Author Topic: Идеи за А213 и производните  (Read 12135 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2752
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #60 on: 07.08.2017, 18:51:36 »
213 в момента е със силно раздуто разписание и наистина някои хора избягват да го ползват, примерно от Младост до гарата, а отиват на метрото. От Младост до Орлов мост също се предпочита метрото вместо 213 пак поради същата причина. Ако разписанието се затегне, съм убеден че 213 по направленията Младост - Гарата и Младост - Орлов мост ще бъде напълно конкурентен на метрото. Не бих казал че по машрута се образвуат някакви зверски задръствания, за да се налага това разтеглено разписание. По Малинов в Младост в момента светофарите са сравнително добре регулирани и колкото и да е натоварено, се минава бързо. По Цариградско, Данаил Николаев и Сливница има бус ленти и е въпрос на желание от страна на КАТ и ЦГМ да разкарат джигитите, които обичат да карат там и да спъват автобусите. Единствено тапа би могла да се получи на Евлоги Георгиев, но там скоро не съм виждал да се образуват колони като едно време.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #61 on: 07.08.2017, 22:59:40 »
Да не забравяме, че освен 213, ЦГМ махнаха и 313 който си беше чудесна линия, която винаги беше пълна  :rev:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6858
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #62 on: 07.08.2017, 23:57:12 »
Да бе. Все с 10-15 души я засичах. 305 я замества прекрасно.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #63 on: 08.08.2017, 00:02:05 »
Всички коментари за тези линии ги правите от гледната точка на живеещи в Младост и колко бързо се стигало до Орлов мост или Плиска. Не забравяйте че всяка линия си има два края и линии като 213 и 305 облужват хора, които идват от северни квартали и отиват до важни места като ИСУЛ, Подуене или Сердика Център. От тази посока няма алтернативи и сегашните интервали са зле, на Лъвов мост се чака една малка безкрайност за да направиш връзка.

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4085
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #64 on: 08.08.2017, 00:06:33 »
313 си беше празен целодневно освен в сутрешен пик, понеже беше единствената бърза връзка на Младост с района около сегашния Мол Сердика, до Оборище. Тогава 413 беше почти неизползваем, въртяха заедно с 313 и тб 5, но после правеше една чупка из Младост 1, което го забавяше спрямо 313. А 413 се пълнеше само петък и неделя, когато студентите си ходеха до гарата, когато не им се ползваше маршрутка 5.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #65 on: 08.08.2017, 09:03:13 »
305 имаше над 90% дублаж с 213/214 и беше редовно полупразен. 313 и 413 също имаха голям дублаж и бяха полупразни до почти празни. Сегашната схема с прилично натоварени 305 и 413 вместо три полупразни автобуса е определено по-добра, само трябва да се намалят интервалите. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #66 on: 08.08.2017, 09:07:41 »
Много е заблуждаващо да се определи дадена линия за неефективна, защото била дублираща. Дублажът не е признак, че линията е неефективна, а начин в даден участък, където това е необходимо, да се сгъсти интервала. По Д. Николаев, Е. Георгиев и Ситняково като основни булеварди в центъра на София има нужда точно от такова сгъстяване, не е нормално да има само по една линия на 20 и кусур минути.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #67 on: 08.08.2017, 10:19:22 »
Не е нормално да има линии с над 90% съвпадащ маршрут, дублирането трябва да е в разумни граници.  :rolleyes: 213 и 305, както и 313 и 413 бяха с огромен дублаж - първите две между Централна Гара и Деница, вторите две между Централна Гара и Румънско Посолство. По-добре е да има по-малко линии, но по-редовни.  :rolleyes:

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2752
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #68 on: 08.08.2017, 19:48:19 »
В момента 305 и 213 не се дублират толкова колкото преди, но необходимо ли е да вървят винаги заедно в общите участъци? Винаги като видя единия, другия е +/- 2 мин. от него, а понякога си се движат направо пакетно. Глупаво е да минават двата заедно на гарата и после да няма 20 минути автобус. Това ми се е случвало лично и то не веднъж.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #69 on: 08.08.2017, 23:10:22 »
В момента 305 и 213 не се дублират толкова колкото преди, но необходимо ли е да вървят винаги заедно в общите участъци? Винаги като видя единия, другия е +/- 2 мин. от него, а понякога си се движат направо пакетно. Глупаво е да минават двата заедно на гарата и после да няма 20 минути автобус. Това ми се е случвало лично и то не веднъж.
С много линии е така. А 77 и А 82, ТМ 11 и ТМ 12 са малка част от тези движещи се заедно в общите участъци и после значително време няма превозно средство. Затова проблемът не е дублажа а начина, по който са направени разписанията.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #70 on: 09.08.2017, 10:40:44 »
А77 и А82 както и ТМ11 и ТМ12 се дублират в по-малко от половината маршрут, което е нормално. Не е нормално да има линии с над 90% дублаж и 1-2 различни спирки. :rolleyes:

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #71 on: 09.08.2017, 11:28:24 »
А77 и А82 както и ТМ11 и ТМ12 се дублират в по-малко от половината маршрут, което е нормално. Не е нормално да има линии с над 90% дублаж и 1-2 различни спирки. :rolleyes:
Аз визирах движенето в пакет в общите участъци, което не е добре. :)
Но бих казал, че и линии с 90% дублаж са приемливи според зависи от ситуацията. А 1 със своята разновидност (срещана като 1 К) е подобен вариант. В определен интервал от време е нужно да се обслужва допълнителна част към основния маршрут, която в случая го дублира на 100%.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #72 on: 09.08.2017, 16:43:25 »
Моята идея за автобус 213 е курсът да се намали, а колите да се увеличат до 15 делник и 8 празник. Така би се гарантирало адекватно и комфортно обслужване на интервали от 7 мин делник и 12 мин празник.
мур

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #73 on: 09.08.2017, 17:08:23 »
Интервал 7-8 минути по 213 е оправдан само в пик, в останалото време делник може да е 10. :rolleyes: Увеличението на колите е единственият читав вариант, отделна линия 214 само за една спирка е безумие както бяха и синхронизираните 213/214 - БПС генерира много по-голям пътникопоток от блоковете около проф. Танев, които имат достатъчно редовния 113 за особено трудно подвижни хора и спирки на 213 на около 300 метра за останалите. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6858
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за А213 и производните
« Reply #74 on: 09.08.2017, 17:35:38 »
Моята идея за автобус 213 е курсът да се намали, а колите да се увеличат до 15 делник и 8 празник. Така би се гарантирало адекватно и комфортно обслужване на интервали от 7 мин делник и 12 мин празник.

Честно казано и 12-9-12-4 е добре делник, но няма кой да направи това.
Когато имаше 214 всяка една от двете линии беше със 7 коли. При закриването на 214, сумарният 213 стана с 11 коли.