Author Topic: Самолети и летища  (Read 62528 times)

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #40 on: 18.10.2007, 09:51:10 »
Както казах първият отива в Сингапур. А пък втория отива в Австралия (Qantas). Дубай ще почакат до догодина.


Quote from: lud_pi4
Забележете колко "малък" изглежда в сравнение със А320,340,360,600 и другите там
А360??? 600???

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #41 on: 18.10.2007, 10:21:38 »
Брей тез Airbus A380 ми изглеждат като че ли по-голями от един Boeing 747-400 Jumbo Jet! Ето и снимки.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5206
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #42 on: 18.10.2007, 13:43:03 »
Quote from: bate_vanio
Вчера "Singapore Airlines" са получили първата бройка от новия Airbus A380 най-големия пътнически самолет. И на 25 октомври ще бъде първият полет до Сидни.
Чети бе човек.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6430
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #43 on: 18.10.2007, 22:18:35 »
Quote from: bate_vanio
Както казах първият отива в Сингапур. А пък втория отива в Австралия (Qантас). Дубай ще почакат до догодина.
А360??? 600???

Не си ли ги чувал
360 е отговора на Боинг 747,а 600 е онзи на снимката кадет от страни пише 340
« Last Edit: 18.10.2007, 22:24:10 by lud_pi4 »

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #44 on: 19.10.2007, 08:25:39 »
Quote from: lud_pi4
Не си ли ги чувал
360 е отговора на Боинг 747,а 600 е онзи на снимката кадет от страни пише 340
Наистина много странно как не съм чувал за самолет А360, може би защото въобще НЯМА такъв, и да те светна още нещо  НЯМА такова нещо като А600, има модели с обозначението 600 на А300 и А340.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5206
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #45 on: 19.10.2007, 11:41:02 »
Quote from: bate_vanio
Наистина много странно как не съм чувал за самолет А360, може би защото въобще НЯМА такъв, и да те светна още нещо  НЯМА такова нещо като А600, има модели с обозначението 600 на А300 и А340.
Подкрепям мнението. Търсих и не намерих нито А600 нито А360...

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #46 on: 22.10.2007, 10:38:35 »
Ето снимка на най-произвеждания съветски пътнически самолет (над 900 броя) Ту-154. Първият брой извън СССР е бил доставен в България за "Авиокомпания Балкан"

P.S. На снимката самолета е на българската чартър авиокомпания "Air Via" която имаше няколко бройки, но вече са свалени от експлоатация и киснат на летище Варна като паметници.


Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13034
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #47 on: 22.10.2007, 10:48:08 »
Quote from: bate_vanio
Ето снимка на най-произвеждания съветски пътнически самолет (над 900 броя) Ту-154.
През 1986-90 ми беше кеф да пътувам с Ту-154 до Варна. През 1990 бях в командировка във Виена - това беше първото ми опсещение в държава с "гнил капитализъм". На виенското летище имаше сума ДС-та, Боинги, Еърбъси. В едно ъгълче в периферията бяха концентрирани возилата на соц-авиокомпаниите - Аерофлот, ЛОТ, Таром, БГА и т.н. Впечатлението от съпоставката беше подтискащо. Нашето Ту изглеждаше по-очукано и от най-окаяния виенски трамвай.

За съжаление, така и не съм се возил в квалитетен самолет.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5206
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #48 on: 22.10.2007, 10:55:23 »
Радвай се, аз като не съм се отлепял от земята.   . И все пак Туполев 154 е красив самолет.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #49 on: 22.10.2007, 12:29:16 »
а и решението за "монтиране" на двигателите отзад на самолетите е изключително важно за комфорта на пътниците. Макар и да нямам спомен от летенето ми със самолет, знам, че двигателите, които са на крилата създават голям шум и вибрации в салона
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13034
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #50 on: 22.10.2007, 13:43:49 »
Quote from: maniak
Макар и да нямам спомен от летенето ми със самолет, знам, че двигателите, които са на крилата създават голям шум и вибрации в салона
И освен това гарантират разпадане и експлозия на самолета, ако се наложи кацане "по корем". На National Geographic има рубрика за самолетни катастрофи. Някакъв етиопски самолет свърши горивото (пишман терористи го разкарваха и не разрешаваха кацане, защото искаха да стигнат без кацане от Етиопия ... в Австралия) и му се наложи приводняване. В момента, когато двигателите се забиха в океана, самолетът се разпадна и потъна като камък.
« Last Edit: 22.10.2007, 16:26:32 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #51 on: 22.10.2007, 14:48:27 »
Това по-скоро зависи на каква височина са двигателите спрямо тялото на самолета. Например при "висящ" фрюзелаж (крилете започват от горната част на тялото на самолета и той виси на тях) височината на двигателите е доста над тези при Бойнг и Еърбъс, въпреки че не са накрая. Примери за такъв самолет е Аврото, Ан-124, Мрията също!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #52 on: 22.10.2007, 22:53:48 »
Абе не знам колко са били безшумни Ту 154, но на някои летища спряха да ги пускат, щото много гърмяха в сравнение със западните.Иначе изглежда хубаво с двигателя отзад.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5206
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #53 on: 22.10.2007, 23:00:36 »

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #54 on: 23.10.2007, 10:23:08 »
Ту-144 Първият свръхзвуков пътнически самолет, който обаче не просъществува дълго. Въпреки, че е първият има доказателства, че руснаците са откраднали някой планове на Конкорд и са ги ползвали в Ту-144, но това изглежда не е помогнало и той е спрян само няколко години след първият му полет поради многото технически неизправности.
« Last Edit: 23.10.2007, 10:42:35 by Repcho »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #55 on: 25.10.2007, 00:15:50 »
Най-големият пътнически самолет в света Airbus А380 вчера мина и последната проверка ден преди пътниците да се качат на първия му полет, с което да влязат в историята на авиацията, предаде ДПА.
По график двуетажният лайнер на Singapore Airlines трябва да излети днес рано сутринта за Сидни, като инженерите, готвачите и останалите членове на екипажа се увериха, че самолетът е "в пълна изправност", заяви говорител на компанията. Първият полет на А380 ще превози 471 пътници, които участваха в благотворителен онлайн търг за закупуване на билети.
На аукциона бяха събрани 1,9 млн. долара, които ще бъдат дарени на сингапурска организация за социални услуги, "Лекари без граници" и две болници в района на Сидни.
Singapore Airlines, която е поръчала 10 самолета от гигантския лайнер, е оборудвала А380 с 12 апартамента, 60 места в бизнес класата и 399 в икономичната класа. Производствените проблеми в Airbus и забавянето на доставката за Singapore Airlines с 18 месеца не намалиха еуфорията от първия полет, отбелязва ДПА.
НЕ на хейтърството!

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #56 on: 25.10.2007, 08:52:59 »
Ето едно филмче за интериора на самолета на "Singapore Airlines"
http://youtube.com/watch?v=SIOsNVkGRN4
Това което е като каюта (апартамент) много ме радва

И още едно с разходката на важен шеф
http://www.youtube.com/watch?v=oU_GcLJgA1A&NR=1

И едно рекламно клипче отново на интериора
http://www.youtube.com/watch?v=Wh7EP_RVJcc

P.S. Предни няколко часа е излетял за Сидни. Полетът ще продължи към 7 часа.
« Last Edit: 25.10.2007, 08:55:41 by bate_vanio »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #57 on: 29.10.2007, 16:31:19 »
Quote from: maniak
а и решението за "монтиране" на двигателите отзад на самолетите е изключително важно за комфорта на пътниците. Макар и да нямам спомен от летенето ми със самолет, знам, че двигателите, които са на крилата създават голям шум и вибрации в салона


Не е точно така. На Фокър 100 двигателите са му също отзад. Мога да те уверя, че никога не ме е цепило така глава както след една пътуване (само час и нещо) на последния ред. Просто шумът и вибрациите могат да те побъркат...
При двигатели отзад възниква и друг проблем: опашката винаги е Т-образна, което като цяло е компромисно решение. Двигатели под крилата имат и други аеродинамични предимства.
За Ту-то трябва да се отбележи и че неговите двигатели са от типа лоу-байпас, т.е. подобни на тези използвани във военните самолети, които за гражданска авиация не са пригодни (не на последно място и заради консумацията).
Между другото имал съм късмета да пътувам с Ту-тата на ВИА, докато още летяха. Наистина беше интересно преживяване, още повече, ще ми показаха доста от самолета (включително кокпита в полет и т.н.).

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #58 on: 15.11.2007, 19:28:02 »
Quote from: bate_vanio
Ту-144 Първият свръхзвуков пътнически самолет, който обаче не просъществува дълго. Въпреки, че е първият има доказателства, че руснаците са откраднали някой планове на Конкорд и са ги ползвали в Ту-144, но това изглежда не е помогнало и той е спрян само няколко години след първият му полет поради многото технически неизправности.
А бе колега от къде намери таз информация за Туполев-144? прати ако можеш и линк!

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Самолети и летища
« Reply #59 on: 15.11.2007, 20:05:14 »
Quote from: Ikarus T
А бе колега от къде намери таз информация за Туполев-144? прати ако можеш и линк!
Всъщност съм израстнал сред пилоти от гражданската авиация и повечето инфо за самолетите ми е от тях. Но ще потърся и в нета да ти дам линк.


P.S. Ето линк, който веднага излезе
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144
« Last Edit: 15.11.2007, 20:09:27 by bate_vanio »