Author Topic: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище  (Read 14175 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Айде да са ни честити новите станции!  :)  И аз направих подробна обиколка на новите станции. Като цяло бих казал, че са хубави. Има интересни идеи.

Ще започна поред от летището посока центъра:

На входа на МС Летище София наистина  пише "Метростанция Metrostation" (посрещаме чужденците с правописна грешка :crazy:).

Подходът към станцията е с лек наклон. Не можеха ли да се постараят да докарат нивото на станцията с нивото на тротоара пред летището?  :neznam: В средата на подхода плочките се сменят от грапави на лъскави. Изпитвам притеснения, че при мокро време (особено при сняг) ще има опасност от подхлъзване (като се има предвид наклона и липсата на топла връзка със сградата на летището). Следва просторен вестибюл, от който се разкрива гледка към пистата и близкия парк. Там са сложени няколко пейки, от които човек може да наблюдава излитащите и кацащите самолети.  :) В средата има статуя на Орфей, която обаче мисля, че е меко казано странна (да не казва по-силни думи). Много ми е странна функцията на изградения бар във вестибюла?!  :blink: Самата станция е приятна. Както предположих, металните тръбести пейки са крайно неудобни. Върху мраморните пейки са сложили някакви пластмасови седалки, които леко подобряват ситуацията.  :) Изобразеното небе не е по целия таван на станцията е само на три пана. След влизането в платената зона на станцията, от ляво и от дясно има пана с известни забележителности в София  :fan:, до които е изписана информация на български и английски  :fan:. Ще ми  се тези пана да си останат с информацията за забележителностите, но очаквам те да бъдат заменени от реклами...  :/

МС Софийска света гора:
Класическа надземна станция. Изглежда свежо. И тя се прибавя към станциите, на които не можеш да направиш смяна на посоките без да излизаш от платената зона. Подходите към двата перона на станцията се осъществяват с по един ескалатор, асансьор и стълбище. Самите вестибюлчета са миниатюрни.

МС Искърско шосе:
Екстравагантна станция (не е лоша), но с най-неудобните пейки за сядане (направени от винкели  :crazy:). За съжаление обаче новата ж.п. гара/спирка не работи все още.  :( На самия перон има остъклено пространство, където може би ще са касите, но няма и помен да се прави нещо в това пространство. На табелите в станцията и в подлезите пише, че ж.п. гарата/спирката ще се казва "Дружба", но от двата края на перона са поставени табели, на които пише "Искърско шосе" :neznam: :crazy:. Много странно, навесът на перона е прекъснат, къдено излиза единият от изходите от подлеза...  :blink: Перонът е изключително дълъг. Дано някой ден да имаме такива пътнически влакове, които да го запълват!  :P

МС Дружба:
Също приятна станция. Идеята с двете мостчета над линиите е интересна. Също има неудобни метални пейки...  :help: От двете и страни подлезите са удължени чрез два тунела, а любопитното е, че северният (към ж.к. Дружба 1) е с правоъгълно сечение, а южният (към ж.к. Дружба 2) е с кръгло сечение.  :P

Цялостни впечатления:
:arrow: Новата отсечка е много "постна" от гледна точка на ескалатори, както и от вестибюл към перон, така и от подлез към улица.

:arrow: Има нови билетни автомати (двуезични  :P), на които могат да се зареждат и електронните карти с талони за 10 пътувания. А този на летището приема и банкови карти  :fan: (включително и безконтактни) ;).

:arrow: Навсякъде течаха довършителни работи.  :blink: :help:

:arrow: Като ли че, станциите се различават малко от предварителните планове, които сме виждали в интернет.  :neznam:
« Last Edit: 02.04.2015, 20:07:29 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9432
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Всички станции ми харесват. Разбира се най-впечатляващата е летището, защото беше главната цел на участъка, има и добра гледка и се усеща свободното пространство, по-чистия въздух. Харесва ми и това, че голяма част от участъка е надземна. "Искърско шосе" също ми допадаа с тези квадратни фенери, които се спускат над ограничителната линия на перона. Харесва ми и това, че по-голямата част от участъка е надземна. Честито да ни е. Мисля си обаче, че липсата на покрит коридор до терминал 2 и покрития паркинг е пропуск.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Не знам някой забелязал ли е, но на новите станции ги няма червените табели с предупреждението да не се слиза на коловозите? Не видях такива табели никъде на станциите "Дружба" и "Искърско шосе" (Не знам как е на станциите "Летище" и "Софийска Света Гора" защото не съм минавал или слизал на тях).  :blink:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Принципно не знам кой би слязъл на коловозите... Впрочем който би, надали табела ще то спре.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11934
    • View Profile
С Веско76 днес разгледахме новите станции. Добре са станали повечето, най-постна е Софийска света гора, която е и доста странна с тия седалки тип биде.
Най-фрапиращото за нас беше, че влаковете не са на едно ниво с перона - има някъде около педя разлика, което, човек с инвалидна количка, е абсурд да преодолее сам  :/ На летището има и доста голям луфт между перона и влака. А автоматът за билети, който приема и кредитни карти, е много хубав, само че екранчето с клавиатурата му се пада много ниско и е забито навътре, не се вижда нормално. Удобно би било за човек, който е висок не повече от 1.50 м.
Скоростта между Софийска света гора и Искърско шосе ми се видя учудващо ниска. Таблата не показваха точните часове на пристигане.
Изходите към жп спирката са затворени с ролетните щори, а най-северният изход е в нищото, дори няма паркинг.
Картите, които са сложени по станциите, са добри, като изключим, че още има улици със стари имена (Иван Някшев, Димо Дичев, 406 и други). Не е отбелязана връзката на метрото с жп мрежата, освен на станция Искърско шосе.
Иначе около метрото още текат някои довършителни дейности, на Света гора оправяха поликарбонатните плоскости на единия от изходите, около летището багери зариват с пръст, довършват някои канали около Пастухов. Дано възстановят алеите и облагородят парка около летището, който е доста гол и пуст, а тревата е изгоряла.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9432
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Луфта на летището е защото кръстосания преход между коловозите е прекалено близо до станцията и когато спрат на перона влаковете са леко наклонени. Пероните вероятно са с височината на тези при старите станции само където и те не са направени с точната височина дори и за старите влакове, с които би трябвало да са съобразени, но пак има праг.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Изходите към жп спирката са затворени с ролетните щори
Може би са решили да не допускат хора по перона преди да я отворят за редовна експлоатация. Кога ли ще се случи това?!?  :qdosan:

Един приятел ми разаказа, че при вчерашната си разходка из новите станции видял, че на МС Летище София влязли... гълъби.  :blink: Замислих се, че е напълно логично, ама все пак си е проблем.

Бих казал, че покритията на на-/над- земните участъци на метрото стават все по-некачествени с всеки следващ такъв участък. Според мен, най-добрият вариант си остава покритието между МС Сливница и МС Обеля. Оттам нататък става от зле по зле... Сигурно следващия такъв участък ще бъде покрит с... ламинирани кашони.  :crazy:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А какъв е проблемът с липсата на покритие не разбирам? Според мен така е по-добре даже. Стига сме зе завирали по дупките.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
А какъв е проблемът с липсата на покритие не разбирам? Според мен така е по-добре даже. Стига сме зе завирали по дупките.
Не говоря за открития участък. А за там, където е покрито. Първо, отдолу има една ивица, която не е покрита; второ, материалите, от които е направено покритието ми изглеждат много некачествени. Някъде даже бях прочел, че на едно място покритието се е напукало...  :help:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9432
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Бих казал, че покритията на на-/над- земните участъци на метрото стават все по-некачествени с всеки следващ такъв участък. Според мен, най-добрият вариант си остава покритието между МС Сливница и МС Обеля. Оттам нататък става от зле по зле... Сигурно следващия такъв участък ще бъде покрит с... ламинирани кашони.  :crazy:
Зависи от гледната точка. Покритието в "Обеля" защитава най-добре релсовото трасе, но съществува и елемента, че е потискащо за пътниците, а вероятно и за самите машинисти, да са в непрекъсната тъмница.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
...  :help: От двете и страни подлезите са удължени чрез два тунела, а любопитното е, че северният (към ж.к. Дружба 1) е с правоъгълно сечение, а южният (към ж.к. Дружба 2) е с кръгло сечение.  :P
Сети се за "тунелчетата" на станция Княгиня Мария Луиза - и там са с дъговидно сечение и са строени по тунелен метод... Изходът на север при станция Дружба го градиха по открит способ и затова е квадратен...

На юг под Цветан Лазаров:





На север под Димитър Списаревски:




Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Офф: попринцип не е ли по-евтино да се строи по тунелен способ, вместо да се закопават булеварди, да се прекъсват кабели тръби, после цялата инфраструктура да се гради наново, да се закопава и тн. Не е ли много по-евтино и лесно направо всичко да се прави по тунелен способ, вместо да се създава тройна работа после, или е невъзможно технически на места?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2766
    • View Profile
Не съм спец, но от това, което съм чел досега определено тунелния способ е по-скъп, но всичко зависи и от средата, в която се строи. В гъстозастроени райони няма начин да се копае по открит способ, иначе ще трябва да се събарят сгради. С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 878
    • View Profile
    • Email
С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.
Добре скъпа скъпа, ама тя не си ли е на Метрополитен, или имаш предвид експлоатацията и?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4247
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Качвам снимки от днешната ми разходка с Васко из новите станции на метрото.

Визуално станциите ми харесват, цветовете са приятни за окото, вътре е чисто и приятно. Ще коментирам предимно функционалността, защото аз съм прагматичен човек. Видяното прави обаче твърде лошо впечатление.











МС Дружба ми харесва. Има входове от доста страни на заобикалящите булеварди, има и достатъчно асансьори, общо взето тази станция се е получила най-сполучлива от новите, поне по моему.









Още отпреди заявявах, че МС Искърско шосе ми харесва визуално най-много. Светлолилавия цвят гали окото, а полилеите напомнят леко атмосферата на бар или ресторант. Също така ми харесват схемите за връзките с наземния транспорт, както и изобразените изходи с техните прилежащи улици.

Това, което прави ужасно впечатление, е разликата в нивата на перона и влака. Да каже човек, че това са станции на 100+ години, като тези в Хамбург или Берлин, където също има разлика между влака и перона от 1 педя, ще се приеме. Но за мен е недопустимо такава огромна разлика да съществува при ново строителство. С Васко установихме, че инвалид в никакъв случай не би могъл да се качи без чужда помощ на тази станция в русичите. Интересното е, че мина един номерен състав, където разликата не беше чак толкова голяма, тоест явно са търсили някакво средно положение. Но пак повтарям, не може новопостроени станции да са направени с толкова очевидна конструкторска грешка. Сигурно ще се усетят след години, и ще повдигат перона или изцяло, или поне частично, но това ще струва много повече средства, отколкото ако ги бяха направили сега.









МС Света Гора ми напомня много станцията на U1 във Виена на Donauinsel. Красива се е получила, цветовете са приятни. Седалките за сядане са повече от бутафорни, приличат повече на римска тоалетна, особено и с дупката по средата. Вестибюлите са много тясни, но на тази станция не се и очаква сериозен пътникопоток, така че не е особен проблем.



























На летището си личи, че не са пестени материали по отношение на дизайна и визуалното оформление, явно това ще е една от "представителните" станции. Отново наблюдаваме обаче същата разлика между нивата на перона и на влаковете. И докато на МС Искърско шосе тази разлика беше само в нивата, то тук имаме и отдалеченост от поне една педя. Декорацията на небето поне поред мен не се е получила, ако беше целия таван по дължина покрит, повече щеше да стане. Статуята на Орфей е въпрос на вкус, Васко беше много прав, че прилича малко на Терминатора от едноименния филм. Автоматът за билети с кредитни карти е добра идея, пробвахме го как работи. Недомисленото е, че главния екран, който е на нивото на очите на човек с ръст около 1.70 - 1.80, има интеракция с купувача само до момента на вкарване картата в автомата. След това чака действие от страна на потребителя. Неприятното е, че има втори екран, който е непосредствено до мястото за вкарване на ПИН кода, който тогава ти подсказва да го въведеш, обаче този екран се намира горе-долу на нивото на стомаха на човек с ръст около 1.80, а от нивото на очите му не се вижда, поради липсата на скосен свод. Тоест, за да видиш, че те подканя да си напишеш ПИН кода, човек трябва да приклекне, което е странно решение. Иначе, както ние с Васко също си помислихме първия път, без да видим втория монитор, е че функцията за прием на кредитни карти просто не работи!

Накрая решихме да видим доколко в самото летище има обозначеност за наличието на метро - резултатът е катастрофален! Нито една указателна табела, нито при пристигащи, или при изпращащи. Има три табла, на които са указани превозните документи, на тях пише за наличието на метро, но не и къде се намира.

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
Като няма пътници на тази станция (от 3 влака никой не слезе и не се качи докато бях там) поне да хапнем   :D ............


......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........


Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
    • View Profile
......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........
Как бе, и двата са към летището ;)
« Last Edit: 04.04.2015, 14:37:30 by hitar_potter »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile

В легендата има знак за тролейбус, какъвто до тази станция няма, а пък липсва легенда за знака за влак (ж.п. спирката).  :crazy:

В същото време точно до изхода за ж.п. перона, пък пише, че е гара (а на тази схема е спирка)...   :neznam:

......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........

Просто трябваше да направят така, че да има възможност табелата, която посочва правилната посока в определения момент да се осветява, а другата да остава неосветена. И когато е неосветена почти да не си личи какво пише на нея.  ;)

П.П. На схемата на МС Летище София има легенда, в която са включени знаци и за трамвай и за тролейбус. Голям мързел е паднал при оформлението на информационните табели на тези станции. "Дай да сложим една и съща легенда до  схемите на всички станции, пък все тая какъв вид наземен транспорт минава наоколо!" :crazy:
« Last Edit: 04.04.2015, 01:21:11 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 883
    • View Profile
    • Email
Всичко много хубаво, ама не мога да повярвам, че пак има от ония ужасно неудобни седалки, съставени от нещо като тръбна конструкция. На НДКто са такива и са отвратителни. Този дето ги е измислил, заслужава да бъде вързан да седи на тях по цял ден.

А каква е тая Света Гора, къде е това?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Всичко много хубаво, ама не мога да повярвам, че пак има от ония ужасно неудобни седалки, съставени от нещо като тръбна конструкция. На НДКто са такива и са отвратителни. Този дето ги е измислил, заслужава да бъде вързан да седи на тях по цял ден.
Напълно съм съгласен!  :help:

А пък на МС Искърско шосе седалките още по-"подобрени" - направени са от винкели. Не само да ти е метално, студено и неудобно, ами и да те ръби малко повече...  :crazy:

А каква е тая Света Гора, къде е това?
Тук. В индустриалната зона между ж.к. Дружба и летището.
СБОГОМ, GTSofia.info