземащ решения трябва да може да ги защити дори и пред най-големите си противници, но едновременно с това да не се опитва да им затвори устата, а да ги чуе поне малко? И като казахме за ТМ 8, защо моите съкварталци от участъка „Люлин“ 5 - метростанция „Люлин“ така упорито предпочитат да слязат на метростанция „Люлин“ и да се качат в метрото, вместо да си продължат до Съдебната палата, при положение, че по-голямата част от тези пътници накрая ще слязат на „Сердика“? Нека да спрем тази дискусия до тук, да оставим ТБ 2, да се построи метрото, да се види пътникопотока и тогава да се говори отново, макар че както познавате Столична община съдбата на ТБ 2 е решена на 99.9%.