Author Topic: Skoda  (Read 28686 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5223
    • View Profile
Skoda
« on: 12.07.2007, 08:17:11 »
Тъй като съм огромен фен на всичко що е Шкода (28E,68E5,20tr,Europa,Madara,120L) реших да отворя тази тема. В България не са най-разпространените автобуси но тук там се срещат 9tr,14tr,15tr. Ето малко информация какви тролейбуси са произвеждали Шкода през годините, аз мисля, че това са най-красивите тролейбуси в света (мое лично мнение) надявам се темата да ви хареса.

 Започвам с може би първият тролейбус Шкода, той е с модел 1 Tr и е производство 1936 година. Двигателят е с мощност от 66,2 Kw. Возилото побира 72 пасажера и може да развие максимална скорост от 46km/h.
1 Tr.

 2 години след пускането на 1 tr започва производството на 2 tr. Тролейбусът е вече леко по-съвременен и значително по-мощен. Производството му е 1938 година, разполага с два двигателя с обща мощност 90 kW (2x45kW),побира 74 пасажера и максималната му скорост е 50km/h.
2 Tr

 3 Tr - Този тип тролейбуси вече започват да се произвеждат серийно от 1941 до 1948 година. Мощността отново е 90 kW (2x45kW), събира 80 пътника (почти колкото BMC-тата   ) и максималната му скорост е 45km/h. Интересно е, че по новият модел 3 Tr e по-бавен от по-старите 1 и 2 Tr, но за сметка на това събира малко повече хора.
3 Tr

 4 Tr - Този тролейбус е прототип и е нещо като модернизирана версия на 3 Tr разлика на външен вид няма, интересното и при 3 Tr и при 4 Tr, че над двата предни прозореца има прожектор като при локомотив. Разликата между 3 Tr и 4 Tr е единствено в мощността на електрическите двигатели при 3 Tr както споменах по-горе е 90kW или 2х45kW, докато при прототипа 4tr който е произведен 1 година след 3tr (1942), мощността е 2х60 или 120kW, което си е почти двойно колкото на 1 tr.
Чертеж на 3 и 4 Tr

 5tr - Отново прототип и първият двуосен тролейбус на Шкода. Произведен 1943 година с мощност от 65kW, "вместимост" 52 пътника и максимална скорост от 45km/h. На външен вид прилича на 9 Tr.
5 Tr

 6tr - от както Шкода произвежда 5tr, вече няма произведен несъчленен 3 осен автобус от Шкода от което следва, че и 6tr е двуосен. Тролейбусът е нещо като усъвършенствана версия на 2Tr. Произвежда се серийно от 1948 до 1950 година с мощност от 96kW и максимална скорост 46km/h. Събира 79 човека.
6 Tr

 7tr - Произвежда се серийно от 1951 до 1955 година. Първоначално са строени с мощност от 96kW максимална скорост 45km/h и 80 пасажера. По късно вече е имало подобрение и вече са станали с мощност от 120kW максимална скорост 56km/h  и с 2 пасажера повече място.
7tr

 8tr - Серийно производство от 1956 до 1961 година, мощност от 110 и 120kW, събира 78 пътника и развива максимална скорост от 50km/h.
8 Tr

 9tr - Един от най-популярните, има го и го е имало в България. Произвеждат се серийно доста време от 1961 до 1982 година, мощност от 110 и 120kW, капацитет на пътниците 70 и 100 пасажера, и максимална скорост от 60km/h.
9Tr

 10tr- Важен момент от историята на тролейбусите Шкода е именно този модел - той е първият съчленен модел на Шкода. Модела е прототип от 1958 година и е с мощност 240kW (2x120kW), събира 111 пътника в себе си и може да развие скорост от 60km/h.
Чертеж на 10 Tr

 11tr - Серийно и съвместно с Karosa производство от 1964 до 1967 година, мощност от 120 и 130kW. Машината е правена на базата на Karosa SM 11, събира 78 или 100 човека и развива максимална скорост от 50km/h
11 Tr

 12tr - Модела представлява два куплирана 9tr(как ги управляват незнам), произведени са само 500 броя специално за СССР, мощност 2х120kW и събират 180 пътника.
12 Tr

 13tr - Прототип - 1969 година, събира 69 пасажера и развива максимална скорост от 65km/h
13 Tr

 14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr

Sanos 200tr - Производство от 1982 до 1987 година, мощност 2x100kW (200kW), събира 200 пътника и развива скорост от 65km/h
Sanos 200 Tr

Seal 100 - Прототип - 1986 година, мощност 100kW, събира 100 пътника, максимална скорост 65km/h
Seal 100

Sanos 115tr - Прототип - 1982 година, мощност 100kW, качва 115 пасажера, скорост 65km/h
Sanos 115tr

15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr. Прототипът е 1983 година, серийното производство започва от 1989 до 1997 година, мощност 2х120kW, 176 пътника могат да се качат, машината развива скорост от 65km/h
15 Tr

16tr - Не се знае много за този тип, тролейбусът е прототип и е с мощност 120kW.
16 Tr

17tr - прототип от 1988 година, мощност 100kW, събира 80 пътника и може да развие скорост от 65km/h.
17 Tr

18tr - Мощност 2х120kW, 168 пътника могат да се качат и развива скорост от 70km/h, интересното е, че както миналия 17tr, така този и следващият приличат на Чавдар.
18 Tr

19tr - Първият двусъчленен тролейбус на Шкода, знае се само, че е с мощност от 2х120kW, и събира 200 пътника.
19 Tr

20tr - Двусъчленен 15tr с мощност 200kW, събира 200 пътника.
20 Tr

14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M

15tr M - Продължение на 15tr, произвеждан както 14tr M от 1997 до 2004 година, мощност 2х100kW, събира 176 пасажера и развива скорост от 65km/h.
15 Tr M

21tr - серийно производство от 1996 до 2004 година, мощност 175kW, събира 86 пътника и развива максимална скорост от 70km/h
21 Tr

22tr - Серийно производство от 2001 до 2004 година, мощност 2х175kW, събира 140 пътника и развива скорост от 70km/h
22 Tr

23tr - Двусъчленен с мощност 350kW (2x175kW)
23 Tr

24tr - Производство 2003 - 2005 година, мощност 210kW, събира 99 пасажера и развива скорост от 65km/h.
24 Tr

25tr - Производство 2004 година, мощност 240kW, събира 150 пътника и развива скорост от 65km/h
25 Tr


Това е за сега от мен, приемам всякакви критики, препоръки, попрваки и тн.

Снимки www.skoda.cz

     

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Skoda
« Reply #1 on: 12.07.2007, 12:11:31 »
На Саноса мога да ви дам актуални снимки, относно 17Тр, май е само един и доскоро (май 2007) беше в редовна експлоатация в Острава. Идеята за създаването му е уеднаквяване на външния вид на автобуси и тролейбуси. Но идва демокрацията и идеята умира. 21Тр и 21А са моделите, които са по-широко разпространени - еднаквъв дизайн и добри характеристики (за мен са идеални за българия). 24Тр сега се произвежда като Skoda 24Tр - Citelis. Отново съвпада външността на автобусите и тролейбусите.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Skoda
« Reply #2 on: 12.07.2007, 12:50:53 »
Браво, много информативно   Само дето дали са най-красиви можем да поспорим. Например дизайнът на ЗиУ-9 не е ли по-добър от на 14Тр?
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Skoda
« Reply #3 on: 12.07.2007, 14:00:32 »
Quote from: Bus_lover
Например дизайнът на ЗиУ-9 не е ли по-добър от на 14Тр?
Не мисля

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5223
    • View Profile
Skoda
« Reply #4 on: 12.07.2007, 16:01:10 »
Quote from: бушона
Не мисля
И аз не мисля, че е по-добър. Да живее 20 Tr.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Skoda
« Reply #5 on: 12.07.2007, 17:11:27 »
Quote from: maniak
На Саноса мога да ви дам актуални снимки, относно 17Тр, май е само един и доскоро (май 2007) беше в редовна експлоатация в Острава. Идеята за създаването му е уеднаквяване на външния вид на автобуси и тролейбуси. Но идва демокрацията и идеята умира. 21Тр и 21А са моделите, които са по-широко разпространени - еднаквъв дизайн и добри характеристики (за мен са идеални за българия). 24Тр сега се произвежда като Skoda 24Tр - Citelis. Отново съвпада външността на автобусите и тролейбусите.
Имат поне три.По-късно ще сложа снимки.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6825
    • View Profile
Skoda
« Reply #6 on: 12.07.2007, 21:24:40 »
Браво на Красен за темата.
Относно 14Тр - за него е организирани сглобяване в САЩ от местна фирма сключила договор с Шкода. Фирмата обаче решава да въведе някои промени в конструкцията на шасито - нисък под при първа и втора врата и това води до редица дефекти. Въпреки това за Дейтън и Сан франциско са произведени общо около 250 14Тр и 50 15Тр.
Също трябва да се направи уточнение че Шкода-Остров занимаваща се с производство на тролейбуси няма общо с Шкода-Млада Болеслав (производителят на леки коли, закупен от Фолксваген). Шкода-Остров се явяваше филиал на Шкода-Пилзен, който през 2004 г. бе закрит а производството на моделите 14, 15, 21 и 22Тр преустановено. С това дефакто приключи строителството на типично тролейбусни каросерии, които по мое мнение бяха далеч по-подходящи от автобусните. Бе сключен договор с Ирисбус/Кароса за оборудване на автобусни каросерии Рено с търговско име за изт. европа "Шкода 24/25Тр" а за западния свят "Ирисбус 24Тр/25Тр".

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5223
    • View Profile
Skoda
« Reply #7 on: 12.07.2007, 21:51:00 »
Благодаря за допълненията и се радвам, че темата ви е харесала.

Ето чертеж на 14 Tr

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Skoda
« Reply #8 on: 13.07.2007, 18:52:14 »
Обещаните снимки на 17Тр от Острава.По инв.номера може да се съди, че са поне три...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Skoda
« Reply #9 on: 13.07.2007, 19:14:14 »
ok, не споря, но последния си "замина" в края на май. повече такива там не се движат
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Skoda
« Reply #10 on: 13.07.2007, 19:26:31 »
Quote from: maniak
ok, не споря, но последния си "замина" в края на май. повече такива там не се движат
Аз пък ощ по-малко.Дори си нямах идея, че моделът се води 17Тр.Просто имах тези снимки наред с други от Острава, а и този модел ми изглеждаше интересен и непознат.
А ето и 21А, автобусният вариант на 21Тр:
« Last Edit: 13.07.2007, 19:29:06 by difian »

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Skoda
« Reply #11 on: 13.07.2007, 20:23:38 »
Ето още една снимка на 17 TR от Острава

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Skoda
« Reply #12 on: 15.09.2007, 21:49:52 »
Ето Skoda 20 TR в движение в Чехия

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #13 on: 16.09.2007, 06:42:41 »
На Škoda 9TR автобусната версия не е ли Škoda 706 RTO ?

А на Škoda 14TR не е ли Škoda Karosa B731 ?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6825
    • View Profile
Skoda
« Reply #14 on: 16.09.2007, 08:20:05 »
Няма такова нещо като автобусни версии. Между 14Тр и В731 единственото общо са предниците. А тая Шкода 20Тр е фотомонтаж.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Skoda
« Reply #15 on: 16.09.2007, 22:30:07 »
личи си


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #16 on: 19.09.2007, 00:32:01 »
Quote from: CKD
Няма такова нещо като автобусни версии. Между 14Тр и В731 единственото общо са предниците.
Та Škoda 9TR и 14TR нямат ли съответни автобуси ?

Quote from: CKD
А тая Шкода 20Тр е фотомонтаж.
Да не би случайно е направен от 15TR този монтаж ? А двусъчленен 20TR изобщо съществува ли ?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6825
    • View Profile
Skoda
« Reply #17 on: 19.09.2007, 09:04:01 »
9Тр и 14Тр нямат автобуси. 17Тр и 21Тр имат.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5223
    • View Profile
Skoda
« Reply #18 on: 19.09.2007, 11:59:20 »
20Tr съществува.

както и 19Тр

http://www.porto.taf.net/20050124-eg2.jpg
« Last Edit: 19.09.2007, 11:59:56 by KRAKOMOBILA »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #19 on: 19.09.2007, 22:22:39 »
Quote from: Bus_lover
Например дизайнът на ЗиУ-9 не е ли по-добър от на 14Тр?
НИКОГА