Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 196836 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4918
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Железопътни инциденти
« on: 02.06.2007, 21:58:25 »
Експреса Софя - Бургас се е бил скапал в тунела Козница. Вече е изтеглен и се движи със закъснение над 3 часа.
Имало е спиране на напрежението в тунела, но не се знае още от вандали откраднали кабел или от счупване на пантографа. Влака е изтеглен с дизелов локомотив.
« Last Edit: 25.09.2010, 14:12:21 by Repcho »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #1 on: 03.06.2007, 13:44:14 »
Чайката е това. Да заседнеш в Козница обаче сигурно е голям кеф  
НЕ на хейтърството!

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2 on: 03.06.2007, 14:39:31 »
Въпросният влак е УБВ 3601 София-Бургас през Карлово, заминаващ от гара София в 15:55. Вчера беше с локомотив № 44 095 на депо Подуяне. А тунелът, в който е заседнал влакът, е № 7 "Козница" по 3-та линия. Намира се в междугарието Копривщица-Стряма (всъщност обхваща цялото междугарие и част от гарите Копривщица и Стряма, преди входните/изходните им стрелки). Дълъг е 5 808 m, като това го прави най-дългият тунел в България. Влаковете минават оттам със скорост 40 km/h, като обходът трае около 12 минути.
****

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #3 on: 03.06.2007, 19:27:59 »
Доколкото разбрах, причината е била счупен пантограф. Добре, че в повечето вагони се е активирало аварийното осветление, иначе 3 часа на тъмно, без GSM-и и каквато и да е връзка едва ли е било приятно...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Железопътни инциденти
« Reply #4 on: 03.06.2007, 20:15:00 »
Е те нали са два пантографа, не може ли да се свали счупения и да се вдигне втория. Или габарита на тунела не позволява.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5229
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #5 on: 03.06.2007, 21:10:21 »
Значи според мен е станало или :
1. Каране с предния пантограф и при неговото счупване повлича и задния и машината остава без пантграфи.
2.Техническа порведа по машината.
3.Открадната контактна мрежа.
4.Поради технически причини прекъсване на захранването от 25Kv/50Hz в контактната мрежа.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #6 on: 03.06.2007, 21:10:50 »
Той кат се е счупил е скъсал мрежата най-вероятно или дори мрежата е била скъсана преди това. Аварийно осветление няма - при откачане на локомотив или движение със свален пантограф осветлението се захранва от акумулаторни батерии. Така е било и в този случай. Определено обаче изживяването не е било от най-приятните.

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Железопътни инциденти
« Reply #7 on: 03.06.2007, 22:14:18 »
Ухх, не мога да си представя да вися 3 часа насред такъв тунел.  Все пак нямаше да имаш представа дали ще си там 1, 2, 3 или 30 часа.
****

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13258
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #8 on: 06.06.2007, 14:48:52 »
Спомням си за малък инцидент, който се случи на нашия влак още през соца.
Та пътува си бързият влак София-Русе, времето е топло и аз си гледам през десния прозорец. Влакът мина през гара Плевен-запад с намалена скорост (и слава Богу) и изведнъж локомотивът свърна надясно през стрелка. Навлезе в неелектрифициран коловоз, пантографът изскочи нагоре и се счупи на първите напречни телове, крепящи контактната мрежа. Последва рязко спиране - за щастие на стотина метра от композиция с цистерни. Явно ставаше въпрос за грешно насочена жп стрелка.
Веднага наскачаха железничари, милиционерите дойдоха за минута-две (това беше времето на жп атентатите в Пловдив, Буново, Сливен, Г.Ораховица). Почти час гледаха, писаха, докато закачат нова машина.

Пак по тази линия (между Плевен и Левски) съм виждал посечени като с лазер няколко стълба - някакъв самосвал загаснал на прелез, експресът го нацелил с повече от 100 км/ч и дерайлирал. За щастие - без жертви (шофьорът на самосвала избягал навреме).

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6833
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #9 on: 06.06.2007, 15:38:04 »
Тогава от Плевен до Левски е било плътно 120 км/ч. Сега е почти същото само че от Пордим нататък.

Offline marti999

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #10 on: 27.06.2007, 17:43:03 »
Нскоро гледах на прелеза в костинброд цигани бяха оставили диван налинията та добре че едни добри местни хора го махнаха че машинидта сигурно е можел да се шокира от изненада.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #11 on: 27.06.2007, 20:29:53 »
Quote from: marti999
Нскоро гледах на прелеза в костинброд цигани бяха оставили диван налинията та добре че едни добри местни хора го махнаха че машинидта сигурно е можел да се шокира от изненада.
Влакът най-вероятно щеше да мине без проблеми през него.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4918
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #12 on: 08.08.2007, 14:40:47 »
Quote
Инцидент с товарен влак в участъка Мирково – Буново
08/08/2007

В 11:30 ч. при излизане на товарен влак от тунел в железопътния участък Мирково – Буново са дерайлирали седем вагона. Товарната композиция се е състояла от двадесет вагона. Шест от дерайлиралите вагони са били натоварени с алуминиеви отливки, а седмият е цистерна, превозваща дизелово гориво. По първоначални данни няма теч на гориво от железопътната цистерна. Четири от дерайлиралите вагони, както и останалите дванадесет вагона в края на композицията, са в тунела.

При инцидента няма пострадали служители на железниците. Транспортна полиция е уведомена за случая. Причините за произшествието се изясняват.

Във връзка с инцидента с товарната композиция временно е преустановено движението на влакове в железопътния участък Мирково – Долно Камарци.

За момента прекъсването на движението в този участък не се отразява върху редовния график на останалите влакове, тъй като в ранните следобедни часове няма пътнически влакове, които по разписание трябва да преминат през мястото на инцидента.

В случай че аварийните екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура” не успеят да възстановят нормалното движение между Мирково и Долно Камарци в следобедните часове, “Български държавни железници” ЕАД ще осигурят автобуси за пътниците от всички пътнически влакове, които по разписание трябва да преминат този участък. Железопътният превозвач има готовност да пренасочи през Пловдив ускорените бързи и бързите влакове, които по график се движат по тази линия.

„Български държавни железници” ЕАД своевременно ще уведомят своите клиенти, в случай че се наложат допълнителни промени в разписанието и маршрута на други влакове по тази железопътна линия.

http://bdz.bg
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2879
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #13 on: 08.08.2007, 14:58:59 »
Кофти. Добре, че не трябва да ходя до селото, че хич не ми се пътува с рейс. Спомням си преди години на гара Антон се беше обърнала няква цистерна
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #14 on: 08.08.2007, 15:22:14 »
Смятай какво чудо ще е да ги сложат пак на релсите тези в тунела.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4918
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #15 on: 08.08.2007, 17:26:03 »
Quote
Променят организацията на движение на влаковете в железопътния участък Мирково – Буново
 
 
 
08 август 2007 | 17:15 | Агенция "Фокус"
 
 
 
Мирков/Долно Камарци. Във връзка с прекъсване на движението на влаковете в железопътния участък Мирково – Долно Камарци се променя маршрутът на всички ускорени бързи и бързи влакове, които по разписание трябва да преминат през този участък. Това съобщиха от пресцентъра на “Български държавни железници”.
Два ускорени бързи влака и четири бързи влака ще пътуват между София и Карлово по обиколен маршрут и вместо да преминат през участъка Мирково – Долно Камарци, ще се движат през гара Пловдив. Това са:
-Ускорен бърз влак № 3601 („Чайка”) от София за Бургас;
-Ускорен бърз влак № 3602 („Чайка”) от Бургас за София;
-Бърз влак № 3621 от София за Бургас;
-Бърз влак № 3622 от Бургас за София;
-Бърз влак № 3637 от София за Варна;
-Бърз влак № 3636 от Варна за София.
„Български държавни железници” ЕАД осигурява автобуси за пътниците от осем пътнически влака, движещи се по маршрути София – Копривщица – София и София – Карлово – София, и преминаващи по разписание през проблемния железопътен участък. Превозът с автобуси ще бъде осъществен в участъка Мирково – Долно Камарци.
До възстановяване на движението в участъка, влаковете ще се движат по тази транспортна схема.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15622
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #16 on: 16.08.2007, 19:08:46 »
Quote
Над три часа пътници блокирани в жп-тунел
news.bg

Бърз влак, пътуващ от Шумен за Пловдив спря аварийно за повече от три часа в тунел между Радевци и Кръстец.  

Композицията е навлязла в тунела около 10.20 ч. и заради повреда е останала на мястото заедно с пътниците, докато от гара Радевци е бил изпратен дизелов локомотив, който я е изтеглил към 14 часа.  

В момента по контактния проводник няма електрическо напрежение. Причините за инцидента се изясняват.

Композицията продължава пътуването си до гара Кръстец, теглена от дизеловия локомотив. Във влака пътуват 130 пътници. В гара Кръстец те ще получат разхладителни напитки и пакетирана храна, осигурени от Българските държавни железници.

Железопътният превозвач е подготвил и електрически локомотив, който очаква влака в Кръстец, за да го изтегли до Пловдив.

Поради инцидента международният бърз влак от Истанбул за Букурещ изчаква на гара Кръстец, а пътническият влак от Стара Загора за Русе престоява на гара Радунци.

След пристигането на авариралия влак на гара Кръстец, тези два влака също ще бъдат изтеглени от дизелови локомотиви в участъка между Кръстец и Радевци, след което ще продължат пътуването си с електрически локомотиви.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #17 on: 16.08.2007, 19:20:42 »
брей брей-напитки и храна, едно модерно решение в иначе закъсалата компания
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15622
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #18 on: 16.08.2007, 23:36:08 »
Quote from: Repcho
брей брей-напитки и храна, едно модерно решение в иначе закъсалата компания
Честно казано май им е обичайна практика, или поне във всички прес- съобщения по такива поводи се споменава.Както и че са осигурени извозващи автобуси за останалата част от маршрута...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5229
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #19 on: 17.08.2007, 00:09:07 »
Quote from: Repcho
брей брей-напитки и храна, едно модерно решение в иначе закъсалата компания
Ако 0.5l вода и един кроасан оправят положението ок.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!