Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 581
1
По-скоро Скопие или Долен Лозенец.

2
Вместо ТБ8 би трябвало да сгъстят А76, не А74.
Иначе разстоянието от баня Мадара през Пирогов до Руски паметник е 900 метра, надали е проблем да бъде преодоляно на дизел.
Вместо това се предлагат разточителни и безсмислени маршрути: 2А и 9 ходят чак до Надлез Надежда, 8 и 8А - отникъде доникъде.

От светофара Гешов/Георги Софийски до Руски паметник е 1300 метра.

3
Разни / Re: Телевизия
« on: 27.06.2017, 18:48:23 »
От София азимутът на HellasSat 2 e 157.5. Новият сателит го няма още, най-близкото - 2.9Е е на 208.8 градуса, т.е. имаш въртене на антената на около 50 градуса в западна посока.

4
Още сутринта, преди "добрият чичко" да отпусне още 2 автобуса, споменах, че ЦГМ върви по пътя на най-големия вдигнал се шум. От една страна е положително да има обратна връзка, от друга страна - никак не е положително да се върви хаотично след събитията и съкращенията да са на принципа - от всички линии по равно, а не след анализ на променените пътникопотоци.
Това не е от вчера - нека припомним, че Карат вози с малки автобуси по А204, не защото е зъл частник, а защото СО съвсем съзнателно е задала обществената поръчка с такива параметри.

5
Емо, говоря за всичко ново. Просто е тъпо при наличие на табела, да се слагат 15 отдолу, само защото трябва да се спазва наредба която е последно обновена през 90-те най-вероятно. Нещата се модернизират, обновяват. И не доумявам защо трябва да се връщаме назад... Как една полегнала на таблото пвц или хартиена табела ще подобри културата на обслужване?

Обяснявал съм го много пъти. Каквато и да е табелата, тя е разположена горе. Човек, който има видимост до един метър например, няма физическа възможност да види на разстояние два - три метра, на колкото е разположена горната табела. Отделно, че през годините се доказа, че табели на бял фон с черни числа се виждат най-добре от всички цветни табели, поради което цветните бяха забранени. А електронните табели се доближават до много повече до цветните, отколкото до "черни цифри на бял фон".
Прогресът си върви и той засяга и електронните табели, колкото и да не ти се иска. И докато за сдухана прашасала електронна табела на О345 с няколко пикселчета можеш да ме убедиш, това в никакъв случай не е вярно за табелите на Lion's City, които и на покрива на автобуса да са, се виждат много по-добре от произволни надписи на пластмаса и хартия. При това в никакъв случай не мога да мина за човек с орлово зрение. А и няма начин "да се докаже" нещо единствено в София и да не е в сила в никой град из Европа.

6
Разни / Re: Телевизия
« on: 27.06.2017, 11:16:49 »
Виждам че има грамотни по темата та да питам - мен като клиент на БСК с какво ме топли изстрелването на този спътник и какво реалистично може да се очаква в подобряване на услугата?
Ако не друго, Булсатком не може да е вечно на сегашното си място - HellasSat 2, още повече, че това място е в последните години от живота си. Явно са преценили, че вместо хостване на друг сателит могат да се осмелят на сериозна инвестиция и да се надяват други да се хостват на техния сателит.
Ако петното на новото място обхваща по-големи територии от сегашното - http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Hellas-Sat-2-F1.html, могат да се надяват на нови абонати между българите в чужбина.

7
Ами малко в стил "Пейчев": Явно тактиката на ЦГМ е да намалят брутално всичко, пък където има протести - да разхлабят хватката. Иначе буди недоумение, защо летните разписания са въведени преди края на учебната година и на приемната кампания на средните училища.

8
Разни / Re: Телевизия
« on: 26.06.2017, 10:10:53 »
Реално от изразходваното до установяване на орбита гориво зависи, за колко години ще му стигне горивото. Засега поне не са измислили начин за презареждане и в орбита има сериозно количество космически боклуци, останали без гориво, но непаднали на Земята, т.е. изгорели в атмосферата. В някои случаи отломки от по-големи апарати (примерно космически станции) стигат до Земята.
Освен Илън Мъск да почне да прави бензиностанции за сателити. :devil:

9
В Банско имаше една алБАНСКА имитация на BILLA - BALLI - със същите жълти букви, разменени. Съдейки по чичко Гугъл, въпросната имитация е предала Богу дух: http://dawhois.com/site/bansko-superballi.com.html

10
Ако манипулираме тенденциозно, Париж има умопомрачаващи грозотии, и то - доста сериозен процент. Същото важи за Ню Йорк, Неапол и т.н. Съвсем наскоро на броени метри от прекрасните барокови дворци на Генуа се натресох на окаяно негърско-арабско гето. Веско 76 ще посочи грозни квартали в Берлин и Хамбург. Да не говорим за Рио де Жанейро. Но никой от тези градове не боже да бъде обобщен като клозет.
Общо взето, представата на външни хора-туристи за София е положителна. Все още е факт зеленината плюс близката Витоша. Е, по красиви сгради отстъпва и на балканските Букурещ и Белград. Чистотата е на умерено южноевропейско ниво - в никакъв случай по-малка от Атина, Солун и Букурещ и по-голяма от Неапол и Палермо.
Разбира се, че Русе има чудесни сгради в централната част. Старият Пловдив също е изключително приятно място. Но тук сравняваме градове от различни категории. Примерно Трявна, Мелник са определено красиви, но са от съвсем друг калибър.

11
Разни / Re: Телевизия
« on: 23.06.2017, 18:01:02 »
Казано на прост език, това е спътника на Булсатком.
Тогава по-добре да обсъждаме въпроса в темата "Телевизии".

Живот и здраве, след като сателитът бъде закрепен на орбитата си, предстои активиране и настройване на транспондерите. При всички случаи ще има междинен период, в който Булсатком ще ползва сегашните си транспондери на HellasSat 2 и новите. След което старите ще отпаднат (то май и сателитът HellasSat 2 е към края на космическите си дни). Същественото за потребителите е, че трябва да си пренасочват антените. Ако не ме лъже паметта, новият сателит ще е значително по-на запад, т.е. ако някой си е закрепил чинията на място, на което югозападът е закрит от друг блок (примерно до стена с източно-югоизточно изложение), ще трябва да търси ново място.

12
1. Често пък знам, че не им дават автомобили и като ходиш на оглед се уговарят за среща някъде в близост, че дори и на самия адрес.

2. Да не говорим, че някога щях да купувам апартамент във Варна директно от строител. И онези искат капаро от 30%. Аз им казвам - съгласен съм на 10. Те ровиха каквото ровиха и викат не може. Ама като видях коя е строителната фирма и понеже по онова време работих в Инжстрой, която също строи (пътища обикновено) и помилих шефа ми да се обади на другия и хоп невъзможното за 10% стана възможно.

3. Друг е въпроса, че заради кризата фалираха след няколко години и се усетих на време за да не го купя за разлика от други хора, които сигурно благодарение на разни агенции го предвижиха и си купуха едни апартаменти в недовършена сграда...
1. Не често, а повечето брокери са без автомобили. За разлика от нашите в Гърция брокерът ни возеше с кола даже за обход на оферти в градче с мащабите на Приморско.

2. Капарото при ново строителство зависи от степента на завършеност на сградата. Естествено, че на гола поляна и 10% са много, но при "кота било" надали ще се разминеш с 10%. Всъщност при "кота било" банките по правило отпускат ипотечен кредит (иначе просто отказват да оценят бъдещото жилище), така че повечето включвания са на този етап. Затова предприемачите се напъват бързо да стигнат дотам, за да получат преходи от своите купувачи.

3. При по-голяма завършеност (акт 15) рискът е по-малък, при гола поляна, естествено, е голям. То и цените не са същите - всеки си плаща за риска. Когато преди 12 години се включихме в кооперация, строена (и завършена в срок) от Балканстрой, фирмата си беше желязна - имаше сума блокове, куп хотели в Банско, новата автогара, Арена Младост и т.н. Сега и те са с проблеми, така че 100% сигурност няма. При включването ни през 2005 на етап "груб строеж" базата беше 620 евро/кв.м. (плащани на вноски според завършените етапи), през 2007 вече готовите апартаменти се продаваха над 1000 евро/кв.м.
Но ми се струва доста рисково анонсираното включване в "каньона" на Гаранти Коза - те самите си раздуват цени над 1500 евро, и то в Младост! Може и да не съм прав - времето ще покаже...

Между другото - агенцията си е агенция, но при закупуване поръчайте проверка на имота при читав нотариус. Няма да правя реклама за конкретно име, но има нотариуси и нотариуси.

13
Карфур в европейски мащаб е сериозен играч. Има си и марка за производство на различни хранителни стоки. Но явно юристите им не ги бива, след като допуснаха франчайзерът им Маринопулос да ги извади от пазара в 2 държави. Хайде, в България не е голям, но в Гърция, заедно с малкия им формат Smile Market, държаха курортните места, т.е. поне 4 месеца не можеха да се оплачат от липса на оборот.

Иначе сте прави, че веригите супермаркети в един момент станаха твърде много. В повечето държави до 10 млн жители има не повече от 3-4 вериги с републикански мащаби. У нас се опитаха Европа, Рода, Пикадили, Пени, Карфур, но както и да се въртят, явно повече от 4 играча няма да има.

14
Таксата е 3% от купувача и 3% от продавача. Всеки си дължи комисионата на брокера, към когото се е обърнал.

Проверка срещу заплащане правят и при някои нотариуси. Всъщност най-важното като купувач (ако не купуваш с кредит) е да намериш нотариус, на който може да се има доверие. Те си имат механизми не само да открият тежести отпреди, а евентуална двойна игра в последната минута: опит за ипотекиране и продажба, без да е обявена тежест. Срещу заплащане те ти правят тази проверка и изготвят максимално защитен за купувача нотариален акт. По принцип при купуване апартамент на втора ръка купувачът избира нотариуса, а продавачът е длъжен да се съгласи. Ако се купува ново строителство, обикновено един нотариус е проучил всички строителни книжа за кооперацията, съответно изповядва всички сделки с новодомците.
Ако купуваш с кредит, както каза Олег, ти нямаш думата - банката ти налага нотариус, банката ти проверява имота и поръчва пазарна оценка (която ти плащаш, естествено).

15
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 21.06.2017, 10:49:08 »
А20 трябва да стане работническа заради фирмите в района.
Кои фирми около Сарайския мост не ги покриват тролеите 2, 9 и 24 и автобусите, минаващи по и под Сарайския мост? Нали искаш и възстановяване на ТБ26? А20 има единствена спирка, на която спира само той и тя е пред Корабната.

16
Дайте да коментираме Г.Димитров де  :D
Това му е името - Георги Михов Димитров
Да, и е общоприето да се изписва като Г.М.Димитров :)
Абсолютно! Повечето сте малки, но цели 50 години съкращението Г. Димитров беше за съвсем друг човек от патрона на въпросния булевард и метростанция (пише се слято). Просто табелата е признак на убийствена неграмотност и сигурно ще стане ценен екземпляр за колекционерите на табели. Оставям настрана естетиката и необходимостта на пластика с повече информация от номера (и толкова не е нужно поне на МАНовете, които имат очевАдни електронни табели), но писането на крайно неграмотни табели, спиркознаци и пътни табели говори много зле за интелектуалното ниво на издателя им.

17
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 20.06.2017, 19:29:31 »
От долапите и средна кула транспорта стига до домана културата,а след това? 10- от Чародейка север и юг до Дунав мост с какво. При авария на тролейбусите 10 ще ги замести. 5 защото минава през Чародейка север, а от там до корабното и цжп. 16 от кооперативният пазар до метро и лозята на 9 километър с какво?
Тези линии са на такива интервали, че няма как да заместват тролеите. А и от половин век (за шестицата - малко по-отскоро) си тръгват от Дома на културата. Доста сериозното удължаване на маршрутите им единствено ще удължи интервалите, надали ще се добавят нови коли.
На теория такива линии трябва да тръгват от края на тролейните маршрути - т.е. 6 и 16 от Бор, а 10 - от Печатни платки и хората да се довозват с редовните тролеи, но все пак има някаква традиция виладжиите да не се прекачват. В твоята схема съвсем резонно предлагаш възстановяване на ТБ26, защо тогава 6 и 16 да го дублират през целия град?
Как гледаш на идеята ТБ20 да се възстанови по маршрут КАТ-Тулча-Пантеона-Сент Уан? И бездруго корабната фалира и А20 се обезсмисли дотам.

18
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 20.06.2017, 14:59:35 »
Това са моите предложения за нова транспортна схема и нощен транспорт.Мисля,че по този начин всеки квартал ще има добра транспортна връзка.
1. Какъв е замисълът на сериозното удължаване на крайградските автобуси 6, 10 и 16?
2. От Чародейка към Родина има 4 и 30, защо трябва и 5 да се катери?

20
Една-две линии може и да поеме СА. Но при зимните разписания, даже при освободените от концесията на МТК возила не се вързва сметката. Освен ... летните разписания да останат зимни или тотален срив при всяко аварирало возило: това ли искате? Правене на схема с изцеждане на резервите е самоубийство при този сдухан подвижен състав, а и китайците не са безупречни. А и кандидати за водачи в СА не се прескачат. Като върне Каракачанов казармата, ще пращат трудоваци да карат автобусите.
Както и преди 2 месеца казах - вариантите са два - анекс с Карат при 3.00 лв на км или заплащане по сегашния договор - т.е. по 3.60.
Пролетарски ентусиазъм не прави МГТ. Макар че необезпечените с возила и шофьори напъни датират още от 2012

Pages: [1] 2 3 ... 581