Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 562
1
Има ограничения и забрана, и откакто се вдигна шум вече се спазва. Днес също спираха колите след часа на забраната до Златните Мостове, а първият автобус който мина след забраната се беше натъпкал до колкото може. Лошото е че май нямаше допълнителни.

2
Да бе, ако може с колата още малко на Черни връх да се качат...Нали идеята е нагоре да няма коли и да има пълна забрана. Тогава щат-нещат ще дадат 3, 4 лева за билет за рейс нали? Това все пак е природен парк, планина. И все пак говорим за експресен автобус, освен редовните, на 1.60.

Забравяш и удобствата-няма нужда да поддържаш кола, ще пътуваш без спиране от първата спирка чак до Алеко, седнал, много по-удобно е като правиш преход да тръгнеш от едно място и да слезеш през друго, много по-удобно от гледна точка на безопасност да не шофираш по заледения и заснежен път зимата. Също няма да търсиш къде да пракираш, ами слизаш направо почти пред Алеко на пешеходно отстояние от ски пистите и туристическите маршрути за Черни връх. Какво по-хубаво от това?

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« on: 16.02.2018, 09:45:36 »
Идейно е това, или пък да пратят съчленните зелени за 111 а О 405 на 79.

4
Няколко пъти ми прави впечатление, че 10-ката е много натоварена линия, днес видях че вратите едва се затвориха от народ. Има ли вариант да се измисли нещо да пуснат Швейцарски трамваи там, или да скачат повече ЧКД-та. Може да се използва под предлог че по линията няма нископодов трамвай а хората искат достъп и така да пуснат.

5
Най-малкият град с трамвай. Хубаво че си го поддържат, интересен маршрут през гората.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=O2bc-6Ooz5M" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=O2bc-6Ooz5M</a>

6
Разни / Re: Моделизъм
« on: 13.02.2018, 22:09:06 »
Вече и хармониките на съчлененията са със смолни отливки, могат и леко да завиват. С това се слага край на всякакви хартии и фолиа в моделите, всичко вече е пластмаса и смолни отливки в калъпи. Ето снимки как се получава:

7
Една от малкото нови сгради, която изглежда готино. Харесва ми идеята може по пантофи да си влизаш в метрото  :D

8
Какъв бай Манго? Аз винаги съм избягвал изобщо контакт с такива бутони само заради злобния поглед, който хвърля водача после към салона, търсейки кой му е свършил това злодеяние... да не говорим и че няма практика да се използват при нас.

Е чак пък...на мен пък ми се е случвало късно вечер, когато има 3-4 човека в рейса в нов МАН шофьора да направи забележка на пътник който иска да слезе но не показва по никакъв начин-нито става до вратата, нито натиска бутона. Каза по уредбата нещо от рода на "моля натискайте стоп-бутоните малко преди спирката на която желаете да слезете, 2-ра врата само се отваря от мен" и че бутоните са с памет и за да не се губи време е хубаво да се натискат малко преди да спре автобуса.

9
Е защо, като гледам разписанията в 5.00 часа тръгва първата кола от Красна Поляна, и за да стигне до там ватмана трябва наистина да дойде в 3.30 сутринта на работа, нали има поне 40 мин. път до Красна поляна празен. Ако колата нощува в Красна Поляна едно че няма да има такъв нулев пробег, второ че ватмана може да дойде с поне 40 мин. по късно на работа, времето за което се прави този нулев пробег? Спетяват се доста километри пробег, както и тези 40 мин. работно време може да са ти нормална обедна почивка например.

10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 11.02.2018, 10:42:28 »
ЗКУ-то едва ли има вина-всяко елекронно устройство си има определен брой пускания, изключвания като живот, ако за трамвая е предвидено нормално да се амортизира за 20 години и после да се модернизира, то при условия на постоянно искачащи пешеходци, коли, тръгване спиране, ще се амортизира вместо за 20 за 6-7, особено ако е дошло втора употреба. Съгласни?  :D :D :D

След това явно не им се занимава с модернизации, и взимат малко по-нови пак втора употреба.

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 10.02.2018, 23:30:17 »
И старите бяха много готини, имаха много добро отопление през зимата, с едни интересни печки под седалките. Също бяха от Хале със същото оцветяване като тези, имаше и с оранжево. Те обаче не бяха с ремарке а се движеха по 2 моторни вагона и сами, бяха контакторни с ускорител. В ютюб ако се разровите има клипчета как работи ускорител на трамвай.

Според мен са се повредили бързо заради липсата на автономни трасета. Аз за това предлагам, на конфликтните места да се оградят с колчета трамвайните линии, защото така се повреждат трамваите, което си е допълнителен разход на общината за постоянни ремонти или направо за по-честа смяна на подвижния състав.

Няма да се учудя ако и тези са се повредили заради липса на обособени трасета, и налагащото се постоянно тръгване и спиране в трафика, както и след 6-7 години и Швейцарските да започнат да се повреждат изведнъж масово. Най-просто казано ако тия контактори, джойстици и всякакви триещи се части по управлението си имат живот определен брой пускания, включнания, то при постоянно движение в трафик тръгване и спиране тоя момент ще се достигне в пъти по-бързо, отколкото при движение по обособени трасета.

12
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 10.02.2018, 22:39:41 »
Да но София 100 са с новия по-модерен ръбат дизайн, 86-та не сме произвеждали трамваи със стария объл дизайн. Всъщност според инфо от гугъл, на едно място ми излиза, че Т4 е произвеждан от 67-ма до 77-ма и после е заменен с новият дизайн, на друго ми излиза че е произвеждан от 67-ма чак до 86-та година. Ако приемем че второто е вярно, то наистина може и нашите да са от 86-та или от последните поизведени бройки. 30 години не е чак толкова старо за трамвай.

13
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 10.02.2018, 21:58:43 »
Спомням си ги тези трамвайчета когато дойдоха, май първо на 8-цата ги пуснаха. Возил съм се тогава няколко пъти и оттогава не съм. Тогава ми харесаха много, бяха много тихи, возеха много меко и безшумно по разбитото трасе, спомням си че парното им беше с духалки и бяха доста топли зимата. И седалките са им меки и удобни, вратите се затваряха плътно и уплътняваха хубаво. Не мога да повярвам, че толкова са западнали и че повечето вече не се движат. Но само като дойдоха и после да кажем края на 2012-та, или 2013-та съм се возил на такъв няколко пъти.

Сигурно ли е това, че са произведени 81-86-та година? Мен лично ме съмнява малко, все пак тогава вече се е правил ЧКД с правоъгълните форми, това по-скоро ми мяза на дизайн от 60-те и 70-те години. Впредвид че някъде още 1976-та се появява квадратния дизайн на ЧКД ми е силно съмнително тези да са произведени 1981-ва, 1986-та. По скоро съм склонен да приема че са правени в периода 1971-ва 1976-та и са представени като правени 80-те да не излезе пред хората че сме купили нещо на 40 години.

14
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 10.02.2018, 20:32:17 »
Има логика, от няколко автобуса високо в планината всичко ще се разсее бързо и няма да окаже влияние, докато ако седят в задръстване под прозорците ти в града е друга работа.

15
Ако е така то е странно наистина...не е ли по-логично да нощуват в Красна Поляна и там да си завършат последните курсове и да си започнат първите? Защо трябва да пътуват празни по нощите през целия град?

16
Ми да, така е най-логично, и аз предполагам че няколко коли нощуват там за да може да има ранни курсове и оттам.

17
Забравяте обаче, че ТМ22 НЯМА нулев пробег, защото започва да вози пътници още от Искърско шосе. Освен това в депо Красна Поляна има коловози за нормално междурелсие последната и първата кола сигурно нощуват там, едва ли ги разкарват чак до Искър като и там има място и може да излезе и оттам в 4.05

18
Може обаче с тях да си докарват допълнителен доход, като предлагат тази услуга попринцип.


19
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 07.02.2018, 10:43:31 »
На една къса Шкода предното табло се е счупило и е лепено с нещо откъм вратите.

20
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 07.02.2018, 10:40:17 »
Май и на 304 ги пускат чат-пат. Видях преди няколко дни един по бул.България. Според витруалните табла пробвах да го засека на коя линия е няколко спирки по-надолу и на 304 ми излизаше автобус без климатик и знак за инвалидност. Сравнително скоро видях един и на 72.

Виж за 67 не се сетих нямам поглед там. Но до оня ден на 314 бяха почти само такива.

А в Малашевци след концесиите в движение ли са тези МАН-чета и къде се движат? Не съм виждал от много време такъв с номер 2ХХХ.

Pages: [1] 2 3 ... 562