Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 227268 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1640 on: 10.01.2018, 16:19:02 »
Парадоксално на всичко случващо се у нас, сега не виждам да е спазено така важното за тях условие трасето да минава по права линия, а прави завой от 180 градуса. Тъй както упорито си защитаваха позицията от Овча Купел да се стига по най- прекия път до центъра с обещания за 10 мин. нищо, че трасето наподобява формата на лавинообразна змия нищо, че минава през празното пространство и в близост до Факултета (добре, че поне махнаха 5-тата станция в ОК оттам, за да прилича на метро) и нищо, че се изолират и отдалечават така останалите квартали в ЮЗ София от метростанциите му. Перспективното отклонение по Дойран за мен е хвърляне на прах в очите за да се каже, че ще гоним цялостен Х. И дума вече не се обелва за отклонението до Илиянци. Предполагам и тук ще отпадне станцията на Черни връх и СОП, ако се избере един от вариантите. Препоръчвам на творците предлагащи тези и каквито и да е други варианти за обсъждане, първо да погледнат ОУП, за да видят как ще се развива генерално града и после да умуват, но явно са хора с голям капацитет. МД3 колко трансформации вече претърпя- може и 10 да станаха… Нищо не пречи в бъдеще след станция Бизнес парк, да се направи и пробив наляво в посока Герман, от вече изграденото трасе с допълнителните две метростанции до ИКЕА. Същото може да се случи и в други посоки. Защо трябва формата на линиите непременно да бъде Х?.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1641 on: 10.01.2018, 17:33:13 »
Овча Купел е с най-голямо население, най-висока плътност на застрояване и най-високо строителство от околните квартали и заслужава да има поне две метростанции - около Цар Борис III преобладават къщите има и немалко административни сгради съответно пътникопотокът е значително по-малък. :rolleyes: Към Илиянци пътникопотокът е твърде малък за метро и е много по-смислено да се направи качествен основен ремонт на трамвайното трасе с максимално обособяване и така да има пълноценен скоростен трамвай. ТМ5 също трябва да стане пълноценен скоростен трамвай след ремонт на трасето и намаляване до минимум на пресичанията на едно ниво. :rolleyes:
« Last Edit: 10.01.2018, 17:35:32 by V.Peichev »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 548
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1642 on: 12.01.2018, 15:51:23 »
С времето мнението ми за това как трябва да изглежда нашето метро се променя. Предполагам това е нормален процес за всеки един от нас. Трябва да се съсредоточим върху това каква е перспективата за развитие на града. Наскоро се прие закона за височината на строителството  в града с две обособени зони за високо строителство - тази на Цариградско шосе вече се експлоатира, докато тази западно от Люлин има тепърва да се развива.

Тези зони с високо строителство трябва да бъдат транспортно осигурени. До първата има метро, докато до втората още няма. Това е поправимо и е първото разширение, което намирам за необходимо - МД1 към Царица Йоана - Околовръстен път.

Други развития засега според мен не са необходими, пък и са трудно осъществими. Защо?
1, Програмния период за програма Транспорт завършва 2020 година. Парите за развитие на инфраструктура оттам насетне ще трябва да бъдат изцяло местни.
2, Подобрение на транспортното обслужване на града оттук нататък може много по-лесно да се постигне с подобряване и учестяване на наземния транспорт.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1643 on: 12.01.2018, 16:50:27 »
Това е поправимо и е първото разширение, което намирам за необходимо - МД1 към Царица Йоана - Околовръстен път.
В момента удължението ще е само една метростанция в западния край на Люлин. Нататък ще е смислено, когато започнат да функционират гробищата между СОП и Банкянско шосе и евентуално при разширение на индустриалната зона.
При всички случаи южните удължения - Витоша-Студентски град, Витоша-Кръстова вада, Дойран-Манастирски ливади-запад, Подуене-зала Армеец са по-належащи.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1644 on: 12.01.2018, 20:09:05 »
Грешиш, предвидени са 2 станции - едната в Люлин след МС Люлин, някъде в средата между нея и СОП, другата зад СОП за евентуалния нов бизнес парк. До метростанцията ще има и жп спирка и фактически метролинията ще продължава като жп линия. Така че има 2 станции.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1645 on: 13.01.2018, 14:25:19 »
На кратко: До V.Peichev за коментара му, че пътникопотокът до Илиянци е твърде малък за метро- мисля, че ако се изгради такова там, влаковете ще могат да се движат два пъти по-рядко от тези за Обеля. Съответно същото ще е и в отсрещния край, където по-често ще е движението на мотрисите до Студентски град за сметка на тези до станцията при СОП. Или иначе казано: 2а Обеля – Студентски град > 2б Илиянци – СОП.
Другото: Как ви се струва да се изградят още две станции по Царица Йоана на разстояние два пъти по-малко от разстоянието между станциите Люлин и Западен парк? Мисля, че микрорайоните в Люлин, където метрото е далече, имат осигурен добре действащ трамваен и тролейбусен транспорт.
И накрая смятам, че не града трябва да се нагажда на три линии с по две разклонения в краищата, а точно обратното- без значение от какъв род са Х, У, Z или Q, линиите да съответстват според разположението и плана за развитие на града в порядък не по-малко от 50 години.
« Last Edit: 13.01.2018, 17:47:42 by klutsohor »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1646 on: 13.01.2018, 17:53:57 »
Пътникопотокът към Илиянци спокойно може да се обслужва от скоростен трамвай поне близките 20-30 години, инвестицията в метро е неоправдана. По-смислена е връзка с ЖП гара Илиянци. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1647 on: 13.01.2018, 17:59:33 »
Да, и аз си мислех за Обеля-Студентски град и Илиянци-Драгалевци. Ако най-сетне се даде тласък за развитието на север, може да се започне от Илиянци и да се изгради метро там. Пътникопотокът ще нарастне, разбира се.
Другото, виж новата генерална схема в съответната тема, втората станция няма да бъде на територията на Люлин, а след кръговото на Царица Йоанна/СОП, където е планирана новата небостъргачна зона. Съответно, разстоянието ще бъде като между Западен парк и Люлин.
Накрая, мисля че през последните десетилетия никой не би могъл да прогнозира със сигурност развитието на града. Уж трябваше да се развива на север, ама виж че южните квартали са презастроени, имат и много слаби връзки помежду си, затова трамвай по Каблешков е необходимост, както и самия булевард. От другата страна, южните квартали си имат стабилни връзки - ТМ5, ТМ7 като трябва да се оптимизират за да станат още по-удобни. От Билла България до НДК се стига за 10-11 минути. Трябва и разклонение по Дойран към Бъкстон, според мен е не по-малко важно от Армеец. Общо взето, никой не е сигурен как трябва да се подходи с бъдещите разширения на метрото.
« Last Edit: 13.01.2018, 18:02:46 by New_Passenger »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1648 on: 13.01.2018, 18:48:58 »
Коментирал съм разстоянията на станциите в Люлин според генералната схема за развитие на линиите от официалния сайт на Метрополитен.
Линк: http://www.metropolitan.bg/bg/progress/scheme/

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1649 on: 14.01.2018, 11:32:13 »
Очевидно още не са я ъпдейтнали на сайта, което изобщо не ме учудва. Виж в темата за схемите: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3610.300 там са маркирани и новите разклонения.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1650 on: 14.01.2018, 19:08:06 »
Грешиш, предвидени са 2 станции - едната в Люлин след МС Люлин, някъде в средата между нея и СОП, другата зад СОП за евентуалния нов бизнес парк. До метростанцията ще има и жп спирка и фактически метролинията ще продължава като жп линия. Така че има 2 станции.
Кой век според теб ще се реализира това?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1651 on: 22.01.2018, 17:16:10 »
другата зад СОП за евентуалния нов бизнес парк. До метростанцията ще има и жп спирка и фактически метролинията ще продължава като жп линия. Така че има 2 станции.
Преди 2 години Диков презентираше пред Транспортната комисия гробищен парк на продължението на Царица Йоанна в посока Банкянско шосе - може би между Homemax и река Какач. А жп линията от Банкя е доста на запад от СОП - на 3093 метра по права линия, а интермодалната връзка жп-метро ще е на новата гара Обеля.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1652 on: 23.01.2018, 14:16:14 »
Тоя нов бизнес парк по продължението на Царица Йоана след СОП е мъртвороден. Някой без мозък е решил че ще се построят небостъргачи които ще са с изглед към циганското гето на Филиповци. Наистина е необходимо да има бизнеспарк и в западна София, а не всичко да бъде съсредоточено на изток-югоизток, но мястото не е избрано добре. Оттам идеи за метро и продължение на булевард Царица Йоана в посока Банкянско шосе няма да се реализират. Най много да се развият едноетажни магазини, складови зони и предприятия като Унипек. Според мен бизнеспарк трябва да се изгради южно от пети микрорайон на Люлин, където има пак добра връзка със СОП и магистрала Люлин и бъдещата западна тангента, но перфектна гледка към Витоша и Люлин. А иначе отвреме навреме т.като няма инвеститорск интерес в района се сменят плочите които върти Общината национален стадион, гробище небостъргачи и накрая нищо.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1653 on: 24.01.2018, 11:22:00 »
Така или иначе, метронаправлението от МС Люлин на запад остава единствено, по което някога - в средно или далечно бъдеще, ще напредне метрото в северозападна посока. Но не споделям мнението на fizik, че това удължение е първо по приоритет. Ако артиса някое милионче за усвояване - може и да направят една станция в западния край на Люлин, до която да стигат съставите от МС Бизнеспарк.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 548
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1654 on: 24.01.2018, 14:24:17 »
Така или иначе, метронаправлението от МС Люлин на запад остава единствено, по което някога - в средно или далечно бъдеще, ще напредне метрото в северозападна посока. Но не споделям мнението на fizik, че това удължение е първо по приоритет. Ако артиса някое милионче за усвояване - може и да направят една станция в западния край на Люлин, до която да стигат съставите от МС Бизнеспарк.

Причината поради която визирам това разширение за приоритетно е, че смятам че инфраструктурното развитие трябва да предхожда градското развитие, а не да го следва. В момента ако погледнем това как се развива метрото, ще установим, че то се опитва да мине на зиг-заг през най-населените райони, без да е предвидено място за него . Най-добър пример за това са предложените варианти за разширение в Студ.град. Те не следват логика на развитие, а логика на догонване. Същото вече се реализира в Овча купел. 

Затова, ако искаме да има втори икономически център с високо строителство на бизнес сгради, първо трябва да осигурим инфраструктурата, както стана това на Цариградско шосе. Не случайно Капитал Форт и Скай Форт се строят именно до спирка на метро. Това осигурява на тези сгради по-висок клас и превръща града ни в столица за инвестиции и старт-ъпи, а това е бъдещето на градското развитие в световен мащаб. Дали ще бъдем водещи в тези класации, или ще останем последни, зависи само от нас.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1642
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1655 on: 24.01.2018, 15:14:04 »
Изпреварващото строителство е по-лесно и по-евтино, да, но и то трябва да следва някаква икономическа логика иначе се получават станции в нищото като Caojiawan в Китай. А този втори клъстер край Люлин засега е едно добро пожелание, сериозни инвеститорски интереси няма.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1656 on: 26.01.2018, 06:10:14 »
Така или иначе, метронаправлението от МС Люлин на запад остава единствено, по което някога - в средно или далечно бъдеще, ще напредне метрото в северозападна посока. Но не споделям мнението на fizik, че това удължение е първо по приоритет. Ако артиса някое милионче за усвояване - може и да направят една станция в западния край на Люлин, до която да стигат съставите от МС Бизнеспарк.
А кое според теб трябва да бъде приоритет? За Метрополитен през следващия програмен период е разклонението през Слатина към Цариградско. За мен разклонението за Люлин е по важно, т.като първо ще се разделят първи и втори метродиаметър, а и е по належащо да има четвърта метростанция в Люлин, отколкото шеста, че дори и седма в Младост.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1657 on: 26.01.2018, 12:15:02 »
Според мен -
1. Отклонение за Витоша/Студентски град/Малинова долина с тенденция Симеоновски лифт/ИКЕА (а линия 1 да бъде оставена да се развива на изток, не на югозапад)
2. Слатина
3. Дойран-Манастирски ливади

Нататък за мен е под въпрос, дали линия 2 трябва да върви право на север към Илиянци. Там има трамваен транспорт, възможности за S Bahn, докато пренасочване в североизточна посока би приобщило част от огромното бяло петно, лишено от метро между бул. Рожен и бул. Владимир Вазов.

Разделение на двете линии може да се получи при изграждане (довършване) на метростанцията под гара Обеля. Но съм резервиран, дали трябва да се реже връзката между линиите през Обеля, като в най-лошия случай трансферът трябва да става на същия перон на трансферната станция. Това заради претоварения трансфер на МС Сердика 1/2 - колкото повече пътници се отклонят от него, толкова по-добре.
Люлин не страда заради малко станции, а заради неоптималните връзки с наземния транспорт. Тролеите практически не довозват до метрото, Люлин 8, 9 и 10 (освен тези на пряка пешеходна достъпност) са почти отрязани от него. Тези от западните части на Л3 и Л4 имат да изберат бавния А110  чак до МС Западен парк, или още по-зле - ТБ7, който не спира особено близко до нея.  Редовният А111 също не се вързва добре в двете посоки. Метростанция в края на Царица Йоанна не е в директен достъп до центъра на Люлин - кооперативен пазар, т.е. много малко подобрява сегашния статут. Тя е перспективна с оглед на по-нататъшно разрастване на града, но както и ти отбеляза, това хич няма да стане скоро.
« Last Edit: 26.01.2018, 12:32:44 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4424
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1658 on: 26.01.2018, 15:30:12 »
Към Илиянци е достатъчно да се направи качествен основен ремонт на трамвайното трасе с пълно обособяване и евентуално да се пусне автобус от квартала към едноименната гара. В момента разстоянието по ул. "Джерман" и ул. "Азалия" от трамвайното обръщало до гарата е около 800m, от по-отдалечените части на квартала достига около 1.5km и е доста извън пешеходна достъпност. Също в бъдеще би било добре да се направят 1-2 естакади над ЖП линията, които да свържат ЖП блоковете и предприятията с трамвайното трасе и така би могло колата от 101 да се ползва за довозваща линия до трамвайното трасе и Гара Илиянци. :rolleyes: Сегашният подвижен състав по ТМ 11 и 12 позволява скорости около 50-60km/h и би могъл да се използва за бъдещ скоростен трамвай поне в началото. :rolleyes:  Районът между Рожен и Владимир Вазов би могъл да се обслужва от градска железница по околовръстната линия - в момента времепътуването на пътническите влакове от Ботунец до Централна Гара е малко над 40 минути, при подобряване на инфраструктурата би паднало до около 35, може би и по-малко. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1659 on: 26.01.2018, 16:58:03 »
Районът между Рожен и Владимир Вазов би могъл да се обслужва от градска железница по околовръстната линия - в момента времепътуването на пътническите влакове от Ботунец до Централна Гара е малко над 40 минути, при подобряване на инфраструктурата би паднало до около 35, може би и по-малко. :rolleyes:
Ако визираш полудемонтираната линия през Биримирци, тя дава неособено полезни връзки с Искър и Волуяк. Ако визираш линията Столник-Световрачене-Илиянци, тя е далеч далеч на север. Трябва си смислена връзка до централната част на града, а не скоростни трамваи до Военна рампа и Левски-Г. Трамвай - по-скоро продължение на трасето от Орландовци по ул. Железопътна (Мара Бунева е тясна).