Author Topic: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6  (Read 10161 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз и във стария форум съм предлагал, ама не знам, тук е по-свободно и би могла да стане дискусия. Та ето няколко предложения за маршрута на ТБ 7:

ТБ 7

1. ж.к.Люлин (по сегашния си маршрут) - бул.Сливница - ул. Опълченска - Руски паметник - СУ"Климент Охридски" - пл.Сточна гара - бул.Сливница - ул.Г.Раковски - Руски паметник - ул.Опълченска - бул.Сливница - ж.к.Люлин (по същия маршрут)

2. ж.к.Люлин - бул.Сливница - ул.Опълченска - Руски паметник - СУ'Климент Охридски' - пл.Сточна гара - бул.Сливница - ж.к.Люлин (или първо през сточна гара, а после през СУ)

3. Обединява се с ТБ 5 с маршртут:
ж.к.Люлин - бул. Сливница - ул.Опълченска - Руски паметник - пл.Орлов мост - Окръжна болница - ж.к. Младост 1 (и обратно по маршрута)

ТБ 6

1.Обединява се с ТБ 1 с маршрут:
ж.к.Люлин - Общежитието - бул.Сливница - ул.Опълченска - Руски паметник - СУ"Климент Охридски" - бул.Дондуков - бул.Владимир Вазов - ж.к.Левски  Г (и обратно)

2.Обединява се с ТБ 11:

ж.к.Люлин - Общежитието - бул.Сливница - пл.Сточна гара - бул.Васил Левски - СУ - 4-ти километър - депо "Искър" - ж.к. Дружба 1 (и обратно)


Аз не ги предлагам толкова, колкото да стане някаква интересна дискусия.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #1 on: 08.02.2006, 16:01:14 »
Трансградските маршрути (Люлин-Дружба и Люлин-Младост) не са много уместни, тъй като линията трябва да се обслужва от двете депа или в противен случай пъследният тролей към Люлин ще е в 21.30.
Мисля, че няма смисъл от голямо засукване в центъра, тъй като и бездруго тролеи няма в изобилие. Отсечката от Попа до пам.Левски е силно натоварена и надали СО би кандисала да прати още един тролей по нея (имаше идея за скромната и нередовна ТБ8, което остана без резултат засега).

Аз съм фен на кръговите линии и би могло ТБ7 да е Люлин-Сливница-Руски паметник-Раковска-Сточна гара-Сливница-Люлин, а ТБ6 - Люлин-Сливница-Раковска-Руски паметник-Люлин. Но тук ще писнат хората, че трябва да купуват карти за 2 линии, за да могат да отиват и се връщат от едно и също място (подобно на 213/214). Така че мисля, че и опитите с кръгови линии нямат особен шанс.

Според мен най-голям шанс има най-простото решение - ТБ7: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ6 - без изменение или пък ТБ6: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ7 - без изменение.  Второто е по-добро, тъй като в момента ТБ6 и А309 се дублират много повече, отколкото ТБ7 и А310.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2602
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #2 on: 10.02.2006, 12:54:55 »
Според мен,ако тб11 се слее с тб 6/7 след Сточна и да се обслучва от Искър,а 2 да се прати в Надежда ще има плюсове:
1.Предпоследната спирка от маршрута е тб депо "Искър",т.е последния редовен тролей от Люлин за Искър може  да е в 21.30.След това за депо до предпоследна спирка.Напрактика се обслужва почти цялата линия(без колелото на 11).Броят на колите се запазва.
2.ТБ7 може да се пренасочи до Одеон-т.е един тролей от Опълченска до Ст.гара
3.Осигурява се близък транспорт на Друба и ЦЖПГ
4.ТБ2,минавайки в Надежда може да се прибира от Х.Димитър до спирка НДК-почти 50% от маршрута.Нощно време последния тролей от Бъкстон да  към 22.30,все пак 9 се дублира с 2 от Борово до НДК и последната 9-ка е към 23 и нещо.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #3 on: 10.02.2006, 17:01:09 »
И теб да питам, Т4, каква е ползата от обединяване на два и бездруго дълги тролейни маршрути? Предългата ТБ5 не изкара много време, явно е създавала проблеми.
Не ми е известно тролей да минава покрай гарата, а дали ще се прехвърлиш на Сточна гара или Лъвов мост - няма разлика.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2602
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #4 on: 11.02.2006, 23:18:36 »
Действително не знам какви проблеми е имало,но такава линия с колите на тб 11+6 няма да изизква допълнителни разходи,тъй че си струва опита
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #5 on: 12.02.2006, 12:01:56 »
11+6 спестява една кола на депо "Надежда" в посока Люлин и една на депо "Искър" в посока Дружба.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #6 on: 13.02.2006, 11:46:58 »
Quote from: Kaiser Kar
11+6 спестява една кола на депо "Надежда" в посока Люлин и една на депо "Искър" в посока Дружба.
Нищо не спестява! Ти да не си мислиш, че на двойно по-дълъг маршрут почивките ще са същите? За това си има нормативни изисквания и всякакви детско-юношески фантасмагории, как тролеите ще летят със 100 км/ч и ще почиват по 2 минути, са bullshit!
Недоумявам за безсмисления поток от обединителски идеи, и то след като явно единственият такъв опит се е провалил.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #7 on: 13.02.2006, 13:32:22 »
Quote from: blagun
Нищо не спестява! Ти да не си мислиш, че на двойно по-дълъг маршрут почивките ще са същите? За това си има нормативни изисквания и всякакви детско-юношески фантасмагории, как тролеите ще летят със 100 км/ч и ще почиват по 2 минути, са bullshit!
Недоумявам за безсмисления поток от обединителски идеи, и то след като явно единственият такъв опит се е провалил.

Реално е така, но щом има два пъти по-дълъг маршрут - то има и два пъти по-дълга почивка - ако сега е 2мин. ще стане 4-5, което значи, че няма да повлияе на интервала на движение или ще бъде някъде +2-3, което е просто смешно.
А обективно погледнато 7+5 ще спести 2-3 коли на "Надежда", защото участъка н-з Надежда - Младост се поема от депо "Искър" с титулярните на 5 тролейбуси, а н-з Надежда - Люлин ще се обслужва от депо "Надежда" с доста по-малко коли, тъй като участъка н-з Надежда - пл.Сточна гара не е особено къс, а на него в пиков час има поне 2-3 коли тб 7 и в двете посоки.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #8 on: 13.02.2006, 14:51:59 »
Quote from: Kaiser Kar
...А обективно погледнато 7+5 ...
Преди беше 11+6, сега 7+5, нещо май ставам разноглед.
За сетен път пиша, този път умишлено с главни букви:
ПРЕДИ ДЕСЕТИНА ГОДИНИ ТБ5 ВЪРВЕШЕ ОТ МЛАДОСТ ДО ЛЮЛИН. ТОЗИ ЕКСПЕРИМЕНТ ТРАЯ ТВЪРДЕ МАЛКО. ПОМИСЛЕТЕ СИ ЗАЩО!

Темата е "идеи", но все пак тези идеи трябва да съдържат нещо рационално, а механичното обединение е нещо тотално безсмислено. Ако е за такива "идеи", ето още няколко:
- А3+11 (с кандидатстване в Гинес за най-дълга линия)
- А309+313, 310+305 или 413 (по избор)
- А83+88 или 120
- А94+9
Безсмислено, нали?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #9 on: 13.02.2006, 15:01:58 »
Quote from: blagun
Преди беше 11+6, сега 7+5, нещо май ставам разноглед.
За сетен път пиша, този път умишлено с главни букви:
ПРЕДИ ДЕСЕТИНА ГОДИНИ ТБ5 ВЪРВЕШЕ ОТ МЛАДОСТ ДО ЛЮЛИН. ТОЗИ ЕКСПЕРИМЕНТ ТРАЯ ТВЪРДЕ МАЛКО. ПОМИСЛЕТЕ СИ ЗАЩО!

Темата е "идеи", но все пак тези идеи трябва да съдържат нещо рационално, а механичното обединение е нещо тотално безсмислено. Ако е за такива "идеи", ето още няколко:
- А3+11 (с кандидатстване в Гинес за най-дълга линия)
- А309+313, 310+305 или 413 (по избор)
- А83+88 или 120
- А94+9
Безсмислено, нали?


Е сега...

Става въпрос за ТБ транспорт, който не е максимално ефективен, а може.

Оставяме, обединенията.

Значи дайте да видим, варианта за еднопосочно Раковска (Люлин-Оплълченска-СУ-Раковска-Опълченска-Люлин)
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #10 on: 13.02.2006, 18:27:26 »
Quote from: Kaiser Kar
Значи дайте да видим, варианта за еднопосочно Раковска (Люлин-Оплълченска-СУ-Раковска-Опълченска-Люлин)
Еднопосочен кръг значи, че ако си на Руски паметник и искаш да стигнеш до Люлин, трябва да минеш през НДК, Раковска, Сточна гара и т.н. Значи има два варианта:
 А) двойка линии, въртящи по кръга в различни посоки, подобно на 213/214,
 Б) ТБ6 или 7 да отива и се връща по Раковска по маршрута на ТБ9.

Като че ли вариант Б е по-добър, защото явно кръговите маршрути не се възприемат от хората, пък и не е ясно, къде ще почиват водачите. Още един тролей би вършил добра работа по Раковска, ТБ9 се пука по шевовете в този участък. Въпросът е само, че тролейният ресурс на СКГТ е много малък и само като чуят за увеличена транспортна задача, ще подскочат до тавана. Ако пък сегашния брой тролеи от 6 или 7 тръгнат по този дълъг маршрут, ще станат доста нарядко.
Все пак вариантът до кино Одеон е по-икономичен и с оглед сегашния хал на ТБ транспорта - по-реалистичен.

Има и още по-радикален вариант, до който неминуемо ще се стигне, ако до 3-4 години не постъпят нови тролеи - ТБ6 върви по кръгов маршрут в Люлин и изпълнява само довозващи до метрото функции, а ТБ7 се закрива. Оттам нататък следва демонтаж на ККМ в Люлин.
 :unsure:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #11 on: 14.02.2006, 21:29:48 »
Quote from: blagun
Еднопосочен кръг значи, че ако си на Руски паметник и искаш да стигнеш до Люлин, трябва да минеш през НДК, Раковска, Сточна гара и т.н. Значи има два варианта:
 А) двойка линии, въртящи по кръга в различни посоки, подобно на 213/214,
 Б) ТБ6 или 7 да отива и се връща по Раковска по маршрута на ТБ9.

Като че ли вариант Б е по-добър, защото явно кръговите маршрути не се възприемат от хората, пък и не е ясно, къде ще почиват водачите. Още един тролей би вършил добра работа по Раковска, ТБ9 се пука по шевовете в този участък. Въпросът е само, че тролейният ресурс на СКГТ е много малък и само като чуят за увеличена транспортна задача, ще подскочат до тавана. Ако пък сегашния брой тролеи от 6 или 7 тръгнат по този дълъг маршрут, ще станат доста нарядко.
на ККМ в Люлин.
 :unsure:

Няма да се оплакват хората, защото Тб9 е натоварен в посока Борово, а така Тб7 ще го подкрепи в тази посока. После има и Тб2.  В посока Сточна гара Тб9 не е значително натоварен (не казвам, че не е), а от НДК няма транспорт за Сточна гара през СУ, така че той ще е алтернатива на девятката и в тази посока.
Дефакто няма да има презадоволени и ощетени, че и ТБ6 да минва през Раковска, ама в другата посока.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #12 on: 15.02.2006, 10:50:34 »
Quote from: Kaiser Kar
Няма да се оплакват хората, защото Тб9 е натоварен в посока Борово, а така Тб7 ще го подкрепи в тази посока. После има и Тб2.  В посока Сточна гара Тб9 не е значително натоварен
Това пък за пръв път го чувам - че в едната посока може да е по-натоварен от другата - нали всяко пътуване обикновено си има връщане - дали от работа, театър, кръчма. Ако се водиш по броя на чакащите на спирката - есетствено в посока Борово има повече чакащи, защото има повече спирки. Но пътуващите в тролеите в двете посоки са от един и същ порядък. Затова освен чакащите по спирките трябва да броиш и слезлите, за да ти се върже сметката.

Представи си спирката на Зимния дворец на А94/280. В посока центъра е манифестация, а в посока обръщалото няма никой, естествено. Което не значи, че 94/280 са натоварени само в посока Студентски град.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #13 on: 15.02.2006, 14:36:19 »
Quote from: blagun
Това пък за пръв път го чувам - че в едната посока може да е по-натоварен от другата - нали всяко пътуване обикновено си има връщане - дали от работа, театър, кръчма. Ако се водиш по броя на чакащите на спирката - есетствено в посока Борово има повече чакащи, защото има повече спирки. Но пътуващите в тролеите в двете посоки са от един и същ порядък. Затова освен чакащите по спирките трябва да броиш и слезлите, за да ти се върже сметката.

Представи си спирката на Зимния дворец на А94/280. В посока центъра е манифестация, а в посока обръщалото няма никой, естествено. Което не значи, че 94/280 са натоварени само в посока Студентски град.


Така е, но Раковска е краен участък от линията на тб9 и затова в посока Сточна гара започва да се разтоварва, докато в обратната посока си е пълен още отдолу. В случая сравнението говорим за малък участък и затова тези различия в натовареноста са напълно реални.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #14 on: 20.02.2006, 13:28:50 »
Quote from: Kaiser Kar
Така е, но Раковска е краен участък от линията на тб9 и затова в посока Сточна гара започва да се разтоварва, докато в обратната посока си е пълен още отдолу. В случая сравнението говорим за малък участък и затова тези различия в натовареноста са напълно реални.
И къде отиват всички тези, които са взели ТБ9 примерно от ул.Богомил? Не се ли връщат обратно пак с девятката или нагоре ползват тролея, пък надолу се спускат пеша?! Има само един вид транспорт с постоянно асиметрично натоварване - ски лифтовете и влековете.
Даже крайградският и междуградският транспорт в петък вечер е натоварен в посока излизане от София, а в неделя следобед - в посока влизане в София.

Методи Лепоев

  • Guest
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #15 on: 21.02.2006, 13:29:18 »
Най-добрия вариянт е следния Тб 6+11 и да се обслужват от две депа.
Така Дружба ще си има транспорт вблискост до Ц.Гара

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2602
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #16 on: 27.02.2006, 22:01:48 »
Мети,идеята ти НЕ Е ДОБРА!Това означаява копия на разписанията(онези белите листчета,на които пише линията,колата и часовете на тръгване/преминаване през разни места).Ако се абстрахираме от този факт пак има пречка-влючването/изключването на колите,изборът на нощи и сутрешни и тн.Може и да си спомняш,ако не,ще ти припомня какво беше каза Емо(Трамвай) във форума:Едно време тм 4 е била обслужвана от две депа,получава ли са се дупки от 20-30 мин,а след това е имало мотриси през секунди.
 Дружба така и така ще си имат транспорт близо до гарата.И още нещо,което съм писал вече,ако линията е на Искър последният редовен тролей може да е от Люлин към Дружба 1 в 21.45-22.00,а след това за депо.При курс 120 мин,което е много но все пак,прави последна кола за депо в 23.45-24.00,което значи че от Лъвов мост към Люлин ще има транспорт до 23.15-23.30
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4487
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #17 on: 27.02.2006, 22:38:06 »
Quote from: T_4
Дружба така и така ще си имат транспорт близо до гарата.И още нещо,което съм писал вече,ако линията е на Искър последният редовен тролей може да е от Люлин към Дружба 1 в 21.45-22.00,а след това за депо.

Защо, 3 в празнични дни тръгва последно от Гео Милев за Пасарел в 23:00.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #18 on: 06.03.2006, 15:03:44 »
Quote from: Kaiser Kar
Защо, 3 в празнични дни тръгва последно от Гео Милев за Пасарел в 23:00.
Примерът ти е неуместен - става дума за един автобус, чийто  шофьори са от съответното село и автобусът си нощува там. Не може возилата да се попилеят из кварталите, то и сега вандализмът спрямо тях е на високо ниво.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #19 on: 06.03.2006, 19:11:23 »
Аз преди съм виждал в Дружба един Икарус паркиран до 42 блок.Незнам защо ама честичко шофера си го оставяше там да нощува.Това обаче е било преди може би 10 години ако не и повече.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я