Author Topic: A1 Тракия  (Read 87971 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #820 on: 25.01.2017, 21:59:12 »
Вчера министърката каза, че дупки има само по стария асфалт, по новите участъци дупки няма. Разбира се ние ѝ вярваме.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4027
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #821 on: 26.01.2017, 10:59:44 »
Неравности има навсякъде. Истинските дупки непреодолими за БТР, четириосните влекачи МАЗ и Татра, новото поколение Tatra Force, МЗКТ, Oshkosh Military и т.н. са малко. :D :fan:
« Last Edit: 15.03.2017, 18:30:31 by V.Peichev »

Offline Марин Петров

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 138
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #822 on: 05.07.2017, 21:43:35 »
Днеска цял ден спориме с колегите. и ми стана интересно какво мислите тука, в този форум.

Кой е виновен за голямото ПТП на Тракия от тая сутрин?
- намалената видимост (пушек и/или мъгла)
- шофьорите на МПСтата които са участвали в ПТП.

Смятате ли че всички шофьори, които са участници в ПТПто трябва да получат акт за несъобразена с пътните условия скорост? особено при вида на смачканите до неузнаваемост коли.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6804
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #823 on: 05.07.2017, 22:31:26 »
(Мое мнение) Че има идиоти на пътя - има. Че има виновни - има. Ама 40 идиота на едно място по едно и също време - няма. Атмосферните условия са най-големият виновник.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #824 on: 06.07.2017, 08:50:39 »
Ех, отдавна не съм влизал тук и забравих как се казваше малкия любител на съобразената скорост. Ще се надявам скоро да напише мнение по темата. За да не бъда чист спам, ще кажа, че АПИ и КАТ са за бесило.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8950
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #825 on: 06.07.2017, 09:59:30 »
Да направим едно тълкуване на репортажите и гледните точки за катастрофата от вчера:
1. Мъгла или задимяване:
Интервюиран шофьор на камион казва, че точно преди катастрофата идвал от Ихтиман и там било ясно. Ихтиман е един от най-мъгливите градове, но магистралата е в по-висока точка, а мъглите в това време на годината, както казаха метеоролози специално по този случай, са нетипично явление. Няма логика да се застели мъгла по магистралата и това никога не се е случвало всъщност. В последните дни на декември 2015 г. съм пътувал по магистрала „Тракия“ и докато София тънеше в мъгла и беше студено от Вакарел нататък нямаше никаква мъгла. От друга страна очевидци казаха в репортажа по БТВ от снощи, че сметището, което се смята за основен виновник с причиняването на силно задимяване, е горяло от седмица. Аз поне не изпитвам съмнение, че става дума за задимяване. При рязко затопляне след обилни валежи се наблюдава изпарение, което предизвиква известна мъгла, но какво трябва да бъде това изпарение, за да има едва два метра видимост, каквато е била според очевидците. Версията за мъглата е нелогична.
2. Реакциите на шофьорите:
Репортерите на БТВ се увлякоха да следват версията на КАТ за несъобразената скорост като казаха, че инструментите на катастрофиралите коли са спрели при около 100 километра в час само че теорията за несъобразената скорост, както обикновено и тук има сериозни пробойни, защото съобразеността с пътните условия не е нещо, което може да бъде измерено. 100 км./ч. дори не е максималната допустима скорост за магистралите в България, първо и второ няма еднозначен отговор на въпроса как да се държиш при подобни условия на толкова силна намалена видимост - да намалиш ли, да спреш ли, да ускориш ли, за да преминеш колкото се може по-бързо. Пушекът може да стресне и да изплаши шофьорите, но трябва да се реагира хладнокръвно, защото магистралата не е място, където туко така да можеш да спреш или да намаляваш драстично, а и асфалтът няма да се запали, така че на практика виновни за катастрофите са не тези, които са се движели със 100 км./ч., а тези, които са реагирали драстично на възникналата ситуация само че в България драстичното отрицателно действие винаги се е приемало изключително положително и похвално, защото е плод на елементарно мислене. А КАТ имат много голяма уста, както винаги. Несъобразена скорост, шофьорите са виновни обаче те не са били свидетели не само, но и са дошли едва, когато вече са се били насъбрали десетки катастрофирали коли и вече е било много трудно да се прецени кое от какво е започнало. По-добре да вземат да се скрият някъде и никога да не се показват. За съжаление практиката показва, че до момента верижните катастрофи възникнали вследствие на силно фрустрирана пънта обстановка от типа на намалена видимост или поледица, са непредотвратими. Просто липсва универсален алгоритъм за съобразеност с такива пътни условия, а вероятно няма и да просъществува никога, да не говорим, че винаги ще има някой, който няма да се съобрази и дори да е един на 100 коли пак ще има потенциал да реализира катастрофа с половината от тях.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6804
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #826 on: 06.07.2017, 10:14:31 »
Да направим едно тълкуване на репортажите и гледните точки за катастрофата от вчера:
1. Мъгла или задимяване:
...
 Няма логика да се застели мъгла по магистралата и това никога не се е случвало всъщност. В последните дни на декември 2015 г. съм пътувал по магистрала „Тракия“ и докато София тънеше в мъгла и беше студено от Вакарел нататък нямаше никаква мъгла.

2. Реакциите на шофьорите:
Репортерите на БТВ се увлякоха да следват версията на КАТ за несъобразената скорост като казаха, че инструментите на катастрофиралите коли са спрели при около 100 километра в час само че теорията за несъобразената скорост, както обикновено и тук има сериозни пробойни, защото съобразеността с пътните условия не е нещо, което може да бъде измерено.
..

1. Имаше снимки на НОВА отвисоко и ясно се виждаше че има мъгла.
2. Съобразената скорост е онази при която може да се спре в зоната на видимост, както и онази при която може да се пътува без да застрашаваш себе си и околните. Това че е позволено 140 по никакъв начин не означава че 100 е малко.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #827 on: 06.07.2017, 14:09:53 »
Да направим уговорка: не са виновни 40 идиота. Но примерно ако 20 шофьора успеят да спрат, а 21-ят ТИР ги наниже всичките, колко са виновните?
Инцидентни мъгли на по няколко километра в този район са възможни и неведнъж ми се е случвало: все пак от януари до март всяка година минавам поне по 10 пъти оттам. Като добавим изпаренията след дъждовните дни плюс кондензационните ядра от сметището, предпоставките си ги има.
Именно влизането от ясно време в мъгла е причинило мазалото. Ако целият път е мъглив, никой няма да кара с повече от 70-80 км. Но хората влизат засилени, панират се и някой бие рязко спирачки и те така. Отделно, че единици от всички са запалили светлините си и са включили аварийки след спирането си. Поначало в България няма култура на шофиране при задръстване. В страните, където това е ежедневие, виждаш безброй мигащи аварийки още при намаляването на скоростта.
Предполагам, че иницииращата катастрофа в платното за обратно движение се е случила, защото някой се е зазяпал повече в гювеча в другото платно, отколкото на това пред него.
Т.е. виновни и от двете страни със сигурност са - вторите водачи плюс всички, които активно са блъснали друг пред тях. Не може да са виновни вече спрели водачи, пометени от някой зад тях (с уговорка за сигнализацията, но това е недоказуемо).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8950
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #828 on: 06.07.2017, 14:35:14 »
Не може да са виновни вече спрели водачи, пометени от някой зад тях (с уговорка за сигнализацията, но това е недоказуемо).
Защо пък да не може? Можеш ли да докажеш, че първите спрели водачи са извършили това с пълно съобразяване, за да не създадат опасност за водачите зад себе си? За съжаление нито един от клиповете не показва началото на катастрофите, а и вероятно накрая не е и било ясно къде точно е било то, но никъде няма спрели в аварийното платно коли, което е странно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #829 on: 06.07.2017, 16:20:58 »
Можеш ли да докажеш, че първите спрели водачи са извършили това с пълно съобразяване, за да не създадат опасност за водачите зад себе си?
В България е прието да се доказва виновност, а не невинност. Изобщо всякакви написани наизуст наказателни постановления ще паднат за нула време в съда, освен ако не се потвърдят от реални свидетели, а не от катаджии, довлекли се след 1 час.
От разположението на потрошените возила се вижда, че някои от тях да били пометени като кегли от ударил се тежък предмет (ТИР). Т.е. технологията "всички виновни" ще отвори само работа на съдилищата.
« Last Edit: 06.07.2017, 16:23:34 by blagun »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1573
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #830 on: 06.07.2017, 17:45:45 »
Ех, отдавна не съм влизал тук и забравих как се казваше малкия любител на съобразената скорост. Ще се надявам скоро да напише мнение по темата. За да не бъда чист спам, ще кажа, че АПИ и КАТ са за бесило.

По-добре никога да не се връща и да пише каквото и да било. За щастие изчезна от тук, а след няколко десетки дебилни писаници в другия форум, които си бяха откровено тролене и спам беше изгонен и от там...