Author Topic: Идеи за оптимизация на транспортната схема  (Read 8716 times)

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Тролеите в Стара Загора ще могат да се движат на слънчеви батерии. Това съобщи проф. Георги Тончев на семинар за алтернативните източници на енергия. Новата система ще подобри въздуха, защото няма да се отделят вредни газове от транспорта. Освен това превозните средства ще се движат, без да са вързани към електрическата мрежа, което пък ще удължи маршрутите им, обясни проф. Тончев. Той бе категоричен, че в Стара Загора има повече слънце, отколкото вятър, и бизнесът трябва да се насочи към разработването на проекти именно в сферата на фотоволтаичната енергия.


http://www.standartnews.com/bg/article.php...;article=206958

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11881
    • View Profile
Интересно ми е да ги видя в движение.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Най-голямата глупост, която съм чувал от доста време насам...

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
И на мен ми е прелюбопитно да ги видя в движение или по скоро в пълзение, защото с количеството енергия, което би могло да се извлече от покрива на един тролей, превозното средство само ще пълзи.
UPP@UIC

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Някой да знае за фирма производител на подовни тролеи? Аз не.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
става въпрос за батерии, които могат да е зареждат и от слътчева енергия. не става въпрос, че тролейбусът ще има  соларен панел на покрива, а за това, че батериите ще се зареждат и слагат в тролея заредени. подобни прави шкода. лошото е, че такива батерии бързо се "износват" - след 4 години ще са нужни нови...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
забелязвам, че всички гледат с известен скептицизъм на подобни новости.Както каза maniak са на заредени батерии и схема на подобни батерии и инсталации може дори в google на изображения да си намерите.Представете си 100% екологично чисто превозно средство без ограничение от жици и пръти

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13349
    • View Profile
    • Email
Както каза maniak са на заредени батерии и схема на подобни батерии и инсталации може дори в google на изображения да си намерите.
Значи става въпрос за електробуси, т.е. - за автобуси с ел.двигател.
За съжаление, въпросът с ефективни батерии на приемлива цена все още не е решен. В Женева има атракционно влакче на ток, маршрутът му е 2-3 км, след което спира за зареждане на батериите (едва ли най-големите маниаци на тема ел.енергия - швейцарците имат технологично изоставане в това направление). При това положение зарядни станции би трябвало да има за всяко обръщало, а престоите на обръщалото ще трябва да са големи - съизмерими с времето за пробег.
Дотук не сме намесвали Слънцето. Соларната енергия има огромен недостатък - различна е при различните сезони, а през половината денонощие въобще я няма. Така че соларни електроцентрали, включени в паралел, е реалност, докато соларни зарядни станции - фантазия, поне докато не се научим ефективно да акумулираме ел.енергия в големи количества. Вероятно може да се измисли такава станция в град Мурманск, която да работи 6 месеца през полярния ден, но Стара Загора е доста далеч от Полярния кръг.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Относно "акумулирането" на електрическа енергия поризведена от слънчева такава има няколко решения: едното е просто да не се акумулира, а да се връща в разпределителната мрежа, където да се ползва от другите потребители. По този начин пред деня намалява нотварването на ТЕЦ/ВЕЦ/АЕЦ. Други варианти биха били например ВЕЦ-ове, които през деня работят като потребители (като цяло сложно, понеже трябва да има басейн и под ВЕЦ-а). Но това няма нищо общо с глупостта казана от "професора": в момента няма технолгия, която да позволява достатъчно дълъг пробег само чрез акумулатори без източник на енергия.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Малко повече за електромобилите - http://cars.actualno.com/news_108248.html
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Но това няма нищо общо с глупостта казана от "професора": в момента няма технолгия, която да позволява достатъчно дълъг пробег само чрез акумулатори без източник на енергия.

оо дали ще ми позволиш малък спор  :rolleyes: В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;) Според мен това е напълно възможно с условието, че за България е много трудно приложимо ... за голямо наше съжаление :(

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13349
    • View Profile
    • Email
В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;)
Електромобилите са на ниво прототип още от моите детски години, т.е. от 70-те на миналия век.
Повече надежди се възлагат на хидрогенните (водородните) двигатели.

Соларните електроцентрали все са си със същия проблем - себестойността на произведения ток. Също и вятърните - то ако вятърът беше по-изгоден от корабното гориво, отдавна да са се върнали ветроходите.
Може би галопиращите цени на горивата ще променят в бъдеще това, но според мен перспективата е атомната енергия. Технологиите са достатъчно напреднали, за да се гарантира безопасната им работа, а всичките псевдоекологически пушилки според мен са щедро финансирани от петролните и газови монополисти.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
оо дали ще ми позволиш малък спор  :rolleyes: В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;) Според мен това е напълно възможно с условието, че за България е много трудно приложимо ... за голямо наше съжаление :(
Приус има и в серийно производство, но с помощен бензинов двигател. Единствената кола, която е донякъде в "серийно" производство и ползва само батерии е Тесла, с максимален пробег към 350км. Но едно е спортен автомобил за кеф и хвалба (въпросното чудо струва към 100к $) а друго е няколко-тонен автобус, който трябва да може да измине поне 300-400 километра в градски условия.
Водородните клетки са друг въпрос. Там ако се справят с проблема за съхранение и пълнене на горивото, може и да стане. Въпреки, че както казва Благун и те са в разработка доста отдавна.
А общо за енергията: фотоволтаичните клетки ("слънчеви батерии"), засега още са сравнително скъпи и с ниско КПД (<20%). Освен това изискват голяма площ. Така че на "атомния" ток няма алтернатива (поне докато не заработят първите термоядрени реактори).

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
трябва да призная, че сте прави :) ниското КПД и голямата площ са основният проблем според мен, но всяко нещо с времето си сигурен съм, че до 10-на години и това ще е факт.Ситарото от подписа ми е с водороден двигател и четох, че има страхотни отзиви за него (като ефективност на самия двигател), но и там идва проблема със съхранение на гориво и почти невъзможността да се презарежда често.

Винаги съм се чудел, такова чудо възможно ли е все пак да покрие изцяло нуждите на транспортна система от рода на Пловдив да речем ?

Offline Dazler4e7o

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Това е хубаво ,че са на слънчеви батерии ами има ли "пъртове" за ток ?  :)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това е хубаво ,че са на слънчеви батерии ами има ли "пъртове" за ток ?  :)
Има си слънчеви батерии за тока...

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Строят метро и в Стара Загора
 
26 Март 2010





Да се пробие тунел под центъра на Стара Загора препоръчаха членовете на Обществения съвет по устройствени проблеми на градската среда.

Той трябва да поеме градския транспорт между източната и западната част на града.

Главният архитект Емил Василев дори лансира идеята за бъдещо метро на все по-разрастващата се Стара Загора. Натовареният трафик вече създавал сериозни транспортни проблеми в града.

Идеята е тунелът да минава точно под пешеходната зона по бул. “Цар Симеон Велики”. Подземното съоръжение ще бъде отсечка от 800 м между бул. “Патриарх Евтимий” и ул. “Хаджи Димитър”.

http://stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=27185

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Някой е направил даже схема...  :)

Хахаха


« Last Edit: 28.03.2010, 11:50:38 by slimarkov »

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Тунел, метро или трамвай в Стара Загора?

25.03.2010

Предвиждат велоалея в парк "Загорка"


Развитие на проекта за актуализация на Общия устройствен план на Стара Загора, представяне на проектите за развитието на парк „Загорка“ и за обогатяване на пространството около паметника на подп. Калитин бяха темите, които обсъди на вчерашното си заседание Общественият съвет по устройствени и естетически проблеми на градската среда.

„Миналата година бе предадено и прието специализирано устройствено проучване за актуализация на Общия устройствен план, което набеляза насоките за развитие му. Има сключен договор с проектантски екип, който работи. Приоритет в актуализацията на плана са подходите от магистрала „Тракия“ към града, оптимизиране на градската транспортната схема и прилежаща територия, както и на уличната система и зелените площи“, заяви пред експертите главният архитект Иван Кирчев, а зам.-кметът проф. Димитър Динев акцентира върху бъдещето на бул. "Цар Симеон Велики" като пешеходна зона.

Едната възможност е пешеходната зона да бъде изместена по улица "Св. княз Борис Първи", а другата е частично запазване на съществуващото положение, като общественият транспорт бъде вкаран в тунел в отсечката от храм "Свети Никола" до СОУ "Васил Левски". Дебатира се и  идеята за изграждане на метро, или на подлези: единият - на бул. “Руски“, а другият - на бул. “Св. Патриарх Евтимий“, както и пускането на трамвайна линия по подобие на централната софийска улица „Витошка“.

Всички предложения в рамките на заседанието могат да послужат като препоръки към проектантите на Общия устройствен план.

„С авторите на новия устройствен план обсъждаме различни варианти и идеи. Сред тях са как и дали би могло да оживим пространството около жп гарата, дали е възможно да се направи пробив покрай бившия завод „Берое“ и да се слезе до подлеза, който идва от „Новотехпром“...", отбеляза проф. Динев.

Членовете на обществения съвет се запознаха и с идейния проект на парк "Загорка", където се предвижда създаването на велоалея с дължина от 2.5 км, спортни игрища, паркинги за автомобили, запазване и обогатяване на съществуващата растителност. Представени бяха идеи за обогатяване на пространството около паметника на подполковник Калитин и проект за параклис в съседство, за който обаче ще бъдат потребни 180 000 лв.

Светла Тенева

http://novinata.bg/modules/news/article.php?storyid=15979

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Или подлез, или метроо....  :D :D

Малоумието настрана, но браво че мислите за по-високо нови на транспорта от тролейте и автобусите. По-големите Пловдив, Варна и Бургас нещо все се дърпат от това. За метро е немислимо да се мисли, но за трамвай по-става. Не съм на ясно с пътникопотоците и проблемите с трафика, но потенциалът ви е само до там при това население.
« Last Edit: 28.03.2010, 13:47:29 by difian »