Author Topic: IVECO и NEOPLAN, ако някой си спомня, нека пише  (Read 4945 times)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Не знаех в коя тема да пиша и затова реших да започна нова. Някой спомня ли си, че в началото на деведесетте в София беше дошло за тестове едно съчленено Ивеко, което тогава ми изглеждаше много футуристично.Не съм много сигурен, но мисля, че съм го виждал по А120, имам някакъв спомен, че съм го засичал да минава покрай бившата баня Гео Милев, идвайки от Черковна(тогава Паун Грозданов).
 Другото за което искам да попитам е дали някой помни жълтия NEOPLAN(соло) по А72 някъде към средата на деведестте.Спомням си, че беше със старите полски регистрационни табели, черни на цвят. Е, ако някой от родените преди 1980 има спомени за тези машини, нека пише, предполагам, че не само за мен ще е интересно 8)
Нация от лошо гледащи директори

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7443
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не знаех в коя тема да пиша и затова реших да започна нова. Някой спомня ли си, че в началото на деведесетте в София беше дошло за тестове едно съчленено Ивеко, което тогава ми изглеждаше много футуристично.Не съм много сигурен, но мисля, че съм го виждал по А120, имам някакъв спомен, че съм го засичал да минава покрай бившата баня Гео Милев, идвайки от Черковна(тогава Паун Грозданов).
 Другото за което искам да попитам е дали някой помни жълтия NEOPLAN(соло) по А72 някъде към средата на деведестте.Спомням си, че беше със старите полски регистрационни табели, черни на цвят. Е, ако някой от родените преди 1980 има спомени за тези машини, нека пише, предполагам, че не само за мен ще е интересно 8)

Имаше куп тестови автобуси в началото на 90те. Движеха се по 413 и вероятно си видял Ивекото там.
Жълтия Неоплан имаше номер 4551 и се движеше първоначално по 111 наред с 0302-ките после обиколи още няколко линии. Беше изцяло нископодов и на фона на останалия подвижен състав беше като космически кораб.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Дали Неоплана всъщност не беше Соларис? Помня го возил съм се на 111, наистина изглеждаше като космически кораб тогава. Имаше много хубави сини ел.табла си спомням. Някой ако помни точния модел можем да намерим снимки на такива в нета.

А иначе от тестовите автобуси през 90-те беше много яко как спечели родния Чавдар в конкурса.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1900
    • View Profile
    • Email
"Неопланът" беше Соларис, въпреки че беше в гараж Република, докато го тестваха три месеца през лятото-есента на 99-та, работеше основно по линия 72, чат-пат по 111 и 112...

Не мога да кажа нито за Ивеко, нито за някакви тестове по линия 120, не съм виждал подобно нещо, а все пътувах насам-натам.....А това, че Чавдар спечели конкурса беше върха на простотията, дори представители на фирми-доставчици от тогава са ми казвали, че въпросният конкурс е бил предрешен. И няма как да е друго, тъй като Чавдарът сред всички останали изглеждаше като лайно на тепсия - морално остарял, сделан, почнал да ръждясва....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17662
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не точно. Санос-ът беше по-зле от чавдара. Икарусът също не беше добър за мен. А аз така и не се возих в синята скания и Ван Хоолът(или както се произнася).
По 120 единствено помня червените манове 1991 г. 2451 и 2452. Май имаше и трети, ако се разтърся във форума ще видя.
мур

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1900
    • View Profile
    • Email
Санос-ът не беше по зле. Вярно, че беше базово изпълнение и орязан откъм екстри, също и донякъде морално остарял, но не беше склепан с теслата, като Чавдара. Икарусът също - морално остарял, но с новия двигател и си беше направен регулярно - беше пребоядисана руска модификация. Сканията и Ван-холът бяха за тогава като космически кораби.....нещо, което дори не сме и сънували у нас.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Неопланът-Соларис по този начин ли е изглеждал? Това е някакъв междинен модел между окончателното закриване на Неоплан Полша и раждането на Соларис през 1999. Води се K4016td. А сини ел. табла не вярвам да е имал, такива няма.
« Last Edit: 05.08.2014, 13:08:12 by bagercho »

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Неопланът-Соларис по този начин ли е изглеждал? Това е някакъв междинен модел между окончателното закриване на Неоплан Полша и раждането на Соларис през 1999. Води се K4016td.

Ами не съм сигурен, но си мисля, че изглеждаше по-различно, не знам защо, но си мисля че отпред(специално фаровете) си беше повече като Неоплан, ако ме разбираш :D
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
"Неопланът" беше Соларис, въпреки че беше в гараж Република, докато го тестваха три месеца през лятото-есента на 99-та, работеше основно по линия 72, чат-пат по 111 и 112...

Не мога да кажа нито за Ивеко, нито за някакви тестове по линия 120, не съм виждал подобно нещо, а все пътувах насам-натам.....А това, че Чавдар спечели конкурса беше върха на простотията, дори представители на фирми-доставчици от тогава са ми казвали, че въпросният конкурс е бил предрешен. И няма как да е друго, тъй като Чавдарът сред всички останали изглеждаше като лайно на тепсия - морално остарял, сделан, почнал да ръждясва....
Ами може и по 413 да съм го виждал, както RADOCVET е написал по-горе.Просто съм го засичал покрай баня Гео Милев и затова вероятно се бъркам
Нация от лошо гледащи директори

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Споменава се, че Неопланът "всъщност е бил Соларис", а това е първообразът на Соларис, произвеждан само от Неоплан Полша, само през 1998-99. Другите варианти са да е бил N4016:


или пък наистина да е бил тогава чисто новият като марка и модел Соларис Урбино.
« Last Edit: 05.08.2014, 13:16:32 by bagercho »

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Санос-ът не беше по зле. Вярно, че беше базово изпълнение и орязан откъм екстри, също и донякъде морално остарял, но не беше склепан с теслата, като Чавдара. Икарусът също - морално остарял, но с новия двигател и си беше направен регулярно - беше пребоядисана руска модификация. Сканията и Ван-холът бяха за тогава като космически кораби.....нещо, което дори не сме и сънували у нас.
Аз Сканията, Саноса  и Ван-Хола не си ги спомням.От Икаруса имам съвсем бледи спомени. Колкото до Чавдар, цената със сигурност е била най-ниска, но за това творение тази цена е твърде висока.Че е морално остарял, както и да е, ама поне малко да се бяха постарали с качеството...
Нация от лошо гледащи директори

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Че Чавдара не беше върха на техниката - не беше. Но в Малашевци  бяха на ниво "оно е кат' зил-о". Специално  двигателите си ги прецакаха в гаража с кофти масло.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Аз все си мисля, че Икарусът може би е бил най-добрият вариант.Вярно, остаряла технология, но пък напълно доказано пригодна за нашите условия.Виж, цената вече е друг въпрос.Не знам каква е била спрямо цените на конкуренцията.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Икарусът c80 ли е бил?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
По-скоро 435.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1699
    • View Profile
Ама май си е бил 280 с новия двигател просто.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
С две ръце винаги съм подкрепял родното. Добре, че е спечелил Чавдар, това е осигурило работни места у нас, парите са останали у нас, а не сме ги наляли в чужди икономики, завода е останал да работи още години.

Не се ли радвате, че наш Чавдар е победил марки като Скания, ВанХоол, класики като О 405 Г и Икарус?

Иначе Неоплан-Соларисът беше като този на снимката, но и според мен предницата беше малко по-различна. Възможно е само осветлението на ел.таблото да е било светлосиньо, аз така съм го запомнил, а тогава нарочно го чаках и много се возих на него. Обаче беше жълт на цвят. Помня, че имаше и четки на калниците. Чак не мога да повярвам че поляците са произвеждали такива модерни автобуси през 90-те, като космически кораби за тези времена. Ехххх, а можеше и Чавдар да произвежда такива, например ако не бяха спечелили  О 345 Г през 90-те и Конектата след тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
А Мерцедес Бенц 0405 идвал ли е на тестове в София, през 90 - те години?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
Идвал е 0405G.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile


Не се ли радвате, че наш Чавдар е победил марки като Скания, ВанХоол, класики като О 405 Г и Икарус?


Аз се радвам, даже много ги харесвах тези чавдари. Но щях повече да се радвам, ако от тях и до ден днешен ставаше нещо.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"