Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 85983 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote
Махат паветата от “Дондуков”
Обикновените сиви паветата по "Александър Додуков" в участъка от площад "Независимост" до бул. "Васил Левски" ще бъдат махнати, а трасето ще бъде реконструирано и асфалтирано. Поправката на ключовия столичен булевард е планирана за лятото на следващата година, когато трафикът в града е най-слаб.
"Ремонтът на "Дондуков" е заложен в програмата за 2008 г., тъй като тази част от пътя е в много лошо състояние. Конструкторите ще решат как и кога, но паветата трябва да бъдат махнати, защото са хлътнали надолу и разбиват колите на столичани.", обясни пред "Монитор" зам. - кметът на София по транспорт Велизар Стоилов вчера.
Както "Монитор" писа, освен сивите павета по "Дондуков", ще изчезнат и жълтите пред Министерски съвет. Според плана за Западното направление на София там ще стане пешеходна зона и ще бъдат направени алеи с цветя и зеленина. Колите пък ще минават покрай Президенството, където платното ще стане двупосочно. Така ще се осъществи връзката от "Дондуков" към булевардите "Тодор Александров" и "Мария Луиза".
Освен от "Дондуков", в кметството умуват дали да махат паветата по " Цар Борис III" в участъка от Горнобански път до ул. "Арбанаси". Сивите късове там са потънали надолу, тъй като оттам влизат тежки тирове към града.

според мен махането на паважа от Дондуков ще убие чара на булеварда и ще го обезличи 
« Last Edit: 14.08.2011, 01:21:57 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11713
    • View Profile
Quote from: Repcho
според мен махането на паважа от Дондуков ще убие чара на булеварда и ще го обезличи  
Аз предпочитам асфалт пред паветата, особено като става въпрос за улица/булевард с тежък трафик.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Quote from: ozzy
Аз предпочитам асфалт пред паветата, особено като става въпрос за улица/булевард с тежък трафик.

Еми то и на Цар Борис III са павета, ама не съм чул някой да се оплаче досега. Плюс това през някакъв период ги подменят и пренареждат и постоянно си изглеждат готино  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11713
    • View Profile
Quote from: rebelheartous

Еми то и на Цар Борис III са павета, ама не съм чул някой да се оплаче досега. Плюс това през някакъв период ги подменят и пренареждат и постоянно си изглеждат готино  
Ами...според мен паветата са доста груби и возенето по тях не е особено приятно. Иначе съм чувал разни мнения, че трябвало някои улици да са с павета, за да има къде да попива водата.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Като малък си спомням, че употребявах термина "друса се" по павирани улици  Но сега някак ми харесва возенето отгоре. Според мен това е част от чара на стари столици като София и поне в центъра би трябвало да ги оставят.  
« Last Edit: 12.11.2007, 21:40:52 by rebelheartous »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Quote from: rebelheartous
Като малък си спомням, че употребявах термина "друса се" по павирани улици  Но сега някак ми харесва возенето отгоре. Според мен това е част от чара на стари столици като София и поне в центъра би трябвало да ги оставят.  
Реденето на павета е занаят, който се практикува от все по-малко хора, а майсторите отнасят ноу-хауто в гроба си или се пенсионират. ЦБ3 се поддържа все по-зле, а асфалтовата кръпка от сп. Охрид до Горнобанския път си е ужасна, да не говорим за локалните платна. На Симеон също си оставиха ръцете, както и улиците, които се разкопават за свързване на нови блокове с канал, ток и ТЕЦ.
Цар Борис ІІІ реално е повече 2-лентов, отколкото 4-лентов (с изключение на участъците, в които се чака светофар). Евентуално асфалтирване ще го превърне в 4-лентов, а може би - 6-лентов с козметични промени.

В края на 70-те повечето софийски булеварди бяха с павета (Ботевградско шосе, В.Левски, Патриарх Евтимий, Ситняково, Хр.Ботев,...). Но бавно и неумолимо паветата си отиват...

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Quote from: rebelheartous
Като малък си спомням, че употребявах термина "друса се" по павирани улици  Но сега някак ми харесва возенето отгоре. Според мен това е част от чара на стари столици като София и поне в центъра би трябвало да ги оставят.  
Аз пък, като шофьор, искам да те уверя че няма по-неприятно преживяване от това да караш по павета..И точно поради тази причина при честите ми пътувания в тази част на София винаги избирам бул. България, пред Цар Борис 3, само заради асфалта, макар че пътят ми се удължава, а в последствие и в задръстване на Т. Каблешков попадам. Павета трябва да има само в така наречените исторически центрове( уви в София такъв няма, освен жълтите павета, но те са си символ и тяг не ги пипаме), всичко останало трябва да е асфалт. Да не говорим, че живея на павирана улица и то под сериозен наклон и не искам да ти обяснявам зимата колко хлъзгаво става.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Quote from: blagun
Но бавно и неумолимо паветата си отиват...

Точно това не трябва са се случва според мен. Поне в същинския център. Като искат да ги махнат от Цар Борис III и други основни артерии, но извън централната част. Особено жълтите павета, те вече са си като забележителност  

Спомням си, че и на Гоце Делчев имаше преди 10-ина години основен ремонт, след което върнаха по старому паветата и те не са помръднали. Може би там, както и на Цар Борис ще е добре да се махнат след време. Просто обаче не виждам причина срещу МС да не се запазят  


Quote from: JloKyM
Павета трябва да има само в така наречените исторически центрове( уви в София такъв няма, освен жълтите павета, но те са си символ и тяг не ги пипаме)

Не става дума за това. Въпросът е старите постройки в центъра да си връзват по някакъв начин с паветата и забележителности като НС, БАН, Двореца и т.н. Е, от другата страна на Ларгото надолу по Т. Александров нали по план трябва да е бизнес зоната. Нека там всичко си е асфалт, индъстриъл стайл и от този род. Просто районът около Дондуков и Жълтите павета според мен не трябва да се пипа стилово  
« Last Edit: 12.11.2007, 23:06:14 by rebelheartous »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
аз пък предлагам с освободените павета всички малки градски улички в тесния център на града да ги павират, например Витошка с павета ще е екстра
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13027
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
аз пък предлагам с освободените павета всички малки градски улички в тесния център на града да ги павират, например Витошка с павета ще е екстра
Ами питаш ли майки с колички ими дами с тънки токчета как ще ходят по паветата? По-скоро ги виждам в жк Витоша, Овча купел и други нискоетажни квартали. Добра работа вършат и на планината Витоша, но напоследък и там не ги поддържат.

Пък жълтите павета са друга работа. Вярно, че са неудобни - хлъзгат се, както коли, така и пешеходци (все пак са замислени за Марсилия и Ница, където сняг не вали), но все пак са един от символите на София. Между другото, след като така или иначе пендел до СУ няма да има, защо не вземат да подредят жълти павета по локалното - преди другото локално - към Паметника на Съветската армия беше с жълти павета.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
жълтите павета ще ги търсим у некоя вила, ценна стока са, аз за другите говоря че са идеални за Витошка, мацките с токчета ще ходят по тротоара, нямат работа на символичното платно
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11713
    • View Profile
Quote from: Repcho
жълтите павета ще ги търсим у некоя вила, ценна стока са, аз за другите говоря че са идеални за Витошка, мацките с токчета ще ходят по тротоара, нямат работа на символичното платно
Е нали е изцяло пешеходна, могат да вървят навсякъде.
Аз си спомням във филма "Да обичаш на инат" една сцена, в която Графа е с павета и се движат Софии 65.
Иначе - според мен например на Пиротска се получи доста добре ремонта с паветата, ако и други улички са по този начин, ще е доста добре. Но за натоварени улици по-добре да няма павета.
А най-голямата грешка е да се асфалтират паветата - пример: бул. Петко Тодоров покрай Южния, Костенски водопад...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: rebelheartous
Точно това не трябва са се случва според мен. Поне в същинския център. Като искат да ги махнат от Цар Борис III и други основни артерии, но извън централната част. Особено жълтите павета, те вече са си като забележителност  

Спомням си, че и на Гоце Делчев имаше преди 10-ина години основен ремонт, след което върнаха по старому паветата и те не са помръднали. Може би там, както и на Цар Борис ще е добре да се махнат след време. Просто обаче не виждам причина срещу МС да не се запазят  

Не става дума за това. Въпросът е старите постройки в центъра да си връзват по някакъв начин с паветата и забележителности като НС, БАН, Двореца и т.н. Е, от другата страна на Ларгото надолу по Т. Александров нали по план трябва да е бизнес зоната. Нека там всичко си е асфалт, индъстриъл стайл и от този род. Просто районът около Дондуков и Жълтите павета според мен не трябва да се пипа стилово  


През януари нагости ми беше една позната от Москва, която за първи път идва в София. Каза ми че голямата разлика между Москва и останалите европейски градове е именно в улиците с павета. В Москва нямало нито една павирана улица, а те придавали чар на града. (не съм ходил там и незнам дали е така).

А относно асфалтирането на павирани улици аз невиждам проблем, повърхността на старата улица се третира като трошенокаменна основа на настилката, която трябва да има необходимия еластичен модул. За по-добро сцепление с асфалта повърхността се пръска с битумна емулсия. След това се полагат поне два пласта от по 4 см асфалт. Но поради значителното завишаване на нивото на пътното платно това изисква реконструкция на тротоарите и шахтите и в градски условия е почти неприложимо.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15582
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Доста улици в центъра са с паваж, върху които е сложен асфалт и не са една две- така че е доста приложимо.Но според мен дебелината на асфалта опрделено не е 8 см.

Имаше изказвания, че за тежък трафик асфалтът бил по-хубав.Паветата не са ли много по-трайна и издържаща на натоварвания настилка  Разбира се основата също трябва да е като хората, за да няма пропадания и размествания.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ами точно в това е проблема - инвеститорът (в случа Общината) е искал са да мине по евтино и е полаган тънак асфалт, който много скоро се изронва.

А защо асфалтовата настилка да е по-добра за тежък трафик? Всяка настилка е добра ако е оразмерена правилно за съответния трафик.

Доказано е че бетоновата настилка е с най-подходящи характеристики и най-дълготрайна за тежкотоварен трафик.

Бетонова настилка на А2 в Румъния - Букурещ-Констанца и
Бетонова на стилка на А8 в Германия (30 годишна, разширена по-късно с асфалтова до габарит от 3 активни ленти)
« Last Edit: 13.11.2007, 16:55:41 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
    • Email
Аз съм твърдо ПРОТИВ премахването на паветата. Писъл съм го и в други теми. Някакси не мога да се махне паважа от бул.Гоце Делчев, Цар Борис ІІІ, бул.Монтевидео, ул.Любляна, бул. Овча Купел(частта с паваж),из Драгалеци ,Симеоново, бул.Прага, шосето за хижа Алеко, шосето с.Владая-с.Мърчаево-Толумка махала, ул Боряна и др. С паваж придава някакси по-красив вид, на определени булеварди и улици. Обаче пък например паважа няма да се ди хубаво на улици в Младост или в новата част на Овча Купел например.
Дано да тези улици и булеварди, които са с паваж да си останат така, по-красиво е. Освен това е по-здраво.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
аз също съм за паважа, но не и в настоящия му вид. бул прага е тотално разбита, гоце делчев също, другите булеварди със сигурност не са по-добре. просто трябва да се подравни туй паве, и да се знае, че като ул е от павета кръпките няма да са от хасфалт или друга неизвастна смес! та затуй, нека се предприемат мерки за оправянето (заглаждането) на ул с павета и те ще станат много по-здрави и удобни отколкото хасфалтовите
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
    • Email
И аз мисля, че на места трябва да се пренареди паважа, например по Любляна на места върху паважа е кърпено с асфалт и е станало грозно. Там трябва да се нареди паваж.
А пък на бул. Монтевидео, точто срещу входа на НБУ на спирката на автобус 73, паважа от известно време е потънал при тротоара на едно място, като че ли наскоро потъна още повече. Това на какво се дължи, на отвеждането на водата ли или основата е поддала? И как може ли да се оправи? Сигурно трябва да се извади на пропадналото място,да се повдигне малко основата и отново да се нареди.
И още нещо-върху паважа от време на верме трябва да се посипва с пясък, която да попива между паветата. Виждам, че на места този пясък е отнесен и паветата се разместват. Това може да се види на кръстовището на улиците Любляна и Боряна например.
А това че асфалтираха едното платно на Цар Борис ІІІ беше пърна глупост според мен, трябва отново да се направи с паваж.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11713
    • View Profile
Quote from: Ivo
А това че асфалтираха едното платно на Цар Борис ІІІ беше пърна глупост според мен, трябва отново да се направи с паваж.
Е това е пълна глупост - трябва или да е цялото асфалтирано или да е цялото с павета. Лично аз предпочитам да е асфалтирано
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Aма как ще ги махат, на тоя му хлопат дъските. Що не вземат да бутнат НДК, че и там да стане пешеходна зона