Author Topic: Re: Шофьори отказват да продават билети.  (Read 4805 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4410
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А да не говорим, че добрият външен вид е израз на себеуважение!
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Аз не съм на мнение, че шофьорите са длъжни на пътниците, нито пък обратното. Всеки трябва да има свободен избор. Обаче, освен свободата, си има и задължения, които трябва да се изпълняват. Като не ги изпълняваш, няма нищо фатално да стане - просто отиваш на борсата. От разправии няма смисъл.

@Нелогичната - поздравления за брат ти, изглежда в Белгия плащат повече, отколкото тук. Но с тукашните 12-13 евро на час.....дори да ги докара до 2000-2500 евро, 42-45% отиват под формата на данъци и осигуровки. Така че не мисля, че и тук са цъфнали и вързали откъм заплати. Но да, условията на труд са наистина несравними, поне могат в рейсовете да си пуснат климатика когато си поискат и да им е приятно.

Вратовръзката е глупаво нещо. Тук не съм видял все още някой с вратовръзка. Но да, ризата е хубаво нещо, както и панталон. Аз лично нямам против и тениските.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Спорът е безсмислен, защото нищо няма да се промени. Всичко в нашата държава е сбъркано. Мога да погледна и като пътник, и като приятел на шофьор. Колко нарушения ще видим? всеки автобус е преграден като кокошарник. Но как да е иначе, след като сред пътниците е пълно с говеда, които се качват и се лепват на предното стъкло и шофьорът няма никаква видимост - при БМЦ-тата този пример беше най-брутален. Много шофьори спират на 3 метра от тротоара, въпреки че джобът е празен. Това създава огромно неудобство на пътниците. Обаче как шофьорите да спират в джобовете, след като после не могат да влезнат в активната лента повече от минута? Спиране на автобусите по повече от един на единична спирка и при три или повече при двойна спирка - безумно нарушение, което при трамваите се наказва, но при автобусите не. Какво правят пътниците - непрекъснато задават въпроси на шофьора ходи ли до гарата, спира ли на МОЛ-а и други тем подобни, на които изобщо шофьорът не е длъжен да им отговаря. Нагли пътници пробутват по 10 лв. и като шофьорът им каже, че за тия пари ще им даде 10 билета те почват да се сопват как видите ли нямало къде да си ги развалят десетте лева и как така той нямал да им върне. Но за премахването на блокировки и тръгване с отворени врати вече нищо не оправдава шофьора. Трябва да има клауза съгласно ВПОРЗ, съгласно която при повличане на пътник да следва дисциплинарно уволнение и също така - незабавно връщане на всички блокировки.
И да обобщя. Какво става с автобусите и тролеите. Преградени кабини без възможност пътниците да ползват едното крило, спиране като трети автобуси, спиране на 3 метра от бордюра, спиране като втори автобус прилепнат зад първия, но така, че посмъртно не може да се види табела с линията му, защото е спрял два метра по-вляво, умишлено повредени люкове и прозорци, за да не става течение на водача, неотваряне на първа врата отвреме навреме, потегляне с отворени врати. Спирки в ужасно състояние - без спиркознаци, с почупени плочки, криви бордюри, липсващи спиркознаци. Е след всичко това преди време казах, че задължително превозните средства трябва да са окичени с поне 4 табели в предната част. Когато автобусите бъдат приведени във фабричния им вид и спират на 20 см. от бордюрите по ЕДИН, тогава ще се съглася, че само фабричните табели са им достатъчни. Тук малко се отклоних, но понеже досега не го бях писал. За униформите - абсолютно задължителни трябва да са. Шофьорите на Карат създават много по-добро впечатление. За продажбата на билети - абсолютно задължително всеки шофьор трябва да има. При свършване или да закупи от негов колега, или да моментално да поиска резерва. Пътниците не са длъжни да се напрягат психически и тръгвайки в 6 часа сутринта от Западен парк например да мислят откъде да си купят билет. Те трябва да са убедени, че шофьорите имат. ЦГМ търпи огромни загуби от липсата на билети от шофьорите. А след като мнозина ватмани и шофьори изкарват по цяла смяна със слушалки в ушите говорейки по телефон, което лично според мен им отвлича вниманието, то могат да продават и билети. Обаче да знаете, че на много ватмани им пречи уредбата за съобщаване на спирките и почва едно облепяне на говорителите, намаляване на звука, изключване на първи говорител, защото им пречел звука. чудно ми е как точно им пречи като са нон стоп със слушалки в ушите...

Ето и една жалба от днес. Ако аз съм директор, този първо бих го глобил по два параграфа - непродажба на билети и грубо отношение към пътник и след това бих го закибичил да работи само втора смяна - видях кой кара 2405, ватманът му работи само първа по принцип. И в добавка, не само втора, но и на най-скапаните вагони.
 Здравейте, Днес (26.07.2012г.) ползвах трамвай номер 5 с номер 2405-посока от Съдебната палата към Княжево. В 7.40 часа се опитах да закупя билет от автомата в трамвая, който работеше, пускайки обаче монета от 1 лв. автоматът започна да пищи и шофьора ми се развика, че съм го счупила. Автоматът ми върна монетата и отидох при шофьора с молба за билет, той изкочи от кабината и дойде при автомата, като ми се разкрещя, че не зная как да ползвам апарата. Казах му, че пишеше, че работи преди да пусна монетата, но той продължи да ми вика.Попитах го дали ще ми даде билет, той отказа и подрака трамвая, аз седнах ядосана на една седалка/ тъй като щях да закъснея за работа/. На следващата спирка се качи контрола, обясних на жената ситуацията, тя отиде при апарата и пусна монета, извика ме да ми каже, че автомата не работи, но връща пари, Пътниците около нас и обясниха,че съм опитала да си взема билет от шофьора, но той ми е отказал, тя им отговори,че не пита тях. Слизайки ми каза да си купя билет, аз отидох пак при шофьора, той отново не ми даде, а на другите спирки на други хора поискали билет им даде. Бях обляна в сълзи от обида. Слизайки от трамвая на спирка Овча купел, се обърнах да запиша номера, шофьора отвори врата и започна да ми крещи, че съм била тичала да хвана трамвая, защо не съм си купила билет от спирката, че съм си виновна, че тези в метрото били добре,че нямат контакт с пътниците. Аз се разкрещях вече,че не става за тази работа и незнам защо ми крещи. Той продължи да крещи нещо, но вече се обърнах и трагнах да си пресичам улицата. Дами и Господа, това е поредната жалба, която пиша към Вас, не защото съм тъпа и още не съм рабрала,че нищо не мога да променя-разбрала съм го, а защото смятам, че е мое задължение да пиша жалби и да си търся правата, защото все пак мисля, че в една Европейска държава, такова отношение към хората е недопустимо! Благодаря за вниманието и приятен ден! Поздрави Стела Славчева
« Last Edit: 26.07.2012, 11:37:40 by emo »
мур

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Много ми е интересно едно нещо за онези които се водят от принципа "за толкова пари толкова". Не сте се ли замисляли ако някой доктор си каже така защото неговите колеги в Германия взимали десеторно повече?? И нещо повече - не забравяйте че шофьорите взимате повече отколкото медицински сестри,учители които как имат съвестта да си вършат работата? И тука не говориме за контрол на пътниците с гледане на лупа картите и билетите - просто при качване който има карта я показва без даже и да се спира а който няма дори и психологически ще му е неудобно да мине така.

Всяка работа е предмет на двустранна договорка която придобива юридическа сила с трудовия договор. Щом работодателя промени трудовата ти характеристика и съответно задълженията по нея имате два избора :

1. В замяна да поискате нови условия на заплащане,отпадане на други задължения и тн.
2. Да напуснете давайки възможност на работодателя да си намери някой служител който ще съвместява всички задължения срещу същото заплащане.

Другото е простотия и елементаризъм....

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Оф, сега ще се изприказват едни приказки колко по-лесно им е на учителите и мед. сестрите..

Едит: Ето, знаех си!
« Last Edit: 27.07.2012, 22:15:41 by hitar_potter »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4179
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
...... принципа "за толкова пари толкова".
 И нещо повече - не забравяйте че шофьорите взимате повече отколкото медицински сестри,учители които как имат съвестта да си вършат работата?



Другото е простотия и елементаризъм....
На този принцип работи цялата Държава, и не само тук е така.
И да знаеш ние не взимаме заплата, ние си я изкарваме, до стотинка !
А ако ми покажеш една медицинска сестра, доктор, или учител, който да работи ежедневно по 500 минути без прекъсване и почивка 13 дни, след което да почива два дни, и пак 13 дни работа, като всяка една секунда работа няма нищо общо с предишната, то тогава може и да разбереш защо си изкарваме такава заплата.
И да не си мислиш като даден съфорумник тук че си голяяяяям данакоплатец, просто много Американски филми си гледал.
От друга страна пък се чудя на твоята възраст какво може да си гледал и видял, може да се опитваш да правиш логически заключения, но и за това си трябва опит в живота, а ти тепърва навлизаш в него.
Последното не го разбирам, то цялата Държава си е така както си го описал, иначе и аз съм поданик и гражданин на същата България.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
...... принципа "за толкова пари толкова".
 И нещо повече - не забравяйте че шофьорите взимате повече отколкото медицински сестри,учители които как имат съвестта да си вършат работата?



Другото е простотия и елементаризъм....
На този принцип работи цялата Държава, и не само тук е така.
И да знаеш ние не взимаме заплата, ние си я изкарваме, до стотинка !
А ако ми покажеш една медицинска сестра, доктор, или учител, който да работи ежедневно по 500 минути без прекъсване и почивка 13 дни, след което да почива два дни, и пак 13 дни работа, като всяка една секунда работа няма нищо общо с предишната, то тогава може и да разбереш защо си изкарваме такава заплата.
И да не си мислиш като даден съфорумник тук че си голяяяяям данакоплатец, просто много Американски филми си гледал.
От друга страна пък се чудя на твоята възраст какво може да си гледал и видял, може да се опитваш да правиш логически заключения, но и за това си трябва опит в живота, а ти тепърва навлизаш в него.
Последното не го разбирам, то цялата Държава си е така както си го описал, иначе и аз съм поданик и гражданин на същата България.

Аман от шофьори бе. Как само вие си изкарвате парите, пък другите не! Избрал си да се изхранваш себе си и семейството ти по този начин, пък се оплакваш, че трябва да го работиш. Като си постъпвал на работа да не би да са те заставили на сила? Има едни такива тарикатчета, които ходят на училище до 10 клас, не завършват, почват да изкарват пари заради цигарите и защото не им се учи, докато връстниците им нямат пари те почват да се правят на тарикати и се фукат с изкарани пари от автомивки и подобни, накрая стават шофьори и овикват света затова, че тяхната професия била много тежка и правят забележки за логиката на другите. Ама така е, сигурно много логика има да следваш пътните знаци и да въртиш волана...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4179
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email



Аман от шофьори бе.
 Как само вие си изкарвате парите, пък другите не! Избрал си да се изхранваш себе си и семейството ти по този начин, пък се оплакваш, че трябва да го работиш.
Аз знам за мене си, за другите извън моята професия не коментирам, не коментирам и твоята,- защото не я познавам може би. А ти от къде познаваш моята професия,- защото ме гледаш как я работя ли ?
То на гледане е лесно, по твоята логика да си направя съпругата проститутка- че е уж лесно, и хайде живот здравей здравей- само харчене на кинти.
Е така ще бъде и дереджето в Държавата ни, защото все се коментират неща от които не се разбира. Значи щом бия инжекции на майка ми- съм доктор, и мога да пиша в "Доктор БГ", и да ги коментирам щото ги обичам и ми харесват.
Ех тая злоба и омраза. Половината сигурно още нищо не сте съградили в живота, обаче като свекърви, кървите, преобладаващо от майки ли сте възпитавани, защото не виждам много нещо градивно- мъжко да има в някои тук- пишещи.
Нищо де, то плюенето е като кошче за душевни отпадъци- олеква и притъпява собствените несполуки, от собствен опит го знам, но никога не бих си позволил пък и да го напиша.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11491
    • View Profile
    • Email
Ами напълно нормално шофьор на автобус да взима повече от една медицинска сестра, която цял ден носи нагоре-надолу из кварталната поликлиника разни прибори, насочва хората към стаите и пише нещо на лист хартия на бюро(всяка година като си презаверявам здравната книжка ги гледам)

Нормално да взима повече и от един учител, защото шофьора в ръцете на шофьора са хиляди животи, които му седят зад гърба на кабината. Докато учителите виждаме какви резултати постигат...като гледам грамотността на младото поколение, ясна работата.

"Кой ги кара да работят това и да седят тук" е най-глупавото оправдание. Приемете, че има хора, които си обичат родината, които си обичат работата, хората около тях, е не може само висшисти и началници да има в тази страна, това е крайно погрешно мнение. "вождове много индианци малко", или принципа"учи да не работиш" Просто има хора, на които не им се занимава с висене по кафетата, разбирай учене, и докато техните връстници висят по кафетата, въпросните хора работят, и после онези с дипломите мрънкат, че им предлагат работа за по 450 лева, а тези без дипломите взимат по 800-1000(такива случаи много) Само че всеки шофьор може да стане висшист, а много малко висшисти могат да станат шофьори.

Ако всеки тръгне да работи някъде другаде,както е тръгнало скоро няма да има кой да работи в буквалният смисъл на думата, то и без това има доста голям процент пенсионери, спомнете си че преди няколко години искахме и да внасяме работна ръка, сега покрай кризата малко позатихнаха тези неща, но ако продължава тази емиграция, нищо чудно скоро пак да стане така, че просто да няма ръботна ръка, при това обезлюдяване.

А иначе е вярно, че взимат по около 3000 евро на запад, и за 3-4 години работа там можеш да си купиш апартамент в София, а тука с тези смешни заплати апартамент се плаща 30 години, и наистина ако искаш да ти е хубаво един хубав апартамент, а не някоя кочина под наем е около 500-600 лева, сложи и 200-300 лева разходи, и то какво остават пари само колкото да мажеш филии и да вариш боб и леща, ами дрехи, обувки, ако си сам добре, ами ако гледаш семейство?
Абе хората няма какво да ядат понякога, вие сте тръгнали да се хващате за това, че някой не бил усмихнат. Ама така ще ни цакат с високи сметки за ток, парно и тн. докато се занимаваме с глупости, че някой не се усмихвал достатъчно, вместо да вдигаме вой за истинските проблеми за стнадарта на живота.
« Last Edit: 27.07.2012, 23:08:09 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1761
    • View Profile
Иво, това което пишеш щеше да звучи смешно, ако не го пишеше сериозно.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
няма по- подходящ начин интелигентни и добронамерени хора, каквито всички ние сме, да се обидим, намразим, огорчим и здухаме от това да хванем да си ги мерим професиите по достойнство.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Решението е много просто - всички шофьори от градския да станат медицински сестри и учителки. Тамън сега от Карат трябва да освобождават хора.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11491
    • View Profile
    • Email
Ееее, вече много се оляхме в тая тема, от къде тръгнахме до какви следствени изводи стигнахме, предлагам да поспрем, че това няма много общо с недаването на билети, но при всички положения бас държа че пътниците правят много повече нарушения, от шофьорите, гледайки написаното в наредбата в частта за билетите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email


"Кой ги кара да работят това и да седят тук" е най-глупавото оправдание. Приемете, че има хора, които си обичат родината, които си обичат работата, хората около тях, е не може само висшисти и началници да има в тази страна, това е крайно погрешно мнение. "вождове много индианци малко", или принципа"учи да не работиш" Просто има хора, на които не им се занимава с висене по кафетата, разбирай учене, и докато техните връстници висят по кафетата, въпросните хора работят, и после онези с дипломите мрънкат, че им предлагат работа за по 450 лева, а тези без дипломите взимат по 800-1000(такива случаи много) Само че всеки шофьор може да стане висшист, а много малко висшисти могат да станат шофьори.
Ако за тебе ученето е висене по кафетата, значи си в сериозно заблуждение. Не се ограничавай по това което си видял в НБУ, защото това е всичко друго, но не и учебно заведение. Факт е, че нашето образование е в колапс и има орди от псевдостуденти,  но също така е истина, че не много  хора отдали се на физическия труд биха могли да се занимават с умствен. Умствения потенциал е предопределящ за избирането на жизнено поприще. А заплащането в България е парадоксално. Най-много пари би взимал с незаконна дейност, което не е достойно  за уважение, нали така?

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2552
    • View Profile
Аз отказвам да участвам в спора, защото направо ме е срам  :help:
Моят бакалавър не беше тук и нямаше нищо общо със седенето по кафенетата - това си е до човек, не зависи от ВУЗ. В България има млади и амбициозни хора, които се трудят и трябва да бъдат възнаградени за това (познавам достатъчно такива). Вярно, може да не са много, но все пак ги има и не е хубаво да се обобщават нещата така. По същия начин и в чужбина има мърди, които едвам връзват годината, но това не значи, че системата е лоша или че всички се подпират.
За заплащането - няма как да искам да си намеря квалифицирана работа тук, защото всеки е човек на някого и няма начин да се вредиш за повечето позиции (тук изобщо не коментирам заплащането, защото не мисля, че това е най-важното за младите хора, които сега започват кариерите си).
Иво, какво работиш в момента и защо не станеш шофьор като толкова защитаваш професията и твърдиш, че заплата е добра?
Последно, нямам нищо против професията "шофьор на автобус" и уважавам труда на хората. Освен това харесвам ГТ, но нещата трябва да се представят такива каквито са. ;)
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4179
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Преминаваме в друга тематика.
Още 1973 год., зет ми завърши география и хидрология с МАСТИКА и МЕНТА, а сега НБУ си е като супермаркет по сведения от много приятелчета,- купуваш. Но не това е най важното. Имам комшия и приятел който е професор в МЕИ, за 30 год. преподавателска дейност не повече от десетина негови студенти са се издигнали професионално. На един от тях ходи в Канада да му прави разни защити там, на негови разноски. В тази връзка завършилият висше образование у нас, няма кой знае каква перспектива за реализация, и не само заради неработещата икономика.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Един ден да не вляза във форума, а то е станало повече, отколкото за цели месеци в определени периоди.

На Иво глупостите не искам да ги коментирам. Само искам да го поканя да дойде и да изкара тези 3000 евро, обаче като шофьор на автобус или водач в метрото или Ес-бана. И като ги изкара, да ми се обади, и веднага си късам дипломата!

Поздрави

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Иво, това са простотии !
...

Нормално да взима повече и от един учител, защото шофьора в ръцете на шофьора са хиляди животи, които му седят зад гърба на кабината. Докато учителите виждаме какви резултати постигат...като гледам грамотността на младото поколение, ясна работата.
...
А това е върха ! Разликата между двете професии е чувствителна, на тебе явно много ти бяга. Уважавам всеки труд, но ти не си в час нещо - не оплюваме тука професията "шофьор", а сме против отношението и качеството на работата на шофьорите, което няколко човека защитавате тука. А то е под всякаква критика. Ето - искаш резутлатността на учителите да се гледа - ами дай да видим "резултатността" на шофьорите - преградени наполовина първи врати, отварят другите с канска мъка, никакво, в добрия случай, отношение към пътниците (за които носел отговорност), Говорене по телефона, пушене, навикване... Голяма резултатност, няма що !

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ами напълно нормално шофьор на автобус да взима повече от една медицинска сестра, която цял ден носи нагоре-надолу из кварталната поликлиника разни прибори, насочва хората към стаите и пише нещо на лист хартия на бюро(всяка година като си презаверявам здравната книжка ги гледам)

Нормално да взима повече и от един учител, защото шофьора в ръцете на шофьора са хиляди животи, които му седят зад гърба на кабината. Докато учителите виждаме какви резултати постигат...като гледам грамотността на младото поколение, ясна работата.

"Кой ги кара да работят това и да седят тук" е най-глупавото оправдание. Приемете, че има хора, които си обичат родината, които си обичат работата, хората около тях, е не може само висшисти и началници да има в тази страна, това е крайно погрешно мнение. "вождове много индианци малко", или принципа"учи да не работиш" Просто има хора, на които не им се занимава с висене по кафетата, разбирай учене, и докато техните връстници висят по кафетата, въпросните хора работят, и после онези с дипломите мрънкат, че им предлагат работа за по 450 лева, а тези без дипломите взимат по 800-1000(такива случаи много) Само че всеки шофьор може да стане висшист, а много малко висшисти могат да станат шофьори...
Толкова много глупотевини в един пост не бях чел никога и само заради това ще нацъкам поредния оффтопик в тая темичка  :angry:
Иво, що не се пробваш като санитар в някоя болница? Да се ровиш в кръв, лайна и пикня по 12 часа на ден за 550 лв., а? Да ти кажа и че за 50% от така наречените JP-та (семейни лекари) 1000 лв. чисти месечно са химера и после на какво основание искаш да получаваш адекватна услуга от тях? Да не говорим, че за тия пари освен прегледи на болни над половината им дейност се заключава в писане на всякаква идиотска документация - от рецепти та до отчети към ЗОК, като за всяка пропусната цифричка в тия документи следва глоба или удръжка, често в размер на стотици левове!
За учителите, ми така ще е, ама защо? Защото са паднали до това ниво, ей затова! Защото с тия заплати 80% от новоназначените са пенсионери, дето професията вече ги е "сдухала", а младите се пробват от немай къде и за стаж по 2-3 години и освобождават място за поредния амортизиран. Заради такива като теб, споделящи цитирано, образованието е на тоя хал и вече дава базова грамотност само за шофьор в Испания - замисли се над тея думи!
« Last Edit: 30.07.2012, 15:22:08 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Направо си стана материал за нова тема. Не мисля, че трябва да сравняваме професиите. Хайде сега да ви кажа, че една сервитьорка в среднонормално заведение в София взима по 1000 лв. чисти пари на месец, а много често това са момичета на по 18-20 г., които естествено нямат и висше образование. У нас много често заплатите не са вързани с годините, които човек е учил. Т.е. да станеш магистър по дадена специалност обикновено се изисква по 5 г. образование и според мои познати заплатата на човек трябва да е пропорционална на годините, които човек е "загубил" за да учи. Уви, обаче в България не е така. Лично аз не завиждам на никой, вкл. и на някакъв пич, който за да ми отпуши канала за 20 мин. работа ми взе 90 лв., а има средно по 3 обекта на ден. Сметнете и той колко ще събере на месец и колко е учил за тази професия.
Учителите в момента са много добре платени, скоро не е имало мрънкане от страна на Янка Такева или други, но мой близък учител по физическо възпитание взима 1050 лв. брутна заплата на месец и има ако не се лъжа 60 дни отпуск на година.
С ватманите и шофьорите - София 70 беше написал нещо много точно - те всекидневно спасяват човешки животи предотвратявайки ПТП-та по вина на отсрещната страна. Дълги години работещите ватмани и шофьори взимаха много високи заплати. например 1976 г. ватман първата му заплата е била 219 лв. Колко хора 1976 г. са взимали толкова пари? Но в последните години ръстът на заплатите направо си спря.
И за да сте наясно ще ви кажа колко взима един ватман:
766 лв. основна заплата.
1% за всяка година прослужено време
13 лв. за всеки отработен ден за храна.
1.16 лв. за всеки час нощен труд - това е времето между 22 и 6 часа.
13 лв. на кочан билети.
Допълнителни възнаграждения за извънреден труд.
Допълнително възнаграждение за работа на официални празници.

Минус - санкциите, които са му наложени(ако има такива).
дали е много или малко сумарното възнаграждение, нека всеки си прецени сам. Лично аз за тия пари не бих работил като ватман.
мур