Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 97953 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2627
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Пак не си обективен, защото едното е през деня, а другото - през нощта.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2433
  • 0 9 6 1 (1993-2018)
    • View Profile
Рекламните табели като тази дразнят изключително очите, особено вечерно време. Електронните табели мисля, че се виждат много добре, стига стъклото пред тях да е добре почистено.
8965

Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Рекламните табели са с повече пиксели. Затова и има възможност за използването на по-разнообразни шрифтове.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17574
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Мога да го снимам и денно време. Мисълта ми е, че пикселите на табелата на конектото са около 50% от площта на табелата, има прекалено голямо разстояние между отделните пикселчета. А на рекламната табела това разстояние е минимално, отделните пикселчета са по-малки и като цяло се сливат в надписа, а не стоят като прободни точки. Вижда се много по-добре. А дали дразнят или не - това си зависи от всеки човек, но аз лично, който ме дразнят много светещи неща, тази рекламна табела е много хубава и най-важното четлива. И както и да я гледам е по-четлива и видима от всички електронни табели от типа на Конекта, Ютонги, нови манове.

Рекламните табели са с повече пиксели. Затова и има възможност за използването на по-разнообразни шрифтове.

Ето това е професионалният отговор. който търсех. Има ли пречка на превозните средства да се поставят такива табели?
мур

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Има ли пречка на превозните средства да се поставят такива табели?
И аз съм си задавал този въпрос.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1663
    • View Profile
Тези китайски боклуци навярно имат качеството на табелите на Мегатекс, и където и да са нацвъкани, по магазини и разни рекламни съоръжения дразнят очите изключително много. Автобусните табели са специално предназначени и разработени за подобно приложение, не могат да се сравняват. Впрочем, виждал съм автобуси с такива табели да показват дестинации и не мисля, че е удачно решение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Но също така трябва да се подчертае и че примерът с CONECTO LF е малко спекулативен. Това са може би най-лошите лед табели след боклуците на серия 80 и тези на ЮТОНГ-ите, които са без коментар. 27 tr и електроавтобусите 1701, 1702 и 3638 също бяха със сносни табели и там поне за мен няма проблеми, табелите на Lion's city също са качествени. Въпросът за вграждането на табели като тези заснети от Емо обаче остава. С тях би се постигнало още повече, а и да не се лъжем дразненето е от прекаляване с интензитета на диодите, от движещият се текст и от яркото червено, но всичко това са поправими неща. Основното, както казва и Емо е по-голямо количество диоди. Например на страничните табели на Кобрите на „Юнион-Ивкони“, които се гледат отблизо се губеше цялостта на текста. Не мога да кажа, че това не е проблем, макар че там табелите не бяха на обичайно място, но в прекалено голяма стапан електронните табели на возилата са направени така, че отблизо действително да не можеш да видиш нищо.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Въпросът за вграждането на табели като тези заснети от Емо обаче остава. С тях би се постигнало още повече, а и да не се лъжем дразненето е от прекаляване с интензитета на диодите, от движещият се текст и от яркото червено, но всичко това са поправими неща.

Идеята е табелите да не пречат и на други участници в движението. Ако светят по-силно от фаровете на превозното средство и то в червено имаме сериозен проблем. Така че има причина защо табелите, които се монтират на автобуси и тролеи са по-различни.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
За да спрем поредния спор, породен от безпочвено мрънкане, ще поясня само, че електронните табели за превозни средства се подчиняват на строг набор стандарти, включващи следното:

-Степента на видимост от човек с 50% зрение(използват се специални очила, имитиращи това при изпитване) от разстояние, равно 2 пъти дължината на превозното средство;

-Оперативна съвместимост с други подсистеми в превозното средство(липса на смущения, предизвиквани от работата на контролери, бобини и други;

-Безопасност за останалите участници в движението: Табелата не трябва да заслепява или да отклонява вниманието на насрещно идващите участници в пътното движение, fafan тук правилно спомена;

Има и още доста неща, но не смятам, че е мястото точно тук да ги изброявам. Що се касае до това доколко някои производители(главно такива извън ЕС) спазват тези стандарти, тук темата е друга. Табели като на "МАН"-овете, идентични по размер на пикселите и отстояние между тях, успешно се прилагат във Wiener linien и дори в по-малки размери и никой не мрънка, че не се вижда числото или шрифта. А шрифта на "МАН"-овете се води "руски демо" и няма дори шрифтова библиотека, поради което не подлежи на редакция. Явно от "LAWO" са сметнали, че няма смисъл да правят библиотека за табели, които има само във Виена и София към този момент.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3811
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Поздравления за новото оформление на табелите на МАНовете. Много по-добре е когато се изписва само текущата крайна спирка. Досега всички автобуси, които съм видял, карат с правилно заредена дестинация. Дано това продължи и за напред. Не ми е много ясно обаче защо страничната табела изписва и двете крайни спирки вместо само текущата. Въпросът е риторичен, защото не очаквам друг отговор освен "във Виена е така". Също пиктограмата за метростанция не е добре различима от разстояние, може би ще е по-добре ако М-то е със светещи пиксели.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
За страничната табела, идеята този път не е от Виена, тук се използва стандартен вариант, при който да са налични и двете дестинации, но подредени така, че да са указващи посоката. Във Виена има табели с този способ, но напоследък са еднопосочни и те.

За метрото, ще помислим, има резон :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7284
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Aз пък забелязах няколко с грешни дестинации главно от Малашевци. Дружбенските май спазват посоката. За Земляне нямам наблюдения. Хаджи Димитър на 85 няма ли как да е по голямо или да е на един ред поне?

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Има два шрифта - 8 и 16, на един ред не се събира.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1500
    • View Profile
А ако се махне жк-то? Сега е много дребно и нищо не се вижда, а и стои грозно.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17574
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Има два шрифта - 8 и 16, на един ред не се събира.

Значи искаш да кажеш, че може да се подбира само от тези два шрифта, без друга възможност за изписване?
Примерно Връбница 2 и Гоце Делчев, на които видях снимки стои идеално.
мур

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3098
  • 2660
    • View Profile
Да. Писано е на миналата страница. За съжаление няма други шрифтове на кирилица.
Наистина големите букви стоят перфектно.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Преди да се стигне до този компромис, екипът е пробвал всички варианти. "ж.к." не слагаме вече никъде. Пълното наименование може да се изпише с шрифт 16, но ще трябва да е скрол. Или да се съкрати "Х. Димитър", което лично на мен не ми допада. На страничната табела е изписано пълното име със скрол.

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Две интересни табели, които за момента няма как да се видят на линия:



Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
О-то на "Овча Купел" е твърде близо до цифрата на номера.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4935
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
По-добре само "Овча купел".
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София