Author Topic: Метро в Будапеща  (Read 21326 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #40 on: 09.03.2011, 18:15:58 »
Хей, ние сме се гонили с теб. Аз бях в Будапеща на 25-26 февруари.

Първите метростанции по МД1 са ремонтирани много красиво в ретростил, което се вижда в първата снимка на Иван, ето и една от нета:



Също ретро са изпълнени и вагончетата отвътре - като в стари трамваи.

Иначе метрото им е симпатично и доста се ползва. Централната станция Deak Ter се нуждае от сериозен ремонт: нито указателните табели са наред, нито стълбите на подлезите. Пък и тези примитивни машинки и контрольори до тях са си изживяли времето.
« Last Edit: 09.03.2011, 18:20:23 by blagun »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #41 on: 09.03.2011, 20:20:05 »
Нищо чудно че са в ретростил, ако не се лъжа, това е станция от трасето, пуснато в експлоатация през 1896 г.!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #42 on: 09.03.2011, 20:47:26 »
Да, така е, и са обновени за стогодишнината :)
Но според мен това е единственият красив диаметър. Станциите по другите две ми направиха доста отрицателно впечатление, сравнени с нашите.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #43 on: 10.03.2011, 12:41:02 »
На мен само тези по линия 3, защото плачат за основен ремонт. Иначе тези по линия 2 след ремонта са станали доста прилични :) Като цяло много ми хареса метрото им и се надявам скоро да си ремонтират станциите по линия 3, да сменят малко подвижният състав и да пуснат по-скоро линия 4  :D

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #44 on: 10.03.2011, 19:43:21 »
И на мен този диаметър ми харесва най-много. По-новите станции не изглеждат толкова свежарски, като Софийското метро.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #45 on: 15.03.2011, 20:03:01 »
Тези дни бях в Будапеща и имах удоволствието да се возя и на 3-те им линии на метрото :)
Първата линия, която е и първа на Европейският континет и втора в света след Лондон е доста интересна - при нея нама подлези, а от перона по стълбите директно излизаш нагоре на улицата. По тази линия всички станции са с 2 перона и това което ми направи впечатление, че самите перони са доста къси - има няма 30-40 метра като трамвайните спирки у нас. Самите влакчета не бяха нищо особенно и бяха доста шумни, но и доста бързи, въпреки че растоянието между спирките бе доста кратко...
Ето ги и тях  8)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #46 on: 16.03.2011, 12:26:19 »
Доста смешни мотриси, виждат ми се ниски и с тези пантографи..., но пък изглежда са нископодови. Какво производство са?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #47 on: 16.03.2011, 12:38:24 »
Доста смешни мотриси, виждат ми се ниски и с тези пантографи..., но пък изглежда са нископодови. Какво производство са?
Вероятно родно, а обслужват най-старите линии, където габаритите на тунелите са такива и оттам идва този вид. Тези влакове са от 70-те или 80-те.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1718
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #48 on: 16.03.2011, 16:48:03 »
Унгарски са, от втората половина на 70-те. Изглеждат добре и возят задоволително за годината си на производство - доста по-тихи и по-меки са от руските. Салонът е с ГДР-ско обзавеждане, подобно на вагоните Бауцен, с много удобни за градски транспорт седалки. Талигите са Jakobs, под хармониките, но последните са затворени, демек не може да се минава от един вагон в друг. Формата е такава заради ниския тунел, които е с такъв габарит заради голям канализационен колектор, под който е трябвало да мине. Единственото лошо е, че линията е доста натоварена и почти винаги има блъсканица. Няма как и да бъдат куплирани по два състава заради малката дължина на станциите.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #49 on: 17.03.2011, 11:04:06 »
На мен пък жълните мотриси ми се видяха много шумни и даже на последната спирка в центъра като застанеш над самата станция се усещаше когато влаковете минават отдоло. Иначе линията не ми се видя толкова натоварена, за разлика от линия 2.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #50 on: 17.03.2011, 12:40:02 »
в центъра като застанеш над самата станция се усещаше когато влаковете минават отдолу.
О, да - метрото се чува и в катедралата Св.Ищван, и по Ваци.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #51 on: 18.03.2011, 13:08:30 »
... Какво производство са?
Да унгарски са - GANZ!
Както каза IKAR, произведени са 1973 и са реновирани 1996.

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #52 on: 21.04.2011, 13:22:23 »
На 19-ти април, в тунел по III-та линия е изгорял един от вагоните на влак дал по-рано дефект със затварянето на вратите и прибирал се празен към депото (до колкото разбрах). Няма ранени, като мотрисата е била на 35 години и унгарците пишат, че експлоатационния и период бил изтекъл преди 5 години, но си била минала всички прегледи и обслужвания.

Още снимки тук: http://galeria.index.hu/belfold/2011/04/20/kigyulladt_egy_ures_metro_a_3as_vonalan/?current_image_num=3&image_size=m
« Last Edit: 21.04.2011, 13:23:55 by Danchoti »

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #53 on: 09.01.2013, 09:34:18 »
Съвсем пресни снимки от Будапеща, кадето бях на скоро. Града има перфектен градсkи транспорт, съвсем на нивото на Виена (разбира се по-стари возила и по-малка метро мрежа, но добре поддържани трамваи и тролеи). Липсата на голяма метро мрежа е компензирана с изключително добре организирана трамвайна, при което Будапеща има най-натоварената трамвайна мрежа в света с около един милион пътувания на ден. По време на  празниците трамваите се движиха през 6-10 минути, нощните трамваи пък през 15 минути. Вообще пример за нас в София.

Та ето кои решения ми направиха впечатление, трябва да ги има в София (наместо да измисляме топлата вода), много лесно се прилагат, а имат много позитивен ефект.

Ето нпр. новите влакове. Като се обявява следващата станция първо разбира се се изписва името на станцията. До тук добре. Но, след това на бягащ текст вървят всички линии на наземния транспорт които имат трансфер на метро станцията. Със символи са обозначени и всеки тип на наземен транспорт (трамваи, тролеи и автобуси).










Каквото се късае до схемите над вратите, те са комбинирани. На едната врата е схемата на цялата метро мрежа (каквато би трябвало да има и в София, наместо тази идиотска светеща неразбираема схема), а на отсрещната врата има схема на дадената линия, със всички станции и връзки със наземният транспорт. Така тези две схеми се редуват диягонално на всяка двойка врати. Перфектно! Както виждате и тези схеми са стандардизирани и най-добре би било само да ги прекопираме защото точно такива съм виждал почти навсякаде по света.








Ето и най-дългите трамваи на света които возят по ринговите линии 4 и 6. Тези са заместител за рингова метро линия и са изключително натоварени. Същата логика и при обявяването на станциите и при схемите:

Искам да ви обърна внимание на този знак:
В наземния транспорт, станциите които имат трансфер на метрото се изписват със символа на метрото или с буквата М (кадето системата не позволява изписване на символа на Будапещанското метро). Мисля че това е правилното, кратко и разбираемо решение и за София. Примерно в новите тролеи би трябвало вътре да се изписва СУ Св. Кл. Охридски (М), докато на табелките на превозните средства като в случая с трамвай Но. 20 наместо да си изписва Метростанция Опълченска, далече по-добре е да се изписва Опълченска (М).



« Last Edit: 09.01.2013, 09:40:34 by Andrej_mk »

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #54 on: 09.01.2013, 15:10:59 »
Да не са пуснали влаковете на Алстом в метрото вече?

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #55 on: 09.01.2013, 15:29:03 »
Да, този е Алстом, отдавна са пуснати по М2.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #56 on: 09.01.2013, 20:20:00 »
Да, този е Алстом, отдавна са пуснати по М2.
Е колко отдавна, октомври бях там и бяха още със старите номерни, които бяха в окаяно състояние?

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #57 on: 09.01.2013, 21:00:48 »
Да, този е Алстом, отдавна са пуснати по М2.
Е колко отдавна, октомври бях там и бяха още със старите номерни, които бяха в окаяно състояние?

То и сега повечето са си номерни (по М3 пък само такива возят). Да де, тези месеци ги пуснаха, но поне за мен дето следя ССЦ новината не е нова.

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Будапеща
« Reply #58 on: 09.01.2013, 22:46:11 »
И на мен ми направи впечатление външно занемарените номерни. Защо ли са такива, все не мога да си обясня при все големия и красив европейски град. Това в нашия метрополитен едва ли ще се случи.  Колко му е една боя, чудна работа... :/ :/

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Метро в Будапеща
« Reply #59 on: 09.01.2013, 23:23:32 »
А от кои номерни говорите? От стария тип или от по-новия с черната предница?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"