Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 42851 times)

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 914
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #300 on: 05.07.2017, 01:34:40 »
Емил Стрезов го твърди, за това е и така споменато на доста места, цитирано от него. На рамата би трябвало да има номер, по него може да се установи производителя и датата. Ако има снимки от последната реставрация може да се направи проучване в тази посока.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11058
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #301 on: 05.07.2017, 02:06:43 »
Иво, скоро никой трамвай в София няма да подобри рекорда на Цепелините, които са били 68 години в експлоатация. :P


ОФФ: Дювазите са на път да го подобрят, да видим. Ако стане удължаването до Младост преди доставка на нови трамваи като нищо ще ги надживеят.

Тия 8-осните като са произведени са били като космически кораби на фона на масовите тогавашни 2-осни трамваи с дървен кош.

Иначе в сайта на ЦГМ има "история на Софийския трамвай" Там пише че наистина тези ремаркета са направени върху бракувани рами, но само няколко, след което пише че са построени изцяло наново още 12. За първите трамваи има само снимки но никъде до сега не съм намирал информация. То и снимките така лошо са качени че не могат да се отварят. А и историята е по-скоро като туристическа за екскурзовод, отколкото с технически подробности, но дава обща представа за нещата.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6267
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #302 on: 05.07.2017, 06:43:52 »
Емил Стрезов го твърди, за това е и така споменато на доста места, цитирано от него. На рамата би трябвало да има номер, по него може да се установи производителя и датата. Ако има снимки от последната реставрация може да се направи проучване в тази посока.
Така е и от текстовете на Емил е същата информация.

« Last Edit: 05.07.2017, 09:56:09 by RADOCVET »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1318
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #303 on: 16.07.2017, 12:42:29 »
"Република" №233 по тм 5 на обръщалото в Княжево, минути преди да потегли към Павлово и "ДТО" №267 по тм  6 на крайната спирка във Връбница, заснети през 1969г. Източник: 
http://www.ebay.com/itm/TROLLEY-295-Sofia-Bulgaria-tram-233-in-1969-ORIGINAL-slide-/132261437733?hash=item1ecb656125:g:bFwAAOSwYS9ZaTeg

http://www.ebay.com/itm/TROLLEY-294-Sofia-Bulgaria-tram-267-in-1969-ORIGINAL-slide-/142445773358?hash=item212a6e022e:g:7OkAAOSw3QpZaTeU
Той не спира ни денем, ни нощем

Ако не рискуваш с нищо, рискуваш с всичко.

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 847
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #304 on: 16.07.2017, 14:12:38 »
Отново страхотни попадения. Старата поща на Ломско шосе 127. Кръгът е пълен с трамваи.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6267
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #305 on: 16.07.2017, 15:59:00 »
Колко свежо и неузнаваемо изглежда спирката на Княжево.

Иначе прекрасни снимки! :)

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 965
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #306 on: 16.07.2017, 20:18:05 »
Да прекрасни снимки и много ценни,особено обръщалото на Княжево велико е било.Сега да можеше някой да реставрира целия навес от минералната вода по целия кръг до началната спирка с настилката отдолу ще стане перфектно,ама няма кой.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #307 on: Yesterday at 14:16:48 »
На снимката от Княжево е интересно , че липсва подземната тоалетна (обществена или за ватманите) от ляво на снимката. Явно е строена допълнително.