Author Topic: Автобусен транспорт-Бургас (АРХИВНА ТЕМА)  (Read 727090 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
^Ясно е, че ти си от старата школа и е разбираемо за теб 120-ките и 141-ите да не представляват нещо кой знае какво - сигурно отношението ти към тях е такова, каквото е на по-младите от нас към Соларисите.
Кои точно от по- младите имаш предвид? Родените след 1989- 1990, или...? Щото и аз съм млад, но разбиранията ни се разминават доста. Ти, плюс още двама- трима човека от Бургаската тема, не представлявате 100% от феновете на ГТ. Затова си мисля, че е някак си нелогично да се изказваш от името на всички "по-млади". ;)

Ти догодина ставаш на 30 години, което от гледна точка на човек, който в скоро време няма да ги навърши, си е доста, затова не съм те вземал предвид. Имам предвид себе си, Кучето, колегата ти модератор, а сигурно и Shaider, но за него не знам, на които няма да ни бъде толкова интересно от другата седмица, колкото ни е било досега. Онези от другите градове не ги броя, защото нямат постоянен досег с бургаския ГТ. Единствено ти завиждам, че вече е спряло да ти пука и ти е все едно на какво се возиш, та не преминаваш през това, през което аз в момента. Дори ми е странно откъде все още имаш ентусиазъм да ставаш в тъмни зори, за да снимаш събития като издърпването на Берната в Морската градина през септември и новодоставените съчленени Солариси.

Иначе 8234 скоро не е зачезвал от линия. Тези Мерцедеси се оказаха издръжливи обаче. От 2004 до 2008 г. бяха доставени общо 15 Мерцедеса от серията О405 и 9 от еквивалентните им градски Неоплани. От Мерцедесите няма нито един бракуван, а от Неопланите останаха само двама мохикани.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
И като споменах 8234, някой виждал ли го е тези дни, че аз не съм, а титулярът му беше подкарал 7164?
8234 вчера беше на линия, днес не съм го мяркал. По 15-ката днес около 17ч. се разписа Сетрата С213 - 9287.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Ти догодина ставаш на 30 години, което от гледна точка на човек, който в скоро време няма да ги навърши, си е доста, затова не съм те вземал предвид. Имам предвид себе си, Кучето, колегата ти модератор, а сигурно и Shaider, но за него не знам, на които няма да ни бъде толкова интересно от другата седмица, колкото ни е било досега.
Явно говориш за споменатата от мен възрастова група, но пропускаш, че точно в нея попадат glavi4ka, peyodp, io_bs, както и gosho_bs, Dain, maniqka_bs (които вече не са толкова активни). Та не съм видял някой от тях да е казал, че със спирането на Чавдарите и пускането на Соларисите светът ще свърши едва ли не. За това ти писах, че
Ти, плюс още двама- трима човека от Бургаската тема, не представлявате 100% от феновете на ГТ. Затова си мисля, че е някак си нелогично да се изказваш от името на всички "по-млади". ;)

Единствено ти завиждам, че вече е спряло да ти пука и ти е все едно на какво се возиш, та не преминаваш през това, през което аз в момента.
Напротив, пука ми и ме интересува пътуването ми с автобус да е бързо, комфортно и приятно, все неща, които предполагам могат да предложат Соларисите. За пореден път казвам, че ползвам обществен транспорт не за развлечение, а за да си върша работата и да стигна по най-бързия начин от точка А до точка Б когато ми се наложи.

Дори ми е странно откъде все още имаш ентусиазъм да ставаш в тъмни зори, за да снимаш събития като издърпването на Берната в Морската градина през септември и новодоставените съчленени Солариси.
Всичко е въпрос на организация на времето ;) , а и 8.30 (издърпването на Берната) или 12.30 (дългите Солариси) са си нормални часове за правене на снимки. :)

« Last Edit: 15.02.2013, 23:36:30 by west_1 »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Интересна тема се е заформила относно сантименталната стойност на определен тип автобуси. Във Варна имаше също подобни обсъждания, когато единият превозвач масово премахна ветераните си. И подкрепям, че с такива следенето на транспорта става интересно. Дали някой иначе барака ще попадне по някоя нестандартна линия. Както по 409 се пускаха О405/Г и МАН НГ, да се пръкне единственият МАН СЮ240, който едва креташе, беше събитие, съизмеримо със слънчево затъмнение.
Че така де, масово родените през 90-те гт-маниаци са луднали по антиките, като Чавдари, Икаруси и Кароси. Едно че са изчезващ вид, друго, че са стари, различни от еднообразието при по-новите, почти еднакви автобуси (най-вече МАН 2*2 и Мерцедесите 40*). Друго, че в Бургас, въпросната възрастова група, са отраснали на въпросните автобуси. Създали са спомени при тях. Въпреки че са морги и издали багажа от всякъде, пак си имат нещо хубаво или напомнят за отминалите години. Колкото и да отричат непукистите на тях също предполагам им става мъчно (така да се каже), че няма да се запази поне един музеен експонат от по-ретро изпълненията. Още повече подобна сантиментална стойност се получава, когато автобусът е докаран чисто нов, през (по-)съзнателна част от живота на личността/тите. Преди години ми стана "болно", когато видях да теглят Кентите на Травел, тъй като имах доста пропътувано с тях. Още повече, че се познавах с доста от хората, които работиха на тях и са ми създадени спомени. В момента във фирма Коско има доста колеги от бившата Травел. Те също често изпадат в носталгия по отминалото време, като се припомнят и разказват случки с въпросните возила. Кой къде, какво му станало, ама кой го блъснал, после какво му правили, че бил се подпалил и прочее. А и друго - сега със Соларисите определено време транспортът в града ще стане доста скучен и сив за гт-мафията. Едни и същи автобуси по всички линии. Единствената тръпка ще останат туристическите да се пръкнат по някоя градска линия. И то най-вече зимата, когато я окъсат градските. Въпреки че не бива много да се радваме предварително. Във Варна периодично се спират по няколко от Ирисбусите на Транстриумф за ТО, тъй като са гаранционни и поради тази причина се оставят реликви, като 4 Волва и два О305Г да се движат.
След около 20-тина години подобни дискусии ще се водят при бракуването на Соларисите и подмяната им с нови автобуси. Но подмяната на старите с нови возила е безспорно необходима. Друго е вече, ако фирмата има политика, подобна на БВГ в Берлин. Там има линия, която е с културна стойност за града. По нея се движат само стари, реставрирани автобуси. Автобуси като Бюсинг, МАН СЛ 200, СД200 и прочее.
И все пак надеждата умира последна. Предвид развитието на Бургас, се надявам да не се гони помпозността и първосигналното действие, а с течение на времето да се направи нещо, подобно на Берлин. Ще си бъде атракция да има Икаруси, макар и не от Бургас или България и Чавдари, които да обслужват линия до близък курорт или да правят градска обиколка.

Поздравления за новите машини и дано да са удобни и издръжливи и дълги години да се радвате на тях. И още да дойдат :)

ПП- Градските Неоплани не виреят много в български ръце и по български улици. Електрониката по тях ги прави "нежни". Пътищата, палачорското и некомпетентно боравене с тях обославят бързото им захабяване, честите и сериозни ремонти.
« Last Edit: 19.02.2013, 09:28:24 by Pirgos_12A »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Днес новините просто нямат край: Беше пуснат първият Соларис Урбино 12 по 4-ката, клипът ще пусна в другата тема. За съжаление не можах да се кача в него, защото втора смяна го замести 9665. За любителите на Чавдар днес по 12 беше 2653, а по 8-цата - 2655 и 7288. Верояно днес ще е единственият ден, в който Чавдари и Солариси ще са на линия заедно. От ДАФ-овете 303 и 208 все още бяха на линия, като 303 беше 32, а 208 - 5-ца. Аварийният издърпа 3554 към 13:15ч., а в 15ч. МАНът излезе отново на линия по 211. Пускам малко снимков и видео материал от днес:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HpzycbrqBfU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HpzycbrqBfU</a>
« Last Edit: 18.02.2013, 17:13:03 by $h@IdEr »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Пускам няколко снимки от Събота, когато линия 4 и тази за Сл. бряг се движеха по променен маршрут.
« Last Edit: 19.02.2013, 09:19:57 by Pirgos_12A »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Първият ден от новата ера за бургаския градски транспорт  е май само със Солариси. Въобще не видях някой автобус от старата първа автоколона. ДАФ-ът 208 обаче си е на линия по 16.
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
Вчера окончателно настъпи краят на една ера. За последно по 211 вървяха МАН-ове НГ 272, Мерцедеси 0405Г. Това беше и последният ден на Мерцедесите 0405Н по градските линии. След близо 17 години вярна служба се простихме с малкото останали представители на модела Чавдар 120. Добре е, че все пак изкараха последните си дни по градските линии и нямаха съдбата на повечето автобуси от миналото, които бяха запращани по селата. На 16.02 2341 направи последното си излизане по линия 4. Вчера за моя голяма изненада 2653 направи последна изява по 12, а 2655 и 7288 прекараха последния си ден по 8-цата. Неопланът 7214 също не пропусна да блесне за последно по 121.

Посветих вчерашния ден на извадения от употреба подвижен състав с направата на снимки и клипчета за сбогом. За новобранците има предостатъчно време, през което да им обърна внимание. Настъпи моментът, в който трябва да оставим Чавдарите да почиват в мир. Те са част от миналото, а миналото е само спомен - не паралелен свят, в който да живеем. За хейтърите на стария автопарк - ЧЕСТИТО! За феновете - ГОРЕ ГЛАВАТА, няма нищо вечно, човек трябва непрекъснато да преоткрива себе си и ако не успее да прескочи на по - горно ниво в дадено хоби, да си намери друго. Навярно много хора са ме съдили и иронизирали за това, че харесвам Чавдарите въпреки недостатъците им през последните 2-3 години... ама какво ли разбирам аз - бил съм само на 8 години, когато са дошли и съм почнал да ги харесвам.

Факт е, че Бургас е първият български град, чийто градски транспорт беше подменен с изцяло нови автобуси, които ще го обслужват минимум 15 години /пиша тази прогнозна цифра, защото автобусите втора ръка бяха горе-долу на такава възраст/ и това трябва да ни радва като граждани. На някои ще ни липсват старите времена, но няма да е за дълго. Не винаги това, което ни се иска, е правилното решение. Така че да не се хабим излишно като плакнем очи по миналото, а да гледаме напред и да се радваме на новите придобивки.

Нека новите Солариси да са честити и на Бургас бус и да бъдат в експлоатация възможно най - дълго.  :fan: Честито и на шофьорите, които ще ги карат. 

Интересно ми е къде ще се подвизават ТЕДОМ-ите за в бъдеще, дали ще се намери място за тях по градските линии при наличието на 39 къси Солариси. Какво ли ще стане с МАН-овете от Линц, дали някои от тях ще бъдат запазени? Нарядчиците дали ще имат смелост да пуснат Соларис по 8?  :D Ще има ли съчленени Солариси по 121?  Все интересни въпроси...
« Last Edit: 19.02.2013, 19:13:08 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Интересно по селските линии какво ще оставят да се движи. Току виж оставят Чавдарите по 5, 16 и 18  :angel:

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Единственият бивш представител на 1- ва автоколона днес в движение е Мерцедесът "Милка" 8235 - излезе втора смяна по 61.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Току виж оставят Чавдарите по 5, 16 и 18  :angel:
Това би било едно разумно решение, поне да не ги бракуват съвсем без причина.  ;)
Иначе днес линиите от II автоколона се обслужваха от досегашния състав, като аз мярнах 208 по 18А (след което излезе 61), 6691 (61), 303 за Българово, от който се възползвах като за последно, МАН-а НЛ (61), 1624 (62), 1586, както и 8572, който не бях виждал отдавна. През следващите дни някои от тях (всички от II-автоколона, не само изброените) сигурно ще бъдат заменени с Мерцедеси О405N, или бившите съчленени автобуси от 211/30.
« Last Edit: 19.02.2013, 19:34:38 by $h@IdEr »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
По случай изпращането на старите и посрещането на новите автобуси на Бургасбус навестих вчера Бургас. Въоръжен с ентусиазъм, фотоапарат и в последствие с ... дневна карта! С картата мисля, че надминах пенсионерите по пътуване. За жалост не видях подходяща тема за новини и общи теми в раздела  и затова доклада ще си го напиша тук.

Сутринта към 7 ч. пристигнах на гара Бургас. Земя идваме с мир! Още като излязох от гарата останах изумен. Градът има наистина много хубава визия, облик, опаковка така да се каже. За разлика от преди три години, когато беше последното ми посещение, пунктът за карти на спирката на ЖПГарата работеше от рано. Докато си купя картата минаха 4, 12, 12А, пак 12, 211 и Т2, като последното го налазих. Много приятно впечатление ми направиха картите сложени на стрехите, които иначе са същите като варненските боклуци. Също така и разписанията, налепени на табелите, написани и на английски език. Удобно! Много, много хубаво и удобно! Много ми помогна в организацията ми по налазване на ГТ-Бургас и не се стигна да се лутам, като изпаднал германец. Градът ми направи впечатление, че е с много прилични улици, много ремонтирани на цяло или построени на ново с нова концепция. Като ползвам база за сравнение Варна, от последната ми визита, ноември 2010г.- Бургас се е изстрелял и е дръпнал напред в бъдещето, докато коВарна не, че не се е развила, ами имам чувството, че е хлътнала назад. Поздравления и хвала на бургазлии и изобщо на виновните за това положение на Бургас. Евала!
Та да се върна на моя Бургас ГТ тур 2013- като се изредиха тези автобуси ми направи много приятно впечатление- шофьорите бяха с униформи (по-късно разбрах че е било за първи ден това). Дори на единия Чавдар караха две млади момчета. Едно че са млади, друго и униформата допринася сякаш да не се обръща внимание на това, че Чавдарите са гроги отвсякъде. Единствено липсва вратовръзката, за да станат като колегите си от Хебросбус. Кондукторките- повечето са културни и внимателни с пътниците. Тук-таме засякох някоя друга млада с по-ниска култура или лошо отношение към пътниците. Някои кондукторки, както забелязах и преди работят с чантички препасани на едно рамо, като при някои са като сакчета. Предполагам, че това е заради неудобната униформа. Но тези кондукторки ми направи впечатление, че таксуват бавно и пропускат пътници. То като цяло бургаските автобуси и тролейбуси са по-пълни от варненските, линиите са с непрекъснато прекачване, но  масово число кондукторки работят бавно, особено споменатите със саковете. Освен, че елеците са неудобни за кондукторите, изглеждат кофти. С тези елечета кондукторките приличат на работнички по чистотата. Като казах чистота- много добро впечатление ми направи, че кондуктори и шофьори няма нужда да яхат метли и стирки, ами си имаше чистачки на станциите. Но като цяло персоналът е сговорчив. Никой не ми се мръщеше, че го снимам, а диспечерите даже ми помогнаха по най-бързия начин да намеря Чавдара (наричан от тях Ботевградската) по 12.
Налазих по Т2 165, после по Т1 117 и 9872 на 211. При последния забелязах, че нещо не беше наред със смазването на предния мост. Имаше триене между метали при преминаване през неравности и при завиване. Макар и малко съчленени Манове да налазих- возеха по-твърдо от Чавдарите (Друг път като съм се качвал на Чавдар и сега). Също така на доста от Мановете чувах като трака окачването, предполагам заради тампони.
Много приятно изненадан останах, когато се зачетох по-подробно в написаното на сп. БТК където пише, че линия 2 се обслужва 24 ч., като през нощта е на 60 мин. Евала за което!
Завъртях се на Славейков, дойде 2653. Салонът беше приличен, но иначе малко студен. Поздрави за шофьора и като събере смелост да се регистрира и той да пише :) Като казах това- доста от работниците на Бургасбус четат този форум и го коментират.
За жалост не можах да налазя дълъг Неоплан, ДАФ и някоя от дългите Сетри.
Налазих също 6506, забелязан съвсем случайно и хванат съвсем инцидентно по 16 за да стигна до автогара Запад. За първи път от години се качвам в туристически автобус по градска линия. Във Варна такива чудеса ставаха само при Травел, когато пускаха по 409 и 209 (за ученици) Икаруси 250 и 256, както и пускането на един О303 по 209, 409, 39/309 и 43. На Запад не ми харесаха две неща- нямаше табела с разписанията на спирката на 7, 8, 30, 32 и другите там. Другото- да вземат да обмислят промяна на средата или маршрута, за да може 4, 7, 8, 30, 32 ... да спират на една спирка. Защото заради липсата на разписание на спирката, седях по средата между тази на 4-ката и тази на селските линии в очакване кой ще дойде/тръгне по-скоро за центъра. Е накрая с 9655 на 4 стигнах до Билковата аптека, където 2-3 мин. по-късно видях две от най-интересните изчадия, които видях на автогарата- Чавдара 2655 на 8 и туристическата Сетра 5299, а след тях и ДАФът 1733. Също на Запад един чичка, охрана взе да мрънка, да не съм снимал на територията на автогарата, ами по улиците. Като казах това- си спомних и друго лошо впечатление- за пореден път ще го спомена този проблем с циганиите отпред- кочинките на шофьорите. Най-вече на по-новите автобуси това е супер грозно. Друг е въпросът, че такива кабини са незаконни, защото не са фабрични, като се водят ограничители на видимостта в салона. На Билковата аптека видях първия изкаран Соларис 3914, към 11:30 направи обиколка с журналисти. Пак с шарената Берна пътувах до гара Владимир Павлов за да стигна до Бургасбус и откриването на Соларисите. За тях- в съответната тема. В гаража видях някой друга машина и я снимах. Още съжалявам, че не се разходих за достатъчно подробно снимане.
След откриването и малка обиколка за разтривка на единия Соларис, покрай един от колегите се поспрях с пътуването. Наобиколихме централната част на града пеша. Градът още повече ми хареса. И въпреки че е по-уреден и по-приличен от коВарна, множество стоки, най-вече хранителни в Бургас забелязвам, че са с едно до 20% по-евтини. И както и да е, като да изпратя колегата и да му допринеса за добър късмет изчаках с него 12- то взе че 2653 дойде. И като за финал се превозих до ЖПГарата с 167. Като цяло тролейбусите ми се сториха доста тромави. Берните въпреки, че са дърти имат много хляб в себе си, особено шарената на град Бургас. Като споменах нея- да бяха направели по един Икарус и един Чавдар с подобна реклама и да са част от историята на града и Бургасбус. НО като цяло забелязвам тенденция, че техническото обслужване на подвижния състав в Бургасбус е много палачорско, неприсъщо за фирма от формата и типа на Бургасбус.
Ето и снимките от разходката:


и още веднъж

Поздравления за постигнатото!!! Дано Бургас да си запази нивото и да просперира още!
« Last Edit: 19.02.2013, 22:13:44 by dj_the_bus »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Чудесен снимков материал!!! :fan: Откога чакам да видя как изглежда отпред новият авариен 8712 (217)! Не прилича на нищо, 1726 изглежда много по-добре. :D

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Всъщност Сканията и "баба Кера" / Сетрата 8717 / бяха на линия днес, даже в един момент в 11 часа на светофара на Билкова аптека се бяха наредили Соларисът 2951 по 30, а до него Сетрата по 5 - цата.Много ми хареса салонната снимка на 6506.
« Last Edit: 20.02.2013, 00:42:20 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Няма значение- щом е с номер, значи е основна градска или допълнителна градска линия. Предвид какъв клас автобуси се използват за нея- със сигурност не е допълнителна.

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
По случай изпращането на старите и посрещането на новите автобуси на Бургасбус навестих вчера Бургас. Въоръжен с ентусиазъм, фотоапарат и в последствие с ... дневна карта! С картата мисля, че надминах пенсионерите по пътуване. За жалост не видях подходяща тема за новини и общи теми в раздела  и затова доклада ще си го напиша тук.

Много интересен пътепис си публикувал.  8)


Та да се върна на моя Бургас ГТ тур 2013- като се изредиха тези автобуси ми направи много приятно впечатление- шофьорите бяха с униформи (по-късно разбрах че е било за първи ден това). Дори на единия Чавдар караха две млади момчета. Едно че са млади, друго и униформата допринася сякаш да не се обръща внимание на това, че Чавдарите са гроги отвсякъде. 

Двете млади момчета първоначално ги виждах да карат Чавдара 3483. Винаги ми махаха, когато насочех фотоапарата към тях. През изминалия месец и половина масово търчах и правех снимки и клипове на Чавдарите и на някои от МАН-овете от Линц като за последно. Бях приятно изненадан, че повечето шофьори ми махаха или натискаха клаксона, когато ме видеха, че ги снимам.  :blush2: Радвам се, че не бях възприет като нагъл журналист, снимащ с компроматна цел. Е, през последните 3 години съм получавал свирепи погледи, но това е било рядко изключение. Благодарен съм на тези, които ме заговаряха и проявяваха любопитство към дейността ми. Бившите титулярни шофьори на 2341 не пропуснаха възможността да ми зададат някой въпрос и проявиха интерес към снимките и клипчетата. Най - запомнящо се остава запознанството ми с Иван, бившият титуляр на посечения вече 9660, докато чакаше да започне курс по Т1 през пролетта на отминалата година. На всички тях им пожелавам по - малко проблеми и повече удовлетворение от управлението на новите машини.

Интересно по селските линии какво ще оставят да се движи. Току виж оставят Чавдарите по 5, 16 и 18  :angel:

Надали някой ще е по-доволен от мен, ако това се случи, но за съжаление това не смея дори да го сънувам. Ако погледнем реално на нещата, по - изгодният вариант е по тези линии да се пускат Мерцедесите 0405Н. Не че в 2341, 7288 и 2653 няма още ресурс, но при толкова много соло автобуси, изтеглени от градските линии, ми се струва невероятно да запратят точно Чавдарите по крайградските линии. В моите очи 2341 е за предпочитане пред Ден Оудстена 1584 и Неоплана 1153, но има и по-читави от него. Към ДАФ-овете нямам забележки.

С риск да стана по - досаден ще припомня препоръката си някои от МАН-овете от Линц да бъдат запазени за дълбока резерва, ако преди това не им се намери купувач. Салоните на някои от тях са много запазени, електронните табла на поне половината са в изправност, а и не е за пренебрегване факта, че бракуваните екземпляри от същия модел могат да послужат за резервни части.
« Last Edit: 20.02.2013, 10:43:24 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012