Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 93377 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #40 on: 20.09.2007, 11:01:02 »
Понеже имаме тема за пътното строителство, сега да си направим и за ж.п.

Предлагам на модераторите да преместят мненията от други теми, касаещи ж.п. инфраструктурата тука.

А ето и една новина:

     
Международен консорциум ще строи жп линията Мездра - Горна Оряховица
 
19 Септември 2007 | 15:31
 
 
Изпълнител на проекта за жп линията Мездра - Горна Оряховица е консорциумът между “Систра” (Франция), “Судоп Прага” (Чехия), “Гетинса” (Испания), “Транс Ел Инженеринг” (България) и „Вектор-Бул” ООД (България). Днес в сградата на транспортното мнистрество бе подписан договор за 5,46 млн. евро между зам.-министър Весела господинова и вицепрезидента на “Систра” Ерик Лека.

Г-жа Господинова подписа и втори договор за техническа помощ на жп линията Пловдив — Бургас с консорциума между “Судоп Прага” (Чехия) и “Транс Ел Инженеринг” (България). Заместник-председателят на борда на директорите и търговски мениджър на “Судоп Прага” Томас Славичек положи подпис за 2 980 000 евро.

След подписването на договорите министър Мутафчиев заяви, че успешното изпълнение на тези проекти ще даде възможност за провеждането на търгове за избор на изпълнители за строителство, инженеринг, доставки и супервизия на отсечките Пловдив-Бургас и Мездра-Горна Оряховица. Тези две отсечки са включени в алтернативния списък с проекти на Секторна оперативна програма „Транспорт”, което дава потенциална възможност за кандидатстване за финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
 


Доколкото разбирам този договор не е за строителство, а за консултант.  3 млн. евро няма да с тигнат до никъде за строителство
« Last Edit: 20.09.2007, 11:01:45 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #41 on: 20.09.2007, 13:20:25 »
То като цяло нищо не може да се разбере. Иначе парите не са малко имайки предвид че ще се подновяват само отделни междугария а на други ще се прави само среден механизиран ремонт.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #42 on: 24.09.2007, 15:23:36 »
Quote from: CKD
парите не са малко имайки предвид че ще се подновяват само отделни междугария а на други ще се прави само среден механизиран ремонт.

Но министъра е казал че след като се похарчат тези 3 млн евро ще може да се търси изпълнител на отсечките, барабар със супервайзерството.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #43 on: 24.09.2007, 15:58:43 »
Aми май наистина се оказва че са само за консултантство при изработване на проектите.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #44 on: 24.09.2007, 17:05:38 »
Ето още една новина по проектите

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=379291
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #45 on: 02.10.2007, 17:13:39 »
Транспортното министерство подготвя търгове за модернизация на два възлови жп участъка
 
02 Октомври 2007 | 08:50
 
 
Тече подготовката на важни търгове за модернизиране на жп линиите Пловдив — Карлово и София — Карлово. Това е съобщил транспортният министър Петър Мутафчиев по време на посещението си в Карлово, където официално откри ремонтирания жп прелез край с. Кърнаре.

Една част от проектите се изпълняват от звената към НК “ЖП Инфраструктура”. За жп участъка София — Карлово, който е част от подбалканската линия от столицата до Бургас има предвидени около 18 млн. лв. Целта на проекта е да се повиши скоростта на влаковете и да се модернизира жп пътя.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #46 on: 20.10.2007, 12:35:06 »
В процес на работа са проектите за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленгра (стойност – 340 млн. евро); за модернизация на съоръженията по жп линия Благоевград – Кулата (4,44 млн. евро); удвояване и електрификация на Карнобат – Синдел (221 млн. евро).
Сред приоритетните проекти, финансирани от еврофондовете, са: реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград – турска граница (35 млн. евро); удвояване и електрификация на Първомай – Ябълково (23 млн. евро); модернизация на отсечките София – Видин, София – Пловдив, София – Драгоман, София – Перник - Радомир, обновление на жп участъците Пловдив – Бургас и Мездра – Горна Оряховица и други.
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #47 on: 20.10.2007, 14:19:27 »
Quote
Кирил Ерменков: 160 км/час е една реална скорост за българските железници
 
 
 
20 октомври 2007 | 09:33 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. 160 км/час е една реална скорост за българските железници. В Европа се знае, че и за състоянието на железопътната инфраструктурата, и за теренните условия, това е една оптимална скорост. Естествено, в някои равнинни участъци би могло да се търси скорост до 200 км/час, но това не може да бъде показател за българските железници – цел, която е трудна и за финансиране, и като технически изисквания. Това заяви за Агенция “Фокус” Кирил Ерменков, председател на Научно-техническия съюз по транспорт.
Ерменков коментира, че политиката за изграждане на основните железопътни оси у нас е правилна, тъй като жп инфраструктурните проекти – и по предприсъединителните програми, и по Секторна оперативна програма “Транспорт” обхващат цели железопътни направления и оси, а не само сектори. “В един по-кратък период от време трудно може да се говори за трайни резултати и цялостно повишаване на качеството на железопътната услуга. Необходимо е да мине целият период на доизграждане на жп инфраструктура и на обновяване на подвижния железопътен състав”, коментира Ерменков.
Знаете, че се внасят пътнически вагони – те са втора ръка преди всичко, но голяма част от тях са с много добри експлоатационни показатели и да привлекат повече пътници за железопътния транспорт – това е резултатът. Естествено, очакваме през следващите години не само доставка на вагони втора употреба, но и заявка и доставка на нови вагони, свързани с новите изисквания, новите скорости по железопътната мрежа на България.
В процес на работа са проектите за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленгра (стойност – 340 млн. евро); за модернизация на съоръженията по жп линия Благоевград – Кулата (4,44 млн. евро); удвояване и електрификация на Карнобат – Синдел (221 млн. евро).
Сред приоритетните проекти, финансирани от еврофондовете, са: реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград – турска граница (35 млн. евро); удвояване и електрификация на Първомай – Ябълково (23 млн. евро); модернизация на отсечките София – Видин, София – Пловдив, София – Драгоман, София – Перник - Радомир, обновление на жп участъците Пловдив – Бургас и Мездра – Горна Оряховица и други.
Марта МЛАДЕНОВА
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #48 on: 20.10.2007, 18:02:50 »
Всички главни линии трябва да са без междугарие под 100! А най-вече към 7ма и 2ра линии да се обърне по-специално внимание. А Сп-Звч ли ще е единственото междугарие без намаления за следващата година ГДВ 2008?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #49 on: 20.10.2007, 19:01:56 »
Ще има намаление 80 км/ч в стрелките на гара Сп.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5229
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #50 on: 20.10.2007, 20:37:48 »
Не съм чел статията "Кирил Ерменков: 160 км/час е една реална скорост за българските железници" - но с какво мислят да я постигат тази скорост ? Със машини ограничени на 80km/h ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #51 on: 22.10.2007, 01:49:41 »
Quote from: KRAKOMOBILA
Не съм чел статията "Кирил Ерменков: 160 км/час е една реална скорост за българските железници" - но с какво мислят да я постигат тази скорост ? Със машини ограничени на 80km/h ?

Aбе те релсите да оправят, локомотивите са по-лесната част. Ако БДЖ няма пари да си купи бикове, може и да си наеме. Ама читав железен път няма как да си наемеш, трябва да си ги купиш (посториш, ремонтираш, рехабилитираш и прочие -аш)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #52 on: 22.10.2007, 09:23:58 »
Кой е казал че трябва да се купуват точно бикове за скорости от 160 км/ч за по 6 млн, може да се вземе нещо по евтино и пак да върши работа за пътническите превози!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5229
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #53 on: 22.10.2007, 10:04:36 »
Quote from: LG_
Кой е казал че трябва да се купуват точно бикове за скорости от 160 км/ч за по 6 млн, може да се вземе нещо по евтино и пак да върши работа за пътническите превози!
Пример ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #54 on: 22.10.2007, 11:26:48 »
Toчно кой модел немога да кажа. Нали в BG TAURI е по-подходящ за товарните влакове. Той е сертифициран за скорост до 250 км/ч, а на мен думата ми беше за пътнически със скорост 160 км/ч. Все ще се намери някой модел локомотив, с по-ниски характеристики, който да може да бъде купен на старо. Или не          
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5229
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #55 on: 22.10.2007, 11:30:24 »
46 1xx са за 160... ама със 160 ще има да ги гониме по полетата......

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #56 on: 22.10.2007, 11:52:31 »
Видях новите снимки от новото строителство при Аспарухово, та се запитах междугарието за 130 ли ще е?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #57 on: 22.10.2007, 12:24:45 »
за съжаление - да. надеждата е, че от новия гдв може и да го пуснат. това са поне намеренията на нкжи.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #58 on: 22.10.2007, 16:27:57 »
На 03.12. ще се пусне движението по новото трасе между Аспарухово и Търнак!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #59 on: 22.10.2007, 21:34:48 »
Е поне има тенденция за вършене на работа по ЖП инфраструктурата.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."