Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 87089 times)

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
Относно Индианеца и Амината, механикът не ми каза да са оставени за части... значи в най-лошия случай чакат за ремонт. Относно марката на новите автобуси един от спряганите производители е Mercedes-Benz, дано наистина да са такива. Честно казано на нищо не вярвам, докато не ги видя с очите си.

Автобусите въобще още не е сигурно, че идват при нас. В медиите беше обявено, че проектът е одобрен, но не и спечелен. Преди няколко дена по телевизия RN се излъчи открито студио с кмета на община Бургас Димитър Николов и той каза, че се надявал Бургас да спечели проекта за интегриран градски транспорт и че това би било най-мащабното, извършено в неговото управление.

P.S.: http://www.burgas.bg/bg/news/details/1/6830
« Last Edit: 21.06.2014, 17:02:17 by difian »

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
Бургазлии ще се возят на 67 нови автобуса за 24 млн. евро
   
До броени дни Община Бургас ще обяви обществена поръчка за избор на изпълнител, който да достави 67 чисто нови автобуса за градския транспорт, съобщи кметът Димитър Николов. Поръчката е част от големия проект "Интегриран градски транспорт на Бургас", който се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност 67 млн. евро.

24 млн. евро е сумата, предвидена за закупуване на 28 метанови и 39 дизелови автобуса. Община Бургас реши да има и от двата вида, тъй като е трудно да се предвиди как ще се движат цените на различните горива през следващите години.

Пътниците в морския град вече се радват на 10 модерни метанови автобуса, закупени от Общината с нейни средства. С пристигането на поръчаните 67, Бургас ще стане първият български град, в който 100 % от автобусите за обществен превоз са нови.

"Апликационната форма на проекта "Интегриран градски транспорт" вече е внесена за разглеждане в Управляващия орган на Оперативната програма. Ние обаче бързаме да подготвим предварително необходимите процедури и документация, за да съкратим сроковете за реалното изпълнение. За нас решаването на транспортните проблеми на града е приоритет, а бургазлии достатъчно дълго са чакали това, така че искам хубавите неща да започнат да се случват възможно най-скоро", каза още кметът Николов. Днес той е в София, за да договаря с министъра на здравеопазването прехвърлянето на държавен терен в активите на Община Бургас, за изграждането на професионален спортен басейн в района на минералните бани.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile


http://news.burgas24.bg/201570.html


Интересно ми е,че в едно от съобщенията казват 39 автобуса дизелови и 28 метанови,а сега обратното.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3455
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email


http://news.burgas24.bg/201570.html


Интересно ми е,че в едно от съобщенията казват 39 автобуса дизелови и 28 метанови,а сега обратното.

39+28 е равно на 67 (при това чисто нови). Имам въпрос- от къде ще се намерят пари за плащанията по доставката на МАНовете от Линц??? И няма ли да се утежни финансовия резултат на ББ и в крайна сметка къде ще запратят въпросните МАНове??? Единственият вариант е ПРОДАЖБА.

Днес по 209 се разписа и едното Конекто 4018, а по 8-цата един курс направи едното ОРЕО (вероятно 9873 - 9871 беше по 209).
« Last Edit: 26.10.2010, 21:01:10 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
    • Email
Да не прекалявам със скептицизма си, ама, не можах да се сдържа повече! Те казват, за тази комисионна, пардом програма:
'' 24 млн. евро е сумата, предвидена за закупуване на 28 метанови и 39 дизелови автобуса. Община Бургас реши да има и от двата вида, тъй като е трудно да се предвиди как ще се движат цените на различните горива през следващите години.''
Еми да питат някой екстрасенс или ако не вярват на такива, някой първолак. Та да вземе да им каже, кои горива, все по-често и по-често започват да се толерират, след като толкова са загрижени за ''транспортните проблеми''! А да не говорим, че и ''Евро–5'' да са, като се скапят за няколко години, ето ти вредни емисии точно за 2015-та – за която пък са предвидени да влязат квоти на вредните газове точно за този вид транспорт.

Пропуснах да кажа, че Сетрата S120 вече е на плаца и изглежда готова да излезе на линия...
Леле, тази Setra я доставиха деветдесет и втора, трета, някъде. Тогава нямаше толкова междуградски превозвачи, а май, от сегашните и никой. По това време започваха и опитите да се разбива монопола на БДЖ, това време се създава и ''БургасБус" в сегашния си вид. Тогава някъде се пуска и автобусна линия ''Бургас – София'', имало е линии до различни големи градове, но никога до Столицата. Това е обяснимо – просто достатачно влакове. И тази Setra, не че външно е различна от 11М4, обслужваше тази линия. Понякога пускаха и Чавдар-и. Тази линия продължи да съществува само няколко години, а въпросната Setra все още я има – дано така да стане, независимо от приближаващите черни облаци, донесени от някаква си програма!


EDIT от 26.10 По повод незнанието на експертите от общината с прогнозата на горивата, в едно от изказванията на П. Драгнев, по повод финансовото състояние на ''БургасБус", същият заявява нещо от рода (сега не мога да го цитирам дословно, не успях и да намеря къде го споменаваше това): въпреки увеличената цена на нафтата, наличието на метанови автобуси е смекчило загубите на дружеството поради относително стабилната цена на метана. Явно е обаче, че има интереси при доставките на горива, и по специално на някои, и това ще си окаже своето влияние!

Днес по 209 има: един Чавдар 120, старият ''Армеец'' – А 7817ВМ, MB-то O405N с реклама ''ДЗИ'' – А 9663КК и съчленените МAN-е NG; тривратият с реклама на ''HDI'' и четеривратият – А 0390КН. Тези четеривратите са започнали да им се образуват шупли от ръжда около калниците, само за две години откакто са тука. Или климата е много агресивен, или ламарините са слаби, а може би и двете :rolleyes: :D. И това са автобуси произведени през 90-те, които по качество биха отстъпили на тези произведени от 80-те, а какви ли биха могли да бъдат най-новите, когато с цел за по-ниски производствени разходи, са вложени и по-некачествени материали!?!
По 4 освен тръстиковският Den Outsten, има и един съчленен триврат MAN NG – А 0724КК, а и двамата са в различни курсове.
« Last Edit: 26.10.2010, 21:07:18 by west_1 »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile

Не се сърди,ама си прекален песимист!
Доставените Манове от Линц би трябвало вече да са изплатени.И последно,преди малко Неоплана 1152 се връщаше от Банево по 30-ската.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile
Започнаха премахването на рекламите от Тедом-ите.


 Обявата в държавен вестник:

http://dv.parliament.bg/DVWeb/downloadPXML.jsp?idFileAtt=52845
« Last Edit: 18.11.2010, 18:36:12 by cvert »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Хаха, пак в "Славейков" ще ходят екологичните автобуси, а "Меден рудник" ще го обгазяват с нафта  :angry: Откъде накъде съчленените ще бъдат само дизелови, а солата - само метанови? Не може ли да има баланс или поне този път съчленените да са на метан? Иначе много хубаво не са дали срок на поръчката - така един вид може да бъде протакана во веки веков  :D ... а дано  :devil:
« Last Edit: 18.11.2010, 19:24:07 by west_1 »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Quote
Община Бургас и МРРБ подписаха договор за 67 млн. евро

Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас" подписаха кметът Димитър Николов и зам.-министърът на МРРБ Лиляна Павлова. Това се случи в един от модерните автобуси, които Община Бургас закупи преди две години със собствени средства. С него беше направена обиколка по част от маршрута на бързата лента, чието обособяване предстои като част от реализацията на проекта. Тя ще бъде предназначена за приоритетно движение на автобусите от градския транспорт. Сега по основната за града линия /№211/ се пътува за 45 минути от едната до другата крайна спирка /к-с "Меден рудник" - к-с "Изгрев"/. След реализирането на проекта от "Меден рудник" до центъра ще се стига за 8 минути, а цялото разстояние ще се минава за около 25 минути.

"Щастлив съм, че от фаза говорене минаваме във фаза действие. Радвам се, че именно Лиляна Павлова е човекът, който разписва договора от страна на МРРБ. Бургас е готов да помага на другите големи български градове да подготвят своите проекти за интегриран градски транспорт", заяви кметът Николов.

"Бургас е първи, защото имаше най-голяма готовност да реализира толкова голям проект. От 440 млн. лева, които ЕС ни дава по ОП "Регионално развитие" за модернизация на транспорта, 131 млн. лв. са за вас", добави зам.-министър Лиляна Павлова. У нас управляващ орган на проектите по тази оперативна програма е МРРБ.

Общата стойност на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е 67 млн. евро. С 24 от тях ще бъдат закупени 67 чисто нови екологични автобуса, стандарт ЕВРО 5. За сравнение, в момента 90 % от автобусите на градския транспорт в Бургас са със стандарт ЕВРО 0 и ЕВРО 1.

Изпълнението на проекта включва още:

- Изграждане и разширяване на автобусно депо;

- Приоритетни автобусни ленти и светофарна система;

- Обновяване на пътнически терминали;

- Буферни паркингови зони;

- Интегрирана електронна билетна система;

- Система за информиране на пътниците в реално време;

- Център за контрол на трафика;

- Система от велоалеи и др.

Срокът за изпълнение на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е до ноември 2013 г.

"Надявам се да сме готови преди крайния срок. Ние предварително подготвихме голяма част от процедурите, за да спестим време", каза още кметът Димитър Николов.


Източник:
http://www.burgas.bg

P.S. Тедомът 7135 вече е облепен със стикери "Програма за регионално развитие 2007-2013", явно им е трябвал за днес, покрай церемонията по подписването на договора. Другите Тедоми по всяка вероятност ще си останат със старата реклама.
7135 с надпис на таблата "Бургас - най-добрият град за живеене" могат да се видят в сайта на общината.
« Last Edit: 26.11.2010, 20:03:39 by west_1 »

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
А къде ще бъдат обособени такива „бързи ленти“?

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3455
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Интересно, дали ще се спазят сроковете - ноември 2013. Гледах репортаж по ТВ "СКАТ" около 16 часа. Този път от медията не обелиха нито дума за старите автобуси, дали от "СКАТ" не са си взели поука и да са престанали да плюят по ББ... По отношение на транспортната схема си мисля, че маршрутът на новата линия по посока центъра, след "Mr. Bricolage" ще се завива наляво по околовръстното и ще се излиза на кръстовището на ст. "Черноморец", оттам по познатия маршрут. 25 минути е сегашното времетраене на пътуването от ж.п. гарата до комплекс "Изгрев". А може би новата линия изобщо няма да минава покрай ж.п.гарата, а ще завива след бул. "Ив.Вазов" наляво по "Ботева", след това от светофара на Билкова аптека надясно към Новата поща и след това посока МБАЛ.

Иначе днес се завърна още един представител на втора автоколона - ДАФът 303, който изкара един курс по 8-цата в 13 часа и после пак се "покри".
« Last Edit: 27.11.2010, 00:31:19 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
    • Email
А къде ще бъдат обособени такива „бързи ленти“?
Интересен въпрос задаваш, ама няма кой да ти отговори! Ако питаш мене, движението към централната част, да е както сега действащото, само еднопосочно, а това за обратно, изнесено над него. Или по-реалният вариант: където може, за сметка на тротоар, залена площ, по–близо до някоя сграда, където не може – няма да има.
 
По "СКАТ"  даваха платен репортаж на събитието, и зам. кметът по транспорт каза: "Най-хубавото е, че цената на билета няма да се променя" – само дето и сам не си вярва! Освен това, общината щяла да задели собствени средства за тролеи. Сегашният гараж, щял да става паркинг, като оставиш автомобила и платиш такса, щяло да се пътуваш безплатно – само не уточни, ако друг автобус пристигне, за колко от пътниците му, важи това... Все работи дето няма да станат!   
 
« Last Edit: 24.12.2012, 22:30:25 by west_1 »


Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
    • Email
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=666188
Ау, ау, ау ;D Гледай ти какво било :bag:! Кога бяха последните местни избори – на 28.10.2007. Колко месеца са минали от тогава – май, 39 месеца и 11 дни. Според представител на най-прекрасната община: ''...общината вече е влязла в процедура и няма да попадне под действието на промените на закона за общинския дълг, по силата на който след 39 месец на мандата не могат да се изтеглят кредити.''
Виж ти какво било, явно е имало нещо, че да се излизат с опровержения по този начин. Изглеждат с нищо непредизвикани, но се е говорило, май, че нещо има. Ми се струва, сега може да се хвърли повече светлина върху повече въпроси  :devil: 
« Last Edit: 09.02.2011, 23:43:47 by zirka »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile
Аз не вярвам,че представителят на МАН за България в случая фирма Еврокамион да пропусне участие в конкурса. По вероятно е зам. кметът да ги е пропуснал. Колкото до американските и китайските участници си мисля, че е само на приказки. Най-вероятните кандидати според мен са Балкан стар (Мерцедес), Еврокамион (Ман) и представителят на VDL за България (не знам името му), както и Метанмаркет с Тедом.
« Last Edit: 10.02.2011, 14:51:21 by west_1 »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile
Аз пък не мога да се начудя тея хора, как чак сега се сетиха да повдигат въпроса за тея 20 милиона кредит, които общината трябва да изтегли за участие в проекта за интегриран градски транспорт. Още преди две години, когато се кандидатсваше по проекта се каза, проекта е на стойност 67 млн. евро, като общината участва с 20% в него. Е, откъде ще дойдат тези пари, ако не се изтегли заем при положение, че целият бюджет за 2011 е малко над 100 млн. лева. Това, което ми прави впечатление, че се обаждат все тези общински съветници ("мишоци"), които не са направили нищо за тоя град, а гледат само личния си интерес. Сега излизат по разни телевизии, вестници и радия и тръбят, че общината задлъжнява още повече. Това е един от механизмите нещата да се случват и не мисля, че трябва да се спира проектът заради този кредит. Зирка, сега от теб чувам за слуховете, че е избрана вече марката Ман и затова умишлено не се споменава в репортажа. Аз дочух за друга марка, Мерцедес,  които щели да са от Германия, което пък ме навежда на мисълта, че ще е Цитаро, ама това са само слухове.
« Last Edit: 11.02.2011, 20:24:04 by west_1 »

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Ники, нали знаеш, че винаги около такива проекти има спекулации ....
« Last Edit: 15.02.2011, 03:34:25 by west_1 »
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
    • Email
Зирка, сега от теб чувам за слуховете, че е избрана вече марката Ман и затова умишлено не се споменава в репортажа. Аз дочух за друга марка, Мерцедес,  които щели да са от Германия, което пък ме навежда на мисълта, че ще е Цитаро, ама това са само слухове.
Е аз споменавам, че е почти сигурно. Заради слуховете, не твърдя категорично, по простата причина, че виждаш, нищо не е сигурно до последно!
 
Иначе, хайде нека се върнем на последния публикуван финансов доклад за ББ и то точно ти го задаваш като информация: ''приключва първото шестмесечие на 2010 година със загуба от 278 хил..." Нищо, че извадката е за половин година, тя няма да е по различна и за останалите шест месеца от изминалата. Забележи какви са причините: ''основна причина за отрицателния финансов резултат е намаляването на потребителското търсене на предлаганата от дружеството транспортна услуга''. Споменават се и цифри. Сега дай да си припомним какво е станало и през останалите шест месеца. Спират тролеите за почти половината време от посочения перод – това е допълнителен разход. Започва разширяване на тропейбусното трасе – споменава се за собствени средства. Е от къде са тези средства, след като за горепосочения период се акумулират само загуби от 278 хил.лв., а на реклами не може вече да се разчита. Единствено общината трябва да налива – да, нека налива, това и е задължение. То е част от социалната дейност и като изцяло общинско предприятие нека налива. До тука добре, и аз съм за. През годините, чрез общината ББ е получил много помощ – няма да изброявам, знае се. Това, което остава по-встрани е как общината доплаща за билети. Преди 15–20 г. сътношението беше 40:60 (пътник-превозвач), после започнаха да се изменят пропорциите. Преди няколко години, когато за последно обявиха тази цифра тя беше само около 1/5 субсидия, за редовен билет и не помня колко за останалите групи. Но колкото и да е, ако точно тази група започне да намалява, като такава тя носи най-малки разходи, несъмнено ще трябва загубите да се покриват с дофинансиране. Казано по друг начин, заради непрекъснатата тежест от тази си дейност, някои от общ. съветници на някое заседание, ще предложи общината да се отърве от това си бреме. И опа, край на ''БургасБус'' приватизация и вероятно раздробяване и разруха.
Това всичкото е ясно като бял ден, само не знам защо продължаваме да се заблуждаваме! Ясно е и в общината, отделен е въпросът кой какво цели. Всички тия пари нали ще трябва да се връщат, кой ще понесе най-големия товар? Местните данъци и такси се вдигат – и без това живеете в най-добрия град за това, респективно трябва и да си плащате повече. Точно това беше и плацдармът, върху който така нежно и красиво се опитват мениджърчетата да ви пробитат всичките тия глупости – точно като на пазара, понеже си най-готин и заслужаваш най-хубавото! Другото е точно отърваването от бремето ''БургасБус''. Останалата част от парите ще трябва да ги върнат точно новите рейсове. Ще се опитат да привлекат пътници, но не е ли пределно ясно как от година на година те намалят. Съмнявам се също и в методите, с които се опитват да ги лансират, че ще накарат хората да се отрекът от другите видове транспорт. Колко добре е замислено, няма да има обвинени в разхищаване, просто експертите от програмата не са успяли да уловят нагласата на хората! В края на крайщата ще се наложи да се вдигнат цените повече от разумното, то ще доведе за пореден път до отлив или общината ще абдикира от тази си дейност, все едно е кой вариант ще сработи, важното е, че финансовите загуби ще прелеят чашата и за ББ ще се потърси купувач. Такъв веднага ще се намери, предприятието е задлъжняло, примери такива колкото щеш. Ще се опишат пасивите, активите ще се разпилеят, ще бъде обявена някоя символична цена и така. Искрено се надявам, обаче, нещо да стане и да не съм прав!          
Затова вероятно, според мене, някой се е вразумил!  

Две снимки от изминалите няколко дни на микробуси от звеното към БургасБус “Транспортно обслужване на трудноподвижни лица”:
И аз да пусна една снимка в същия дух.
« Last Edit: 15.02.2011, 23:33:09 by west_1 »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1213
    • View Profile
Е аз споменавам, че е почти сигурно. Заради слуховете, не твърдя категорично, по простата причина, че виждаш, нищо не е сигурно до последно!
 
Иначе, хайде нека се върнем на последния публикуван финансов доклад за ББ и то точно ти го задаваш като информация: ''приключва първото шестмесечие на 2010 година със загуба от 278 хил..." Нищо, че извадката е за половин година, тя няма да е по различна и за останалите шест месеца от изминалата. Забележи какви са причините: ''основна причина за отрицателния финансов резултат е намаляването на потребителското търсене на предлаганата от дружеството транспортна услуга''. Споменават се и цифри. Сега дай да си припомним какво е станало и през останалите шест месеца. Спират тролеите за почти половината време от посочения перод – това е допълнителен разход. Започва разширяване на тропейбусното трасе – споменава се за собствени средства. Е от къде са тези средства, след като за горепосочения период се акумулират само загуби от 278 хил.лв., а на реклами не може вече да се разчита. Единствено общината трябва да налива – да, нека налива, това и е задължение. То е част от социалната дейност и като изцяло общинско предприятие нека налива. До тука добре, и аз съм за. През годините, чрез общината ББ е получил много помощ – няма да изброявам, знае се. Това, което остава по-встрани е как общината доплаща за билети. Преди 15–20 г. сътношението беше 40:60 (пътник-превозвач), после започнаха да се изменят пропорциите. Преди няколко години, когато за последно обявиха тази цифра тя беше само около 1/5 субсидия, за редовен билет и не помня колко за останалите групи. Но колкото и да е, ако точно тази група започне да намалява, като такава тя носи най-малки разходи, несъмнено ще трябва загубите да се покриват с дофинансиране. Казано по друг начин, заради непрекъснатата тежест от тази си дейност, някои от общ. съветници на някое заседание, ще предложи общината да се отърве от това си бреме. И опа, край на ''БургасБус'' приватизация и вероятно раздробяване и разруха.
Това всичкото е ясно като бял ден, само не знам защо продължаваме да се заблуждаваме! Ясно е и в общината, отделен е въпросът кой какво цели. Всички тия пари нали ще трябва да се връщат, кой ще понесе най-големия товар? Местните данъци и такси се вдигат – и без това живеете в най-добрия град за това, респективно трябва и да си плащате повече. Точно това беше и плацдармът, върху който така нежно и красиво се опитват мениджърчетата да ви пробитат всичките тия глупости – точно като на пазара, понеже си най-готин и заслужаваш най-хубавото! Другото е точно отърваването от бремето ''БургасБус''. Останалата част от парите ще трябва да ги върнат точно новите рейсове. Ще се опитат да привлекат пътници, но не е ли пределно ясно как от година на година те намалят. Съмнявам се също и в методите, с които се опитват да ги лансират, че ще накарат хората да се отрекът от другите видове транспорт. Колко добре е замислено, няма да има обвинени в разхищаване, просто експертите от програмата не са успяли да уловят нагласата на хората! В края на крайщата ще се наложи да се вдигнат цените повече от разумното, то ще доведе за пореден път до отлив или общината ще абдикира от тази си дейност, все едно е кой вариант ще сработи, важното е, че финансовите загуби ще прелеят чашата и за ББ ще се потърси купувач. Такъв веднага ще се намери, предприятието е задлъжняло, примери такива колкото щеш. Ще се опишат пасивите, активите ще се разпилеят, ще бъде обявена някоя символична цена и така. Искрено се надявам, обаче, нещо да стане и да не съм прав!         
Затова вероятно, според мене, някой се е вразумил!   
В почти цял свят общините дотират градския транспорт. Конкретно за този заем, тя (общината), рано или късно ще и се наложи пак да го изтегли, защото всички автобуси са по на 15 и нагоре години и няма да е много далеч времето, може би 2-3 години. За това мисля, че в момента е по-добрият вариант, защото реално 80% от автобусите ще са ни подарък от ЕС с тяхното финансиране. Отделно от това парите не са само за закупуване на нови автобуси, а и доста други дейности по инфраструктората, халетата за ремонт на автобусите (между другото ако не са тези пари едва ли някога ще се отделят пари за тях) вело-алеи в целия град и още доста, но да не ги изброявам всичките.
« Last Edit: 15.02.2011, 23:34:53 by west_1 »