Author Topic: IVECO и NEOPLAN, ако някой си спомня, нека пише  (Read 4041 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13117
    • View Profile
    • Email
С две ръце винаги съм подкрепял родното. Добре, че е спечелил Чавдар, това е осигурило работни места у нас, парите са останали у нас, а не сме ги наляли в чужди икономики, завода е останал да работи още години.

Не се ли радвате, че наш Чавдар е победил марки като Скания, ВанХоол, класики като О 405 Г и Икарус?
"Победата" беше абсолютно антипазарна и конюктурна. Мисля, че правителството на Жан Виденов наложи победителя на кмета Софиянски. И се видя, че антипазарни мерки не могат да спасят завод, който произвежда неконкурентна продукция. Даже при обществена поръчка по дълбоко бъгавия ЗОП биха се получили различни резултати и е твърде вероятно возилата на победилата фирма да са в сравнително безпроблемна експлоатация и до днешни дни (за софийските стандарти 20-годишен автобус все още е почти нормално явление, уви).

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15594
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Идвал е 0405G.
Днес попаднах на сайт, в които има списък и снимки на тествани в Прага, Чешка република, автобуси. Списъкът включва и миналите през София автобуси от чуждестранни марки, но за съжаление не на всички има снимки. Надявам се, да се окаже, че при някои от автобусите има съвпадение и да са тествани и при нас, и макар да нямаме снимки оттук, поне да имаме информативни, на самия автобус, макар и от друго място... Има 15-метров Соларис, който го водят Неоплан/Соларис, чистият Неоплан обаче не е жълт, за какъвто пишете, че е бил тук...

Все пак, има снимки на Mercedes-Benz O 405 GNUe (крайградска версия /юберланд/), тестван през ноември 1996. Да видим, дали някой ще го познае, дали е бил същият или не:



« Last Edit: 31.08.2017, 18:04:01 by difian »

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
    • Email
Веднага казвам, не е този. Нашият беше бял, по-стар модел, не нископодов, и с врати от по-стария модел, с прозорец не изцяло до долу. Беше почти като скоро бракуваните оранжево-бели 0 405 в Малашевци, само че съчленен и чисто нов тогава. Пробите бяха между 1-ви октомври 93-та и 31-ви януари 94-та. Нашият Мерцедес по-късно беше окончателно продаден в Ташкент бидейки единственият останал съчленен автобус в този град.
Неоплан-ът си беше Соларис първо поколение, жълт, беше на линия 72, по-рядко на 111, с номер 4551, между август и октомври 99-та.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1623
    • View Profile
Мерцедесът значи трябва да е този? Но той е с новия тип врати и  макар да пише, че е произведен 01.1995 това може и да не е вярно.
http://fotobus.msk.ru/vehicle/132271/
« Last Edit: 31.08.2017, 22:52:26 by bagercho »

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
    • Email
Вярно е отчасти, защото преди да отиде в Ташкент, автобусът е преработен по време на производството на цялата първа партида 0 405 за Ташкент. Сменени са вратите, монтирани са отваряеми прозорци и обикновени лампи с крушки (първоначално бяха луминисцентни), има и някои дребни промени в салона. По-късно Ташкент внася и Конекто, същите като тези, с които Дрисконито обслужваха линия 42 при първата концесия.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2691
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Веднага казвам, не е този. Нашият беше бял, по-стар модел, не нископодов, и с врати от по-стария модел, с прозорец не изцяло до долу. Беше почти като скоро бракуваните оранжево-бели 0 405 в Малашевци, само че съчленен и чисто нов тогава. Пробите бяха между 1-ви октомври 93-та и 31-ви януари 94-та. Нашият Мерцедес по-късно беше окончателно продаден в Ташкент бидейки единственият останал съчленен автобус в този град
По-старият тип врати се ползва до 1991г. Сигурен ли си, че са били от старите? Ако е така явно не е бил чисто нов.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
    • Email
Абсолютно.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.