Author Topic: 4027...  (Read 36717 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6846
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #200 on: 10.03.2017, 12:38:20 »
Извинете, а какво олицетворява този трамвай, че да бъде музеен? Обикновените му братя изкараха на линия около година и половина. самият той - също толкова. Не виждам смисъл да бъде музеен.
Извинен си. Точно 4027 е най неудачен за номинацията "Музеен". По-добре да бяха оставили някой пендел, поне щеше да е носител на авторска техническа гордост в стил '80-те. 4027 е недоразумение на квадрат и мястото му би било в музей на ТУ или ВТУ с цел показуха "как не трябва да се прави".
Не знам Пейчев къде ги видя хидравличните гасители при 4027 но аз лично не помня такава технология да е прилагана на талига Т-86 преди Инеконите.
Сериозно ако трябваше да имаме музеен Т6М-1000 то би следвало да бъде оригинален такъв, а не 4027. Все пак съм "За" съхраняването му поради липса на алтернатива.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 606
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: 4027...
« Reply #201 on: 10.03.2017, 13:08:06 »
Заслужава да е музеен, поне заради факта, че е сериозна крачка напред по отношение на външен вид, интериор и комфорт за пътниците.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #202 on: 10.03.2017, 13:10:30 »
Кой друг български трамвай има такова управление ?
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #203 on: 10.03.2017, 13:31:14 »
Ако има музеен 1435 мм, то музея ще трябва да е някъде, където има трирелсово трасе, иначе посетителите ще трябва да обикалят половин София за да видят два експоната. В крайна сметка ще има значително по-голям интерес към Дюваг като музеен експонат отколкото към 4027...

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 842
  • Системата ни убива.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #204 on: 10.03.2017, 14:12:32 »
Добре, предложи място  където хората да могат да видят 4027?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #205 on: 10.03.2017, 14:34:12 »
Извинете, а какво олицетворява този трамвай, че да бъде музеен? Обикновените му братя изкараха на линия около година и половина. самият той - също толкова. Не виждам смисъл да бъде музеен.
Извинен си. Точно 4027 е най неудачен за номинацията "Музеен". По-добре да бяха оставили някой пендел, поне щеше да е носител на авторска техническа гордост в стил '80-те. 4027 е недоразумение на квадрат и мястото му би било в музей на ТУ или ВТУ с цел показуха "как не трябва да се прави".
Не знам Пейчев къде ги видя хидравличните гасители при 4027 но аз лично не помня такава технология да е прилагана на талига Т-86 преди Инеконите.
Сериозно ако трябваше да имаме музеен Т6М-1000 то би следвало да бъде оригинален такъв, а не 4027. Все пак съм "За" съхраняването му поради липса на алтернатива.

Писах, че при нормална модернизация би трябвало да има хидравлични гасители на колебанията, но не са сложени на 4027. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: 4027...
« Reply #206 on: 10.03.2017, 18:36:47 »
Ако има музеен 1435 мм, то музея ще трябва да е някъде, където има трирелсово трасе, иначе посетителите ще трябва да обикалят половин София за да видят два експоната. В крайна сметка ще има значително по-голям интерес към Дюваг като музеен експонат отколкото към 4027...
Нищо не пречи в музея на ГТ да има коловоз за 1435 mm. Така ще има възможност за поставянето на още вагони от това междурелсие в бъдеще. А 4027 е вагон който е редно да бъде съхранен.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #207 on: 10.03.2017, 18:44:02 »
Поне да го прехвърлят в Трамкар и да го приберат в някое хале. Той е част от историята на българското трамвайно производство. Добра или лоша историята трябва да се помни, най-малко за да не се допускат същите грешки. Не знам дали ще е по-голям интереса към Дюваг, отколкото към Т6МД-1000. Все пак Дюваг може да се види и в други музеи на Запад, а нашия само тук. 

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #208 on: 10.03.2017, 20:29:49 »
Нищо не пречи в музея на ГТ да има коловоз за 1435 mm. Така ще има възможност за поставянето на още вагони от това междурелсие в бъдеще. А 4027 е вагон който е редно да бъде съхранен.

Не пречи разбира се.  ;) Но да не оседлаваме каруцата пред коня, музей нямаме все още. А два музея - един за 1009 и един за 1435 със сигурност никога няма да имаме.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #209 on: 10.03.2017, 21:34:21 »
Кой друг български трамвай има такова управление ?
Никой. :D

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #210 on: 10.03.2017, 21:42:44 »
То пък 4027 беше много сполучлив та да се модернизират останалите ламбарници от серията...
Нормално е всеки един прототип да има проблеми, затова е и прототип. На мен ми е интересно защо не е работено върху тези проблеми. Ако беше работено и бяха разрешени проблемите на 4027, спокойно можеше успешно да се модернизират Т6М-700, ама истински. Честно казано не знам дали става за музеен, но според мен в този трамвай има ресурс, който може да се използва. Всъщност 4027 и 2002(тролея) са едни доста сполучливи прототипи, по които спокойно можеше да се работи, да се доразработят и да се получи нещо качествено и хубаво. Разбира се в нашата действителност нещата се получават по друг начин, пробваме веднъж и ако не стане от първия път изхвърляме и се отказваме.

ПС: Никой не може да ме убеди, че от 2002 до около 2007, когато започва псевдомодернизацията на Т6М-700 за 5 години не се е развила техниката и не е имало време да се изчистят дефектите.
« Last Edit: 10.03.2017, 21:47:17 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: 4027...
« Reply #211 on: 10.03.2017, 23:08:19 »
Не пречи разбира се.  ;) Но да не оседлаваме каруцата пред коня, музей нямаме все още. А два музея - един за 1009 и един за 1435 със сигурност никога няма да имаме.
Не говоря за 2 музея, а за един коловоз в Клокотница който да е 1435 mm. 

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #212 on: 11.03.2017, 10:59:30 »
Кой друг български трамвай има такова управление ?
Никой. :D

Това е достатъчно условие за да бъде оставен за музеен ! Като стъпването на Луната на Нийл Армстронг за българското трамвайостроене е това ! Технологичен скок , както е модерно да се казва сега !  :crazy:
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #213 on: 13.03.2017, 10:08:22 »
То пък 4027 беше много сполучлив та да се модернизират останалите ламбарници от серията...
Нормално е всеки един прототип да има проблеми, затова е и прототип. На мен ми е интересно защо не е работено върху тези проблеми. Ако беше работено и бяха разрешени проблемите на 4027, спокойно можеше успешно да се модернизират Т6М-700, ама истински. Честно казано не знам дали става за музеен, но според мен в този трамвай има ресурс, който може да се използва. Всъщност 4027 и 2002(тролея) са едни доста сполучливи прототипи, по които спокойно можеше да се работи, да се доразработят и да се получи нещо качествено и хубаво. Разбира се в нашата действителност нещата се получават по друг начин, пробваме веднъж и ако не стане от първия път изхвърляме и се отказваме.

ПС: Никой не може да ме убеди, че от 2002 до около 2007, когато започва псевдомодернизацията на Т6М-700 за 5 години не се е развила техниката и не е имало време да се изчистят дефектите.
Дали е можело, е видно от сагата с Инеконите. И те щяха да са модернизирани от Трамкар Т6М 700. Но от първия прототип 2401 се видя, че нещата няма да станат така и нещата се направиха практически на 100% от чехите, а от извора почти нищо не се използва. Само фактът, че чехите се прецакаха при този договор, не направи от това поредната финансова дупка за СО.
При това говорим за извор криво ляво работещият трамвай Т6М 700. Докато Т6М 1000 бяха далеч от подобно състояние. Да, дефекти се отстраняват, но тук говорим за куци конструктивни принципи. От Т6 М 1000 и Бомбардие не биха направили трамвай, ако ще технологии на НАСА да използват. Все едно от кола с 3 колелета да направиш кола с 4 колелета. Усвоените (похабените) от Трамкар средства за 4027 можеха да отидат поне за 10 пендела. Или за ремонт на доста километри трамвайни трасета. В условията на остра необходимост от инвестиции в подвижен състав и трамвайна инфра технологичният експеримент 4027 беше, меко казано, неадекватен.

И какво му е сполучливото на 4027 - фаровете и огледалата ли? Поразгледай първите страници на темата, преди да твърдиш, че можело още дълго да работи.
« Last Edit: 13.03.2017, 10:23:09 by blagun »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #214 on: 13.03.2017, 13:19:14 »
Музейният експонат за това е музеен - не е задължително да е успешен. Основната идея е да се запечата моментното развитие към датата на създаване на машината. В случая представлява върховото постижение на родното трамвайно производство, което няма да го има скоро и за това е от особена ценност.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #215 on: 29.03.2018, 00:40:05 »
Според мен табелата е прекалено широка, за да е от Т6А2 - неговата предница е по-скосена.

За пантографа е така, таблото обаче не е на ЧКД от 2041 до 2057, защото съм ги гледал и са си с оригиналните табла. Както и да е, явно няма да открием истината за това табло.  Оказа се голяма мистерия. :D

След като прегледах старите архивни бази за табелите на Мерцедес О345Г най-накрая разгадах тази мистерия. Табелата сложена в 4027 е от Мерцедес О345Г.


Това са последните кодове качвани в Мерцедес О345Г.
Началната и междинната са цикъл и са се сменяли през няколко секунди.


ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #216 on: 29.03.2018, 09:33:25 »
По-скоро са ползвали страничната на 2902. Челната табела на 345 трудно ще се събере в 4027.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1047
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #217 on: 29.03.2018, 10:00:12 »
А каква ще му е съдбата на този единствен вече по рода си трамвай,ще работи ли,музеен ли ще е или ще се бракува в последствие,защото до колкото знаем в действителност не работи?

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3403
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #218 on: 29.03.2018, 14:58:35 »
Моето мнение е, че трябва да бъде изпратен на основен ремонт в Трамкар. Вложени са много средства в него, движеше се нормално, като изключим няколкократното авариране на компресора му. Все си мисля, че би могло да се поправи или да се постави нов, който да не създава проблеми.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #219 on: 29.03.2018, 15:36:49 »
А дали има нужда от него в момента?