Author Topic: Панелни и ЕПК сгради и комплекси  (Read 326550 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Аз казвам как трябва да е чисто теоретично, а как е изпълнено е съвсем друга бира. Не съм чул до сега да има срутил се панелен блок някъде в България или такъв с конструктивни проблеми, докато от всички други видове сгради имаме случаи, било то при земетресение, заради конструктивни проблеми и тн. Само не давайте пример с плословутият 208-ми блок в Толстой, защото там проблема е в меката земя под него. Мои познати в Пловдив се нанесаха в нов блок, но радостта им беше кратка, още на 2-рата година всичко се напука и блокът се наклони, после доплащаха още сума пари да се сложат някакви трегери и колони.

Някъде се мотаеше снимка, от голямото земетресение във Вранча, където единствените оцелели сгради са панелните, и то на при степен над 7.

За това казвам НА ТЕОРИЯ поне тази конструкция при силен трус няма как да се разпадне, заради начина на сглобяване и захапване на панелите един в друг, вече друг е въпроса как е изпълнена. Най-добре от всички поема сеизмичните вълни, точно защото не е монолитна конструкция, и като поема вълната вместо да се пука бетона, отделните панели имат известна гъвкавост помежду си. Сериозно, не знам някъде да има срутил се панелен блок от земетресение в историята, докато други сгради колкото искаш. Ако всичко е направено както трябва и се поддържа панелен блок може да надживее всяка друга сграда и да поеме трус дори от 8-ма степен без щети.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Ето и нещо интересно, в Москва и Лондон се намират най-високите в Европа жилищни блокове(мм не съм сигурен дали са най-или едни от най-ама така ми излизат) на по 39 етажа. Мисля че са ЕПК-та, а тези в Лондон имат и големи тераси. Жалко че и у нас не строят такива, с 1 изсключение в Бургас.

Като им разглеждам сайта на този в Москва има и чертежи и апартаментите са доста големи по 102-110 кв.м. макар че има и по 60, но пък няма тераси.

Москва http://www.avenue77.ru/images/Photos/11-04-2009-2.jpg

И Лондон http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/68884904.jpg
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/18776694.jpg
« Last Edit: 17.01.2013, 21:54:14 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
В сюза още си строят панелки и то на доста етажи

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12903
    • View Profile
    • Email
Това не е за учудване, но какво ще кажеш за ето това затворено селище до северната дъга на околовръстното на Букурещ:


Или за ето това - пак там:
« Last Edit: 22.01.2013, 16:42:03 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Не знам, но такъв тип сгради пак като че ли ми изглеждат по-добре от новите комплекси като кв.Витоша например, или под околовръстното, Хладилника и тн. дето са тесни кални улички и си гледаш само съседите.

А вижте в Москва какви само блокове строят-това са 35-37 етажа и поне 5 входа  :rolleyes: Това е нещо огромно
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=8963&with_photo_id=38411482&order=date_desc&user=2972027
Ами тези 2 блока-това са 40 етажа!
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=340&with_photo_id=74694318&order=date_desc&user=3308222
А това е още по-огромно, има  красива архитектура
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=855&with_photo_id=74346270&order=date_desc&user=3527103

Не е ли по-добре,такъв тип планиране, вместо нагъчкани със сключено застрояване малки наблъскани сгради, една нямаща общо с другата нещо такова, като тези блокове? И наоколо примерно в радиус от 200 метра само зеленина, без друго строителство. Хем ще имаш уникална гледка, хем и самите блокове са по-красиви.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4352
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Според мен София трябва да започне да се развива в тази посока:
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Е това вече е прекалено! Може да е нещо стилно и красиво, като тези в Москва, и то при положение, че е за сметка за плътността и презастрояването.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Пожелавам му на Иво да стане домоуправител в някой вход на такъв блок!  :clap:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8852
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Това вече е в сектора на лудостта, но то друга страна има си един + според мен, че около такива сгради сигурно ще има големи празни пространства и повече зеленина, но във всички останали отношения това е лудост. А и е спорно доколко повече зеленина, защото с такива сгради проблема с паркирането ще е огромен, а и сенките им също и надали ще се благоприятства много залесяването.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Ми не знам, ама в Москва новото строителство така си строят, ЕПК-та на по 30 етажа, че тук-там и на 40, а пък изглеждат доста добре вижда се от снимките.  Поне на 40-50 метра, че и повече от такива огромни блокове обикновено няма друго строителство, и поддържам теорията че по-добре така, отколкото плътно застрояване. Единствено не ми харесва че нямат тераси, и няма къде да си простреш гащите, или лятото да си искараш стол и да си пийваш кафето на терасата, ама при студове от минус 20 минус 25 градуса зимата и силните ветрове там явно са го сметнали за излишно нещо, което ще се ползва 2 месеца в годината.

Относно паркирането, отпред си има паркинг, като пред всеки друг блок.

Като си домоуправител какво толкова. При нас са 190 апартамента в един вход, като трябва да се събират такси си имаме стая за събрания и тн. човека си застава там, обявява кои дни ще се събират отиваш и си плащаш таксите за асансьор и поддръжка. Дори е по-удобно отколкото да се обикаля по вратите на всеки.
« Last Edit: 22.01.2013, 23:16:41 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Това не е за учудване,
Понеже съм лаик по темата, бях останал с впечатление, че панелното строителство е по-скоро нискоетажно (9-12 етажа) та затова ме впечатли снимката от Москва и реших да я публикувам.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
Такава е била технологията, преди 50 години, иновативна и модерна за времето си.

Може руснаците да са я доразвили и усвоили до такава степен, че вече да позволява и 20 етажа да се строи панел, ако са премахнали и недостатъците на старите панелни конструкции, с модерните технологии е възможно ,то няма причина да не продължава да се строи по тази технология, като една модерна панелна сграда да бъде сащо толкова добре топлоизолирана и дълговечна колкото конвенционална.

Както писах и някъде другаде,според мен в Русия продължават да развиват и строят по тази технология, заради много тежките им климатични условия в някои градове, където има само по 2 топли месеца в годината, докато панелите можеш да си ги произвеждаш целогодишно в завод. То там някои градове са буквално на километри от северния полюс, изложени на вечен мраз, ураганни ветрове и снегове. Същото важи и за превозните им средства на ГТ, правят си още остаряли конструкции точно поради такива причини.

Шаренията, или всъщност в някои градове блоковете са им толкова шарени, защото в по-северните градове целият декември и първата седмица на януари е само нощ, почти месец и половина слънце не изгрява и трябва да е по-свежо някак, в други пък не дотам северни зимата става ден само за 3-4 часа.
« Last Edit: 25.01.2013, 10:34:13 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8852
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Между другото отдавна се каня да попитам откога датират блокове 1 и 2 в Люлин 10, намират се между улица Майски ден и булевард Сливница срещу пожарната.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Вероятно от началото на 60-те години. Твърде е възможно да са били построени за пожарникарите и техните семейства.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
А блоковете 1хх в Младост 1 сигурно са построени 1965 г. Трябва да е било извън София по онова време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
По-рано трябва да са. 67-ма някъде започват вече да строят панелните, например тези около обръщалото на ТБ8, също и около Йерусалим, да тогава си е било бая извън града. Тухлените 3-етажни блокове са още от 30-те и 40-те години доколкото знам, то си личи и по архитектурата. Това ж.к. тогава е било поне на 7-8 км. извън града, вероятно строено за военните(не за наборниците разбира се, а за щатните служители и персонал) избрано вероятно там като място, за да им е удобно да ходят на работа, макар и далеч от града. Нямам идея дали се е казвало Младост или нещо друго.

Някъде четох, че жълтата 8-етажна сграда на Раковска, която гледа към Ал.невски е всъщност пъпрвият жилищен блок в България, построен някъде в самият край на 19-ти и самото начало на 20-ти век. Още си живеят хора вътре и изглежда доста поддържано, а също и до Славянска беседа една кооперация с опли над входовете също е сред първите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Къде по-точно се намират тези 3-те тухлени блока в Младост?
Между другото, в Младост има и къщи, разположени са до бл.29А и 30А и Глобул, преди време дори имаше стара табела "бул.Ленин", значи там е свършвал булеварда. Когато ги видях за първи път останах изненадан, не знаех че в Младост изобщо има къщи, а само блокове. И до Мусагеница има къщи, а кварталът който е под моста не знам как се води.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11383
    • View Profile
    • Email
3-етажните тухлени блокове се намират до самото Цариградско, точно срещу казармите се падат, гледай веднага след дългият висок блок и се виждат.

Къщите предполагам са от махалите на село Дървеница тогава, което по-късно е обявено за квартал, защото някак не се връзва между 2 ж.к.та да има село, иначе до към 87-ма някъде си седи с къщите, мегдан, читалище и тн. точно като село в града.
« Last Edit: 26.01.2013, 22:46:41 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Блокове 12х трябва да са. 130 и 131 са построени по-късно, но и те са стари, изглеждат като връстници на кв.Изток. Масовото застрояване на Младост е започнало с блоковете Бс-VIII-Сф, а предшествениците им Бс-2-63 не съм ги срещал в Младост, от този вид има в по-старите квартали Западен парк, Свобода и др.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
То и в Мусагеница е имало много къщи - в детските ми спомени от 80-те имаше няколко къщички, както необитаеми, така и с хора вътре, чиито дворове по-късно се превърнаха в детски площадки. Неправилно е да се смята, че всичко е било ливади и ниви. Баща ми е израсъл в къща намираща се точно пред ЦИНТИ и по конкретно в сегашно време на самата спирка на А280 в посока Ст.град пред института.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!