Author Topic: ВКМ и ПКМ  (Read 6102 times)

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
ВКМ и ПКМ
« on: 06.05.2013, 23:24:46 »
 Аз съм немец и търся за немскате Уикипеидя една информация за кръстосване на тролейбусна линия с жп линия в Пловдив. Там ( http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,362478,362531#msg-362531) пишат ("In Plovdiv gab es bis zum Bau einer Brücke eine Kreuzung mit deiner 25kV 50Hz Hauptbahn und eine Kreuzung zur Erdölraffinerie, könnte heute noch bestehen ...") "В Пловдив имаше до строителството на един мост едно кръстосване (на една тролейна линия с) една главна жп линия - 25кV 50Hz, и допълнително едно кръстосване (на тролейна линия с) жп линията която отива към нефтозавода".
Моят въпрос: Вярно ли е това, че тролейната линия е кръстосала една 25.000 V жп линия (главна жп-линия)? И къде е това място точно? Тук ( http://kodeks.uni-bamberg.de/Bulgaria/media/Plovdiv_Detailed_Map_L.jpg ) намериx една по стара карта на Пловдив. Как са направили изолацията, много е сложно, почти невъзможно. Това би трябвало да е единственото място на света където това са направили. До кога е имало това кръстовище?




Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #1 on: 07.05.2013, 01:58:22 »
Hier du kannst ehemaligen Rails zu Öl-Basis, aber bevor sie von der Kreuzung entfernt, diese Linie war nicht elektrifiziert.

http://goo.gl/maps/O24qw

Andere sind auf verschiedenen Ebenen. Du kannst in Google-Maps sehen :)

http://goo.gl/maps/o7jKW
http://goo.gl/maps/S9A07

Aber bevor einige Jahren wir warten auf 30-ig jährigen verwendeten O-busen aus Edmonton, Kanada.
Dort gibt es solche Sache, bevor sie schließen.

Du kannst diesen Video sehen
http://www.youtube.com/watch?v=Nx_zPcLtl04

Und andere Videos, aber ich kann sie jetzt nicht finden




« Last Edit: 07.05.2013, 03:36:35 by nasko84 »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #2 on: 07.05.2013, 08:35:40 »
В София, на Ботевградско шосе и ул. Рилска обител също е имало такова пресичане. Преминавало се е от локомотивите със свалени пантографи.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #3 on: 07.05.2013, 11:47:52 »
A изолаторите бяха обикновени - както тролей и трамвай. То там и влака минаваше бавно , имаше къщи до самата линия.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #4 on: 07.05.2013, 12:59:49 »
Да имаше такова кръстосване на Карловско шосе, като преди 7-8 години премахнаха мрежата за влаковете, а края на миналата година тролейбусната ККМ.
« Last Edit: 08.05.2013, 23:12:31 by DareDevil »

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #5 on: 07.05.2013, 23:06:42 »
Мерси за бързите отговори.
Значе правилно ли разбрах: на жп-линията към нефтезавода (Карловско шосе) не е имало истински кръстовване на две контактни мрежи? На снимкате от стреет вю се вижда стар железен стълб на преден план и стълбове от бетон в заден палн.  ЖП-линията вече ли е била деелектифицирана преди да са постоили тролейбусната контактна мрежа?
Това кръстосване в Канада у САЩ не е толкова интересно, защото там напрежението в линията за влаковете (това е само градски влак) не е толкова голямо. (http://forum.gtsofia.info/index.php?action=post;topic=6114.0;last_msg=327790, http://de.wikipedia.org/wiki/Edmonton_Light_Rail_Transit).  По принцип тези влакчета имат същото напрежение както контактната мрежа за тролейите. Много ме интересува това кръстосване в София на Ботевградско шосе и ул. Рилска обител. Какво знаето още за него?

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #6 on: 08.05.2013, 23:05:01 »
Не си разбрал правилно. Имаше кръстосване на две контактни мрежи.
« Last Edit: 08.05.2013, 23:11:33 by DareDevil »

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #7 on: 09.05.2013, 10:45:29 »
И как са изолирали двете контактни мрежи? (25.000 V) Не мога да си представя.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2654
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #8 on: 09.05.2013, 13:30:18 »
Секционни изолатори (streckentrenner) на контактната мрежа за 25 kV, заземена секция без напрежение (Schutzstrecke) в зоната на пресичане и задължително преминаване на влаковете със свален пантограф.

Offline Werneuchen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #9 on: 10.05.2013, 00:10:39 »
Значи жп-контактната мрежа на кръстопътя никога няма ток и не е много сложно. Само водача на локомотива да не забравя да свали пантографа. Има ли специален знак за него? Колко дълго е тази секция без напрежение? Защо трябва да се свали пантографа? Нали няма ток в този участък? А защо в зоната на пресичане въобще има контактна жп-мрежа (нали този участък е без това винаги без ток)?


Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2654
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #10 on: 10.05.2013, 09:32:05 »
В България свалянето на пантографа не се счита за нежелателно, както в други железници, затова се сваля на всяка неутрална вставка (Schutzstrecke), а повечето машинисти свалят и на всеки секционен изолатор, без това да е задължително и необходимо.
Мястото за сваляне е сигнализирано със знаци, подобни на използваните в DB.

В зоната на пресичане има контактна мрежа, в случай, че машинистът не успее да свали пантографа навреме.

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #11 on: 18.01.2016, 15:32:32 »
Свалят опасните жици на Батаклиев

Първоначално имаше малък конфликт със собственика на фалиралото дружество Ангел Батаклиев, чиято собственост са жиците, но той бе решен, обясни зам.-кметът по охрана, ред и сигурност Георги Маринов.
Градоначалникът пък образно описа пререканието с Батаклиев като "близка среща с третия вид".
 :jump:  :jump:  :jump:

http://www.plovdiv-online.com/plovdiv/item/73617-sv%D0%B0lyat-op%D0%B0snite-jitzi-n%D0%B0-b%D0%B0t%D0%B0kliev
« Last Edit: 05.09.2016, 13:30:50 by lud_pi4 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #12 on: 01.09.2016, 00:11:40 »
Провиса се премахва от компенсатори, които обтяга проводника. Намират се в по-дебелите стълбове, като в горната им част има окачени макари. В основата на стълба има вратичка, с помощта на която се достига до компенсатора. Ако има свалени тежести от него, нормално е да провисне.

Абсолютно вярно, с допълнението, че такива неща няма по стълбовете на Васил Априлов във въпросната отсечка.
« Last Edit: 05.09.2016, 11:17:18 by lud_pi4 »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 414
    • View Profile
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #13 on: 01.09.2016, 01:01:58 »
Провиса се премахва от компенсатори, които обтяга проводника. Намират се в по-дебелите стълбове, като в горната им част има окачени макари. В основата на стълба има вратичка, с помощта на която се достига до компенсатора. Ако има свалени тежести от него, нормално е да провисне.

Абсолютно вярно, с допълнението, че такива неща няма по стълбовете на Васил Априлов във въпросната отсечка.
Много по-евтино щеше да им е на общината да сложат тежести и да опънат мрежата НЕПРИСТОЙНИ ДУМИ!
« Last Edit: 05.09.2016, 11:17:06 by lud_pi4 »

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #14 on: 01.09.2016, 01:35:37 »
Е да това не съм го прочел, но прави нещата още по-грозни. Защото на фирма в несъстоятелност има точни срокове за предявяване на претенции, които са доста кратки след обявяването в несъстоятелност. Допълнителните претенции също може да ги признае окръжния съд и да се добавят към масата на несъстоятелността, но това означава напрактика отрицателни шансове да си ги получи. Защото обикновено парите стигат само частично да се покрият задълженията към кредитори, в чиято полза има заложено имущество - например ипотикирано имущество, след това идва ред на държавата където са например НАП. После идват кредиторите и задълженията, които са предявени в сроковете, след обявяването в несъстоятелност, идват неизплатените заплати към работници и чак чак чак най-накрая такива признати разходи след сроковете по търговския закон.
Аз също съм кредитор на една строителна фирма обявена в несъстоятелност и нейното имущество стигна да покрие частично задълженията само на ипотечните кредити. Изобщо не успя да ги покрие тях, НАП, мене и другите.... И така масата на несъстоятелността се изчерпа.
Т.е. в момента Общината Пловдив чудесно знае, че тези 300 000 лв. ще и бъдат признати за разходи, но никога няма да си ги получи. Със същия успех можеше да укрепи мрежата и пак нямаше да си ги получи.

Едит: Добавям като прикачени два файла с приетите и неприети задължения на дружеството. На който му се анализира да си прочете. Имайки предвид, че първо трябва приетите вземания да се удовлетворят, че да дойде реда на допълнителните, част от които ще са тези 300 000 лв. от свалянето на контактната мрежа...нека всеки сметен ще вземе ли нещо Община Пловдив.
НЕПРИСТОЙНИ ДУМИ!
защото се премахва мрежата само на местата къде е опасна за живота на хората,защото както знаеш има вече една жертва.Мрежата не е общинска,това че има назначен синдик не значи че е общинска.Напротив,гласува се от общинския бюджет,от нашите данъци на пловдивчани 300 000лв за демонтажа й защото НЕПРИСТОЙНИ ДУМИ! Батаклиев не си поддържа скапаната мрежа и затова е във такова състояние.И + това това което е свалено е предадено на синдика на фирмата и материала се !съхранява! а не е предаден за скрап.Затова преди да пишеш може да питаш в темата за Пловдив как стоят нещата и тогава да се направи една подобаваща дискусия за тролейбусната мрежа,а не да ми обясняваш Пловдив със какво се свързва и каква била мрежата и във Варна как не бил паднал един болт............ ;)

Към Mitkov2:От къде на къде общината ще слага тежести на мрежата?Във Пловдив мрежата е правена без компенсаций,има точно 5 компенсирани участъка които са безтежести.И най-ми е интересно какви пари се усвоята?!?!?!?Това не е европроект,общината е дето се вика "вътре" със това сваляне защото временно олекна със 300бона,и както казах проводника не е даден за скрап,а се съхранява.+ това общината е втория най-голям кредитор след държавата и има да получава от "Градски транспорт" крупна сума пари,а в случая не мога да разбера кой защитаваш?Батаклиев ли?
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:57 by lud_pi4 »
Never let your dreams down!

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #15 on: 01.09.2016, 01:36:00 »
 :eek: Да сложи тежести  и да опъне мрежа, която е чужда собственост.  :eek:
Ти им говориш, че е частна собственост, те пак си знаят тяхното. Като не сте запознати и не възприемате какво е положението, защо пишете
какво трябвало и не трябвало общината да прави.
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:47 by lud_pi4 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 694
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #16 on: 01.09.2016, 09:42:21 »
Ако няма компенсатори, няма как мрежата да не овисне. Явно е конструктивен недостатък и тези провиси ги е имало и в началото на изграждането и.
Щом е в частни ръце, общината няма право да пипа, особенно ако е спазен закона и мрежата е озаконена. Не подлежи на премахване. Но пък и не е редно да е провиснала.
Собственика би трябвало да помисли за сериозно изменение на конструкцията и, ако смята да я експлоатира.
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:37 by lud_pi4 »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2150
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #17 on: 01.09.2016, 09:47:38 »
Ако няма компенсатори, няма как мрежата да не овисне. Явно е конструктивен недостатък и тези провиси ги е имало и в началото на изграждането и.
Щом е в частни ръце, общината няма право да пипа, особенно ако е спазен закона и мрежата е озаконена. Не подлежи на премахване. Но пък и не е редно да е провиснала.
Собственика би трябвало да помисли за сериозно изменение на конструкцията и, ако смята да я експлоатира.

Собственика не може да мисли, защото му е отнето управлението. За тази цел има синдик.
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:27 by lud_pi4 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 694
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #18 on: 01.09.2016, 10:06:41 »
Синдика разпродава, не мисли, как да оправи висналата мрежа, защото няма техническо образование.  :D
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:13 by lud_pi4 »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2150
    • View Profile
Re: ВКМ и ПКМ
« Reply #19 on: 01.09.2016, 10:19:30 »
Синдика разпродава, не мисли, как да оправи висналата мрежа, защото няма техническо образование.  :D
Всъщност да :)
« Last Edit: 05.09.2016, 11:16:02 by lud_pi4 »