Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 607741 times)

Offline asdasd55

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2560 on: 03.02.2018, 16:04:08 »
Честно казано предполагам, че и зелените О345Г да се пуснат на нормална линия ще летят отново, сигурно и за тях важи същото.
Къде ще летят 20 годишни автобуси, те едвам се движат с малки изключения. Онзи ден видях 3291 беше на 213, едвам тръгваше от място, да не говорим , че пушеше и се тресеше. Преди 3 дни се возих на 3285 по 413. Този автобус беше без заглушително гърне, при шофьора не се чуваше нищо, а за отзад не ми се мисли. Като слезнах целия квартал кънтеше. 0345Г са си за бракуване.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2159
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2561 on: 03.02.2018, 21:36:24 »
Супер преувеличени мнения...именно защото ползвам и 88 и 413 всеки ден си позволявам да го кажа. При закъснение зелените нито имат проблем с баира към ТВ кула, например, нито пък са чак толкова трагични с шума. Виждате ги постоянно да се влачат заради разписанията на 88 и постоянното изключване от скорост за "икономия".
С 3291 ми е било едно от най-скоростните возения по 88 през изминалата есен. Единствената ми забележка са мръсните седалки, които само се боядисват при ремонт и не се чистят с месеци след това.

Online The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2562 on: 03.02.2018, 22:19:14 »
Всъщност, понеже през последните месеци се повозих поради обективни причини на повечето дружбенски 0345 G, мога да обобщя, че тези автобуси, 1. безспорно не са създадени с идеята да бъдат едва ли не вечни поради невероятно високо качество и дълговечност, но 2. чисто и просто са оставени на произвола на съдбата, и предвид този факт всъщност се държат доста мъжки - гледаните екземпляри са едва ли не като нови - за пример 3582, тези, които по време на експлоатацията си понякога са гледани, понякога не, са горе-долу, като по-поддържаните даже са в учудващо добра кондиция - примерно 3277, 3281, 3282, 3585, 3595, а най-злощастните като 3285, 3287, 3592 и 3593 да речем си се разпадат. Но идеята ми е, че при нулева поддръжка и псевдоремонти не може да виним точно този модел в нищо - който е имал щастието водачите му да го гледат, си е съвсем читав и до днес, който не - е в състояние на полуразпад.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2563 on: 03.02.2018, 22:27:44 »
Не знам дали за дружбенските е редно да се употребяват определенията нулева поддръжка и саморазпад. О 345 G, които останаха в „Дружба“ дръпнаха силно нагоре след прехвърлянето в „Малашевци“ от 2015 г. и не мога да се обясня как бихме нарекли поддръжката в „Малашевци“ щом дружбенската е нулева. С това разбира се не казвам, че поддръжката в „Дружба“ е на много високо ниво, но в никакъв случай не е нулева.

Online The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2564 on: 03.02.2018, 22:29:26 »
Не знам дали за дружбенските е редно да се употребяват определенията нулева поддръжка и саморазпад

Ами след 40-минутно пътуване с 3592 този понеделеник, ако ти не знаеш, аз знам, извини ме, и си стоя зад думите.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2565 on: 03.02.2018, 22:42:24 »
Аз ти говоря принципно, пък изключение винаги има. Множеството зелени в „Дружба“ в момента се държат не лошо.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 808
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2566 on: 04.02.2018, 00:24:55 »
Доколкото знам не малко от дългите зелени са ходили на ремонт в Дупница. Но не всички. Може и да не е вярно това.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2567 on: 04.02.2018, 02:41:47 »
Отидоха десетина автобуса, като основно се правеше салон - смяна на балатум и плоскости, боядисване на седалки, изкърпване и боядисване отвън. Доколкото знам, по двигател, ходова част и скорости нищо не е пипано. И то пак мина вече доста време, по спомен първият ремонтиран беше 3598 през далечната 2008г. Последно пращаха май през 2014г. за ремонт в Дупница, после спряха и се ремонтират само по гаражите.
И зелените, и Конекто Г се оказаха доста издръжливи на нашите условия и неадекватна поддръжка. За да продължат да се движат, трябва да им се направи основен ремонт, но не съм сигурен доколко е оправдано при възраст 20+ години. Във всеки случай доста автобуси от двата модела изглеждат в пъти по-добре от повечето БМЦта, доставени 2005 година. Да се надяваме, че ще запазят някой за музеен, 3582 или 3585 примерно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2568 on: 04.02.2018, 08:47:44 »
Мда явно доста добра се оказа тази покупка и като цяло този модел Конекто/ О345. И хората ги харесват, и са удобни, не е теснотия като в ВМС-тата. Преди няколко дена се возих на един зелен Мерцедес, на който салона му беше основно измит а седалките боядисани, миришеше на свежо вътре и беше доста приятно чисто. Може би си струва да се постегнат малко и при доставката на следващата партида автобуси да разкарат първо ВМС-тата, а по-нататък късите Конекта и късите МАН-ове, после и съчленените. Все пак макар и по-стар съчленен О 345 Г или Конекто Г ще върши повече работа и ще е по-комфортен от по-новото късо ВМС.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7440
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2569 on: 04.02.2018, 10:13:38 »
БМЦ имат едно много голямо предимство пред автобусите, които си изброил - нископодови са. Освен това са Евро  III, докато по-старите са Евро  II.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4489
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2570 on: 04.02.2018, 10:26:35 »
То пък сигурно е останало нещо от това евро...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 808
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2571 on: 04.02.2018, 19:55:25 »
Да се искажа отново за O345 (G) - тези автобуси работят много добре като са нови  :D , но е достатъчно да минат няколко години и стават много (ама много) капризни откъм поддръжка, на 10-та година са забележимо амортизирани.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 691
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2572 on: 05.02.2018, 17:19:31 »
Да се искажа отново за O345 (G) - тези автобуси работят много добре като са нови  :D , но е достатъчно да минат няколко години и стават много (ама много) капризни откъм поддръжка, на 10-та година са забележимо амортизирани.

А Конекто/Г с какво са по-различни? Защото като гледам няма бракувани, а са вече на 15 години и кой знае на колко километри и то предимно по тежки линии. Но поне за Конекто Г ми се вижда, че все още са много добри автобуси.

Offline Т8М-301 България 1300

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 668
  • R.I.P. 2841 (1981-2016)
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2573 on: 25.02.2018, 22:34:46 »
В Малашевци в момента се стягат за линия 2261,2266,2270.
В Дружба са 2254,2255,2268 като и те се стягат за линия. 2267 остава за резервни части
2252 е пребоядисан.
Най-добрите Heuliez : 2502,2510,2513,2521,2526 :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7440
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2574 on: 25.02.2018, 23:32:05 »
Малко преждевременно ги отписаха,  дано наистина да ги стегнат.

Offline Т8М-301 България 1300

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 668
  • R.I.P. 2841 (1981-2016)
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2575 on: 26.02.2018, 10:05:43 »
По 2261 се работи усилено. Кърпят го при степенките , понеже е изгнил. По 2270 също се работи. Само 2266 стои все още на плаца,но е предвидено и неговото възстановяване
Най-добрите Heuliez : 2502,2510,2513,2521,2526 :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7440
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2576 on: 26.02.2018, 12:44:17 »
Сега остава да стегнат 2502 и 2504 за линия. Това за 294 с БМЦта хич не ми харесва.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2577 on: 26.02.2018, 13:26:03 »
Стягането на 2502 и 2504 е абсолютно неоправдано - антиките са с отдавна изчерпан ресурс отвсякъде. :help: Амортизираните O345G в Малашевци са подходящи единствено за 78, 79 и може би 285, като втората линия е по-добре да мине на единични автобуси с качване от първа врата и служител на Общинска Полиция с палка до нея. :rolleyes:

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2578 on: 26.02.2018, 15:03:34 »
Мога да се хвана на бас, че 2502 е в по-добро състояние от 2266, въпреки че е 19 години по-стар.

Online atanas_sofia

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #2579 on: 27.02.2018, 07:34:06 »
2254,2255,2268  защо са ги върнали в Дружба?