Author Topic: Автобуси, двигатели, мощности  (Read 29072 times)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Tук съм извадил един списък за двигателите на автобусите, които се търкалят из софийските улици и кой колко кончета крие под капака. Не гарантирам, че всичко е 100% вярно, така че ако някой разполага с други данни, нека ги публикува. Всичко е събирано от сайтове или брошури на автобусите.


Code: [Select]
    МОДЕЛ     -        ДВИГАТЕЛ      -  МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ
-------------------------------------------------------------------
Чавдар 11Г5   - Skoda RT                - 164hp
Чавдар 11М4   - Raba MAN D 2156 NM6     - 215hp
BMC 220CB     - Cummins C.220-20        - 220hp
BMC 220SLF    - Cummins ISBe 220-30     - 217hp
МAN SG262     - MAN D 2866 LUH 22/26    - 260/310hp
MAN SL232     - MAN D 0826 LOH 07       - 230hp
MB0302Т       - MB OM 421 V6            - 216hp
Heuliez O305G - MB OM 407 h             - 210hp
MB 0305G      - MB OM 407 hX/OM 407 hA  - 240/280hp
MB 0345       - MB OM 447 hLA           - 250hp
MB 0345G      - MB OM 447 hLA           - 300hp
МB Conecto    - MB OM 457 hLA           - 250hp
МB ConectoG   - MB OM 457 hLA           - 300hp
Ikarus 280    - Raba MAN D 2156 HM6U    - 210hp
Чавдар 1320   - Raba MAN D 2156 U       - 192hp
Чавдар 141    - MAN D 2856 LUH          - 340hp

Липсват ми данни за Чавдар 1420, Чавдар 130/131

   Засега с титлата "БАШ АТ" се удостоява Чавдар 141.    
« Last Edit: 09.03.2007, 19:33:50 by etnies »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #1 on: 08.03.2007, 09:34:45 »
О345Г също имат 340 коня
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #2 on: 08.03.2007, 10:11:41 »
Quote from: Repcho
О345Г също имат 340 коня

Що така мислиш - това за номера на модела са легенди. А и на Конектото 1000000% е 300 коня, няма начин на 0345Г да е повече. Отделно,  видимо е, че 0345 не е по-мощен от  МАН262. А чавдарка съм виждал как изяжда 0345Г

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #3 on: 08.03.2007, 11:21:47 »
Quote from: etnies
Що така мислиш - това за номера на модела са легенди. А и на Конектото 1000000% е 300 коня, няма начин на 0345Г да е повече. Отделно,  видимо е, че 0345 не е по-мощен от  МАН262. А чавдарка съм виждал как изяжда 0345Г
е ти ако съдиш за мощността по това кой кого е изпреварил работата не е добре, ще ти предоставя и доказателства за мощността на О345Г
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #4 on: 08.03.2007, 13:26:34 »
Като сте почнали да се хвалите, мога да ви кажа, че с бившата ми кола СЕАТ Толедо съм изпреварвал Ферари в Англия (оня се движеше с 90-100 км/ч - вероятно на втора скорост). Което съвсем не означава, че СЕАТът е по-мощен от Ферари.

Предлагам всеки, който се включва в тази тема с някакво твърдение, да си направи труда и да го аргументира с подходящ линк. Има си търсачки за целта.
Иначе приличаме на момченца с пластмасови камиончета, пардон автобусчета, на пясъчника.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #5 on: 08.03.2007, 15:20:10 »
Само за информация 305 са първите градски автобуси, които вдигат 100 км/ч. Отначало са били по 147 киловата.След това са произведени двигатели със 177(атмосферен дизел) и 206 киловата(турбодизелов) двигатели.
 Инфото е от http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O305
 Има и за други модели, но за Конекто и 345 няма.Продължавам да търся.

 ЕДИТ: Лошото е, че навсякъде броят 345 и Конекто за идентични модели, а 345, които се движат при нас имат разлика.Някой ако може да помага, а Гена ако можеш покажи ни нещо за конете на 345, защото са повече от на Конекто със сигурност.
« Last Edit: 08.03.2007, 15:37:22 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17657
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #6 on: 08.03.2007, 16:01:43 »
Аз не разбирам от двигатели, но все пак знам, че не само кнските сили са важни. Има доста други фактори.

По данните излиза, че съчленените Манове са по-мощни от 0345Г. Ама мисля, че всичките сте се убедили, че 0345Г катерят баири и ускоряват много бързо от Мановете.
мур

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #7 on: 08.03.2007, 21:43:25 »


Това е сканирано от брошура на Мерцедес Бенц Тюрк.

А ето линк за Конекто - пак МБ Тюрк, но този път от сайта им:
http://www.mercedes.com.tr/NR/rdonlyres/A0...ecto_teknik.pdf

Conecto K = Conecto G
« Last Edit: 08.03.2007, 21:52:29 by etnies »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #8 on: 08.03.2007, 22:39:37 »
Не знам обаче от личен опит ти казвам 345Г е къде къде по-мощно от МАН и КОНЕКТО, а тук го изкарват по-слабо.Не знам чакам Гената да се изкаже.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #9 on: 08.03.2007, 23:05:47 »
Quote from: borosport
Не знам обаче от личен опит ти казвам 345Г е къде къде по-мощно от МАН и КОНЕКТО, а тук го изкарват по-слабо.Не знам чакам Гената да се изкаже.
аз съм се изказал но чакам доказателствата за да не съм голословен
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #10 on: 08.03.2007, 23:10:02 »
Именно де ти каза, че имаш азтова за теб писах
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #11 on: 09.03.2007, 00:18:30 »
Единствените автобуси в СКГТ с мощност над 300 коня са Чавдар 141-те са 340 коня.
О 345 Г са 280 коня,с почти 100% сигурност.
« Last Edit: 09.03.2007, 00:20:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #12 on: 09.03.2007, 00:36:48 »
Quote from: Ivo
Единствените автобуси в СКГТ с мощност над 300 коня са Чавдар 141-те са 340 коня.
О 345 Г са 280 коня,с почти 100% сигурност.

Вероятността да е 280 коня е минимална.
От двигателя 449, който слагат на О345G вариантите серионо(поне за първия и втория модел) са 210 и 250, но той е ЕВРО1. По-вероятно е да е модел 447, който е ЕВРО2 а при него мощностите са 214, 250 300, 350 коня. 350коня аз не вярвам да има. Между другото ти откъде имаш инфо, че на Чавдар 141 двигателя му е 340 коня? Аз на няколко места съм го виждал, но не открих двигател на МАН с ЕВРО1, който да е 340 коня. Има един 320 и един 370?

А ето още един линк за O345G - http://buszok.freeweb.hu/mbo345.htm
« Last Edit: 11.04.2007, 04:35:38 by etnies »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #13 on: 09.03.2007, 00:47:39 »
За Чавдар 141 знам,че са точно 198 киловата,което е приблизително 340 коня,а гледам,че и на твоите данни така пише.Разбира се не изключам вероятността и да не са точни киловатите,но така ми казаха,и съм го чел някъде преди доста време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #14 on: 09.03.2007, 00:53:40 »
Аз все повече си мисля че разликите между О345 и Конекто са минимални - в оформлението на салона в серийния двигател с ЕВРО2. Това особено личи, ако човек се качи последователно на О345G(първата версия - 3278), 0345G(трета версия - останалите зелени) и на КонектоГ. Разликите не са толкова големи, колкото може да се очаква за нов модел

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #15 on: 09.03.2007, 11:39:20 »
Сигурен ли си, че Conecto К = Conecto G, защото в туския линк пише, че е с ЕВРО 3?

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #16 on: 09.03.2007, 19:02:40 »
Quote from: conecto
Сигурен ли си, че Conecto К = Conecto G, защото в туския линк пише, че е с ЕВРО 3?

Ами погледни му техническите данни - дължина 18 метра, а и на самия сайт има следната снимка:
http://www.mercedes.com.tr/Internet/TR/Tic...ity_Koruklu.htm

Трябва да питам някой, който знае турски, но предполагам, че Koruklu = Articulated = Gelenkbus = Articulé = Съчленен  

А, ето тук и на английски, незнам защо трябва да минеш през гугъл, за да влезеш в английската версия:
 http://www.mercedes.com.tr/Internet2/EN/in...teknik_2004.htm
« Last Edit: 09.03.2007, 19:13:39 by etnies »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #17 on: 09.03.2007, 19:17:28 »
Quote from: etnies
Ами погледни му техническите данни - дължина 18 метра, а и на самия сайт има следната снимка:
http://www.mercedes.com.tr/Internet/TR/Tic...ity_Koruklu.htm

Трябва да питам някой, който знае турски, но предполагам, че Koruklu = Articulated = Gelenkbus = Articulé = Съчленен  

А, ето тук и на английски, незнам защо трябва да минеш през гугъл, за да влезеш в английската версия:
 http://www.mercedes.com.tr/Internet2/EN/in...teknik_2004.htm

ето и за 0345G линк - http://www.mercedes.com.tr/Internet2/EN/Pr...eknik_tablo.htm

Ясно се вижда, че и двата варианта на OM 447 hA са 300 коня, единия с Евро1, другия с Евро2. Тея нашите са ЕВРО2.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #18 on: 09.03.2007, 19:29:34 »
Quote
Ясно се вижда, че и двата варианта на OM 447 hA са 300 коня, единия с Евро1, другия с Евро2. Тея нашите са ЕВРО2.
ще си дойдем на думата
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #19 on: 09.03.2007, 19:32:08 »
Quote from: Repcho
ще си дойдем на думата

Да, ама нашите са поръчани по времето на първата брошура, затова предположих че са 250. Сега ще го коригирам, а и долу в опциите забелязах, че наистина двигателя с ЕВРО2 е 300 коня