Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 64613 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Само да кажа, че според мен унифициране означава напълно еднакъв шрифт. Ако ще и 10 цифрен да е трябва да е все същия. Щом 3 цифри не се събират в табелата с този шрифт, значи шрифта трябва да се смени с такъв, който ще се събере.

Трицифрено число с шрифт Ариал Блек може да се събере на формат А4. Просто числата ще са по-изтънени.
мур

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1292
    • View Profile
Само да кажа, че според мен унифициране означава напълно еднакъв шрифт. Ако ще и 10 цифрен да е трябва да е все същия. Щом 3 цифри не се събират в табелата с този шрифт, значи шрифта трябва да се смени с такъв, който ще се събере.

Трицифрено число с шрифт Ариал Блек може да се събере на формат А4. Просто числата ще са по-изтънени.
Цифрите трябва да са еднакви, не изтънени, не удебелени. Например цифрата 4 в табела за 4, 44, 204 трябва да е абсолютно еднаква.

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 528
  • Citaro
    • View Profile
Ето нещо, което до онзи ден не ми беше направило впечатление. Преди на говорим за шрифтове, нека да обърнем внимание на правописа:



А пък като се смени, другата дестинация е размазана. Уникат е!
« Last Edit: 08.01.2018, 14:37:38 by kom6ito »

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
    • Email
На "Карат С" не сме ги флашвали, това си е оригиналното им флашване, правено от "Балканстар".

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Цифрите трябва да са еднакви, не изтънени, не удебелени. Например цифрата 4 в табела за 4, 44, 204 трябва да е абсолютно еднаква.

Съгласен съм, но няма да може да се събере на лист а4, а ще е с около 7-8 см по-дълга табелата.

мур

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1292
    • View Profile

Цифрите трябва да са еднакви, не изтънени, не удебелени. Например цифрата 4 в табела за 4, 44, 204 трябва да е абсолютно еднаква.

Съгласен съм, но няма да може да се събере на лист а4, а ще е с около 7-8 см по-дълга табелата.
Тук въпросът е ако за трицифрено се налага да са по-тънки от стандартното за шрифта и е допустимо, не е ли логично и за едно- и двуцифрените да се ползват същите по-тънки.


Между другото наскоро се возих по ТМ 10 и на кабината отзад беше залепена с тиксо табела с маршрута на линията (което иначе е гръб на табелата с номера на линията). А днес такава беше сложена на един отзад и някой "добросъвестен" пътник я беше обърнал да се вижда маршрута, а не номера.
Мисля си щом тези трамваи се движат само по 10 не може ли и на тях да им се налепят маршрутите както на краставиците, които дори и рядко се разменят и по 12 може да видиш маршрут на 8?
« Last Edit: 08.01.2018, 15:51:31 by dan »

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 528
  • Citaro
    • View Profile
На "Карат С" не сме ги флашвали, това си е оригиналното им флашване, правено от "Балканстар".

То въпроса не е кой го е флашвал, а че е направено набързо колкото да свети нещо и без грам мерак. Според мен това е от "втория кръг" флашване, когато се промениха маршрутите. От Балканстар беше останал само 9067, който го обновиха наскоро, според мен по инициатива на Пепи от форума (мисля си, че той така и не разбра, че забележката ми беше за размазаното, а не за това че пише Дървеница вместо метростанция). Но както и да е. Явно и в Карат тия неща са "глупости".

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
    • Email
Пак "Балканстар" са го правили. И мерак няма. За това, на Запад, ИБИС техниците са хора, които са мотивирани да правят именно това, с което се занимават.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4852
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
    • Email
На запад квалифицираният персонал във всяка една сфера е ценен много повече от тук (където все още връзките играят силна роля) и са мотивирани по най-различни начини - финансово, чрез добра работна среда и т.н. Малко са кадърните хора, които биха избрали да получават ниски заплати и да бъдат тъпкани от хора, които нямат умения и просто познават някого, а при тези които го правят почти винаги е от ентусиазъм и вярване, че могат да променят нещо, докато всички глупаци около него се стараят да го прекършат, за да запазят статуквото. Съответно кадърните хора бързо се предават и напускат, защото няма как да пребориш цялата система от глупави и мързеливи хора. Единствено това може да стане, ако си нагоре във веригата, но и тогава е трудно, защото трябва да се бориш с организация и манталитиет градени с години.

Това го знам от личен опит. Продължавам да правя табели, само защото в София нещата трябва да се променят към по-добро, иначе и моите очи вече гледат навън.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17405
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Между другото наскоро се возих по ТМ 10 и на кабината отзад беше залепена с тиксо табела с маршрута на линията (което иначе е гръб на табелата с номера на линията). А днес такава беше сложена на един отзад и някой "добросъвестен" пътник я беше обърнал да се вижда маршрута, а не номера.
Мисля си щом тези трамваи се движат само по 10 не може ли и на тях да им се налепят маршрутите както на краставиците, които дори и рядко се разменят и по 12 може да видиш маршрут на 8?

Едва ли някой ще инвестира в правенето на табели по подобие на краставиците. То направо трябва да се радваме, че за краставиците направиха за линии 6, 8 и 12. Не, че ще тръгнат скоро по 6 с маршрут до Иван Вазов, но има такива салонни табели.
мур

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Снимка 1-Ел.табела на тролей преди
Снимка 2-Ел.табела на тролей сега
Също така номерата на тролеите са с нормална големина и се четат както и електронните табели.В тролей не съм виждал да се кара с включена ел.табела и отдолу пластмасова или друга табела.
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ето нещо, което до онзи ден не ми беше направило впечатление. Преди на говорим за шрифтове, нека да обърнем внимание на правописа:



А пък като се смени, другата дестинация е размазана. Уникат е!
Във Варна имаме такива изродщини от непреценен размер и шрифт. На 345 страничните табели за 9, 109 и 8 пише "Центр", а на Соларисите някъде на сраничните табели пише "Владиславо".

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1292
    • View Profile
Аз във Варна най-много се възмущавам на "КЗ" и "ЖПГ". Докато второто може и да се сетиш какво е, за първото е доста трудно ако не си местен.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
КЗ (казано по местно му- КеЗету)- Корабостроителен завод. По-рано е било КЗ Георги Димитров, сега не знам да има наименование. Общо взето не е дестинация, където отиват случайни пътници. Спирката на КЗ- също така се пише по всякакви документи и табели. А само до КЗ линии ходеха за кратко време, а сега останаха няколко бройки до селата, които минават веднъж на високосна. По-коректно е освен КЗ да пише Център/ Катедралата или Кооперативен пазар или нещо което е последното ключово преди островната промишлена зона (Южна промишлена зона). С годините Корабостроителния завод си е запазил и емблемата съдържаща двете букви от съкращението.
ЖПГ- личто мен това ме дразни, освен ако по някакъв начин не се стандартизира за цялата страна, като Bf (Гара) и Hbf (Централна жпгара) и ZOB (автогара) за Германия.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1292
    • View Profile
Вчера за първи път видях 83 с новите електронни табели. Честно казано, не ми харесва съкращението Хюндай Б-я на страничната табела. Трябваше да е както Хаджи Димитър - без съкращения и със скрол. Надявам се на челната табела да не е написано по същия начин.

В прикаченият файл може да видите и как изглежда табелата на 1841 по А11 - с липсващи букви. В този случай по-добре да не се изписва автостанция, или да се замени с ж.к., както при някои Conecto G

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
    • Email
Вчера за първи път видях 83 с новите електронни табели. Честно казано, не ми харесва съкращението Хюндай Б-я на страничната табела. Трябваше да е както Хаджи Димитър - без съкращения и със скрол. Надявам се на челната табела да не е написано по същия начин.

В прикаченият файл може да видите и как изглежда табелата на 1841 по А11 - с липсващи букви. В този случай по-добре да не се изписва автостанция, или да се замени с ж.к., както при някои Conecto G

На челната табела няма съкращения, изписано е "Хюндай България" на 2 реда. След оправянето на "д"-то, дори стои много добре. За Конекто ЛФ, проблемите са в самите компютри, които изместват, не всички го правят. На файла, табелата е ок.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1722
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
На много табели на белите Манове видях скролове които хич не им стоят ок, а по-скоро изписване на два реда.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 241
    • View Profile
    • Email
Малко новости по 4101:

1. Добавено е описание на проекта;
2. Добавени са рекламни материали на Европредседателството;
3. Добавено е логото на София 2018 - Европейска столица на спорта;
4. Лека закачка към по-младите, те ще си я намерят сами ;)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
    • Email
Бях вдигнал ръце и мислех да не пиша повече в тази тема, но все пак ще задам за последен път въпроса - до кога ще ви ловим правописните грешки на "българския IBIS екип"? Понапънете се малко, много ви моля, нямате нищо общо с Българската академия на науките, нито с Българската национална телевизия.