Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 72150 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Предлагам в тази тема да се обсъждат метрополините по света ! Които има някакви впечетления и снимки , нека да ги сподели !

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
вчера в пекин е открита абсолютно нова линия №5. дълга е 27 км, а строителството й е започнато през 2002г. 16 от станциите са подземни, а 7 наземни. да им е честито
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11769
    • View Profile
На мен тези планове ми се виждат старички, вижте единия изход къде излиза при блок 422.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Е, бях 10ти клас, като ги правех, т.е. 2004...

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
ей тва са вагончетата във NY City  мнооо са кофти според мен , с тия пласмасови седалки , друго си е ние с кожените
« Last Edit: 01.11.2007, 01:07:44 by brego »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Аз пък мога.. макар и еднотипни, станциите са разчупени и дават различна представа от нашата - дават усещане за простор.. има атриуми и други подобни техники, които спестяват усещането за затворено пространство, което може да се наблюдава в мавзолейната ни станция Люлин... понякога има усещането, че е не само дизайнерски студена, ами и буквално тоя гранит и мрамор изсмуква топлината...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Quote from: Balkanton
Виждал съм такива служители по документални филми за Япония.

В метрото на Токио а и по някои влакови линии в Индия работят такива хора, които "помагат" на хората да се натъпчат във влака... не мога, а и не искам да си представя такова нещо в нашето метро...  

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
В почти всички градове има така наречените "станции-призраци" ! Това са или затворени станции които не се използват вече , или не са построени още !
Ето и някои от тях :
Атина Линия 3 - HOLARGOS ; NOMISMATOKOPIO и AGHIA PARASKEVI .
Киев Линия 3 - Львовская брама
Мадрид Линия 7 - Arroyo del Frenso
            Линия 9 - Rivas Futura
Москва Линия 2 - Технопарк
            Линия 3 - Первомайская
                           Славянский бульвар
                           Троице-Лыково

            Линия 4 - Дорогомиловская
            Линия 5 - Площадь Суворова
                           Российская

            Линия 6 - Калужская
            Линия 7 - Волоколамская
Санкт-Петербург Линия 4 - Адмиралтейская
Торино - Porta Susa
Варшава - Линия 1 Plac Konstytucji
                             Muranów
« Last Edit: 10.01.2008, 18:54:14 by ivan krastev »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Ние 30 години не можем да завършим 10 станции, те имат затворени такива....

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
ако трябва да говорим зе метро не можем да пропуснем днешната дата, а именно 10 януари. Преди 145 години е пуснато първото метро в света - лондонското. Днес, със своите над 400 км е най-дългото метро в света. 12 линии, 255 станции и 3 милиона души дневно - това са само част от "параметрите" му.
Интересен факт е английското му име - tube, което произтича от формата на тунелите. И въпреки, че е известно като тубата, тунелните участъзи съставят едва 45% от общата дължина на мрежата.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Quote from: ivan krastev
В почти всички градове има така наречените "станции-призраци" ! Това са или затворени станции които не се използват вече , или не са построени още !
Ето и някои от тях :
Атина Линия 3 - HOLARGOS ; NOMISMATOKOPIO и AGHIA PARASKEVI .
Киев Линия 3 - Львовская брама
Мадрид Линия 7 - Arroyo del Frenso
            Линия 9 - Rivas Futura
Москва Линия 2 - Технопарк
            Линия 3 - Первомайская
                           Славянский бульвар
                           Троице-Лыково

            Линия 4 - Дорогомиловская
            Линия 5 - Площадь Суворова
                           Российская

            Линия 6 - Калужская
            Линия 7 - Волоколамская
Санкт-Петербург Линия 4 - Адмиралтейская
Турино - Porta Susa
Варшава - Линия 1 Plac Konstytucji
                             Muranów

На български, както и на доста езици, включително на италиански,  Торино се пише с "О" (Torino).

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: sharkb
На български, както и на доста езици, включително на италиански,  Торино се пише с "О" (Torino).
На всеки човек се случва да направи грешка , било то и правописна !

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
xx
« Last Edit: 13.03.2010, 13:52:15 by zlatin »

Offline mgt

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Строежа на М4 в Будапеща.Линията ще бъде напълно автоматизирана
и част от нея ще бъде пусната до края на 2010.
Забележете!!-2 къртици!Досега не бях виждал точно как работят.Прави ли ви впечатление,
че самата линия М4 си има собствена web страница и то каква?

http://www.metro4.hu/film.php

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Всъщност какво се разбира точно под "плитко заложение"?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: etnies
Всъщност какво се разбира точно под "плитко заложение"?
Трасе , което се строи по открит способ !

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Здравейте,

не пиша редовно тук, но за сметка на това чета редовно и тъй като преди седмица се върнах от 3 седмичен престой в голям китайски мегаполис, реших да нахвърля някои впречатление за метрото.. и изобщо за транспорта там.

Града се казва Гуангджоу и според различни източници населението му варира от 19 до 29 милиона.. според мен по-близо до втората цифра.
В момента метрото се състои в момента от 4 работещи линии,от 18 до 68 км дължина. Планира се общата дължина да достигне 190 км до 2010г. и до 600 км в дългосрочен план, като ежегодно се откриват десетки километри метро. 1вата линия е започната 1993 и завършена 1997.

Всички станции през които аз лично съм минал бяха с по 1 перон.  Може и да има с по 2, но аз лично не съм забелязал. При станциите  с прекачане към други линии има перони и от 2те страни освен централния.Т.е. - първо се отварят вратите към страничните перони, за изход или прехвърляне на друга линия, а после се отварят вратите към централния перон, за да се качат пътниците. Такава организация е изключително удачна и полезна, защото станциите с прикачване винаги генерират много много по-голям пътникопоток и би било лудница ако целия пътникопоток се разминава на 1 и същ перон.

Всички влакчета са на сименс, като повечето имат интерактивна карта на линията по която се движат, със светодиоди над всяка врата, по която човек за секудни се ориентира къде се намира влака в момена, накъде върви и пр. Съобщенията по уредбата върви на 3 езика - 2та китайски диалекта (мандарин и кантонски) и английски.

Има стъклени врати на пероните на всички станции, като на някои се слагаха в момента.. и в рамките на дните в които бях там даже ги пуснаха на 3-4 станции (преди това уредбата във влака съобщаваше, че вратите се правят в момента и да се внимава.. а накрая ме изненада ново съобщение на станциите, че вратите са пуснати е експлоатация и.. пак да се внимава  ). На самия перон има указателни стрелки, които указват, да се влиза отдясно на вратите. Т.е. хората се редят за влизане отдясно, а отляво се падат излизащите.

Що се отнася до организацията на таксуването, при входа на станциите има 4-10 машини за закупуване на "билети" или зареждане на карти. Машините са с чувствителен на докосване екран. Има карта на метрото, избираш си линия, линията ти се уголемява, избираш си станция до която ще пътуваш. Изписва ти се сумата която следва да платиш, слагаш монети или банкноти и в 1 отделение ти изпада рестото и един пластмасов жетон, който ти представлява "билета". Другия вариант е ако имаш карта си избираш с колко пари искаш да я заредиш. Преди ескалаторите си допираш жетона или картата до сензор (безконтактно) и преградите те пускат да минеш. На изхода също има прегради и там също допираш картата или ако си с жетон го пускаш в процеп. От картата ти се отнема съответната сума. Ако не си избрал правилната изходна станция когато си купуваш жетон, не те пуска да излезеш.. или ако нямаш дост. пари в картата. В такъв случай си плащаш на "будката" за "билети" със служител която на всяка станция е разположена точно до изходните прегради и има достъп за пътниците както извън преградите за купуване на билет ако не можеш да се справиш с машините или нямаш банкноти които се приемат от тях, така и за хората които не могат да излязат и трябва да се таксуват преди да могат да излязат. Ако си бил с жетон, просто се таксува максималното разстояние, което си можел да изминеш, тъй като няма как да е ясно от къде си влязал. Няма еди си  колко пъти глоби и т.н., тъй като така или иначе няма как никой да мине гратис. Ако нямаш баланс в картата просто я зареждаш при служителя.
Цените варират от 2 до 12 йоана в зависимост от разстоянието и боря на прикачанията (1 йоан е прибл. 0.20 лв). При една линия приблизително е 2 йоана до 4 станции, 3 до 8, 4 до 12 и т.н., при прикачане с добавя по 1.. т.е. 3 йоана до 4 станции общо на 2 линии, 5 до 8 станции, 6 до 12 и т.н.

Мисля, че системата е измислена пефектно и е изключително честна откъм цени и отчитане и е абсолютно невъзможно да се мине гратис, защото хората се таксуват при излизане.


Освен това в града има и тролеи и автобуси рабзира се. Всичи без изключение са несъчленени и с климатик (там е топличко). всички изглеждат нови и модерни и разбира се всички са си произведени  в Китай и са китайски марки и модели. Що се отнася до таксуването е много просто. Влиза се само от 1ва врата. Има магнитен апарат за самотаксуване и кутийка за пари в брой. Или си допираш картата, или пускаш 2 йоана. Цената при автобусите и
тролеите си е същата независимо от разстоянието и таксуването съптветно е само при влизане. Шофьора следи качващите се и на никой не му и хрумва да се качи без да си таксува картата или да пусне 2 й. Излиза се от другите врати. Питал съм какво би станало ако някой не плати. Казаха ми, че шофьора ще види и вика полиция. Глобата е драконовска и се плаща на полицая с/у съответната квитанция ако не - арест веднага. Кзаха ми, че при тези условия никой не си и помислял да не плати.. просто е безмислено да платиш 400 лв вместо 40 стотинки. По този начин пак няма гратисчии.
Чел съм коментари, че подобна система на влизане само през 1вата врата не може да работи в София. Абсолютно невярно е. Работи в над 20 милионен мегаполис, с много по натоварен транспорт. Всичко става много лесно и бързо. при положение, че всички си отиват да се качат на 1ва врата, а в същото време останалите слизат през другите врати, няма бутане изчакване и конфликт между качващи се и слизащи. Потока на птъниците си въррви отпред назад във возилата и хората си отиват назад докато има място, а не застават вднагакато се качат. Видях всичко наживо как става в такъв натоварен град и за мен е очевадно, че може да работи и в София.

По-късно ще сложа и снимки и ще нахвърля няколко реда и за пътищата.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15594
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Междурелсието от Япония какво е, защото не прилича на 1435

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Quote from: difian
Междурелсието от Япония какво е, защото не прилича на 1435
Ето какво намерих аз за междурелсието в Токио :
Със стандартното междурелсие 1435 mm са следните линии :
GINZA Line (G)
MARUNOUCHI Line (M)
ASAKUSA Line (A)
OEDO Line (E)
А с междурелсие 1067 mm са :
HIBIYA Line (H)
TOZAI Line (T)
CHIYODA Line ©
YURAKUCHO Line (Y)
HANZOMON Line (Z)
NAMBOKU Line (N)
FUKUTOSHIN Line (F)
MITA Line (I)

С междурелсие 1372 mm :
SHINJUKU Line (S)



Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15594
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ivan krastev
Ето какво намерих аз за междурелсието в Токио :
...
А с междурелсие 1067 mm са :
FUKUTOSHIN Line (F)
Благодаря- ясно си личат тези 40 сантиметра.
От Париж също е интересна основата, върху която са положени релсите