Author Topic: Ikarus 280T  (Read 460973 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3670
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4480 on: 22.05.2017, 18:21:08 »
Ще бъде много интересно да си имаме наполовина Икарцедес. :D Според мен по-добре да възкресят някой от спрените. Да го имаше още 1426...

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 690
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4481 on: 22.05.2017, 18:51:31 »
Дупнишки Икарус няма да върнат в движение, освен ако не му направят едно освежаване в Левски, от което ще има нужда при всички случаи. Но това няма да се случи, естествено.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4482 on: 23.05.2017, 11:55:26 »
Тежко е пострадал при ПТП-то 2609. В близките дни, ще се разбере съдбата му. Съществува голяма вероятност да бъде бракуван.

Представете си сега ако отзад все още имаше самоделна нископодова платформа и бебешка количка на нея какъв ужас щеше да бъде.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3670
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4483 on: 23.05.2017, 12:19:09 »
Дупнишки Икарус няма да върнат в движение, освен ако не му направят едно освежаване в Левски, от което ще има нужда при всички случаи. Но това няма да се случи, естествено.
Ако възкресяват някой от спрените със сигурност ще мине преди това ремонт, както стана с 1429.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11324
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4484 on: 23.05.2017, 12:46:30 »
Тежко е пострадал при ПТП-то 2609. В близките дни, ще се разбере съдбата му. Съществува голяма вероятност да бъде бракуван.

Представете си сега ако отзад все още имаше самоделна нископодова платформа и бебешка количка на нея какъв ужас щеше да бъде.

То като гледам на снимката май има и за това така се е смачкал при 4-та врата. Виж как е равно и няма стъпенка. Интересно наистина при тези с платформа как е усилена каросерията отдолу ако се натресе нещо по-голямо в него, или пък летящ Пернишки голф.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4485 on: 23.05.2017, 13:16:17 »
Няма. Визирах как се е отлепил целия под на първото стъпало. Тези задни панели на модернизираните Икаруси са толкова афиф, че ако имаше платформа голфът щеше да е спрял в задния мост на тролея и всичко на платформата щеше да е на кайма сега.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 690
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4486 on: 27.05.2017, 14:31:51 »
По непотвърдена информация, 2609 ще бъде бракуван...

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4487 on: 06.06.2017, 15:13:00 »
Някой знае ли каква ще е съдбата на 2609?Ще се бракува ли или ще се оправи?
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4488 on: 06.06.2017, 15:16:45 »
Вече трябва да е в „Левски“ за ремонт на щетите от катастрофата и цялостен основен ремонт, който отдавна беше закъснял и всъщност 2609 беше може би най-лошият Икарус точно заради това.
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4315
  • RIP ex-GVB 349 (1986 – 2013)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4489 on: 06.06.2017, 23:34:25 »
Вече трябва да е в „Левски“ за ремонт на щетите от катастрофата и цялостен основен ремонт, който отдавна беше закъснял и всъщност 2609 беше може би най-лошият Икарус точно заради това.
...Което показва точно колко са я окъсали за тролеи специално в депо "Надежда". Ако беше някой стар автобус, досега щеше да е шитнат в края на плаца и да е станал донор за части.
Автобуси DAF SB201 Hainje
A7804AM – любим DAF/Hainje
A4475KH – любим TEDOM
355, 2500 – любими MB O305G
1641, 2523 – любими Heuliez O305G


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4490 on: 07.06.2017, 08:38:52 »
Не са я или поне има някои обстоятелства, които ме карат да се съмнявам. След като през 2015 г. изкараха от ремонт 2106 и 2902 и бракуваха 2604 и 2704, бройката на икарусите на линия не е намалявана за разлика от колите по 6 и 7, които към началото на зимните разписания през 2015 г. бяха 9, а от настоящите зимни разписания вече са 7. Просто някой лобира, че след като е реновиран трябва да се прати на ремонт, а не да се бракува, но действително се съмнявам в този ремонт. 2609 беше цялостно много зле, имал е проблеми с шасито, а и положението с шофьорите при икарусите в момента е също толкова зле. Освен, че почти всички са новобранци, повечето от които в общи линии са посредствени и недонаучени има и два икаруса без титуляри, което е показателно колко биха се загрижили за 2609, когато се върне и че проблемът не е подвижния състав, а кадрите.
« Last Edit: 07.06.2017, 08:43:05 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 690
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4491 on: 18.06.2017, 18:03:15 »
2117 по линия 9, движейки се в посока Борово, по ул.Г.Раковски  :fan:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=vntlYEBzkyw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=vntlYEBzkyw</a>

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4492 on: 10.07.2017, 22:31:52 »
Тъй като не следя много инфото по въпроса с тролейбусите, но ми стана доста интересно, какво стана с Икарусите? Преди на линия 9 можеше да се видят Икаруси и други, жълти, подобни на тях но вероятно модернизирани, които не знам какви са. А сега и двата вида изчезнаха. Също така желая да науча дали има някаква разлика между тролейбус и автобус Икарус освен цвета (в България), части от пулта за управление (не съм сигурен, но щом тролейбусът се движи на ток, значи там ще да има ел. регулатори и др. подобни вместо ключове за регулиране на резервоарите) и именно това, заради което отворих скоба - различните двигатели. Има ли други разлики?
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11324
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4493 on: 10.07.2017, 22:45:05 »
Би трябвало каросериите да са абсолютно еднакви. Разликите са заради различното оборудване при автобус и тролейбус-например изместени шибидаси заради електрониката на покрива.

Жълтите тролеи за които питаш за модел Граф и Шифт с каросерия от автобус МАН. Мисля че са модернизирани в депо Левски с Българо-Румънска електроника, не съм сигурен. Някой се бъзикаше преди време, че само емблема Дак Чавдар им липсва, по аналогия че и те бяха Бъргарорумънски.

Попринцип си се движат, но явно имат проблем с дизеловите двигатели и за това сега не излизат на линия, заради ремонтите трябва да минават участъци на дизел. Допреди време си работеха дизелите и ги ползваха, сега не знам.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6683
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4494 on: 10.07.2017, 22:48:41 »
Иво, вероятно човекът има предвид Икарцедесите, а не МАНовете.
Икаруси по 9 не се забелязват често поради намалените летни разписания.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4495 on: 10.07.2017, 23:03:16 »
Тъй като не следя много инфото по въпроса с тролейбусите, но ми стана доста интересно, какво стана с Икарусите? Преди на линия 9 можеше да се видят Икаруси и други, жълти, подобни на тях но вероятно модернизирани, които не знам какви са. А сега и двата вида изчезнаха. Също така желая да науча дали има някаква разлика между тролейбус и автобус Икарус освен цвета (в България), части от пулта за управление (не съм сигурен, но щом тролейбусът се движи на ток, значи там ще да има ел. регулатори и др. подобни вместо ключове за регулиране на резервоарите) и именно това, заради което отворих скоба - различните двигатели. Има ли други разлики?
За икарусите по 9.
Не знам какво имаш предвид по-конкретно под думата преди. Жълтите икаруси, наричани от фенската общност Икарцедеси, тъй като новите предни и задни панели са със взаимстван дизайн от Мерцедес, бяха 10 11 обикновени икаруси, но от 2007 до 2010 г. бяха модернизирани по този начин с цел да се изпратят по линия 9, която поради особения си маршрут, навлизащ най-много в идеалния център и близостта ѝ до Столична община, винаги е била обект на експерименти с подвижния състав с цел по-високо качество на услугата. До 2014 г. тенденцията тези тролеи, заедно с модернизираните между 2012 и 2015 г. още 6 икаруса по същия тертип, се запази, но тогава СЕ закупи 50-те съчленени Шкода 27 tr, които се разпределиха по 25 в гараж „Искър“ и „Надежда“ и разбира се модернизирането на 9 тогава беше приоритет, поради което сега икарусите там са изключение.

Относно разликите между тролеите и автобусите Икарус.
Разбира се разлики в копчетата на таблото, освен апаратурата(това е ясно) има, не мога да ти кажа какви точно, но е ясно, че ги има. Също така оригиналните седалки на автобусите Икарус не са като тези на тролеите, а третият люк, намиращ се в началото на ремаркето, при тролеите е изместен по-назад, заради токоснемателните прътове.
« Last Edit: 12.07.2017, 15:58:58 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6683
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4496 on: 10.07.2017, 23:32:56 »
Седалките на тролейбусите са същите които се слагат и на автобусите. Просто в София автобуси след 1988 не са идвали.
Също така нека не бъркаме модернизация със смяна на преден и заден панел, ел. табели и жълта боя. При една истинска модернизация трябваше да се сменят допотопните мостове със сегментни джанти, трябваше да се сложи климатик (поне на водача) трябваше да се замени мотор-генераторната група със статичен преобразувател, трябваше да се подменят вратите с планетарни, трябваше да се сложи нископодова платформа, трябваше да се сложи дизелов агрегат, както и адекватна оповестителна система.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4497 on: 11.07.2017, 09:09:04 »
Не занимавай човека с излишни подробности. Аз му отговарям на въпроса, пък ако нещо не му е ясно ще попита пак.
Но хайде, като стана въпрос ще разкажа и за историята на Икарцедесите.
Първият модернизиран Икарус от 2007 г. е 2902. Тук има подробна фотосесия от процеса на ремонта му. Междувременно докато ремонтът на 2902 още тече, през октомври 2007 г. в база „Левски“ постъпва и вторият Икарус за модернизация 2924. През 2008 г. са модернизирани още 2104, 2105, 2108, през 2009 г. са 2101, 2106, 2107 и 2903, 2603 влиза в края на 2009 г. и се връща в самото начало но 2010 г., 2609 влиза скоро след него и се връща през пролетта на 2010 г. 2924 изгаря при пожар в гараж „Надежда“ през пролетта на 2011 г. и е бракуван. От 2012 до 2015 г. продължават да се правят фейслифти на икаруси, но при всички, с изключение на 2911 не са поставени електронни табели и система за оповестяване. Единственото ново са предния и задния панел. Първият от втората вълна „модернизации“ беше 2602. Той влезе уж за основен ремонт през лятото на 2012 г., но в един момент се появи информация от механик в база „Левски“, който бил казал на единия от титулярите му, че му е поставял електронна табела и в крайна сметка действително се появи с фейслифт, но електронна табела и система за оповестяване липсваше. След това през септември 2012 г. за преработка влезе 2911 и се върна през април 2013 г. Той  беше единственият от втората вълна, на който бяха поставени електронни табели и система за оповестяване. След това последва 2617, който влезе март 2013 г. и се върна август. Отново без електронна табела и система за оповестяване. Последваха го постепенно 2109, 2910 и 2608. 2608 беше последеният, който беше върнат пролетта на 2014 г. След това имаше кампания за втори основни ремонти на старите фейслифти и през 2015 г. на основен ремонт влезе 2117, но през есента на същата година се върна обикновен Икарус и оттогава нови фейслифти не е имало.
« Last Edit: 12.07.2017, 09:25:05 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4498 on: 11.07.2017, 09:45:44 »
Не занимавай човека с излишни подробности. Аз му отговарям на въпроса, пък ако нещо не му е ясно ще попита пак.

Питаше какво разбирам под "преди". Бях шестгодишен (2010-2011), когато за последно видях Икарус там. Знаех, че е Икарус, интересувах се от тези неща тогава и за това. По-нататък (2012-2014) съм виждал тези т.нар. Икарцедеси. Но от 2014-2015 насам нито това, нито другото, само тролейбуси Соларис, които вероятно са от новите.

За вътрешна модернизация на тролейбус (също за автобус и трамвай) си трябват нови врати, защото тези вече са изкривени и изчанчени, между пода и вратата, или между тавана и вратата зее дупка достатъчна да направи климатика (климатроника, или парното) ненужен.
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8697
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4499 on: 11.07.2017, 10:37:03 »
Питаше какво разбирам под "преди". Бях шестгодишен (2010-2011), когато за последно видях Икарус там. Знаех, че е Икарус, интересувах се от тези неща тогава и за това. По-нататък (2012-2014) съм виждал тези т.нар. Икарцедеси. Но от 2014-2015 насам нито това, нито другото, само тролейбуси Соларис, които вероятно са от новите.
Не свсем. Преди пожара на 2924 Икарцедесите бяха 11. Горе писах 10, но съм пропуснал да отброя 2924, а колите по 9 в зимно разписание са по принцип 13. Имаше и няколко обикновени икаруса титуляри по 9 и след първите Икарцедеси. 2051, 2055, 2703 и 2909 бяха такива например и всъщност те си останаха такива и след втората кампания с 2602, 2911, 2617, 2109, 2910 и 2608 и дори след инвазията на шкодите 2703 и 2909 си останаха чести по 9 докато 2051 и 2055 бяха спрени през 2014 г. Конкретно 2608 всъщност никога не е бил титуляр по 9 след „модернизацията“. Също така имаше и тенденция всички икаруси минали основен ремонт да се изпращат по 9, така че дори на фона на многото Икарцедеси 9 пак имаше и твърдо „захранване“ с обикновени икаруси. Веднага мога да ти дав два примера с 2623 и 2123, които минаха основни ремонти през първата половина на 2012 г. и веднага бяха изпратени по 9, като останаха титуляри там може би повече от година. 2604 също често се явяваше по 9. Иначе обществената поръчка за шкодите, които се движат сега по 9, беше сключена през 2013 г. и в края на годината беше доставена първата от тях с номер 1650. Останалите бяха постепенно произведени и доставени до септември 2014 г. В началото имаше известни трудности с пускането им по 9, но в крайна сметка тръгнаха там и в момента по 9 излизат най-малко икаруси, докато по 1 при зимно разписание и без временни организации, както е в момента във връзка с ремонта на улица „Кракра“, в последната година винаги имаше по 4 икаруса целодневни коли по наряд. Това обаче не значи, че не можеш да видиш Икарус по 9 при това повече от веднъж в седмицата.

Врати, като тези на икарусите се произвеждат нови, включително и в България, доколкото знам. Ако структурната цялост на крилата на вратите е нарушена не е проблем да се подменят. Проблем е че тези врати са по стара технология, която не осигурява достатъчно добро уплътняване, но са нужни някои сериозни промени, за да се поставят така наречените планетарни врати, каквито имат по-новите икаруси от 1989 г.(виж снимки и клипове с икарусите от Будапеща). Едва ли е невъзможно такива врати да се поставят и на нашите икаруси, но нашите „модернизации“ на икаруси бяха по-скоро с политическа цел - да им се придаде блясък, който да заблуждава хората, а действителна модернизация, особено при тези, на които не бяха поставяни електронни табели и системи за гласово оповестяване в салона, никога не е имало. От познат шофьор знам, че при „модернизираните“ икаруси има по-силно отопление в кабината, някои пък са по-доволни от разчистената видимост през стъклото при новата позиция на чистачките и без разделителната греда в центъра, но като цяло няма нито модернизация на особено високо ниво, нито особено качество на изработката на това, което въобще е направено, както е и при обикновените основни ремонти на база „Левски“.
« Last Edit: 11.07.2017, 11:29:24 by AGENT 006 »
Защото никога не се отказваме,
защото винаги оставаме заедно,
защото трудностите за нас са предизвикателство
и най-вече защото транспортът е нашата страст!

Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън