Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 128571 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2429
    • View Profile
    • Email
На мен ми харесва предложението, но пак седи проблема с почивките на ТМ5, затова 11 до Никола Петков, а ТМ5 до княжево с нормални почивки, който иска да се качи нагоре, ще чака ТМ5.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7294
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Айде няма нужда. Дългогодишна борба беше тм11 да се възстанови до Княжево. Дори да е сам тм5 в Княжево почивките няма да се променят.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 906
    • View Profile
Много ми е интерсно като ремонтират Борис 3 и съкратят време как ще се правят динозаврите и дали ще върнат 11 линия до Н.Петков.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email

Линия 5 - Княжево-Журналист с новите Шкоди. С удължаване до Журналист се подобрява обслужването на почти целия Център, прави връзка с МД2 на Попа и по-добра с МД1 на Стадион Васил Левски. Единствения въпрос е дали обръщалото на Журналист може да поеме два редовни и дълги трамвая. Ако не, трябва да се мисли за друго обръщало някъде около Стадиона.

Линия 12 - Илиянци-Журналист с "краставиците"


Две линии с дълги трамваи на Журналист, и то доста начесто. Ще настане бой кой първи да превърти през колелото...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11830
    • View Profile
    • Email
Може малко тъпо да звучи, но за да се реши проблема с почивките не може ли да се направи някаква организация, например пристига един трамвай, ватмана слиза и отпочива а трамвая го поема друг ватман, след това се качва на следващиа от който слиза другия ватман който също отива някъде да хапне и да отпочине и тн. Така може да се осигури нормална обедна почивка от 30 мин. както си е по закон. Така и така новите трамваи ще са еднакви, все тая кой кой ще подкара.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
    • View Profile
    • Email
Може малко тъпо да звучи, но за да се реши проблема с почивките не може ли да се направи някаква организация, например пристига един трамвай, ватмана слиза и отпочива а трамвая го поема друг ватман, след това се качва на следващиа от който слиза другия ватман който също отива някъде да хапне и да отпочине и тн. Така може да се осигури нормална обедна почивка от 30 мин. както си е по закон. Така и така новите трамваи ще са еднакви, все тая кой кой ще подкара.
Това го има в момента в метрото

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Може малко тъпо да звучи, но за да се реши проблема с почивките не може ли да се направи някаква организация, например пристига един трамвай, ватмана слиза и отпочива а трамвая го поема друг ватман, след това се качва на следващиа от който слиза другия ватман който също отива някъде да хапне и да отпочине и тн. Така може да се осигури нормална обедна почивка от 30 мин. както си е по закон. Така и така новите трамваи ще са еднакви, все тая кой кой ще подкара.

В СЕ няма такива опции, ако ватмана не прибере на портала след смяната си трамвая, който му е зачислен на сутринта му го удържат целия от заплатата ;) В цивилизованите страни е така, но там има и помещения за почивки на крайните спирки, което го има само в метрото при нас (даже с мека мебел на някои метростанции ;) ). Нашите ватмани седят в дъжда пред някоя будка за закуски или в кабината обикновено докато им свърши почивката.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 906
    • View Profile
Според мен с пускането на 3 метродиаметър трябва Тм 22 да се удължи до ул Линкълн

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7294
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
То като цяло не е лошо да се направи един хъб на мястото на старото обръщало на 4 и 11.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
    • Email
Според мен с пускането на 3 метродиаметър трябва Тм 22 да се удължи до ул Линкълн
Не е ясно дали Общината вече не е продала вече бившето ухо на тм4 и тм.11.Там по принцип са общински парцели но е възможно да се продадат, мераклии да купят парцели до метростанция не липсват

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Според мен с пускането на 3 метродиаметър трябва Тм 22 да се удължи до ул Линкълн

По-добре направо до стадион Славия !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Рано или късно нормалното трасе трябва да стигне до Трамкар за улесняване на обслужването на нормалнорелсовите трамваи. Затова най-добре е ТМ22 на първо време да стигне до Славия, а теренът срещу Линкълн да се ползва за обръщало на А58 и 59.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 531
    • View Profile
След като ще стига до Славя направо до Бъкстон да го пуснат. Поне да се правят всички връзки. Така или иначе сега с ремонта на трамвайното трасе се очаква отново траверсите да са предвидени за трирелсови. Поне в този малък участък директно да ги правят и да има интермодалност по всички показатели. Единият светофар ще го преживея.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7294
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това за съжаление означава да разбиват новоположеното трасе в средата на бул. Овча купел, както и рехабилитация на обособеното такова. Реално връзка на МС при кръстовището на Линкълн и Овча купел с Каблешков и Бъкстон няма да се особено атрактивна, защото връзката на тази част с метрото ще се осъществява на МС Красно село.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Моето виждане след приключване на ремонтите по Цар Борис III ,Каменоделска и Граф Игнатиев -
1 - Орландовци – Мария –Луиза - Хладилника- синхрон с  2 и 3 -  10 минути
2 – Илиенци - Христо Ботев –Хладилника – синхрон с 1 – 10 минути
3 –Захарна ф-ка – Скопие  - Орландовци – 10 минути - синхрон с 1
4- Никола Петков – Константин Величков - Илиенци. -10 минути
5 –Княжево- Съдебна палата – скоростен трамвай -4 минути
6 – Лозенец -  Стамболийски - Западен парк – 10 минути
7- Борово – Централна  гара -  Обеля 2 – 5 минути
8 -Люлин 5 – Мария- Луиза – Хан Кубрат   –( по новото трасе по бул.Стамболийски)- 8 минути
9- Иван Вазов – Съдебна Палата. - 10 минути

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3396
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
В Обеля никак не е необходим трамвай на 5 минути.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4355
    • View Profile
Захарна Фабрика няма нужда от толкова редовен трамвай на 10 минути, както и Обеля от такъв на 5 - имат метростанции и съществуващите 3 и 6 са достатъчно редовни. Идеята за ТМ3 през Скопие вместо обиколката през Стамболийски и Ботев е добра - надали се ползва в Захарна Фабрика като довозващ до МС Величков.  :rolleyes: Предложеният 4 на практика съвпада със сегашния ТМ11 между Н. Петков и Илиянци.  :rolleyes: 7 е прекалено редовен за Обеля, а  и не е оправдано пускането на нови вагони по Рожен преди качествен основен ремонт, по-удачно е да се запази сегашният му маршрут. :rolleyes: 8 до Централна Гара не е лоша идея, но е по-смислено да обръща по Струга - два редовни трамвая на Хан Кубрат не са нужни, за 7 виж по-горе. :rolleyes: Линия Иван Вазов - Съдебна Палата не е особено смислена, по-добре е трамваят от Иван Вазов да стига до Централна Гара. :rolleyes:

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8141
    • View Profile
Но иначе си говорим за връщането на пътниците в превозните средства. Ми дай да ги направим като дилижанс - в понеделник към центъра по един и в петък наобратно...

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз още не мога да разбера, защо при ремонта на трасето към ЗФ, то не беше преустроено за нормалнорелсови трамваи. 20-та щеше да си пасне идеално там.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4355
    • View Profile
Продължаването на 20 до Захарна Фабрика наистина беше най-доброто решение - и без това се направи ремонт на Цар Симеон и имаше нужда само от около 200 метра трета релса в посока по К. Величков, две стрелки и четири кръстовки, също така щеше да подпомага по-ефективно 22 и да осигурява връзка на Захарна Фабрика с идеалния център. ТМ3 по Скопие осъществява връзка само с Централна Гара и няма как да е особено пълен, дори на 10 минути съответно интервал под 15 е неоправдан. Вариантът по Стамболийски и Ботев не дава особено удобни връзки и също няма смисъл да е толкова редовен, няма толкова пътници. :rolleyes: Трамвай на 5 минути с двойно- или тройносъчленени вагони към Обеля е обречен да бъде полупразен поради наличието на далеч по-бърза връзка с центъра посредством двата метродиаметъра - с обиколка по Жеков и Рожен няма как да се постигне близко времепътуване. :rolleyes: В момента ТМ6 пътува до центъра около 40 минути и дори при качествен основен ремонт на трасето по Рожен трудно могат да се вземат повече от 5. :rolleyes: