Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 224160 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Здравейте,

подзаглавието малко подвежда, но всъщност идеята ми е - смятате ли Метродиаметрите на София(засега само 1 и 2 са общо взето определени откъв маршрут) са правилно избрани?Т.е. смятате ли, че можеше да се попроменят диаметрите и какво бижте предложили вие?

За мен лично 1ви Зиаметър е доста оптимален като маршрут. От втория засега не съм особено убеден - посоката Хладилника много не я разбирам. Знае ли се засега нещо за 3ти диаметър?А по-нататък?
« Last Edit: 06.07.2009, 14:33:15 by blagun »

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1275
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Май по-добре беше, ако метрото минаваше под "Цариградско шосе", а не под "Драган Цанков"- сега непрекъснато ще влиза и излиза на повърхността. Трябваше там да пуснат широкия трамвай от "Дружба". А и "Цариградско шосе" е много по-натоварено. Но като няма пари за подземно копане...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13328
    • View Profile
    • Email
Метродиаметрите са добре подбрани, а също така е много добра идеята да се разклоняват в периферията. Дано да се приложи и на ІІ и ІІІ диаметър.
Изборът на Драган Цанков пред Цариградско шосе е добър, защото:
- диверсифицира се транспортният поток.
- покриват се по-населени жилищни райони
- изключително неудачно би било да се блокира за години наред най-бързата входна артерия на София (даже и само едното платно да беше). Изцяло подземно изпълнение до Младост е безумен разход на средства
- метрото излиза в сърцето на Младост, докато по Цариградско би било периферно.
- метрото минава по средата на югоизточния район, заключен между жп линията Подуене-гара Искър и Зоопарка.
- метрото е с порядък по-бързо от трамвай от Младост и Дружба

Повече от три диаметъра няма как да се пресичат в софийския център, но разклонения може да има извън центъра.

Метродиаметър ІІ - Илиенци-гарата-Сердика-НДК-Лозенец-Хладилника. С варианти за продължаване към бързо развиващия се комплекс Манастирски ливади. Може да се мисли за разклонение към Гоце Делчев

Метродиаметър ІІІ - Левски-СУ-НДК-Княжево или Овча купел. Може да се мисли за разклонение - едно към Красно село/Павлово и второ - към Овча купел. В североизточна посока би могло да се изпълни надземно връзка с Кремиковци, вместо ведомствения автобусен транспорт (ако не фалира дотогава Кремиковци).

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Това с вариант в крайщата си да се разделят е много добре...супер

Предната част на влака към Дружба, а задната до Летището.
Аз ли бъркам или преди около 5 години от Софиянски чувах, че са планирани, разбира се далеч напред 4 Метролъча??

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: bgpower
Това с вариант в крайщата си да се разделят е много добре...супер

Предната част на влака към Дружба, а задната до Летището.
Аз ли бъркам или преди около 5 години от Софиянски чувах, че са планирани, разбира се далеч напред 4 Метролъча??
ти бъркаш
НЕ на хейтърството!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Да направят първите 3 тогава, пък ще му мислим ... аз няколко предложения за 4 имам вече

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11871
    • View Profile
Quote from: Repcho
ти бъркаш
В далечно бъдеще трябва да има и околовръстно метро - това е четвъртата линия!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: ozzy
В далечно бъдеще трябва да има и околовръстно метро - това е четвъртата линия!

Значи все пак съм бил прав!Тогава напред, когато се изгради този лъч, направо се спира 111 и се освобождават много коли...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4923
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Говорим за толквоа далечно бъдеще че можем да се надяваме само да сме живи за го видим, пък ти вече мислиш как от 111 ще се освободят коли
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: Dragon
Говорим за толквоа далечно бъдеще че можем да се надяваме само да сме живи за го видим, пък ти вече мислиш как от 111 ще се освободят коли

Абе то човек като има идеи знаеш че трудно ги спира!И все пак наистина говорим за около 2025 година...Все пак за мен е важно да се мисли в перспективал защото иначе нещата не вървят!София е най-доброто доказателство - 40 години без концепция(план) и сме никъде в момента...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13328
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
В далечно бъдеще трябва да има и околовръстно метро - това е четвъртата линия!
Едва ли и в много далечно бъдеще ще има околовръстна линия. Всеки от диаметрите е с 15-на станции, т.е. за прехвърлянето от един на друг диаметър е необходимо пътуване от максимум 7-8 станции.  Околовръстна линия има в Москва, но това е 10-милионен град със съвсем други размери.
Освен това централното ядро на София е неголямо - то няма как да се разрастне и е по-вероятно диаметрите да се удължават и разклоняват по краищата, отколкото да се правят нови диаметри, пробождащи центъра.
А връзка между І и ІІ диаметър все пак се предвижда и това ще е трасе през надеждите. Вероятно и ІІІ диаметър ще го свържат по края му.

toshliak

  • Guest
Диаметрите са добре проектирани с изключение на това, че се разделят на места!!! Тази идея е изключително глупава и объркваща хората, използващи метрото в бъдеще... Например като си в центъра и си чакаш метрото какво тряба да направиш за да отидеш на летището или пък до бизнес парка??? Отделни влакове ли ще има??? По какво ще се различават???   Няма ли да е объркващо за хората??? Може да им сложат намера като на наземния транспорт - отпред, отрасни и отзад    За мене разклоняването е глупаво!!! Можеше да има отделна линия от центъра за летището или пък третия диаметър да завива към летището...

Мисля, че на места метростанциите са много, ама много близо една до друга! Особено в Младост!!! Специално станции 14 и 15 са много близо една до друга!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13328
    • View Profile
    • Email
Quote from: toshliak
По какво ще се различават???   Няма ли да е объркващо за хората??? Може да им сложат намера като на наземния транспорт - отпред, отрасни и отзад
При такива случаи на табелите отпред на композицията и по метровагоните се изписва крайната спирка. Номера не съм виждал.
Има наистина странно близки метростанции. Най-близките са Онкологията и Въртопо. Но пък в Младост метростанциите са на оживените места - пазара, Деница, Арена и т.н. Докато в Люлин са само три станции, при това откъснати от центъра на комплекса. Така че е радостно, че за 30 години проектантите са се научили от грешките си. След още 30 години сигурно ще проектират перфектно трети метродиаметър.
« Last Edit: 08.04.2006, 14:46:34 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11871
    • View Profile
Не е късно да направят станциите в Люлин по-достъпни!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13328
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Не е късно да направят станциите в Люлин по-достъпни!
Може единствено да се подобри довозващият транспорт. Но факт е, че метрото минава през най-незастроената част на комплекса. Неформалният център на Люлин е около пазара и е малко трудно да бъде преместен към МС Люлин.
Може би метродиаметърът и тук трябва да се раздели на 2 части - след МС Люлин - лъч към Мебелната къща и югозападния ъгъл на Люлин-5. По този начин след окончателното завършване на І метродиаметър влакчетата ще се движат - Младост-4 - Обеля и Аерогарата - Люлин-5.

Cvetomir_1983

  • Guest
Quote from: blagun
Може единствено да се подобри довозващият транспорт. Но факт е, че метрото минава през най-незастроената част на комплекса. Неформалният център на Люлин е около пазара и е малко трудно да бъде преместен към МС Люлин.
Може би метродиаметърът и тук трябва да се раздели на 2 части - след МС Люлин - лъч към Мебелната къща и югозападния ъгъл на Люлин-5. По този начин след окончателното завършване на І метродиаметър влакчетата ще се движат - Младост-4 - Обеля и Аерогарата - Люлин-5.

Има нещо такова...
По принцип метростанция "Люлин" е разклонителна. Ако си забелязал малко след нея тунела се разширява в двете посоки. Когато се роектират отклонения или някакви пресичания - те се правят на две (или повече) нива, зада няма катастрофи!!!

В другия форум бях писал, че ОТ МС "ЛЮЛИН" ТРАСЕТО ЩЕ ЗАВИВА НАДЯСНОИ ЩЕ СТИГА ДО НОВАТА МАГИСТРАЛА "ЛЮЛИН", А ОТ ТАМ МОЖЕ ИЛИ ЗА ГР. (КВ.) БАНКЯ ИЛИ ЗА Ж.К. "ОВЧА КУПЕЛ 2"!!! ДАЖЕ ДОКОЛКОТО ЗНАМ ИМА ТАКЪВ ПРОЕКТ (ЗА ОТКЛОНЕНИЕ ОТ МС 'ЛЮЛИН" В ТАЗИ ПОСОКА)!
« Last Edit: 22.04.2006, 13:24:28 by Cvetomir_1983 »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Наистина в тунела има разклонение, може да направят трасе към Овча купел, но в такъв случай няма ли да се обикаля много от там до центъра? По-добре да продължава към Банкя, за да се разтоварят автобусите в тази посока. А може и към Княжево- под Околовръстното през Горна Баня- тогава и 111 ще олекне доста!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Наистина в тунела има разклонение, може да направят трасе към Овча купел, но в такъв случай няма ли да се обикаля много от там до центъра? По-добре да продължава към Банкя, за да се разтоварят автобусите в тази посока. А може и към Княжево- под Околовръстното през Горна Баня- тогава и 111 ще олекне доста!
За Княжево ще си има след 20 и повече години 3 лъч.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Cvetomir_1983
Има нещо такова...
По принцип метростанция "Люлин" е разклонителна. Ако си забелязал малко след нея тунела се разширява в двете посоки. Когато се роектират отклонения или някакви пресичания - те се правят на две (или повече) нива, зада няма катастрофи!!!
Какви са тези разширения?Не са ли свързани по-скоро с дъгата,която правят влаковете при завоя си.При всяка станция коловозите се раздалечават,за да и минат от двете страни и при всяка има  подобни разширения.поне това са мойте наблюдения .Иначе на схемата, която имам в енциклопедия България разширението е трябвало да продължава по Царица Йоана и е дадено като стрелка.Книгата е от 1983год.Схема 1981год.
« Last Edit: 23.04.2006, 22:21:26 by difian »

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 989
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Понеже погледнах,че има притеснения как ще се различават съставите,кой за къде отива.Преди 3 дена се върнах от Париж и там няколко от метродиаметрите им(14 на брой) се разклоняват.Просто на станцията има електрич4ески табла,на които се изписва за коя посока след колко време идва влака,а на самия влак има електирческо табло на което се изписва закъде е.Така,че проблем не смятам,че ще има. B)