Author Topic: Re: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 9903 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3811
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Лоша работа, грехота е да се бракуват толкова нови тролеи, ама какво да се прави като са толкова некачествени. :( Всички ли ще бракуват или ще останат някои? Нали от Украйна имаха интерес да купят няколко старозагорски тролея, има ли развитие по въпроса? Дали няма да проявят интерес и към ЛАЗовете, все пак са много по-нови. Да му мислят обаче в Пазарджик, дано техните да се окажат по-читави, иначе ще го закъсат след някоя и друга година. Може да се наложи да съживяват 9-ките. :D

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 293
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Всички ли ще бракуват или ще останат някои?
Остават само 1005 и 1011. Нищо чудно след няма и 1 година да ги разкарат и тях. :D
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13349
    • View Profile
    • Email
Нарочно събрах в темата цялата хронология на старозагорските ЛАЗове: от ентусиазма по доставката на едни от първите нови тролеи за 21-ви век в България до изключително кратката им и злополучна експлоатация - по-зле от българо-румънските ДАК-Чавдари даже.
Историята е поучителна, че цената и външния вид не е всичко за возилата от МГТ и че марката си е марка. И че писането на тръжна документация може да е определящо за перспективите пред МГТ.
 И докато старозагорци се прецакаха с 6 тролея, дано софиянци не се прецакат със 110 китайски автобуси...

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 293
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
1007



1011

« Last Edit: 15.01.2017, 14:02:51 by gt_stz »
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1037
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Колеги искам да попитам какво стана с Лазовете нарязаха ли ги вече или още не.Или пък последваха съдбата на останалите тролейбуси,заминали към Ямбол?

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 293
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Все още не са ги нарязали. Стоят си в депото вече повече от година...
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 293
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
1023:



1025:

127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2759
    • View Profile
Вместо да се разпадат в депото можеше да бъдат предложени за продан на Пазарджик...

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
ТАП да не си правят оглушки, а да вземат да ги стегнат, да освежат ККМ до гарата и да пуснат 25-цата. А на 3 и 8 да изменят маршрута. С въвеждането на електронното таксуване ще могат да се използват и времеви билети. Линията ще бъде трансферна за останалите.
« Last Edit: 29.03.2017, 12:17:55 by klutsohor »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 676
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Изглеждат свежи, защо не са в движение?

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
В момента по наряд излизат около 17 тролейбуса от общо 22 от новите, по 4-те линии.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
Малко снимки от днес. На първите 2 от тях се вижда поддръжката на мрежата в централно кръстовище- от няколко седмици си стои висяща жицата. На следващите е показано как е извършена рехабилитацията на мрежата, където е имало стрелка и секторен изолатор, вижда се изтънелия проводник също. :( И за финал направих малко снимки на тролейбуси. :P С извинение за качеството, снимал съм с телефон.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Не знам лазовете  нито дали са живи, нито защо ги спряха от движение. Нали уж за това поръчаха 24 нови тролейбуса, а не 30 за да се движат заедно с останалите. Бяха само на 6 години.  Иначе ми стана интересно дали някой помни какво е било оригиналното оцветяване на старозагорските зиута. Дали са били зелени с бяло - цветовете на берое като новите тролеи и автобуси





 или пък синьо като на шкодите 14tr?



Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
Иначе ми стана интересно дали някой помни какво е било оригиналното оцветяване на старозагорските зиута.

Преди да започнат да ги облепят с реклами, ливреята им беше с ивица от бял, жълт и син цвят и жълта "шапка" на покрива. На добричките ЗиУ-та е досущ същата и е възможно да са доставяни машини на една партида през 87-ма за двата града.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile



Такива са били значи. Две снимки на 1017  по 2-ката и 1018 по 36. Винаги съм се чудил за какво им е тази "шапка" на  покрива на зиутата?. Шкодите, икарусите и другите модели нямат такава.
« Last Edit: 28.12.2017, 14:58:41 by ikarus2102 »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2426
    • View Profile
    • Email
Това под шапката е радиореактор, електрически филтър за предотвратяване на смущенията от контакната мрежа, поне според тези източници:
http://eltroll.ru/Troll_ZiU9.php
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81

Разбира се, някой по-запознат може да обясни по-подробно.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Малко стари снимки на тролейбуси от 2009-та. Едиствените ми хубави снимки от тогава. Още се учех да снимам.


Припомням, че имам клип с мои авторски снимки, на актуалния подвижен състав на тролейбусите от Стара Загора към септември 2013-та година в HD ако някой иска да види още мои по-хубави снимки :https://www.vbox7.com/play:e2dd902779

На снимките по-долу може да видите 1017, 1012  и 1010 в движение, в клипа съм ги снимал вече в плачевно състояние в депото.
« Last Edit: 03.01.2018, 22:05:27 by ikarus2102 »

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Имало ли някога действително тролейбусна линия 35 от Загорка до Мототехника или е останала нереализиана като линиите 3 и 25? И защо са спрели  линия 28 - Стадион Берое - Тролейбусно депо? Имаше два курса само сутрин и вечер и дори без дори да пише 28 на табелата, а само Стадион Берое - Тролейбусно депо и сега не знам дали и тях вече са ги спрели.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
Имаше 35 от един тролей, но не се изпълняваше ежедневно. Беше с онези големите зеленобели табели, кото са без пояснения в маршрута и съм се чудил как хората знаеха въобще за такава линия. Явно просто се е разчитало на късмета тролея да мине малко преди 2-ката и да обере пътниците й от Алана за К. Ганчево или от Перуна пред 3 и 36 за Загорка в другата посока.
Като стана въпрос за тази линия, скоро си мислех дали не е по- удачно линията да се възстанови, а тролейбусните линии да се сведат само до три, без да се препокриват помежду си: 1 Железник - Парк Мол; 25 Стадиона - МК Берое; 35 Загорка - Мототехника. :neznam:

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Имаше 35 от един тролей, но не се изпълняваше ежедневно. Беше с онези големите зеленобели табели, кото са без пояснения в маршрута и съм се чудил как хората знаеха въобще за такава линия. Явно просто се е разчитало на късмета тролея да мине малко преди 2-ката и да обере пътниците й от Алана за К. Ганчево или от Перуна пред 3 и 36 за Загорка в другата посока.
Като стана въпрос за тази линия, скоро си мислех дали не е по- удачно линията да се възстанови, а тролейбусните линии да се сведат само до три, без да се препокриват помежду си: 1 Железник - Парк Мол; 25 Стадиона - МК Берое; 35 Загорка - Мототехника. :neznam:
За да се възстанови трасето от бул. Руски към  някогашния завод Берое надолу ще трябват много пари, защото е изоставено  от много години и преди помня, че имаше стрелкла, а вече са я демонтирали. Не знам защо не са го пуснали в серийна употреба. Иначе  идеята е добра да се възстанови линия 35 или да се промени маршрута на линия 36 до Мототехника. Защото автобусната линия 3 покрива голяма част на маршрута на 36 и освен това 3 минава преди 36 и прибира хората. И двете линии ходят до едно и също място – Железник. Само дето тройката минава през кв. Казански и през самия квартал  Железник, а 36  долу по цар. Симеон Велики. Според мен има нужда от пряка транспортна връзка от Загорка до Мототехника, защото някой живее в АПК или Кольо Ганчево ще му е трудно да отиде до мол Галерия. Има два автобуса 15 и 23, които ходят близо до мола, но те са крайградски и ги има само няколко пъти на ден. Според мен има нужда от пряка транспортна връзка и от Стадион Берое до Железник. Някога линия 26 е била до там, но незнайно защо са я променили до Мототехника. Според мен трябва да го направят пак до там да ходи, защото с настоящата тролейбусна схема имаме три тролейбуса чиито маршрути се припокриват на повече от 50% и само един с различен - 2. Иначе двойката може да си остане , защото така ще има два тролея за стадион Берое и два за Железник, а не както сега три тролея за Железник и един за Берое.  Проекта за развитието на градския транспорт предвижда разширяване на тролейбусната мрежа до кв. Зора, което е добре, защото така най-редовния автобус - 13 ще отпадне и ще има по-малко замърсяване на въздуха. Иначе помня, че съм виждал единицата да се изпълнява и от автобуси. Също имах една стара карта на Стара Загора и там имаше начертани и автобусна и тролейбусна линия 1 с еднакви маршрути.