Author Topic: История на маршрутните таксита  (Read 38325 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13043
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #20 on: 23.02.2006, 11:21:01 »
Quote from: bgpower
Май се поотплеснахте от темата...
Прав си, да се върнем към маршрутките. Не трябва да бъдат демонизирани водачите им. Не мисля, че те са единствената причина за хаоса в София. Трябва да отчетем желанието на водачите да обслужат бързо клиентите си. Да се надяваме, че монтажът на камери из центъра ще подобри контрола на движението спрямао ВСИЧКИ участници в него.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #21 on: 23.02.2006, 11:40:44 »
Quote from: blagun
Прав си, да се върнем към маршрутките. Не трябва да бъдат демонизирани водачите им. Не мисля, че те са единствената причина за хаоса в София. Трябва да отчетем желанието на водачите да обслужат бързо клиентите си. Да се надяваме, че монтажът на камери из центъра ще подобри контрола на движението спрямао ВСИЧКИ участници в него.

Маршрутките са нещо чудесно, но водачите им определено минават разумната граница на всичко. Не ги демонизирам, но всичко в умерени количества е поносимо - минаги се случва някой да ти махне и ти да се престроиш и да спреш, няма спор в това. НО не като при тях на Цариградско от най-лява в най-дясна лента, 15 коли са засечени за да спре на Полиграфическия. Това не може...

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4412
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #22 on: 24.02.2006, 23:16:46 »
Quote from: blagun
Прав си, да се върнем към маршрутките. Не трябва да бъдат демонизирани водачите им. Не мисля, че те са единствената причина за хаоса в София. Трябва да отчетем желанието на водачите да обслужат бързо клиентите си. Да се надяваме, че монтажът на камери из центъра ще подобри контрола на движението спрямао ВСИЧКИ участници в него.

/Днес към 21:45 автобус 2373 по 120 спря точно в джоба)/

А искам да попитам, какво стана с едни бусчета маршрутки дето бяха едни такива с вентилатори отпред?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #23 on: 26.02.2006, 11:50:10 »
Quote from: Kaiser Kar
/Днес към 21:45 автобус 2373 по 120 спря точно в джоба)/

А искам да попитам, какво стана с едни бусчета маршрутки дето бяха едни такива с вентилатори отпред?

Мисля това бяха едни от руските марки ГАЗ, ВАЗ ..., който съм виждал много по ПОПА, но вече като че ли ги няма(дали не бяха по Люлинскте маршрутки). Май вече всички минаха на Пежо и Ситроен...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13043
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #24 on: 27.02.2006, 13:38:35 »
Quote from: bgpower
Мисля това бяха едни от руските марки ГАЗ
Газель се оказаха големи боклуци, допреди година-две доста от тях стояха запокитени зад сервиза на Промобил в Дружба, наскоро не съм ходил нататък...

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #25 on: 27.02.2006, 22:48:29 »
Адски големи боклуци - веднъж се возих в такава!Никога повече...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15583
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #26 on: 27.02.2006, 23:16:53 »
То коя марширутка в София се пази?Няма такава,която да не е чукната.
Не знам дали все пак не се дължи и на марките,които се избират,защото и линейките на ЦСМП на нищо не приличат,но и там "подръжката" и работата с поверения инвентар е правилна.Най-хубавите марширутки,който някога съм виждал,бяха по 21-дълги Спринтери с двойна гума отзад.Също е страхотна идеята е по единицата да има и Ивеко с автоматична врата.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #27 on: 01.03.2006, 20:15:24 »
Дейдтвително руските се оказаха страхотни боклуци които бяха толкова прогнили та имах чувството, че някой пасажер може да изпадне по време на движение.Иначе освен Ивекото с автоматичната врата има и едни Фордове които са доста големи и добри.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #28 on: 23.04.2006, 19:34:02 »
Peugeot Boxer и Citroen Jumoer са много добри бусове, но при такова каране и по тези пътища няма как да е по друг начин. За тъпите маневри на маршрутките обаче вина имат и пътниците, които ги спират където им падне. Не може да изскочиш в последния момент между колите и да размахаш ръка, а пък шофьора да се оправя... А за карането- на мен ми харесва, обичам силните усещания (но не и в бус, който е на път да остане без заден мост и се тресе на равното). Виж, ако карах кола и аз щях да ги псувам :P
« Last Edit: 25.08.2008, 00:45:56 by conecto »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4853
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #29 on: 23.04.2006, 21:27:19 »
Еми те хубаво да карат бързо ама и да не забравят че има и други участници в движението. Преди 1 седмица една маршрутка засече последвоателно 2 пъти един автобус по 280 и за малко му се размина боя. Отнесе само малко псувни и заплахи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13043
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #30 on: 25.04.2006, 11:58:20 »
Днес кола от маршрутка №5 избра твърде странен начин да заобиколи задръстването ан Онкологията. От ТУ зави надясно и реших, че ще мине през Младост и Ерусалим. Но нищо подобно! Не след дълго зави по черен път покрай оградата на Онкологията. После обаче не излезе на ОМВ, а се пъхна в уличките в Мусагеница, покрай 8 СОУ и пазарчето излезе на светофара пред Следствена служба.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #31 on: 25.04.2006, 13:07:31 »
Quote from: blagun
Днес кола от маршрутка №5 избра твърде странен начин да заобиколи задръстването ан Онкологията. От ТУ зави надясно и реших, че ще мине през Младост и Ерусалим. Но нищо подобно! Не след дълго зави по черен път покрай оградата на Онкологията. После обаче не излезе на ОМВ, а се пъхна в уличките в Мусагеница, покрай 8 СОУ и пазарчето излезе на светофара пред Следствена служба.
Хвала на такъви водачи
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4853
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #32 on: 26.04.2006, 13:45:53 »
Ако имаш късмет можеш да се натъкнеш на такива неща и по 111 ама доста рядко. До сега ми се е случвало да минавам с него по уличката пред някакъв блок между предполедната и послдната спирка в младост за да избегне задръстването. Минавал съм и през почти всички бензиностанции по Околовръстното, както и през локалното на Н. Петков.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13043
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #33 on: 26.04.2006, 15:19:36 »
Quote from: Dragon
Минавал съм и през почти всички бензиностанции по Околовръстното
Това и аз го правя понякога с колата, лошото е, че на бензиностанция Шел направиха гърбици, пък и много камиони и трактори зареждат там  

Изуми ме преминаването по черен път. Ако съм собственик на бусове по маршрутни линии през Дървеница, ще застана около Онкологията и който мине по черния път - директно към Бюрото по труда.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11719
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #34 on: 26.04.2006, 15:23:57 »
Quote from: Dragon
Минавал съм и през почти всички бензиностанции по Околовръстното, както и през локалното на Н. Петков.
Те и доста рейсове по 111 правят така, въпреки че е грубо нарушение!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11719
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #35 on: 26.04.2006, 15:34:23 »
Quote from: blagun
1.Това и аз го правя понякога с колата, лошото е, че на бензиностанция Шел направиха гърбици, пък и много камиони и трактори зареждат там  

2.Изуми ме преминаването по черен път. Ако съм собственик на бусове по маршрутни линии през Дървеница, ще застана около Онкологията и който мине по черния път - директно към Бюрото по труда.
1.Благуне, мислех те за по-съвестен водач на МПС, а то какво излезе <_<
2.Мисля, че самите собственици на марширутки толерират нарушенията, един шофьор на маршрутка 14 се оплакваше, че за +/-1 минута го глобяват 10лв.Толкова плаща и за запалена цигара(ако го хванат, разбира се!).Да не говорим за "изискването" една маршрутка да има минимален оборот от 250-300лв.(според фирмата), а каквото изкара отгоре, си остава за шофьора...Затова е разбираемо състезанието на маршрутки по софийските улици.
Между другото, някой знае ли дали маршрутките имат GPS?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15583
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #36 on: 26.04.2006, 15:39:08 »
Quote from: blagun
Изуми ме преминаването по черен път. Ако съм собственик на бусове по маршрутни линии през Дървеница, ще застана около Онкологията и който мине по черния път - директно към Бюрото по труда.
Виж на какво приличат всички марширутни таксита в София,а колите са нови.Така беше и със старите Боксер/Джъмпер.Почти няма такива, които да не са чукнати.Това не може да не се види от собствениците.Но щом могат да се ръсят за нови коли и да не им пука за експлоатацията, значи бизнесът върви

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #37 on: 29.04.2006, 20:13:27 »
Quote from: conecto
За тъпите маневри на маршрутките обаче вина имат и пътниците, които ги спират където им падне. Не може да изскочиш в последния момент между колите и да размахаш ръка, а пък шофьора да се оправя...
Това не е оправдание ако се замислиш, защото ако не иска да прави такава маневра няма да я направи независимо дали го карам да спре по средата платното или на спирката да засече 5 автобуса и 3 тролея.  Просто гледа как да добави още 1.50 лв към надницата  

Quote from: blagun
Днес кола от маршрутка №5 избра твърде странен начин да заобиколи задръстването ан Онкологията. От ТУ зави надясно и реших, че ще мине през Младост и Ерусалим. Но нищо подобно! Не след дълго зави по черен път покрай оградата на Онкологията. После обаче не излезе на ОМВ, а се пъхна в уличките в Мусагеница, покрай 8 СОУ и пазарчето излезе на светофара пред Следствена служба.

 Същия номер става и с маршрутка 19.Значи прибирам си се един ден от купон в "Овча купел" и малко след гараж "Земляне" при изкачването на баира шофера забелязва стабилно задръстване при което прави лека засечка на колите в насрещното и влиза из кварталните улички.След 5 минутно движение на зик-зак из кварталните улички се озоваваме в локалното на булеварда точно при "Красно село" и пак след интересна маневра и ляв завой пресичаме булеварда и си влизаме пак в маршрута :lol:  . Интересното е, че доста си спести от чакането въпреки обикалянето, защото пред нас имаше едно 102 и след като бяхме на "Красно село" той беше назад в задръстването.
 Тъй, че мнението ми е - правилно ли е - не, ефективно ли е -определено
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #38 on: 29.04.2006, 20:37:18 »
аз се кефя на такива водачи които спестяват време разбира се ако няма риск за останалите. Помня като горя 3678 и Цариградското беше блокирано от пожарните и задръстването беше от Окръжна до Плиска плътно СПРЕЛИ коли и 306 как си мина по локалното на цариградското,зад ШЕЛ и беше екстра
НЕ на хейтърството!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4412
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на маршрутните таксита
« Reply #39 on: 03.05.2006, 18:27:16 »
Тогава 306 беше още на О345Г, нали? А пътниците на спирката, какво стана с тях?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"