Author Topic: Градският транспорт в Австрия  (Read 15253 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #20 on: 03.02.2013, 21:52:48 »
От днеска:








Новата линия 25 по новото трасе - Tokiostrasse.








"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #21 on: 23.02.2013, 15:59:44 »
Ето какви Електробуси имат в Австрия и по-точно във Виена. :)






Снимките са на колегата ЧКД-КТ4 (Vukan Jovanovic) от Transphoto.ru

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2794
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #22 on: 23.02.2013, 16:48:04 »
Винаги съм искал да видя автобус с пантограф.  :fan:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1536
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #23 on: 23.02.2013, 17:38:55 »
Ето какви Електробуси имат в Австрия и по-точно във Виена. :)

Снимките са на колегата ЧКД-КТ4 (Vukan Jovanovic) от Transphoto.ru

Много са готини. Дано и ние някога имаме такива  :P

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #24 on: 23.02.2013, 18:16:07 »
Винаги съм искал да видя автобус с пантограф.  :fan:
Качвали сме във форума и камиони, че даже и минни такива с пантограф! ;)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2794
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #25 on: 23.02.2013, 18:58:50 »
Винаги съм искал да видя автобус с пантограф.  :fan:
Качвали сме във форума и камиони, че даже и минни такива с пантограф! ;)

Знам за камиона   ;)  Иначе ще е още-по интерестно да се види в движение- примерно на Цариградско да се опъне една таква мрежа и автобусите да се движат в бус-лентата с вдигнати пантографи  :D

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #26 on: 23.02.2013, 22:58:42 »
Винаги съм искал да видя автобус с пантограф.  :fan:
Качвали сме във форума и камиони, че даже и минни такива с пантограф! ;)

Знам за камиона   ;)  Иначе ще е още-по интерестно да се види в движение- примерно на Цариградско да се опъне една таква мрежа и автобусите да се движат в бус-лентата с вдигнати пантографи  :D

Те се захранват с ток само по спирките.
Автобусите в момента се тестват. Трябва да заменят мидибусите на VW.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #27 on: 30.04.2013, 09:17:53 »
Виена се оборудват с 12 електрически автобуса, 6 хибрида от Волво и 217 Ситарота...

Източник

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #28 on: 30.04.2013, 13:56:31 »
Биха Будапеща с новата поръчка. :)


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4191
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #29 on: 30.04.2013, 14:08:20 »
Интересни са тези ударни поръчки. Преди така направиха в Букурещ, след това Будапеща, сега Виена. При нас всичко ново идва постоянно, но постепенно, на малки етапи. Интересно ми е какви са предимствата и недостатъците и на двата подхода.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #30 on: 30.04.2013, 14:17:25 »
При големи поръчки има и големи отстъпки от страна на производителя, при малки и редовни поръчки отстъпки няма, но има постоянно обновяван и модерен подвижен състав за града.
НЕ на хейтърството!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11796
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #31 on: 30.04.2013, 14:21:43 »
Освен това при голяма поръчка има и риск, въпросните превозни средства да се окажат некачествени или неподходящи, докато при малки, поне ще са една малка част само от целия ПС. Голяма поръчка е хубаво за нас например, където ни трябват спешно около 150 съчленени нископодови автобуса. След това вече според нуждите може на малки порции да се допълва това, което ни трябва.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2692
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #32 on: 30.04.2013, 15:20:10 »
Така и така сме на тема Австрия, мога да споделя малко преки впечатления от Виена - в последните дни се придвижвам активно из града и освен, че трамваите и автобусите развиват високи скорости и няма и следа от нашето влачене, някак си, те успяват да се държат по разписание, въпреки сериозните задръствания на места. Една от хитростите е, че на разни крайни спирки им се дават прилични почивки и ако някой е закъснял, просто почива по-малко и наобратно вече се движи по разписание.
Още не съм ги изловил как успяват да се справят и със светофарите - на места фазите са ужасно дълги и на теория би трябвало да развалят равномерността на движение, но не става. (малко офтопик - на всяко кръстовище, всяко отделно светофарче си има залепен уникален номер в рамките на кръстовището, но не знам за какво го ползват)

Относно интервалите на движение и синхронът в разписанията, очаквано, нещата са на ниво. В централната част няма нужда при тези малки интервали, но има групи от линии, които имат дълъг общ участък и автоматично са синхронизирани. Крайградските автобуси също са с добре обмислени разписания и взаимно се допълват и се подсигуряват.

Относно номерацията на линиите, като изключим трамваите D и 0, схемата е прилична и често имаме групички като например 49, 49A и 49B, като съответните автобуси се явяват продължения на трамвайните маршрути след крайната им спирка.

Има и още работи, но тепърва ще имам наблюдения върху нещата.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1229
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #33 on: 28.03.2014, 18:47:23 »
Малко снимки на трамвайчета, рейсове и метрото във Виена.
« Last Edit: 29.03.2014, 10:54:45 by UMSofia »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1229
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #34 on: 28.03.2014, 19:09:50 »
Снимките на влакчетата са от метростанция Kaisermuhlen VIC - линия U1, а точно до нея е разположена една много добре уредена автостанция.

Offline toto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 263
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #35 on: 27.04.2014, 18:32:33 »
deleted
« Last Edit: 26.06.2014, 13:43:29 by toto »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2692
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #36 on: 02.05.2014, 05:30:38 »
Вчера за пореден път станах свидетел на далновидността на управата в ГТ на Виена. След като преди коледа смъкнаха интервалите в празник на повечето линии на метрото от 5 на 4 или даже на 3 минути, вчера заради очаквания голям наплив към Пратера, хората пуснаха по 3 от линиите допълнително коли през 1 и се получи интервал 2-3 минути. Не мога да си представя какво щеше да бъде, ако не го бяха направили, тъй като действително, в Пратера имаше буквално десетки хиляди посетители и метрото си беше натоварено много сериозно. Прикачам и снимка с таблото от една станция.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2692
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #37 on: 26.06.2014, 02:29:16 »
И във Виена има закъснения заради задръствания. Ето един по-фрапиращ пример:



Както може да се очаква, автобусите най-много го отнасят, трамваите малко по-рядко, а метрото изненадващо почти не пропуска ден, без някоя издънка и нерегулярни интервали.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1714
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #38 on: 26.06.2014, 11:02:16 »
За съжаление, просто никъде в Европа вече не е това, което беше. Абсолютно навсякъде, къде повече, къде по-малко, се наблюдава "развитие" в отрицателно направление, особено в най-големите градове.....и в Германия, и в Австрия, и в Швейцария....Казвам го, като ходил по няколко пъти в продължение на години...Преди нямаше драсканици по трамваите, сега вече и това се среща доста често......
« Last Edit: 26.06.2014, 11:07:20 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Австрия
« Reply #39 on: 26.06.2014, 12:11:47 »
Преди и движението на хора от Близкия изток и Източна Европа към Западна не беше толкова свободно...