Author Topic: Инвентарни номера  (Read 23159 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7951
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #20 on: 02.05.2007, 18:46:54 »
Quote from: CKD
Имаше и на отсрещната страна, макар че тя просъществува кратко.
1997 г, когато ремонтираха Мария-Луиза от Лъвов мост до Халите именно по тази крива вървяха 1 и 7 , които се движеха по Скопие и Пиротска. Атази крива , на която са очертани следите ( изключително грозни ) се използва , когато беше ремонта наМ.Луиза от Халите до Т.Александров. Именно при този ремонт бяха премахнати предните криви.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15582
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #21 on: 02.05.2007, 19:38:07 »
Quote from: София 70
1997 г, когато ремонтираха Мария-Луиза от Лъвов мост до Халите именно по тази крива вървяха 1 и 7 , които се движеха по Скопие и Пиротска. Атази крива , на която са очертани следите ( изключително грозни ) се използва , когато беше ремонта наМ.Луиза от Халите до Т.Александров. Именно при този ремонт бяха премахнати предните криви.
Тези си ги спомних, но така като Ники описва нещата, схванах, че идвайки от Младежкия е имало крива и към Св.Неделя.Като компенсация на тази после промениха при Съд.палата нещата и сега има крива от Алабин към НДК, а преди беше от Св.Неделя към Алабин.
« Last Edit: 03.05.2007, 21:52:19 by difian »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #22 on: 02.05.2007, 21:12:35 »
Quote from: emo
Да помня ги. Единият беше 2451, а другият май 2452.
Само че бяха съчленени!
А някой помни ли съчленен бежов Ман по 94 с номер 2188 или 2189?
[/size]

Е да де, те и белите бяха съчленени. Тези лилавите кога са ги бракували?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6814
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #23 on: 03.05.2007, 14:19:49 »
Quote from: difian
Тези си ги спомних, но така като Ники описва нещата схванах, че идвайки от младежкия е имало крива и към Св.Неделя.Като компенсация на тази после промениха при Съд.палата нещата и сега има крива от Алабин към НДК, а преди беше от Св.Неделя към Алабин.
Кривата беше откъм Кирковския пазар за Св. Неделя.

Offline vladko2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
    • ICQ Messenger - 205152023
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #24 on: 27.05.2007, 00:52:37 »
4501-4549 - 1501-1549 , 4159 мисля че сега е 1813 , 4206-2259 , 4327-1879 за сега не се сещам за други 
« Last Edit: 21.05.2009, 13:34:38 by CKD »

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
републиканските номера
« Reply #25 on: 27.05.2007, 10:52:49 »
Всички автобуси в Република с намера 4ххх ли са били?

Offline vladko2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
    • ICQ Messenger - 205152023
    • View Profile
    • Email
републиканските номера
« Reply #26 on: 27.05.2007, 11:20:51 »
Quote from: бушона
Всички автобуси в Република с намера 4ххх ли са били?
да

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #27 on: 18.01.2008, 19:01:05 »
Преди Август 2001 имаше ли нещо в 22 серия и ако е имало дали са ги преномерирали илипросто са напълнили дупките?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6814
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #28 on: 18.01.2008, 20:17:43 »
22 бяха на станция орландовци и ги направиха 23.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #29 on: 19.01.2008, 15:57:13 »
Quote from: CKD
22 бяха на станция орландовци и ги направиха 23.

Възниква резонният въпрос какво е имало в 23 серия тогава  


3000!
« Last Edit: 19.01.2008, 15:58:24 by etnies »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6132
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #30 on: 26.01.2008, 00:00:21 »
Вярно ли е, че старите номера на Малашевци (АП хххх) са отговаряли на инв. номера? Ако е така, то почти няма оригинален в 23-та серия.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #31 on: 26.01.2008, 00:34:38 »
че то и в  Дружба регистрационния номер е бил и инвентарен
НЕ на хейтърството!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #32 on: 26.01.2008, 14:41:39 »
Обратното - регистрационния номер е бил и инвентарен.

АП и СТГ сериите са създадени специално за градския транспорт, но това същестувва само по лошото време.

Например 3105 до началото на 90-те инв. номер 0039, т.к. регистрационния му е С 0039 ПБ. В Дружба всички коли са по подобен начин номерирани до началото на 90-те, когато получават сегашните си номера от 3ХХХ.

За Малашевци това е важало само в някои случаи (например 2175, който е бил с номер АП 2175 до 96-та година, когато минава в Дружба и сега е 3887), докато 2412 е с ДК номер С 2031 ПБ но никога не е бил инвентарен 2031 или 2499, който е бивш 2395 при ДК номер С 2048 ПБ.

Главно подобни съвпадения има в АП серията, но те не са систематични. Може би в някъв момент са се опитали да напарявт подобно нещо (така, както Карат-С направиха в начолото с техните номера - 9016 и сие, но посел отказаха, т.к. е много трудно и бюрокращина да се напарви подобен синхрон). Този феномен също така го има изключително при Икарусите, докато при Чавдарите (11М3 и 11Г5) или са претърпяли безброй трансформации и не може да се хване нишката или никога не е имало подобни съвпадения.

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #33 on: 26.01.2008, 15:41:53 »
Пред нашия блок имаше един кафяв микробус Баркас до скоро и той също беше с АП.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #34 on: 28.05.2008, 18:05:03 »
Quote from: etnies
Възниква резонният въпрос какво е имало в 23 серия тогава  

Много икаруси, които обслужваха 79 и 94. От 2328 нагоре им бяха номерата


Quote from: tiristor
Вярно ли е, че старите номера на Малашевци (АП хххх) са отговаряли на инв. номера? Ако е така, то почти няма оригинален в 23-та серия.

И двете са вярни. Дефакто само 2376, 2382 и 2392 могат да претендират, че са с тези номера от самото си начало.
мур

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #35 on: 07.06.2008, 21:29:52 »
Автобуси 3, 5, 7, 9 и т.н. още ли са с такива инв. номера и защо по дявлоте са ги номерирали така?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6814
    • View Profile
Инвентарни номера
« Reply #36 on: 07.06.2008, 21:31:52 »
Не са. Вече са в 13 серия.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13032
    • View Profile
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #37 on: 08.06.2008, 20:18:53 »
Quote from: x3m
Обратното - регистрационния номер е бил и инвентарен.

АП и СТГ сериите са създадени специално за градския транспорт, но това същестувва само по лошото време.

Например 3105 до началото на 90-те инв. номер 0039, т.к. регистрационния му е С 0039 ПБ. В Дружба всички коли са по подобен начин номерирани до началото на 90-те, когато получават сегашните си номера от 3ХХХ.

За Малашевци това е важало само в някои случаи (например 2175, който е бил с номер АП 2175 до 96-та година, когато минава в Дружба и сега е 3887), докато 2412 е с ДК номер С 2031 ПБ но никога не е бил инвентарен 2031 или 2499, който е бивш 2395 при ДК номер С 2048 ПБ.

Главно подобни съвпадения има в АП серията, но те не са систематични. Може би в някъв момент са се опитали да напарявт подобно нещо (така, както Карат-С направиха в начолото с техните номера - 9016 и сие, но посел отказаха, т.к. е много трудно и бюрокращина да се напарви подобен синхрон). Този феномен също така го има изключително при Икарусите, докато при Чавдарите (11М3 и 11Г5) или са претърпяли безброй трансформации и не може да се хване нишката или никога не е имало подобни съвпадения.
Много отдавна в края на 70-те имаше странна серия рег.номера, запазени само за МГТ : СЛ хххх (странна, защото дублираше сливенски номера с точност до главна буква, което винаги се е избягвало).
Когато откриха АП Дружба през 1983, на всички автобуси им присвоиха номера АМ 3ххх, вкл. и на съществуващите (т.е. им подмениха рег.номера). Същото повториха след година в Малашевци - АП 2ххх. Предполагам, че автобусите служебно са ги регистрирали по гаражите, а не в КАТ.
А при другите серии никога е нямало синхрон (освен случаен евентуално). През 90-те имаше преномерация на инв.номера, естествено - без смяна на рег.номера. Постепенно синхронът се разпадна - най-вече за рязаните Икаруси, до един получили нови инв.номера.

Малко информация за историята на рег.номера:
До края на 60-те окръзите се означаваха с 2 букви: за София - Сф. В началото на 70-те някои окръзи минаха на 1 буква, София-окръг остана със Сф, а София-град - със С. Странно как малкото Търговище открадна Т на далеч по-големия Толбухин (Добрич) - но това вероятно е почеркът на бай Пенчо Кубадински. Служебните бяха бели, частните - черни. Някъде за служебни се резервираха цели серии, другаде - серия плюс 1-ва цифра от номера.
Около 1977/78 София си усвои всички букви и тогава влезе буквата А. За беда през 1985 и А-то се изчерпа и бяха включени няколко комбинации от 3 букви: СТГ -служебна серия, но не само за автобуси, а и за други спомагателни тежки возила. За черните номера - АВС и ААВ и ПАВ - за Пловдив, който изчерпа буквата П.

Следващият формат номера (бяло и жълто) тръгна през 1987. Тогава буквите на серията при служебните бяха според типа возило: ПБ-пътническо, ТВ-товарно, ЛК-лека кола, СГ-строителна техника и т.н. Частните в София и Пловдив бяха жълти с 2 букви след цифрите (с едно изключение: С хххх Ч - тежките возила на новосъздадените частни (еднолични) фирми), а в другите окръзи - само с 1 буква.
Само кирилишките букви и жълтият цвят изчезнаха през 1993 (за новорегистрирани ППС), оттогава са новите означения на областите. Оттогава и сериите са твърдо с 2 букви и няма разделение служебни/частни (юридически/физически лица).
През 1998 или 1999 се включиха сините евро-лентички, но комбинациите от 2 букви в серията си продължиха нататък. От 01.01.2007 валидни са единствено такива номера. Странно е, че се движат доста мотори с правоъгълни номера без сини лентички.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Инвентарни номера
« Reply #38 on: 08.06.2008, 20:45:15 »
Quote from: blagun
Когато откриха АП Дружба през 1983, на всички автобуси им присвоиха номера АМ 3ххх, вкл. и на съществуващите (т.е. им подмениха рег.номера).

Тук съм склонен да изразя известно съмнение. Всеизвестен е фактът, че до 90-те години инв. номер в Дружба съответства на регистрационния номер. Ако твоята логика е правилна /по-скоро съм склонен да мисля, че частично е било така, а не изцяло/, то няма как да се обясни не малкото наличие на номера от рода на 0039 /инв. новер 3105/, 0008 /инв. новер 3101/, 0066 /инв. новер 3402/, 3293 /инв. новер 3412/, 0701 /инв. новер авариен 3001/, 0166 /инв. новер 3888/ именно в АТ-3.
Ще се радвам, ако дадеш разяснения относно тази колизия.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1223
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Инвентарни номера
« Reply #39 on: 09.06.2008, 14:49:29 »
Quote from: blagun
Малко информация за историята на рег.номера:...
А кога спират да печатат големи регистрационни номера на гърба на автобусите (и камионите) по руски модел? Някъде в средата на 80-те години ли?