Author Topic: Шофьори отказват да продават билети.  (Read 11898 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ааа, значи могат да си правят лафмохабет по телефона по цяла смяма или да разцъкват лафче с познати, а като е билети
Бих ти отговорил така
-: Аз си преценявам кога да нарушавам законите и правилата, за щото и аз си нося последствията, и в тази връзка като някой не ми е симпатичен, може и среден пръст да види- чукайки по стъклото, или там друго по което се сети.

Ама вече съм убеден, че не си минавал на някои задължителни по закон курсове...
Прочети и се запознай тук: http://www.naredba41.com/ и после се замисли доколко си анонимен във форума и ако нещо стане утре няма да бъдат предявени срещу теб претенции за некомпетентност за упражняване на съответната длъжност!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз как не съм видял някой да блъска по кабината и да иска билет? Е, вярно, с тия херметически затворени кошари се налага понякога, ама чак за стряскане... айде моля ви се.

Сигурно не си се возил отпред. Аз системно виждам такива, между две спирки отиват и със стотинки почват да блъскат по стъклото.
А Ялта си е прав - като направиш някое нарушение, после при подадена жалба ще си отнесеш санкцията. Той не е писал, че показва среден пръст, но теоретично може да го направи.
мур

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4179
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email

Аз така веднъж в 280 исках билет с приготвени 80ст. при спряло ПС. И шофьорът ми цъкна с език, а кочанът - на таблото. И като се качи контролата? Ще изляза аз лъжец, щото той ще им размаха кочана. Та тъй...

Това също е някаква крайна простотия, с каквито всъщност е пълно. Но от всяка не екстрена ситуация си има и изход. Има си телефони за жалби и тн., изкрещи се дори в рейса че шофьорът не ти дава билети при факта че има и ги виждаш, и готово, имаш си солидно алиби.  Все пак не може да преборим всички простаци с настроенията им.
Имах в предвид че шофьора когато управлява, не трябва да бъде притесняван по никакъв начин, и точно за това имаше навремето кондуктори, в извънградските стюардеси и тн.
Който си е съвестен човек, той си се качва от първата врата с точно приготвени пари, останалите са си просто неорганизирани хора на които времето за нищо не им стига. Това е положението.
Преди години бях "изхвърлил" една жена от автобуса,- застанала до мен и си маха с едно ветрило. Пет пъти и правих забележка, обясних и че ми разцентрова периферното зрение, но не загрява въобще за какво става въпрос, или пък е важна и не желае да ме разбере. Спях загасих автобуса и и посочих вратата, пътниците се развикаха, и тя си слезе. И защо трябва да се стига до там ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Ок, всичко много хубаво - не трябва да се продават билети при спряло превозно средство. Как тогава ще коментирате масовата практика на водачите да потеглят, знаейки, че има чакащи за билет пътници и чак след като са потеглили да се обръщат към тях и да им продават билетите? Някак си много двоен изглежда стандартът? Убеден съм, че ако всички водачи стриктно си спазваха правилото за продаване на билети само при спряло превозно средство, то и никой нямаше да се бута да си ги купува в движение.

А изобщо няма да отварям приказка за неотварянето на първа врата, за отваряне и затваряне на вратите в движение...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Водачите продават билети в движение по изключение, на тяхна отговорност и за удобство на пътниците. Първото нещо, което трябва да гледат е разписанието, билетите са после. Ако ти продадат билет в движение не е въпрос на двоен стандарт, а на добро желание!!! Ако продава само при спряло превозно средство заради 5 човека ще забави 150 отзад в автобуса. Но важното е да се мрънка...сега защо продавали в движение, може би по-добре ще е да стърчиш прав на 1вата врата и като спре на следващата спирка да те сритат, сбутат и напсуват слизащите/качващите се пътници... Затова час по-скоро трябва да се въведе електронната система навсякъде, да се залепи по една карта с маршрутите на гърба на шофьорската кабина и пътниците да нямат никакъв контакт с водачите, да видим тогава кой ще е виновен
« Last Edit: 23.07.2012, 21:48:48 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2687
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Затова час по-скоро трябва да се въведе електронната система навсякъде, да се залепи по една карта с маршрутите на гърба на шофьорската кабина и пътниците да нямат никакъв контакт с водачите, да видим тогава кой ще е виновен
Абсолютно съм съгласен. За мен смислените решения са точно три - или горепосоченото, или кондуктор, или вариант за качване единствено от първа врата, ако някой има да купува билет да купува бързо преди потеглянето, и толкова (последното е неприложимо според мен при Бай Ганьо). Сегашната ситуация изнервя както водачите, така и пътниците, а и създава действителни предпоставки за неприятни инциденти. Българският феномен всеки да ходи при водача когато си реши и да иска от него каквото му дойде на акъла го няма никъде, но и никъде водачът не е длъжен да отклонява вниманието си от основната си работа, за да се занимава с подобни откровени глупости.
« Last Edit: 23.07.2012, 22:26:21 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Repcho, „длъжен“ се различава много от „при добро желание“. Но предполагам, че фактът, че живеем в България дава правото на водачите да преценяват сами кога да нарушават правилниците и наредбите според това с какво настроение са се събудили.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Repcho, „длъжен“ се различава много от „при добро желание“. Но предполагам, че фактът, че живеем в България дава правото на водачите да преценяват сами кога да нарушават правилниците и наредбите според това с какво настроение са се събудили.
Тъй като, както вече казах, нарушаването се прави единствено на добра воля от страна на водачите, никой не може да им търси сметка защо не го правят. Абсолютно зависи от настроението, от транспортната обстановка, от вкусовите качества на баничката сутринта и т.н... и ти като пътник нищо не можеш да кажеш, единственият мотив за недоволство от страна на пътник е ако при спряло возило не му бъде продаден билет!
« Last Edit: 23.07.2012, 23:08:42 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Не си ме разбрал. Именно от това недоволствам! При спряло превозно средство неведнъж съм се обръщал към водача, за да си закупя билет, но не - той потегля и чак тогава се оправя с билетите. Това не е добра воля, това е безотговорно отношение. Правилата не са писани, понеже някой са го сърбели ръцете.

Иначе коментарът ми относно „при добро желание“ беше такъв, защото бях разбрал, че продаването на билети от шофьора изобщо е израз на добра воля. Сега прочетох отново мнението ти и се извинявам - не съм разбрал какво точно казваш.

Но продължавам да твърдя, че някак не е честно в един момент „да показваш среден пръст“ на пътник, искащ да си купи билет в движение и в друг момент да потеглиш съвсем преднамерено и чак тогава да продадеш билет. Убеден съм, че има хора, които изпадат в някое от тези две крайни състояния в зависимост от настроението си. Това не е професионализъм.

Offline Нелогична

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Ако отзад чака друго превозно средство разбира се че ще тръгне, а няма да се занимава с билети. Или ако има закъснение би предпочел да продава в движение вместо да закъснее още повече. Така че това не е каприз на шофьора, а е според моментната ситуация.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Не си ме разбрал. Именно от това недоволствам! При спряло превозно средство неведнъж съм се обръщал към водача, за да си закупя билет, но не - той потегля и чак тогава се оправя с билетите. Това не е добра воля, това е безотговорно отношение. Правилата не са писани, понеже някой са го сърбели ръцете.

Иначе коментарът ми относно „при добро желание“ беше такъв, защото бях разбрал, че продаването на билети от шофьора изобщо е израз на добра воля. Сега прочетох отново мнението ти и се извинявам - не съм разбрал какво точно казваш.

Но продължавам да твърдя, че някак не е честно в един момент „да показваш среден пръст“ на пътник, искащ да си купи билет в движение и в друг момент да потеглиш съвсем преднамерено и чак тогава да продадеш билет. Убеден съм, че има хора, които изпадат в някое от тези две крайни състояния в зависимост от настроението си. Това не е професионализъм.
Както навсякъде, така и тук опираме до отношение, според мен това е основното. Ако някой на който светът му е крив тръгне да ти се кара да му продадеш билет на момента нормално е и ти да се направиш на интересен и ето ти конфликт ... а в транспорта се возят всякакви откачалки, които образно казано си търсят белята. Има и свестни хора, с които даже се завързва приказка, всичко е до отношение... Колкото до това, че ти продават билет след като са тръгнали - така е, масово е, но то е заради разписанията, всяка открадната секунда е важна, особено по натоварените линии. Та това е, в пълна сила важи поговорката "каквото повикало, такова се обадило". Лека вечер :)
НЕ на хейтърството!

Offline Нелогична

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Колкото до това, че ти продават билет след като са тръгнали - така е, масово е, но то е заради разписанията, всяка открадната секунда е важна, особено по натоварените линии.
Точно това се опитах да обясня и аз. А и ако някой си размърдат сивото вещество в пространството между ушите сами ще се сетят защо шофьорите продават билети в движение "по изключение"

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Извинявам се, ако слагам под общ знаменател всички водачи. Но това, което се опитвам да кажа е, че ако искаме пътниците да се държат адекватно, то трябва водачите да ги „опитомят“. Проблемът с разписанията може би прави такова „опитомяване“ невъжможно, но ако всички водачи спазват простото правило, че билет се продава САМО при спряло превозно средство, стадото (а.к.а. пътниците) ще започнат да се държат адекватно. Наричам пътниците стадо, защото в много отношения са такова - голяма група хора започва да се държи като някакъв статистически обект и индивидите се видоизменят в такава група. Има хора, които изобщо си нямат представа какви са правилата в ГТ, има такива, които четат редовно наредбите. Само че когато сам виждаш, че масата водачи продават билети когато им е удобно (а не тогава, когато трябва според налепените бележки), човек започва да се чувства глупаво като се насилва да спазва същите правила.

От цялата работа май стана голям офтопик (или не съвсем офтопик) и се надявам да не създавам много работа на модераторите...

Offline Нелогична

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Да, прав си, съгласна съм с теб, но за жалост понякога гоненето на разписание не оставя голям избор на водача - или не трябва да продава билети за да не си отвлича вниманието, или трябва да ги продава в движение. При спокойна пътна обстановка закъсненията естествено ги няма и водачите спокойно си продават билети както му е редът, само при спряло превозно средство.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2915
    • View Profile
Многократно Николай Костов е изтъквал, че водачите имат да спазват разписание и не одобрява забавяния, т.е. това е политика на дружеството. Мисля, че повечето искаме точно това. Достатъчно ни е бавен транспорта, за да го забавяме още повече с престой за продажба на билети. Иначе повсеместното въвеждане на системата за таксуване и автомати за билети все чака средства толкова години. Водачите нямат избор - правят две неща едновременно - управляват и продават билети. Има един феномен - каквото настроение носиш, с такова и ще ти се отвърне. С твоето добро няма да ти правят впечатление лошите хора. Тази философия не означава непременно, че като си позволил да те шамаросат по едната страна ще си обърнеш и другата буза.  ;)
                         

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4179
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Точно сега нямам време за отговор- подробен, но,
аз- шофьорът трябва да осъществявам 100 % контрол върху поведението на пътниците, защото ми се е случвало дори да видя дете завряло се под автобуса да си вади изпуснатия телефон, и продавайки ви билет като нищо може да не го видя,- тръгвам и то е под гумата. Не са толкова прости нещата само защото може да държите волана като мен.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Водачите продават билети в движение по изключение, на тяхна отговорност и за удобство на пътниците. Първото нещо, което трябва да гледат е разписанието, билетите са после. Ако ти продадат билет в движение не е въпрос на двоен стандарт, а на добро желание!!! Ако продава само при спряло превозно средство заради 5 човека ще забави 150 отзад в автобуса. Но важното е да се мрънка...сега защо продавали в движение, може би по-добре ще е да стърчиш прав на 1вата врата и като спре на следващата спирка да те сритат, сбутат и напсуват слизащите/качващите се пътници...

Все пак трябва и пътниците да проявяват разбиране към ситуацията. Напълно съм съгласен с коментара ти, но явно има хора, които не само, че не го разбират, ами и мислят, че шофьорът трябва да им слугува персонално както в тази жалба:
Здравейте, Казвам се Десислава Боева и бих искала да подам жалба срещу ваш служител - водач на автобус 280 (номер на колата 2162). Днес, 02.07.2012 в 9.40 часа очаквах автобуса на метростанция "Г.М.Димитров" в посока Студентски град. Когато колата пристигна няколко човека се наредихме на предната врата, за да си закупим билети, тъй като на тази, а и на много други метростанции, няма място от което могат да бъдат закупени билети. Както предполагам знаете, качването от първата врата става по-бавно когато има пътници, които си купуват билет. Та, вашия служител прецени, че 3-4 с билети са достатъчни и точно пред мен затвори вратите на автобуса и потегли, при положение, че не бях останала само аз за качване, а след мен имаше поне още 3-ма пътника. След като аз потропах няколко пъти на предната врата, шофьора отвори врата и започна да крещи и да се държи меко казано просташки с мен и пътиците след мен, като ни викаше, че автобуса имал и други врати и "к'во сме се били наредили сичките отпред"! Искам да изразя огромното си недоволство от отношението на този ваш служител, който по никакъв начин не осъзнава, че изпълнява работа свързана с "облужването" на хора, които всъщност му плащат заплатата, чрез даването на 1 лев за билет!

Представяте ли си ситуация - на втора, трета и четвърта врата няма никой, а на пъра има още 8 човека, които чакат да се качат точно от нея и да си купят билет.
мур

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Водачите продават билети в движение по изключение, на тяхна отговорност и за удобство на пътниците. Първото нещо, което трябва да гледат е разписанието, билетите са после. Ако ти продадат билет в движение не е въпрос на двоен стандарт, а на добро желание!!! Ако продава само при спряло превозно средство заради 5 човека ще забави 150 отзад в автобуса. Но важното е да се мрънка...сега защо продавали в движение, може би по-добре ще е да стърчиш прав на 1вата врата и като спре на следващата спирка да те сритат, сбутат и напсуват слизащите/качващите се пътници...

Все пак трябва и пътниците да проявяват разбиране към ситуацията. Напълно съм съгласен с коментара ти, но явно има хора, които не само, че не го разбират, ами и мислят, че шофьорът трябва да им слугува персонално както в тази жалба:
Здравейте, Казвам се Десислава Боева и бих искала да подам жалба срещу ваш служител - водач на автобус 280 (номер на колата 2162). Днес, 02.07.2012 в 9.40 часа очаквах автобуса на метростанция "Г.М.Димитров" в посока Студентски град. Когато колата пристигна няколко човека се наредихме на предната врата, за да си закупим билети, тъй като на тази, а и на много други метростанции, няма място от което могат да бъдат закупени билети. Както предполагам знаете, качването от първата врата става по-бавно когато има пътници, които си купуват билет. Та, вашия служител прецени, че 3-4 с билети са достатъчни и точно пред мен затвори вратите на автобуса и потегли, при положение, че не бях останала само аз за качване, а след мен имаше поне още 3-ма пътника. След като аз потропах няколко пъти на предната врата, шофьора отвори врата и започна да крещи и да се държи меко казано просташки с мен и пътиците след мен, като ни викаше, че автобуса имал и други врати и "к'во сме се били наредили сичките отпред"! Искам да изразя огромното си недоволство от отношението на този ваш служител, който по никакъв начин не осъзнава, че изпълнява работа свързана с "облужването" на хора, които всъщност му плащат заплатата, чрез даването на 1 лев за билет!

Представяте ли си ситуация - на втора, трета и четвърта врата няма никой, а на пъра има още 8 човека, които чакат да се качат точно от нея и да си купят билет.

Емо, ама престани с тия щуротии. Жалбата е напълно основателна! Именно това трябва да бъде поведението на пътниците на спирките!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11491
    • View Profile
    • Email
Трябваше още преди 3-4 години когато почнаха да наслагват масово апарати за билети в тролеите и трамваите, да сложат и в автобусите, но явно или не са стигнали парите или са сметнали за ненужно.

След като се печелят такива пари от продажба на билети, да дават на хора без работа, вместо да се мотаят по цял ден по кафетата, да седят на възлови места и да ги продават, опъват една масичка с логото на ЦГМ примерно, харесват си възлови спирки, обикалят и по други места, все ще се намерят хора щом наистина се изкарват толкова пари от това, а също може да се качват да ги продават и в самите автобуси. Няма да им се плаща твърда заплата, каквото си докарат, таман ще са стимулирани постоянно да продават, вместо да се мотаят.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11714
    • View Profile
Според мен ще е най-лесно да въведат система с плащане на билет чрез смс (каквато се канят да въведат и в БДЖ), в днешно време почти няма човек без телефон, и така няма пътниците да е нужно да се редят на опашка при шофьора. Пък и тамън ще понаучат малко инвентарните номера на превозните средства ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община