Author Topic: Шинобуси  (Read 4425 times)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2300
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Шинобуси
« on: 14.01.2015, 11:34:01 »
Не знам дали тук му е мястото, но все пак:Шинобуси заменят стари мотриси в БДЖ
« Last Edit: 14.01.2015, 20:01:39 by Magirus deutz »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #1 on: 14.01.2015, 11:47:30 »
Н знам дали тук му е мястото, но все пак:Шинобуси заменят стари мотриси в БДЖ
Ха дано това да не е поредното казване "Чуш!" на магарето!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #2 on: 14.01.2015, 11:49:47 »
Н знам дали тук му е мястото, но все пак:Шинобуси заменят стари мотриси в БДЖ

Тази идея се дъвче повече от десет години, но с малката уговорка, че шинобус не може да замени старите мотриси. Шинобусите по своята същност са дизелови, ние дизелови малки мотриси вече купихме. Друг въпрос е, че половината са извън строя. Нямаме модерна и адекватна база за подръжка на сименсите, нямаме и за тези шинобуси. При сегашните условия са подходящи само за Кюстендил - Гюешево, Самуил - Силистра и Димитровград - Подкова. Без ново прекрояване на ГДВ са приложими в Самуил - Силистра и ..... само там.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #3 on: 14.01.2015, 11:57:57 »
При сегашните условия са подходящи само за Кюстендил - Гюешево, Самуил - Силистра и Димитровград - Подкова. Без ново прекрояване на ГДВ са приложими в Самуил - Силистра и ..... само там.
Волуяк-Сливница, Бойчиновци-Монтана-Берковица, Дупница-Бобовдол (даже Дупница-Петрич съм виждал влак с един вагон), вероятно Левски-Свищов и Левски-Троян.
Димитровград-Подкова не е ли длъжко? По-скоро Кърджали-Подкова.

Ако сметките покажат, може шинобусите да са по къси пътнически линии, а освободените Дезирота да отидат на средни пътнически лении. В Швейцария регио-влаковете, които се обслужват от подобен състав, пътуват по линии до 150 км.

А ако тръгваме от презумпцията никога да нямаме модерна база за ремонт, по-добре да хлопваме кепенците и да спрем агонията!
« Last Edit: 14.01.2015, 12:02:14 by blagun »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #4 on: 14.01.2015, 12:30:01 »
1. Волуяк - Сливница няма влакове, има София - Драгоман и шинобус за там не стига, линията е електрифицирана.
2. Бойчиновци - Берковица - отново електрифицирана, шинобус би стигнал само за някои влакове в някои дни, но за другите пак трябва нов влак. Същите състави, които обслужват Бойчиновци - Монтана - Берковица обслужват и влакове до Мездра. Пак няма да могат да ги заменят.
3. Дупница - Бобов дол е електрифицирана, шинобус въпреки това би стигнал, но отново проблема е в това, че същия състав обслужва и други рамена - Дупница - София/ Дупница - Кулата и за там е недостатъчен. Влак с един вагон си видял, но е било инцидентно. С два са.
4. Троян - Левски - Свищов са неелектрифицирани и принципно биха били подходящи, но наличните дизелови Дезиро вършат необходимата работа там. Те са точно с тази цел купени. Шинобуси по линията трябва да пътуват по два прикачени, а в някои дни и часове и по 3. Това с уговорката, че един стандартен шинобус е 50-местен.
5. Димитровград - Подкова не е дълго, интересното там е, че южно от Кърджали има повече пътници отколкото северно посока Хасково и Димитровград.

Последния съм, който иска да хлопне кепенции. Не съм просто железничар, а човек с любов към влаковете вече 28 години. И твърдя, че електрическите сименси бяха грешка. Заробиха ни със суми, които не можем да платим. Хубава и прецизна техника, която просто не е за нашите наставови пътища. С доста по-малко пари можеше да се вземе рециклирана техника, която пак е нива над това което имаме. Хората са казали да се простираш според чергата си. А нашата е оръфана, уви.

А защо твърдя, че към днешна дата само Силистра - Самуил е подходящо рамо? Защото там пътниците са за шинобус, линията не е електрифицирана и същите състави не обслужват други рамена, които да изискват по-големи състави.
« Last Edit: 14.01.2015, 12:33:55 by DidoGO »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #5 on: 14.01.2015, 13:12:03 »
А няма ли шинобуси на ток?
Иначе се сещам и за други линии, по които някои от влаковете могат да се обслужват с шинобуси. София-Банкя, Габрово-Царева ливада, Плевен-Черквица, Кюстендил-Гюешево, Пловдив-Панагюрище, Пловдив-Пещера, както и по теснолинейката.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #6 on: 14.01.2015, 13:51:31 »
А няма ли шинобуси на ток?
Иначе се сещам и за други линии, по които някои от влаковете могат да се обслужват с шинобуси. София-Банкя, Габрово-Царева ливада, Плевен-Черквица, Кюстендил-Гюешево, Пловдив-Панагюрище, Пловдив-Пещера, както и по теснолинейката.

Има каквито си поръчаш, на ток са рядко срещани и е вероятно цената да е доста по-висока. За Черквица, Панагюрище и Пещера са малки.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4409
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #7 on: 14.01.2015, 14:13:32 »
Самуил - Силистра и Разделна - Кардам са неелектрифицирани линии с много малък пътникопоток и следва да се обслужват от шинобуси. Същото важи за Димитровград-Подкова, Кюстендил-Гюешево също биха се справили и с Плевен-Черквица - по линията има само малки гари и спирки. Също с шинобуси могат да се възстановят евентуално Г. Оряховица-Елена и Ямбол-Елхово. Теснолинейката също е подходяща с изключение на някои атракционни курсове през активния туристически сезон, като повишаването на скоростта може да привлече допълнителни пътници. За Свищов-Троян сегашните Дезиро са добро решение. За Кюстендил-Гюешево шинобусите биха позволили да има влакове сутрин и вечер при ниски разходи.  :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #8 on: 14.01.2015, 14:58:34 »
Пускат шинобуси вместо влакове
В тази статия има и видео на едни интересни шинобусчета. Дано преосмислят това решение за поголовно рязане в БДЖ или поне да намерят адекватен заместител на закритите влакове.
« Last Edit: 14.01.2015, 15:03:40 by UMSofia »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4950
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #9 on: 14.01.2015, 17:22:06 »
В Швейцария съм се возил на такъв на ток:

« Last Edit: 14.01.2015, 17:23:55 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #10 on: 14.01.2015, 18:33:01 »
Шинобусите по мое мнение ще са идеални за следните участъци:
1. Кюстендил - Гюешево;
2. Добрич - Кардам;
3. Плевен - Черквица;
4. Кърджали - Подкова;

Самуил - Силистра не знам като пътникопоток в момента как е, но през 2007 г. пътувах там и имаше достатъчно хора по целия маршрут, за да си оправдае Дезирото пътуването. Т.е. ако в момента е малък пътникопотока, това е само защото хората са се отказали от жп транспорта като начин на придвижване (защо ли :rolleyes:), а не защото не пътуват. Същото важи и за участъка Димитровград - Хасково - Кърджали. Специално там се развалиха всички удобни връзки (пак защо ли :rolleyes:) за пътуване към Пловдив, София, Стара Загора, които ги имаше преди. И няма човек, който да ме убеди, че от Кърджали и Хасково няма пътникопоток към София, Пловдив, Стара Загора и Северна България.

Между другото, ако се доставят достатъчно шинобуси, би било прекрасно, ако се възстанови движението по затворени към момента жп линии, като например Горна Оряховица - Елена. Варианти има и също за пускането им към Калотина и Станянци, Бели брег, Чукурово, тъй като това са действащи линии, но само с товарно движение. Да, голям пътникопоток по тях едва ли ще има, но при условие, че линията е действаща, не пречи едно шинобусче да направи 2-3 курса за деня.

Колкото до дестинации като София - Банкя, Бойчиновци - Берковица, Царева ливада - Габрово - не мисля че е чак толкова слаб пътникопотока, че да е нужен шинобус. Един тривагонен ЕМВ Сименс Дезиро би се вписал идеално там.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #11 on: 14.01.2015, 18:58:42 »
Идеята на шинобусите не е ли да има повече курсове по дадена дестинация спрямо сега, но с по-малки и икономични превозни средства? А не просто заменяне на сегашните мотриси с шинобуси, защото няма пътникопоток.

Така може и БДЖ да стане малко по-привлекателна опция по някои дестинации, спрямо сега.  :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4409
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #12 on: 15.01.2015, 14:57:16 »
Самуил-Силистра определено е за шинобус - населението на района по данни от преброяванията е намаляло с повече от 10% спрямо 2007 и съответно пътникопотоците за спаднали. Също шинобусът ще позволи повишаване на средната скорост и оттам спокойно ще може с два шинобуса и един резервен да има курсове на около 2 часа и съответно да се привличат още пътници.  :rolleyes: Дори с един шинобус може да има влакове 3 или 4 пъти на ден с интервал около 4 часа и такъв транспорт пак ще е привлекателен.  :rolleyes: За Кърджали, Хасково и Димитровград обслужване с шинобуси при интервал около 2 часа също би било по-конкурентно на автобусите.  :rolleyes:

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #13 on: 15.01.2015, 20:25:48 »
И като заговорихте за шинобуси, защо забравяте 82- ра линия Нова Загора - Симеоновград? Трасето не е електрифицирано, според мен ще събере достатъчен брой пътници.
Наистина я забравих тази линия! Също идеална за шинобуси, още повече, че по нея и сега си има интензивен товарен трафик!

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 729
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #14 on: 18.01.2015, 15:17:13 »
Модераторите да помислят за място и за такава тема. Това ако стане ще е нов вид превозно средство в България

http://www.blitz.bg/news/article/313489  :)

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #15 on: 18.01.2015, 17:57:57 »
Снимката в статията  :help:
Това наистина са автобуси на релси  :D

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Шинобуси
« Reply #16 on: 18.01.2015, 18:09:53 »
Снимката в статията, прилича на Кубинската версия на влакове, като използват шаси от Икарус... 

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Шинобуси
« Reply #17 on: 18.01.2015, 18:17:51 »
Това съдейки по емблемата, която ми прилича на "Тата", трябва да е в Индия.

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #18 on: 18.01.2015, 18:19:23 »
Откъдето и да е, е твърде грозно. Незапознат, четейки статията, ще си помисли, че такова ще пътува между Габрово - Царева ливада. :D

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: Шинобуси
« Reply #19 on: 18.01.2015, 18:22:34 »
Ако пътниците продължат да плащат на кондуктора, а той не внася парите в касата и шинобусите ще бъдат нерентабилни ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.