Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 574
1
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: Yesterday at 12:49:37 »
Аз имам повече доверие на късите бели МАН-ове, дори ако щете на О 302-ките. Дори от тях няма такива с толкова разместваща се каросерия. Според мен и двата модела ако се постегнат малко и обслужат качествено ще надживеят ВМС-тата.

Уж били Евро 3, а пък пушат при потегляне повече от 302-ките и късите бели МАН-ове.

2
В зелените Мерцедеси едно време бяха сложили монитор за реклами и на всяка врата има тонколонка. Тонколонките мисля че все още се дят, за дисплеите не знам. Може тези тонколонки да се използват за съобщителна уредба, защото те фабрично нямат.

3
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: 15.06.2018, 22:25:31 »
Аз днес реставрирах емблемите, след доста търкане, сваляне на всякакви наслоявания, маскиране и боя ето как се получи. По този начин ще се реставрират всички по-дребни детаили и елементи полека-лека.


4
На много места в провинцията има такива и даже още от по-старите, в София или по-скоро селата наоколо мисля че също има тук-там останал някой. В Младост има, или поне имаше доскоро един такъв захвърлен в тревата, тия дни ако мина през мястото ще видя дали още е там, не съм обръщал внимание.

5
Представяне / Re: Dac Historian
« on: 07.06.2018, 22:31:20 »
Hmm, I think its V14-20 V 13-20.

The short are original V13-20. After the first door first is smaw window after that long. V14-20 is first long window after that long.

На снимките са къси В13-20. При късите оригинално първо е малкия прозорец, после големия, при съчленените първо е големия после малкия. Късите в повечето случаи имаха само стъкло зад шофьора без кабина, съчленените затоврена кабина. При късите обикновено отляво имаше 1 ред седалки при съчленените 2 реда, но откъм вратите при късите имаше и двойни седалки.

6
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 07.06.2018, 22:20:26 »
Браво че са се занимали да го направят, доста хамалогия и труд е с тази стара техника. Ако са го направили хубаво може дълго време още да върши работа.

7
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 07.06.2018, 11:43:24 »
Не съм виждал скоро белия Мерцедес, до скоро редовно си беше на 88, и чат-пат на 305 и 76. Да не са го бракували него или няма кой да го кара просто?

8
Хах готино, на 10ТМ пускат и къси бели МАН-ове и 302-ки. Интересно да видиш 302-ката с която вчера си пътувал до Алеко как пресича пешеходната Витошка, а после къс бял МАН на жълтите павета. Номера не помня обаче.

9
Представяне / Re: Dac Historian
« on: 06.06.2018, 21:59:26 »
Here are some of my Photos

Excellent photos. I havent seen some of those (like the photos of 113 and 116). Two things I would like to know.

1. Do you happen to recall when the photos were taken? Clearly they were before the buses were retired.

Thanks again.

The articulated Chavdar V14-20 february 2006 in Pernik, V13-20 in April 2011 in Blagoevgrad

10
Представяне / Re: Dac Historian
« on: 01.06.2018, 22:04:06 »
 :)

11
Представяне / Re: Dac Historian
« on: 01.06.2018, 21:59:31 »
Here are some of my Photos

12
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 31.05.2018, 19:52:24 »
А за чий са ти за Витошките линии големи площадки за правостоящи? Това е последното нещо което трябва даже по-добре и на едните инадругите на тия големи празни места да се наредят седалки и да станат около 45 метсни.

13
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 30.05.2018, 11:48:02 »
На мен Българските трамваи са ми любими по сантиментални причини, с такива сме израснали, бяха си символ на София. Като дизайн според мен си бяха много хубави за времето си с големите панорамни прозорци и ръбат дизайн. И аз се кефих колко  пъргави бяха и какъв гръм се носеше от тях.

Но няма какво да си кривим душата, Т4-ките които докараха като комфорт за пътниците и ватманите бяха с класи отгоре. Обезшумени, с плавна возия, хубаво отопление с калорифери в салона, климатизирана кабина, добре уплътняващи врати и прозорци, много по-леко управление от контролера. Поставете се на мястото на ватмана зимата София 100, или лятото, когато навън е 35 градуса и в кабината е толкова. С 2-3 градуса да е по-хладно само защото не пече вътре. Редовно караха с отворена врата на кабината към салона.

С чехите уж сме на едно ниво, а всички виждаме трамваите по линия 20, от 1988-89-та година, които в момента са ни едни от най-хубавите и още се движат всички от серията без да има бракувани. Като нищо ще се ползват поне още 10 години.

Трябва да се признае обаче, че талигите сме ги правили доста добре според мен, Българските трамваи имат много мека возия. Чешките возят доста по-твърдо и грубо. Едва при червените чешки този проблем е отстранен.

И при автобусите е така, 90-та година от МАН и Мерцедес са правили модели тип О 405 Г, автоматици, с двигател отзад и модерния тип съчленение, с предна нископодова част, ние още сме правили Чавдар 11Г5. Макар че там имаме повече успехи с 11М4, В14-20, М80, които са били доста модерни за времето си, но пак е куцало качеството на изработка. Хубави лоши наши са си, трябва да си пазим и уважаваме историята.

14
Ако у нас не се произвеждат, може да е чужда фирма, например тези които правят табелите за новите МАН-ове.

15
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 28.05.2018, 22:49:47 »
И най-разпаднатият 232 е по-добър от което и да е БМЦ.

И аз така мисля през няколко дена ползвам и двата модела. Няма такъв рев и бучене като от ВМС-то и такава разколачена каросерия. Да не говорим за по-мекото возене при МАН-на и в пъти по-удобните и широки седалки. Ако мислите че МАН-овете са шумни, при ВМС-то има някакво бучене което дразни и се чува много повече. Да добавим ли и по-топлия  и по-уплътнен салон при МАН-а с големия тип печки като в О 345 Г.

МАН-овете са ги постегнали в гаража. И вратите са им хубаво уплътнени, не като при ВМС-то луфтове по 5 сантиметра да влиза целия прахоляк и пушеци вътре. И ВМС-то уж е Евро 3 а МАН-а евро 2 пък ВМС-тата димят повече.

Quote
Те по равното едвам тръгват, пък спре ли на Бункера някъде...

Не само на Бункера, ами и на София парк има спирки на доста стръмно и си тръгват и то доста пълни. Също мисля че по-добре от ВМС-тата. Явно е въпрос на време да свикнеш да караш с ръчни скорости. И са доста пъргави по баира към Бистрица. Всяко тежко ПС тръгва така по голям наклон по -тромаво нормално е.

Според мен е смешно въобще да се сравнява МАН с ВМС. Не знам как може да се твърди че второто е по-добра марка. То си личи и по самата изработка, МАН-а е по-стар но много по-хубаво направен с лепени стъкла, удобни седалки, стъклени прегради при вратите и предпазители на въртящата се ос на вратата, по-качествени материали в салона. А кое е по-хубаво за каране по-удобно за работа и по-безаварийно само някой шофьор който има опит и на двата модела може да каже. Ние тука може да говорим само като потребители на услугата като личен комфорт.

16
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 28.05.2018, 21:49:28 »
3822 преди малко на 314.

17
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 28.05.2018, 07:25:05 »
Е да ама нали Дружба взеха 294 и пак не достигат. Освен това като че ли им свикнаха да ги карат тези автобуси и сега возят много хубаво, не като в началото да стържат скоростите. Доста са пъргави по баира към Бистрица. Не бих казал че МАН-а е боклук, дори напротив по мнения които съм чувал точно МАН са доста здрави автобуси, по-здрави от ВМС-тата и Тедом, така че не виждам драма. Освен това зимата са далеч по-топли от ВМС-тата и не вее отвсякъде от вратите. От къде на къде пък за Факултета да са МАН-ове а за нас скапани ВМС-та? Що пък да не е обратното, ние плащаме по-високи данъци там нищо не плащат.

ЕДИТ: днеска пак има такива МАН-ове на 314 ей сега видях докато си пия кафето на балкона. Дано на път за работа да ми се падне такъв :D

18
Екстра. Значи може и Конекта да пишат на тази линия и къси бели МАН-ове. Все повече почвам да си мисля че една от причините да не пишат Конекта, Ютонги и тн. е защото ще изгорят 2 пъти повече нафта от 302-ката.

19
1915 за два курса по 66 на мястото на повредена 302-ка.
Не бях пътувал с такава скорост в 66...

Всмисъл на бързо или бавно.

Конектата са доста бавни по такива големи баири...Спомням си на празника на Клисуркия манастир имаше автобус до там и има един много стръмен участък, където едвам се изкачи, със скоростта на пешеходец почти. Те май са само с 3 скорости.

20
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 27.05.2018, 19:29:09 »
3823 е днеска на 314

Pages: [1] 2 3 ... 574