Author Topic: Най-старото трамвайно депо става център за изкуство  (Read 6698 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Знам, това го написах с ирония в стил Пейчев предвид простотиите които стават напоследък.

Но все пак зависи и какъв договор направят, ако го направят с месечно предизвестие може по всяко време след като е минал даден период(примерно 1 или 2 години зависи как се договорят). Макар че едва ли кинаджиите ще са такива баламурници да подпишат такъв договор с който по всяко време могат да ги изгонат с месечно предизвестие без да дължат нищо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Иво, готов си не за кмет, а за министър председател! Стига разводнявахте темата! Очаквам Евгени ясно и категорично да напише какво му е мнението по казуса.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2941
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
За мен това е поредната стъпка към обезличаването на София като град с история и поредно отдалечаване от възможността някога да проимаме град с облик. А още повече ме е яд, че хора, обслужващи статуквото, все още биват възприемани от мнозина като млади дихатели и фенове на транспорта, загрижени за светлото бъдеще. Мерси съм и за загрижеността, и за светлото бъдеще.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Нататък нали се сещате, как ще продължат нещата? Под обществения натиск решението ще бъде оттеглено. И после в някоя нощ депото ще пламне. Разбира се, виновен ще е я някой клошар, я незагасен фас...

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Нататък нали се сещате, как ще продължат нещата? Под обществения натиск решението ще бъде оттеглено. И после в някоя нощ депото ще пламне. Разбира се, виновен ще е я някой клошар, я незагасен фас...
И неправителствения сектор ще бъде посочен отново с пръст и нахулен - нали вие искахте да не го даваме под наем, вижте какво стана.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За съжаление е точно така. Районът на Централна гара и цялото пространство от „Опълченска“ на изток до „Сточна гара“ е непривлекателен и маргинализиран и в момента там няма никакви съществени обекти освен хотел „Рамада“, почти няма ново строителство, инфраструктурата е в лошо състояние, а около и в депо „Клокотница“ още повече. Не виждам кой би инвестирал в изграждането на някакъв силно комерсиален обект на това място(в тои случай киностудиото) и факта, че плановете за превръщане на депо „Клокотница“ в център за изкуство отлежават в продължение на 10 години е показателен, че тази история е блъф, с който СО само търси механизъм да се отърве от депото, защото не иска да инвестира, за да има музей, а има хора, не само, но има и логика там да има такъв, а и като цяло всеки един подобен мизерен пейзаж е петно за собствениците и стопаните му, още повече, когато става дума за общината, която трябва с всяко свое действие да показва, че работи за общото благо или по-конкретно за един красив и добре организиран град.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180). Но защо ли трябва да се сравняваме с такива изостанали градчета като Виена, Прага и Будапеща, които използват старите си депа за музеи, а не са открили киностудии и чалготеки в тях!
Ако общината държеше толкова на този район, да беше изпълнила връзката Сточна-Централна гара, така че да се разделят двата градски ринга, които в момента се сливат от Сточна гара до Опълченска.
« Last Edit: 04.04.2017, 19:42:01 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180).
Защо ми го казваш това, какво имаш предвид?

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2941
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Локацията на депо Клокотница за музей е направо фантасмагорична в сравнение с разположението на подобен тип музеи в Будапеща или Виена. Още повече, че такъв музей стои най-уместно именно на място, свързано с историята на транспорта, каквото без съмнение е това депо. Проблемът е липсата на желание и воля да заприличаме на цивилизован град с атмосфера, вместо на мини-мегаполис от третия свят.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7442
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
E, то и в Будапеща, Виена и Прага музеите са в сградата на старо депо. Не е местено или изграждано наново. Депо Клокотница като място за музей си е с чудесна локация.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180).
Защо ми го казваш това, какво имаш предвид?
Имам предвид, че този вид музеи не са непременно в силно комерсиални райони.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не се бях изразил достатъчно добре, поправил съм мнението, надявам се да е станало ясно какво имах предвид.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Резервен вариант остава да се обособи част от Трамказан за музейна цел.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Не виждам кой би инвестирал в изграждането на някакъв силно комерсиален обект на това място(в тои случай киностудиото) и факта, че плановете за превръщане на депо „Клокотница“ в център за изкуство отлежават в продължение на 10 години е показателен, че тази история е блъф, с който СО само търси механизъм да се отърве от депото, защото не иска да инвестира, за да има музей, а има хора, не само, но има и логика там да има такъв

Не е точно така, Фабрика 126 е пример как се търсят възможно най-изтърбушените имоти в тая зона за "арт" и "изкуство". Вътре е отврат и доста студено, но псевдо-интелектуалците обичат да се събират на такива ъндърграунд-места и да се чувстват по-различни от обиновените навън. Та нищо чудно наистина да има интерес от киностудио за Клокотница. Само не мога да разбера защо ще го наемат дългосрочно. Кинофилмите ги снимат 2 месеца и край. Защо ще плащат за цяла година като може да го наемат само за сета и после да се изнесат.
« Last Edit: 05.04.2017, 17:26:33 by fafan »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
116 години символ на трамвайния транспорт в столицата. Първото депо в София и единственото изцяло покрито. Сграда построена с желание и внимание към детайлите, символизираща желанието на тогавашните българи да бъдат наравно с останалите европейски народи и столицата им да има това голямо технологично постижение за времето си - трамвая. Дали тези българи тогава са си представяли, че само век по-късно ще се родят едни хора, които ги интересуват единствено парите и нищо друго и ще превърнат тази сграда в киностудио, а за заблуда на гражданското общество (ако изобщо го има) ще сложат отпред два, три музейни експоната. Българската действителност става все по-отчайваща, а политиците ни все по-нагли. Обясняват, че нямало друг начин на финансиране за изграждане на Транспортен музей на София. Вероятно е така, защото от кражби, злоупотреби и корупция се превърнахме в просяците на Европа.   

По BTV новините излъчиха репортаж по случая. След 35-та минута започва репортажа.
« Last Edit: 05.04.2017, 20:43:56 by UMSofia »

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 835
  • Системата ни убива.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ако на някой му трябва сграда за кино лично му предлагам блока на смелите :D. Напълно подкрепям идеята за музея на ГТ.