Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
56 (81.2%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
13 (18.8%)

Total Members Voted: 69

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 110114 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1656
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1200 on: 11.02.2018, 18:35:44 »
И аз не казвам, че са превъзходни. Има си причина Мерцедес и Ман да са утвърдени, а китайските и турските производители не, макар и да използват едни и същи поддоставчици. Просто именно заради опростеността на ел. двигателя биха изкарали достатъчно дълго време. Разбира се, едва ли има трезвомислещ човек, който да смята, че всякакви електробуси са удачна покупка на този етап, при положение че могат да се купят газови или нови тролейбуси, от каквито наистина има нужда. По едно време се говореше и за хибриди, но това отшумя някак си, явно наша фирма, която да ги произведе. Ако ще се правим на модерни са по-добрия избор...

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 642
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1201 on: 11.02.2018, 18:42:12 »
Точно за батерията е главният въпрос. Може само да се предполага какъв живот има тя и колко би струвала след време. Тази технология ден след ден се усъвършенства и съответно цените се променят. Дали тогава, когато дойде време за смяна на батерията с нова, това ще е икономически изгодно и оправдано или по-добре машината да се бракува. А що се отнася до дългия живот на електриците - все пак аз си задавам въпроса кой в днешно време има интерес да произведе превозно средство, което може да се експлоатира по-дълго от О305?

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1202 on: 12.02.2018, 15:04:03 »
А що се отнася до дългия живот на електриците - все пак аз си задавам въпроса кой в днешно време има интерес да произведе превозно средство, което може да се експлоатира по-дълго от О305?

Това е чудесен въпрос, но в условията на пазарна икономика, където печалбата е най-важна, никой няма интерес да произвежда превозни средства като 0305/Г, Икарус 280/Т и други подобни.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4302
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1203 on: 12.02.2018, 15:20:15 »
Има и друга страна - дълготрайното превозно средство ще изисква няколко основни ремонта плюс сериозен обем редовна поддръжка, също разходът на енергия и първоначалната цена неизбежно ще са доста високи. Като резултат се оказва по-изгодно да се сменя автобусния парк на 10-15 години вместо да се таралянкат превозни средства по 30 години и повече. :rolleyes: Надали при електробусите ще е много по-различно. :rolleyes: Не е без значение и моралното остаряване. :rolleyes:

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2906
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1204 on: 12.02.2018, 19:44:09 »
Вече и официално 20 електрически Yutong  :arrow: Решение за избор на изпълнител
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1205 on: 12.02.2018, 19:49:14 »
Вече и официално 20 електрически Yutong  :arrow: Решение за избор на изпълнител

Честито... :help: С това можем да забравим за читава информационна система на тези автобуси.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1656
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1206 on: 12.02.2018, 21:49:03 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1207 on: 13.02.2018, 07:50:30 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Не е точно така. Китайците имат своя политика по отношение на оборудването на автобусите и традиционно пробутват своя система за информация на пътниците, което като цяло е недодялана. Много по-удачен би бил варианта, автобусите да се произведат с окабеляване, а системата да се монтира в България и да е от реномиран европейски производител, иначе рискуваме дежа-вю...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7193
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1208 on: 13.02.2018, 09:33:41 »
По-скоро рискуваме да сложат нещо по-долнопробно като табели на Мегатекс.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1656
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1209 on: 13.02.2018, 09:37:40 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Не е точно така. Китайците имат своя политика по отношение на оборудването на автобусите и традиционно пробутват своя система за информация на пътниците, което като цяло е недодялана. Много по-удачен би бил варианта, автобусите да се произведат с окабеляване, а системата да се монтира в България и да е от реномиран европейски производител, иначе рискуваме дежа-вю...

Я виж произведените за Франция примерно, дали са с китайски табели. Дори и само окабеляване, пак е същото.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17540
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1210 on: 13.02.2018, 10:01:15 »
А ще имат ли уредби за гласово оповестяване? Или ще се надяваме тук да проработи "новият софтуеър", какъвто имат в Ютонгите, Базелските и Т6А5? Ето пример какво става като нещо се монтира у нас.
мур

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 411
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1211 on: 13.02.2018, 12:21:36 »
А ще имат ли уредби за гласово оповестяване? Или ще се надяваме тук да проработи "новият софтуеър", какъвто имат в Ютонгите, Базелските и Т6А5? Ето пример какво става като нещо се монтира у нас.

Предполагам, че ще са оборудвани само с усилвател, към който да се включи гласовото на новия GPS, както е при дизеловите "Ютонг"-и. Принципно в темата за табели описах, че имам готова концепция за цялостна нова система, която може да работи с всякакъв вид табели. И си има всичко. Но е неудобна на някого.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Електроавтобуси
« Reply #1212 on: 02.03.2018, 18:48:29 »
Quote
"Столична община е първата в България, която проведе конкурс, и предстои доставката на нови 20 електробуса в София. Те ще се включат в системата на столичния градски транспорт по редовни линии до края на годината." Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова в рамките на международен форум в столицата за развитието на електрическата мобилност.
Започната е процедура със „Столичния електротранспорт“, който подготвя закупуване на още 30 електробуса. Тази процедура следва да бъде обявена до два-три месеца. Едновременно с това Столична община планира и развитието на трамвайния и тролейбусния транспорт. През пролетта започва и удължаване на тролейбусна линия, която ще свърже „Младост-1" и "Младост-2", съобщи също столичният кмет.
Приета е и схема за поставяне на над 60 зарядни станции за електромобили. Трябва да се подготви процедура за нейното изпълнение. Чрез данъчни облекчения Столична община стимулира използването на електромобили и хибриди. Електромобилите, които са около 150 в София, имат и възможност да паркират безплатно в зоните за платено почасово паркиране.
Един от основните приоритети за устойчива електромобилност е и развитието на градския транспорт. От огромно значение е неговото модернизиране чрез по-екологични превозни средства, разширяване на метрото и на електротранспорта, както и обновяване на подвижния състав, върху това акцентира зам. кмета Евгени Крусев.
цитат от фб "Транспорта на София".

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1213 on: 02.03.2018, 20:03:01 »
Като за начало ще закрият трасето на трамвай 6 към Лозенец, понеже "се планира развитие на трамвайния и тролейбусен транспорт". Трамвай 6 ще го разредят още и ще пуснат още по-къси трамваи (ако останат, де, защото в момента спират трамваи без да закупуват нови). По мониторите на Песите върви клип колко пари са дали за модернизиране на трасето по бул. България (цинично, при положение, че язвата между Техникума по текстил и Ручей не са я пипнали и трамваите дерат асфалта при всяко преминаване когато са по-пълни). Тролей 5 го удължават от 2011 г. В Младост 2 вече няма улици, всичко е застроено. Къде ще върви този тролей? Откъде ще има коли за удължаване на курса? А шофьори откъде? 

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2489
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1214 on: 02.03.2018, 20:08:43 »
Това за още 30 електробуса го виждам за сефте ! По-добре да се закупят повечко нормални тролеи за тези пари !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2861
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1215 on: 02.03.2018, 20:13:27 »
Понеже 20-те очаквани електробуса вече доказаха в аванс страхотната си целесоъобразност, явно сме решили да си поръчаме повечко, уверен съм от същия доставчик ще са след прозрачен конкурс с оспорвана конкуренция. За останалото @Metan го е казал на 101 процента точно и изчерпателно.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2906
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1216 on: 02.03.2018, 20:30:42 »
Това за още 30 електробуса го виждам за сефте ! По-добре да се закупят повечко нормални тролеи за тези пари !

30те е интересно, че са на Столичен Електротранспорт.

уверен съм от същия доставчик ще са след прозрачен конкурс с оспорвана конкуренция.

Ако не е същия прозиводител (Ютонг) сигурно ще са няква друга екзотична марка, за която не сме чували.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2861
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1217 on: 02.03.2018, 20:39:04 »
Ако не е същия прозиводител (Ютонг) сигурно ще са няква друга екзотична марка, за която не сме чували.

Само ако я внася Който трябва.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1218 on: 02.03.2018, 21:34:54 »
Днес стана ясно и по кои линии уж ще пускат първите 20 електрогришевки - 84 и 314 (пиша "уж", защото и краставиците предварително щяха да са по 3 и 12).
« Last Edit: 02.03.2018, 21:38:53 by Metan »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4257
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Електроавтобуси
« Reply #1219 on: 02.03.2018, 21:44:45 »
314 зимата не е за електроавтобуси. Но предполагам че властимащите ги дразни високият разход на гориво на линията, всъщност всички високопланински са с висок разход.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/