Author Topic: Метро в Будапеща  (Read 21686 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Метро в Будапеща
« on: 13.02.2009, 20:50:30 »
Метрото в Будапеща се сдоби с метровлакове от ново поколение, производство на компанията Alstom.
До края на годината по "синята" линия на метрото трябва да пътуват 22 петвагонни състава.
За бъдещата четвърта линия, чието завършване се очаква през 2011 г. се очаква да бъдат доставени още 15 четиривагонни състава от същата фирма на стойност 215 милиона евро.

Видео (на унгарски) за новите вагони :
http://videa.hu/videok/hirek-politika/demszky-es-az-uj-metro-4-alstom-budapest-2XxIVr6ECndX7Aa8
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #1 on: 13.04.2009, 14:23:22 »
Ето малко красиви станции от Будапещенското метро. ( Tér е площад.)
Станция Vörösmarty Tér :





Станция станция Opera :

 






Line 1. Станция Széchenyi Fürdõ :



Line 2. Станция Kossuth Lajos tér :




Line 2. Наземният вестибюл на  станция Moszkva tér :



Line 3. Станция Deák Ferenc tér :

Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #2 on: 23.10.2009, 11:49:16 »
В Будапеща се строи четвърта линия и има проект за пета, в Прага се правят удължавания, в Букурещ само май няма по-голямо развитеи, но са факт новите мотриси, надземният транспорт също се обновява с невероятни темпове, виждаме вагонетките на метрото... Варшава ни е най-удачният пример за сръвнение, защото учудващо, и двете метра са пуснати по едно и също време, а наскоро те изцяло завършиха първия си диаметър. Но не съм се интересувал, сега какво и има ли работа по следващите.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #3 on: 26.11.2009, 12:13:32 »
Преди месец, имах унакалната възможност да се гмурна в най-дълбоката станция по Линия 4 в Будапеща! Fővám tér и е името - 43 метра дълбока, като за да слезнеш до долу се минава през междинно ниво (спирката се намира до брега на Дунав). От там ходихме с групата пеш до Kálvin tér благодарение на това, че правиха профилактика на едното къртиче и в момента не работеше (сменяваха му зъбките на щита). Иначе Kálvin tér е по-плитка и е спирката, на която Линия 4 ще се пресича с Линия 2 (М2 минава под М4). За да не обяснявам под всяка снимка ще допълня, че двата тунела са наименувани на двама известни унгарски радиоводещи - Bochkor и Boross. Ние се движихме във Bochkor и снимките са правени именно в този тунел, докато къртицата в Boross си работеше. Снимано е последователно и предполагам ще разпознаете началото и края на машината!!!

ENJOY :bounce:
« Last Edit: 31.01.2011, 19:17:14 by Danchoti »

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #4 on: 26.11.2009, 12:18:26 »
... още ...
« Last Edit: 26.11.2009, 13:38:35 by Danchoti »

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #5 on: 26.11.2009, 12:25:48 »
... още ...
« Last Edit: 26.11.2009, 13:38:45 by Danchoti »

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #6 on: 30.11.2009, 12:31:25 »
Как са ви пуснали там? :1eye: :blink:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #7 on: 30.11.2009, 17:14:51 »
Как са ви пуснали там? :1eye: :blink:
И с право да снимат. Явно са им разрешили, въпросът е и при нас да е така, а не само когато ББ реши да си прави подземен PR!!!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #8 on: 01.12.2009, 18:24:13 »
Как са ви пуснали там? :1eye: :blink:

Ами, принципно имат отворени дни, които се провежда не много често, но все пак ги има. Конкретно в този случай, както споменах на къртичето му правиха профилактика и понеже имам една позната, която има един познат, ..... и стигнем до техническия ръководител на Fővám tér ...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #9 on: 27.01.2011, 12:24:20 »
Най-старото метро в континенталната Европа, и 2-ро в Европа след Лондонското. Пуснато още през 1896 г., новите метростанции са построени чак през 1970 г. Пътувал съм 1-2 пъти с тяхното метро, по някои от старите и по-новите станции. Знам че минава и под Дунав и доста надълбоко. Някой друг да сподели ако се возил.


Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Метро в Будапеща
« Reply #10 on: 27.01.2011, 12:37:56 »
Ползват 81.717 и се отказаха от търга за новите влакове Alstom след изработен прототип :)


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #11 on: 27.01.2011, 12:55:00 »
Най-старата им линия (от Дунав до градския парк) е обновена по случай 100 години от метрото и е доста хубава, макар да е малко дразнещо, че станциите са почти напълно еднакви. Но е пипнато и има едно такова 19век усещане :)

Втората е доста трагична, стара и мръсна, третата не съм я пробвал, но май и тя е така. Покритието е добро, горе-долу. Строят от 4-5 години четвърта линия, но май няма да я свършат скоро.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #12 on: 27.01.2011, 14:11:12 »

Втората е доста трагична, стара и мръсна, третата не съм я пробвал, но май и тя е така. Покритието е добро, горе-долу. Строят от 4-5 години четвърта линия, но май няма да я свършат скоро.

Втората е реновирана изцяло и всички станции са доста спретнати, но явно третата линия още не са я ремонтирали! Аз сега на 3.03 ще ходя там и смятам да се повозя в метрото им :)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #13 on: 27.01.2011, 14:29:41 »
Хмм доста съм сигурен, че баш втора си е доста зле :) Може и да я бъркам с трета, но със сигурност и двете не са реновирани. Единствената реновирана е първа.

Може дефинициите ни за "зле" да са различни :Р За мен и станциите във Виена са много зле, макар влаковете им да са добри.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #14 on: 27.01.2011, 15:43:11 »
Най-старата им линия (от Дунав до градския парк) е обновена по случай 100 години от метрото и е доста хубава, макар да е малко дразнещо, че станциите са почти напълно еднакви. Но е пипнато и има едно такова 19век усещане :)

Втората е доста трагична, стара и мръсна, третата не съм я пробвал, но май и тя е така. Покритието е добро, горе-долу. Строят от 4-5 години четвърта линия, но май няма да я свършат скоро.

Старите станции по принцип си приличат, не само в Будапещското метро.
Интересното е, че логотипите на метродиаметри при тях се различават по цвят и със съответни номера, а строящият се четвърти пък е въобще със свой собствен, по-различен логотип.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1891
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #15 on: 27.01.2011, 15:53:50 »
От няколко години постепенно ремонтират станциите по втора и трета линия, една по една.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #16 on: 27.01.2011, 16:18:20 »
http://metros.hu/
Тук е написано е като се поразровиш, че през 2007 г. са реновирани последните 3 станции от 2-ра линия - т.е. цялата линия е реновирана. За 3-та нищо не се поменава. Сега като отида ще докладвам какво е положението :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #17 on: 27.01.2011, 16:26:15 »
Тук можем да обсъдим и Hev, което сравнително отскоро е интегрирано с метрото.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #18 on: 27.01.2011, 17:48:12 »
За 3-та нищо не се поменава. Сега като отида ще докладвам какво е положението :)

Станциите по третата не са пипани. Лятото се возих на нея и всичко беше доста запуснало. Подвижния състав също:

Крайната Кобаня Киспест е наземна:




 Tова е прекачната станция Deák Ferenc в центъра на най-долното ниво по линия 3!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #19 on: 27.01.2011, 17:51:08 »
Kак използват номерните състави по непокрити трасета? Те с вентилация като нашата ли са?