Author Topic: История на депата и гаражите  (Read 10514 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3816
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тъй като не намерих обособена тема за това, все пак реших да направя тема за историята на депата и гаражите.

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: История на депата и гаражите
« Reply #1 on: 19.06.2011, 17:47:06 »
земи направи тема като имаш да споделиш няква информация, кво отваряш тема и чакаш другите да пишат...

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #2 on: 19.06.2011, 18:03:39 »
Ще пиша по спомени и до колкото мога - хронологично:
Красно Село
Клокотница
Сточна гара
Банишора
Надежда (тб)
Хр. Смирненски
Красна Поляна
Земляне
Малашевци
Дружба (авто)
Искър (тм)
Искър (тб)
Република
Левски

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #3 on: 19.06.2011, 18:31:42 »
Трябваше да напишеш всяко за какъв вид ПС е. А за това Христо Смирненски не съм чувал. Къде се е намирало (се намира) и за какъв ПС е било ?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #4 on: 19.06.2011, 20:50:00 »
Автобусно е било. Видовете са ясни.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #5 on: 19.06.2011, 21:18:55 »
Клокотница е преди Красно село, а Христо Смирненски е предвестника на Малашевци и също е в района на Сточна гара.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #6 on: 19.06.2011, 21:28:49 »
Ако може напишете годините на откриване и закриване на всяко ( за които има информация ).  ;)
Аз знам за: Клокотница - 1901 открито (първо трамвайно депо в София) - 1999 закрито
Искър(тм) - открито мисля 1986.
Красно село (сегашен Трамкар) - открито 1934-та (несигурно).

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на депата и гаражите
« Reply #7 on: 19.06.2011, 21:29:26 »
Да, ето и снимка на депо Клокотница от http://www.stara-sofia.com.Сградата отпред е парната електроцентрала за трамваите.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3816
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #8 on: 20.06.2011, 23:03:29 »
А гараж Сточна гара къде се е намирал и кои превозни средства са били зачислени към него?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #9 on: 20.06.2011, 23:07:41 »
Гараж Сточна Гара е там, където сега седи голямо празно пространство, зад спирката на автобуси 78, 79, 213, 214, 305 и 413. Аз за пръв път разбрах за него, когато един шофьор по частните линии си говореше с негов колега и каза, че преди години е бил в този гараж. Явно е съществувал до началото края на 70-те или началото на 80-те години. Дори според някои е имало и ККМ и там са паркирали и тролейбуси още по-отдавна.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #10 on: 21.06.2011, 00:28:31 »
Сточна гара е първото тролейно депо в София. Но все си мисля, че не е съществувало до 70-те, а най-късно до средата на 60-те, така че сигурно не си разбрал шофьора, който вика, че бил в този гараж. Леко невъзможно ми се вижда.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #11 on: 21.06.2011, 01:00:54 »
Обаче след това се е ползвало за автобусен гараж. Ако е било тролейбусно до средата на 60-те, значи е възможно да е било автобусен гараж до края на 70-те или началото на 80-те.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: История на депата и гаражите
« Reply #12 on: 21.06.2011, 01:42:13 »
От шофьор, работил във въпросния гараж Сточна гара знам, че си е функционирал до средата на 80-те (1986-7) като автобусен гараж, чак докато не е построен сегашния Малашевци някъде по това време. Интересното е че поне накрая, през 80-те, гаража на Сточна се е водил Малашевци, а като са почнали да строят сегашния са го наричали просто "новия гараж", дори е имало куриозни случай като например вечерта единия от шофьорите спре автобуса на новия гараж, а сутринта ортакът му го търси в стария, или обратното (а разстоянието не е малко все пак).

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #13 on: 21.06.2011, 09:34:02 »
Mалашевци е построен много преди средата на 80-те. Може да е било гараж към някое друго предприятие.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #14 on: 21.06.2011, 10:59:31 »
Република също не е след Дружба - инфраструктурата ѝ е съществувала поне от средата на 70-те.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #15 on: 21.06.2011, 11:30:02 »
А и не видях да споменаваме смешната базичка с канал Курило.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13357
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #16 on: 21.06.2011, 11:56:53 »
Република също не е след Дружба - инфраструктурата ѝ е съществувала поне от средата на 70-те.
Може и да е съществувала стоянка, но официален статут на гараж има откакто има номерация 4***.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #17 on: 21.06.2011, 11:59:58 »
Следвайки тази локига и Левски не трябва да е в списъка - той винаги е бил стоянка на подчинение на Надежда и никога самостоятелен гараж. Но това са чисто юридически трактовки - де факто и Левски, и Република, и Курило съществуваха като отделни гаражи със собствен персонал, техни си зачисления и техн. база (е, за Курило е малко спорно двата канала и двете бараки на механиците колко техническа база могат да бъдат).

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #18 on: 21.06.2011, 12:12:47 »
Забравихме да споменем и ухо Люлин като стоянка.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 230
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #19 on: 21.06.2011, 12:52:46 »
Забравихме да споменем и ухо Люлин като стоянка.
То пък кога се е използвало ? Когато имаше ремонт на Сливница 2000-2001 някъде, или и по друго време ?