Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 98310 times)

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 583
  • Citaro
    • View Profile
На "Карат С" не сме ги флашвали, това си е оригиналното им флашване, правено от "Балканстар".

То въпроса не е кой го е флашвал, а че е направено набързо колкото да свети нещо и без грам мерак. Според мен това е от "втория кръг" флашване, когато се промениха маршрутите. От Балканстар беше останал само 9067, който го обновиха наскоро, според мен по инициатива на Пепи от форума (мисля си, че той така и не разбра, че забележката ми беше за размазаното, а не за това че пише Дървеница вместо метростанция). Но както и да е. Явно и в Карат тия неща са "глупости".

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Пак "Балканстар" са го правили. И мерак няма. За това, на Запад, ИБИС техниците са хора, които са мотивирани да правят именно това, с което се занимават.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4937
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.

Това го знам от личен опит. Продължавам да правя табели, само защото в София нещата трябва да се променят към по-добро, иначе и моите очи вече гледат навън.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Между другото наскоро се возих по ТМ 10 и на кабината отзад беше залепена с тиксо табела с маршрута на линията (което иначе е гръб на табелата с номера на линията). А днес такава беше сложена на един отзад и някой "добросъвестен" пътник я беше обърнал да се вижда маршрута, а не номера.
Мисля си щом тези трамваи се движат само по 10 не може ли и на тях да им се налепят маршрутите както на краставиците, които дори и рядко се разменят и по 12 може да видиш маршрут на 8?

Едва ли някой ще инвестира в правенето на табели по подобие на краставиците. То направо трябва да се радваме, че за краставиците направиха за линии 6, 8 и 12. Не, че ще тръгнат скоро по 6 с маршрут до Иван Вазов, но има такива салонни табели.
мур

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Снимка 1-Ел.табела на тролей преди
Снимка 2-Ел.табела на тролей сега
Също така номерата на тролеите са с нормална големина и се четат както и електронните табели.В тролей не съм виждал да се кара с включена ел.табела и отдолу пластмасова или друга табела.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1756
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ето нещо, което до онзи ден не ми беше направило впечатление. Преди на говорим за шрифтове, нека да обърнем внимание на правописа:



А пък като се смени, другата дестинация е размазана. Уникат е!
Във Варна имаме такива изродщини от непреценен размер и шрифт. На 345 страничните табели за 9, 109 и 8 пише "Центр", а на Соларисите някъде на сраничните табели пише "Владиславо".

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Аз във Варна най-много се възмущавам на "КЗ" и "ЖПГ". Докато второто може и да се сетиш какво е, за първото е доста трудно ако не си местен.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1756
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
КЗ (казано по местно му- КеЗету)- Корабостроителен завод. По-рано е било КЗ Георги Димитров, сега не знам да има наименование. Общо взето не е дестинация, където отиват случайни пътници. Спирката на КЗ- също така се пише по всякакви документи и табели. А само до КЗ линии ходеха за кратко време, а сега останаха няколко бройки до селата, които минават веднъж на високосна. По-коректно е освен КЗ да пише Център/ Катедралата или Кооперативен пазар или нещо което е последното ключово преди островната промишлена зона (Южна промишлена зона). С годините Корабостроителния завод си е запазил и емблемата съдържаща двете букви от съкращението.
ЖПГ- личто мен това ме дразни, освен ако по някакъв начин не се стандартизира за цялата страна, като Bf (Гара) и Hbf (Централна жпгара) и ZOB (автогара) за Германия.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Вчера за първи път видях 83 с новите електронни табели. Честно казано, не ми харесва съкращението Хюндай Б-я на страничната табела. Трябваше да е както Хаджи Димитър - без съкращения и със скрол. Надявам се на челната табела да не е написано по същия начин.

В прикаченият файл може да видите и как изглежда табелата на 1841 по А11 - с липсващи букви. В този случай по-добре да не се изписва автостанция, или да се замени с ж.к., както при някои Conecto G

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Вчера за първи път видях 83 с новите електронни табели. Честно казано, не ми харесва съкращението Хюндай Б-я на страничната табела. Трябваше да е както Хаджи Димитър - без съкращения и със скрол. Надявам се на челната табела да не е написано по същия начин.

В прикаченият файл може да видите и как изглежда табелата на 1841 по А11 - с липсващи букви. В този случай по-добре да не се изписва автостанция, или да се замени с ж.к., както при някои Conecto G

На челната табела няма съкращения, изписано е "Хюндай България" на 2 реда. След оправянето на "д"-то, дори стои много добре. За Конекто ЛФ, проблемите са в самите компютри, които изместват, не всички го правят. На файла, табелата е ок.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1756
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
На много табели на белите Манове видях скролове които хич не им стоят ок, а по-скоро изписване на два реда.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Малко новости по 4101:

1. Добавено е описание на проекта;
2. Добавени са рекламни материали на Европредседателството;
3. Добавено е логото на София 2018 - Европейска столица на спорта;
4. Лека закачка към по-младите, те ще си я намерят сами ;)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Бях вдигнал ръце и мислех да не пиша повече в тази тема, но все пак ще задам за последен път въпроса - до кога ще ви ловим правописните грешки на "българския IBIS екип"? Понапънете се малко, много ви моля, нямате нищо общо с Българската академия на науките, нито с Българската национална телевизия.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Малко новости по 4101:

1. Добавено е описание на проекта;
2. Добавени са рекламни материали на Европредседателството;
3. Добавено е логото на София 2018 - Европейска столица на спорта;
4. Лека закачка към по-младите, те ще си я намерят сами ;)
Описанието на проекта е изключително непрофесионално. Центрираният текст и сините букви изглеждат ужасно. Дори и дизайнерите на ЦГМ се справят по-добре. За правописните грешки спомена fafan. Името на проекта ви също е грешно. Трябва да напишете името на латиница (IBIS), защото това е съкращение от I/O Buffer Information Specification. Не въвеждайте нови думи тип „ксерокс“. Да не говорим, че според мен името „IBIS екип“ въобще не е показателно за това, с което се занимавате (повечето хора изобщо не знаят какво е това, а дори и да знаят, това е просто спецификация за комуникация).

П.П. Недопустимо е крайната спирка да се пише като „Метрост.“, след като има достатъчно място. Предполагам сте го съкратили, защото като се появи при предстоящите спирки, ще заема много място, а системата не позволва гъвкавост в това отношние. Моите уважения към BUSE, но изпълнението на системата е на доста посредствено ниво.
« Last Edit: 14.01.2018, 17:34:37 by hitar_potter »

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
До тук нищо от това не е вярно. ИБИС(Интегрирана бордова информационна система) може да бъде както на кирилица, така и на латиница, и в двата варианта, значението на съкращението е едно и също. Избрали сме центрирания текст, защото системата не позволява видео клипове или друго, а целта ни е с няколко думи да се каже най-основното за проекта, заемайки само една снимка от слайд шоуто.

По въпроса за "метрост.", ако е можело да се изпише, то със сигурност да сме го изписали, не е от пестене на място, а заради някои ограничения в системата.

Не знам какво му е посредственото на нещо, направено с много усилия и труд. Който може да го направи по-хубаво.

« Last Edit: 14.01.2018, 17:48:51 by Iskar »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11827
    • View Profile
    • Email
Как пък аз разбрах всичко което пише, както и останалите пътници а все има някой от тука който не е разбрал?! Странна работа.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Иво, кампанийно заяждане се казва. И дори това, че съм използвам умишлено Българският ИБИС екип, вместо "българският ИБИС екип" ги дразни. Ако има повече от един такъв екип, ок, но за момента сме единствени, като БАН, БНТ, БНР и прочее главни "Б"-та. И колкото и да му е криво на някой, ние се стараем да направим нещо полезно и европейско в тази наша столица, не просто да лаем по интернет и да се обявяваме като спасители, ние не спасяваме, ние правим.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
До тук нищо от това не е вярно. ИБИС(Интегрирана бордова информационна система) може да бъде както на кирилица, така и на латиница, и в двата варианта, значението на съкращението е едно и също. Избрали сме центрирания текст, защото системата не позволява видео клипове или друго, а целта ни е с няколко думи да се каже най-основното за проекта, заемайки само една снимка от слайд шоуто.

По въпроса за "метрост.", ако е можело да се изпише, то със сигурност да сме го изписали, не е от пестене на място, а заради някои ограничения в системата.

Не знам какво му е посредственото на нещо, направено с много усилия и труд. Който може да го направи по-хубаво.
Съгласих се за ИБИС. Въпреки, че фактът, че и аз се обърках кое е истинското съкращение вероятно означава, че хората, на които ИБИС им говори въобще нещо, ще е нищожен.

За текст в няколко реда НЕ СЕ ползва центриране! Най-добре е да се използва двустранно подравняване. Също така, синият текст (който не коментира) на фона на снимката прави ужасен контраст, което отново е признак за лош дизайн. Дори ляво подравнен черен текст на бял фон без снимка щеше да изглежда по-добре от това.

Относно посредствеността – не четеш внимателно. Критикувам производителят на системата, а не вие, които сте я конфигурирали. А защо е посредствена? Например заради неща като
Quote
По въпроса за "метрост.", ако е можело да се изпише, то със сигурност да сме го изписали, не е от пестене на място, а заради някои ограничения в системата.
или пък невъзможността да се използва прозрачност в пиктограмите, както установихме по-рано. Самите темплейти за дизайните на табелите изглеждат като PowerPoint презентации на шестокласници, което мисля, че отново си е вина на ВUSE. През 2017 година очакванията към такива системи са много по-големи (поне моите).
« Last Edit: 14.01.2018, 19:24:56 by hitar_potter »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Иво, кампанийно заяждане се казва. И дори това, че съм използвам умишлено Българският ИБИС екип, вместо "българският ИБИС екип" ги дразни.

Не ни дразни, то просто е грешно. Пуснах по-назад официалния и актуален вариант на българския правопис, ако не искате да спазвате поне него (другите критики вече просто всеки разумен човек се отказа да ви ги пише, нито едно не било правилно и конструктивно според вас) сте абсолютно непригодни за дейността с която сте се захванали - писане на табели.