Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 81651 times)

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
По въпроса за бъдещата доставка автобуси с някои колеги от форума съм обсъждал варианта изобщо да няма такава. Първо начинът, по който беше написана обществената поръчка и изискванията, след това дебатите на общинските съветници по въпроса трябва ли да се тегли кредит, с който Общината да покрие вноската си за участие в проекта. Ако работата се издъни ето го перфектното обяснение: "Ние направихме поръчка за автобуси по европейски стандарт, но нито един доставчик не предложи оферта, която да отговаря на съответните критерии". Измиване на ръцете. Не съм някой хейтър на ГЕРБ или кмета, но настоящата ситуация ме кара да давам такива предположения.

Много ми харесва снимката на 0391. Първо заради мястото на заснемане и фона на сградата на митницата и второ защото досега не бях виждал този МАН за Несебър или Слънчев бряг. От снимката на Иво на 6691 виждам, че вече е отделена линията до Несебър от тази за Слънчев бряг. Тази година малко рано. Щом пускат МАНове по тези дестинации сигурно някоя от Сетрите Вайс профил или Джи Би Си е развалена.

Снимката на 8234 на ku4eto е с лошо качество заради атмосферните условия, в които е правена.
« Last Edit: 31.05.2011, 01:22:47 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 32
    • View Profile
9 фирми участват в конкурса на Община Бургас за доставка на нови автобуси
 
 
В Заседателната зала на Община Бургас се разглеждат офертите на участниците в конкурса за доставка на нови автобуси - част от изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас".

Предметът на поръчката е доставка на автобуси за масов градски транспорт: Обособена позиция I - Дизелови съчленени (18 м.) автобуси за масов градски транспорт; Обособена позиция II - Метанови (CNG) солови (12 м.) автобуси за масов градски транспорт.
Девет са фирмите, подали документи за участие:

- Соларис
- BMC
- Балканстар Аутомотив /Мерцедес/
- Ивеко
- Кинг Лонг /Китай/
- Сор Либхави /Чехия/
- Тедом
- Тата Хиспано
- ТФК Лаз /Украйна/

Офертите им бяха приети от комисия с председател Руска Бояджиева - директор на дирекция «Евроинтеграция» в Община Бургас. Сред членовете й има представители на общинска администрация, Общински съвет - Бургас и външни независими експерти.

Днес се гледа дали фирмите са подали необходимата документация в пълен обем и в зависимост от това се решава кои ще продължат в следващия етап на конкурса.

http://news.burgas24.bg/258485.html

Offline omsi_fan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 158
    • View Profile
    • Email
Аз съм за Соларис, Мерцедес и ЛАЗ...Колегата Bus_Lover може да е щастлив, защото МАН не участват в конкурса :D

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
    • Email
Относно бъдещите доставки: МAN не участват – това е изненада, и то голяма! Има и интересни марки. За Теdom и BMC сме говорили, ЛАЗ е също хубаво. За Сор, не очаквах да покрият изискването за продажби. Освен китайската и индийската ТАТА може би ще са с най-ниска цена – по отношение на този показател ми се струват най-вероятни. Дано само съчленените и късите са от две различни марки.   

... От снимката на Иво на 6691 виждам, че вече е отделена линията до Несебър от тази за Слънчев бряг. Тази година малко рано. Щом пускат МАНове по тези дестинации сигурно някоя от Сетрите Вайс профил или Джи Би Си е развалена.
Малко Объркаване се получава, все още не е отделена за Сл.бряг и Несебър. Наистина е малко рано, отделят ги около 10-15 юни, в началото на седмицата, там каквато дата се пада.
« Last Edit: 01.06.2011, 01:53:40 by difian »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
От деветте марки, се надявам на Ирисбус (Ивеко) или Соларис. Мерцедес и Тедом - също е ок за мен. БМЦ - твърдо не, колкото до Сор, ЛАЗ, Кинг Лонг, и Тата нещо им нямам доверие, макар че изделията на Тата Хиспано, поне на картинка, изобщо не изглеждат зле...
А за Сор, ми е интересно с кои точно модели изпълняват изискванията на заданието, че техните са малко... ъммм нестандартни.
« Last Edit: 06.06.2011, 19:35:37 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
За мен Тата са абсолютно неизвестна марка, ако не се лъжа, за пръв път чувам за този производител. За Соларис съм слушал малко - отзивите са пртиворечиви, за ВМС също."СОР"-а, който бе на изпитания в Бургас в края на 2008, не ми хвана окото, по - добре Ирис-а. За мен е интересно с какъв модел участва Мерцедес.
« Last Edit: 15.01.2012, 13:44:48 by Pirgos_12A »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 262
    • View Profile
Бургас черпи от опита на Амстердам и Утрехт в интегрирания градски транспорт (цъкнете за цялата статия, има и картинки)

Експерти на Община Бургас, водени от зам.-кмета Красимир Стойчев, се завърнаха от работно посещение в Амстердам и Утрехт. Там те се запознаха на място с модела на интегриран градски транспорт, въведен в най-развитите холандски градове. Натрупаните впечатления и всички приложими на бургаска територия практики ще бъдат използвани при изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас". Те ще залегнат в основата на заданието за проектиране на тукашното BRT- трасе. 

Като водач и домакин на бургаската група се изяви Гуидо Брюгеман - представител на програмата "Джаспърс" и консултант при подготовката на одобрения от Европейската комисия бургаски проект. Самият той е родом от Амстердам.

Най-общо казано,
в основата на концепцията за интегриран градски транспорт стои приоритизирането на автобусния и велосипедния превоз, за сметка на леките автомобили.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Тата Хиспано, вероятно ще участват с Хабит, но е възможно и да предложат по-новия модел Ареа, Ареа-та изглежда много яко от вън, но отвътре е с гадната компановка на БМЦ... Май по-добре триврат Хабит.
Ето ги и тях:
Хабит

Ареа
UPP@UIC

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6430
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Като гледам Хабит е хибрид, надали ще участват с него.  ;)

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Хабит-а си го има и нормален, просто не намерих снимка на тривратия вариант, освен тази на хибрида.
UPP@UIC

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
    • Email
Quote
Експерти на Община Бургас, водени от зам.-кмета Красимир Стойчев, се завърнаха от работно посещение в Амстердам и Утрехт. Там те се запознаха на място с модела на интегриран градски транспорт, въведен в най-развитите холандски градове. Натрупаните впечатления и всички приложими на бургаска територия практики ще бъдат използвани при изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас". Те ще залегнат в основата на заданието за проектиране на тукашното BRT- трасе. 

Като водач и домакин на бургаската група се изяви Гуидо Брюгеман - представител на програмата "Джаспърс" и консултант при подготовката на одобрения от Европейската комисия бургаски проект. Самият той е родом от Амстердам.
Преди малко повече от десетина години, пак от този страна и то от този град – Амстердам, пак хора около тогавашния кмет доставиха 10 броя ДАФове (втората партида). Така беше поставено началото на  безуспешнен опит да се приватизира ''БургасБус''. Споменавам го, не защото не е известно, а защото ми се струва как има толкова много съвпадения, все пак се знае клишето, че историите винаги се повтарят. Само някакви фанфарни изявления бликат при отразяването на цялото това събитие, а аналогиите са просто несравними, между тяхната и нашата действителност. Напомня ми за обещаното светлото бъдеше на отминалия строй.

Ето как изглежда друга марка потенциални автобуси King Long

....обаче като гледам тази с рекламта на "Metlife", май скоро няма да излезне.
Тази Сетра е в ремонт поне от два месеца, на полеви условия и с подръчни средства какъв ремонт може да се очаква. Спряна е заради някакъв проблем с двигателя, а това е второ дълго спиране на тази Сетра. За първото Зирка, като очевидец, може да разкаже повече.
Преди две години или миналата беше, тази Setra я бях видял малко преди Сарафово спряла и под нея локва масло. Не се знае къде е ходила, беше с табелки 25/7, а маслото е почнало да тече поне 30-40 метра преди да спре. Няколко часа по-късно, имаше една спряла лека кола зад нея и двама души, единият от леката и шофьорът, омазани до ушите в масло – като нямат влекач, на пътя явно са я ремонтирали.
« Last Edit: 15.01.2012, 13:51:35 by Pirgos_12A »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
А ето и вариантите на СОР
Соло(метан)

Съчленен
UPP@UIC

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Твърде много врати и твърде малко седалки, но предполагам, че ще са по-добре от ЛАЗ, Тата и най-вече Кинг Лонг. Цителис и Конекто ЛФ съм пробвал и не съм им фен. Така че моите фаворити са Соларис, СОР и БМЦ. Но най-добре да почакаме и да видим какво ще дойде, а после да го плюем или възхваляваме  :)
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Честно казано, даже и на Кинг Лонг ще се навия, само и само да не е тая гнус БМЦ... Не мога да разбера какво им харесваш...

От участващите съм редовен клиент на Тедом, Мерцедес (Конекто и Ситаро) и на БМЦ. От време на време налазвам и тролеите Соларис. И специално БМЦ-тата са толкова отвратителни, че ме карат да се радвам, когато вместо тях дойде някой стар дъргъсник 305г, защото дори той е за предпочитане пред турското недоразумение...
« Last Edit: 08.06.2011, 17:28:08 by Blago84 »
UPP@UIC

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1212
    • View Profile

Красимир Стойчев: Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас
Източник: Радио "Фокус" 17:14 / 09.07.2011  Отпечатай  Изпрати
 
Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас

Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас. Това каза Красимир Стойчев, зам.-кмет по финансите в община Бургас. "Няма да бъде само една фирма, която да кандидатства за Интегриран градски транспорт. В момента тече обществената поръчка и се гледат техническите условия за автобусите. Преди няколко дни поведохме информационен ден и поканихме фирми във връзка с проектиране на линията на бързите линии. Съответно разведохме ги с автобус и им показахме къде е трасето и къде са конфликтните точки. Всички да се запознаят. Тази процедура започва да се готви и в началото на месец септември ще бъде обявена. Едновременно с това готвим процедура за менажиране на самия проект и също ще има обществена поръчка, която предполагам ще изготвим през следващата седмица. След това ще поканим няколко други фирми за участие в обществена поръчка за електронното отчитане на билетите. Имаме за видео наблюдение, интелигенти системи и за всички тях ще има обществени поръчки, които ще протичат след месец септември. В момента се готвят", каза още Стойчев.

На въпрос кога ще пристигнат новите автобуси и има ли забавяне Стойчев отговори, че веднага не може да се каже, защото има комисия. "По Етичния кодекс и членовете на комисията не може някой външен извън комисията да коментира такива условия, но по принцип има срокове. Има технически условия, които се оценяват, след което, ако се продължи по този етап, ще има класиране. В обществената поръчка е посочено след като има обявен победител и се подпише договор в шестмесечен срок трябва да пристигнат първите автобуси, защото те не са серийни или някакви туристически автобуси. По бързите линии ще бъдат специални автобуси, които трябва да отговарят на определи условия", коментира зам.-кметът.

По думите му само няколко страни имат такива бързи линии, BRT линиите. "Взехме решение специалистите, които работят в община Бургас само за едни ден да се направи посещение в Холандия и с очите си да видим как е изградена такава бърза линия просто само да не се запознаваме по документи и действително беше много интересно. Посетихме два града- Амстердам и Утрехт. Качвахме се по автобуси с наблюдаване на детайли. Много ползотворно смятам беше това посещение особено на нашите архитекти, които конкретно при заданието, което трябва да направят за проектирането и за изграждането ще им помогне много. По принцип автобусите, които трябва да се доставят са ЕВРО 5 .Там са много високи изискванията. Комисията, която ще ги оцени, ще наблюдава дали всички критерии са спазени", каза още Стойчев. 
 

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email

Красимир Стойчев: Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас
Източник: Радио "Фокус" 17:14 / 09.07.2011  Отпечатай  Изпрати
 
По думите му само няколко страни имат такива бързи линии, BRT линиите.

Доколкото знам проектирането на тези линии е свързано с обособяване на отделни платна за движение само на градския транспорт. От тук следва въпросът: Откъде ще минава трасето на тази линия в Бургас? Предполагам, че целта й ще бъде да свързва Меден рудник с Изгрев или Славейков. Отделно платно за движение според мен има възможност да се пусне по бул. Захари Стоянов /за целта трябва да го разширят от Капчето до комплекса/, по околовръстното покрай Вая за сметка на аварийните ленти, по бул. Демокрация, по бул. Стефан Стамболов от кръстовището с ул. Струга до кръговото кръстовище на хипермаркет Метро. Но това трябва да стане за сметка на две от лентите за движене. Струга може да бъде разширена с една лента от страната на комлекс Братя Миладинови. В централна градска част освен с виадукти и подземни тунели не виждам как ще прокарат това трасе, без да предизвикат притеснения в трафика. Интересно ми е какво решение за трасе ще вземат и как ще го реализират.

На българовската Сетра вече и стана традиция всеки уикенд да ходи до Габър - и днес не й изневери в 15:55. Клетите българовлии пак се друсаха на микробус в това време.

Горките българовлии. :( Нямаха късмета на жителите на Полски извор да пътуват с удобен градски автобус като МАНа НЛ в 17.40 часа.  ;)
« Last Edit: 11.01.2012, 23:00:40 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1212
    • View Profile
 Маршрутът на бързата линия, която е предвидена за к - с Славейков видях,че от болницата продължава направо по линия 12,като прави ляв завой при Технополис,спуска се по разделителна и излиза на Я.Комитов и от там по линията на 12а отива до крайната. По разделителна има предвидени две спирки,но никъде не пиши кой номер ще е линията,може би 212.
« Last Edit: 07.01.2012, 23:26:26 by Pirgos_12A »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15582
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Прясна и неприятна новина, това че я публикувам аз, надявам се да не го сметнете като подъл номер от софиянци около силния ви раздел във форума и че така се бяхте засили към положителни случки. Накрая можем да придобием представа, какви са били и кандидатите. Не се казва, какво следва оттук-нататък, но дано бързо се повтори процедурата и се стигне до резултат, като и местните избори не повлияят фатално. Вашият не го знам от чия партия е.
http://www.kamioni.bg/idetails/6/32/1/1730
Quote
Спряха конкурса за доставка на 67 автобуса за Бургас, 02.08.2011

Обществената поръчка за доставка на 67 нови градски автобуси за Бургас е прекратена, научи КАМИОНИ. Правното основание за спирането на процедурата е във връзка с чл. 39, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и чл. 24, ал. 1 от Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП).

Мотивите на община Бургас за спиране на процедурата по избор на доставчик на автобусите са, че има „установени съществени нарушения при откриването и провеждането на процедурата, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена процедурата…” В решението за прекратяване се казва, че не е спазено изискването на чл. 26а, ал. 1, т. 1 от ЗОП и при възлагане на обществена поръчка за доставка на пътни превозни средства не е включено изискването за потребление на енергия. Във връзка с ал. 2 това изискване е можело да бъде посочено алтернативно или като техническа спецификация в документацията на настоящата обществена поръчка, или като показател при критериите за оценка - „икономически най-изгодна оферта".
Девет бяха кандидатите да доставят автобуси за Бургас, които се включиха в поръчката на община Бургас. Обществената поръчка е част от амбициозния проект "Интегриран градски транспорт", който предвижда тотално обновяване на обществения транспорт в морския град. Подадените оферти бяха отворени на 31 май в заседателната зала на Община Бургас. Предметът на обществената поръчка бе доставка на автобуси за масов градски транспорт. Първа обособена позиция е за доставката на 28 нови съчленени 18-метрови дизелови градски автобуси. Втората позиция е за доставка на 39 единични 12-метрови градски автобуси с двигатели работещи на метан. Всеки от кандидатите може да участва в конкурса за една от двете или и за двете позиции.
След отварянето на офертите стана ясно, че документация за участие в търга са подали девет фирми – представители или производители на автобуси. Това бяха полските автобуси Solaris, турските BMC, оторизираният представител на Mercedes-Benz за България Балкан Стар Аутомотив, Irisbus Iveco – чрез оторизирания си дилър Булавто, китайската марка King Long, чешките марки автобуси Sor и Tedom, испанският производител Tata Hispano и украинският производител ЛАЗ.
Проектът Интегриран градски транспорт на Бургас е разработен с финансовата и техническа подкрепа на програма Jaspers и бе предложен за финансиране по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г. 67 млн. евро е стойността на целия, заложена при разработването му.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Зирка се оказа прав. Май накрая от тая програма нищо няма да можем да намажем. Хем се радвам, че любимите ми Чавдари ще останат още малко, хем ме е страх, че като няма да има скоро нови автобуси, може да "решат" проблема, купувайки още МАН-ове НГ272 от Линц  :(
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Какво ви е мнението, кога ще бъде направена нова обществена поръчка и колко време ще отнеме после до самото пристигане на евентуалните нови попълнения?
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.