Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 214299 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Археологическите проучвания не се правят от фирми, а от учени.
Икономията е майка на мизерията!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Говоря за самото предварително сканиране с апаратура на земната повърхност. Последвалото проучване е ясно, че се прави от археолозите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 871
    • View Profile
    • Email
Говоря за самото предварително сканиране с апаратура на земната повърхност. Последвалото проучване е ясно, че се прави от археолозите.
Ако си гледал БТВ щеше да разбереш че версията на археолозите е че е сменнео трасето. Т. те не са открили артефакти на това място защото са ги търсили на друго. Първоначално трасето е било друго, след това се променя но за това не са уведомени археолозите.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4861
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Добре тогава! Защо не проучват със скенер евентуалното ново трасе на магистралата преди да го обявят. После археолозите им били виновни...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ако си гледал БТВ щеше да разбереш че версията на археолозите е че е сменнео трасето. Т. те не са открили артефакти на това място защото са ги търсили на друго. Първоначално трасето е било друго, след това се променя но за това не са уведомени археолозите.
Министърката твърди, че в последните 5 години не са правени промени в трасетата. За Белокопитово няма как да не и повярвам, при положение, че се прави по проект от преди минимум 10 години.
Добре тогава! Защо не проучват със скенер евентуалното ново трасе на магистралата преди да го обявят. После археолозите им били виновни...
Доколкото разбрах, точно археолозите минават със скенери.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
    • Email
Правителството предлага промени в Закона за пътищата, с които максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите да се вдигне на 140 км/ч, а по скоростните пътища - на 120 км/ч. Това съобщиха от правителствената информационна служба.

За да бъде определен като скоростен, пътят трябва да отговаря на седем условия:

- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;

- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);

- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;

- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица широка не по-малко от 2 м;

- да имат предпазна телена ограда;

- да имат площадки за принудително спиране;

- да имат площадки за отдих.



Явно в закона няма да се допускат пътни възли с кръгово и минаване през населени места, каквито бяха опасенията


Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Предложено и прието.

Quote
Шофьорите нямат право да спират на скоростния път, както и да правят обратен завой.

Ако им се наложи да спрат заради авария, ще трябва да го направят на площадката за принудително спиране. Ако това се случи през нощта или видимостта е намалена, шофьорът е длъжен да постави светлоотразителен триъгълник или да включи аварийните светлини.

И още:
Quote
Без билбордове по магистралите

Друга важна промяна в Закона за пътищата забранява билбордовете по магистралите и скоростните пътища. Това означава над 700 билборда да бъдат демонтирани от собствениците им. Това трябва да стане до половин година след влизането в сила на закона.

Премахването на рекламата от скоростните пътища се прави с цел намаляване на катастрофите заради отвличане на вниманието на шофьорите. Идеята беше лансирана още по времето на предишните управляващи, когато шеф на пътната агенция беше Янко Янков, но до внасяне на предложенията в парламента така и не се стигна.

В редица европейски страни, като Германия и Великобритания например, по магистралите няма билбордове от съображения за сигурност.

Рекламни съоръжения се допускат обаче по останалите републикански пътища, но те трябва да са на повече от осем метра от края на пътя. Освен това билбордовете ще бъдат обезопасени допълнително.

Източник: mediapool.bg

Само едно мога да кажа - най-накрая по отношение на промяната за билбордовете.
« Last Edit: 25.01.2012, 17:40:55 by GTUser »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
тогава какви са разликите в разрешеното между скоростен път и магистрала освен за скоростта?
« Last Edit: 25.01.2012, 18:02:19 by iashu »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Очевидно основната разлика е липсата на лента за принудително спиране! Другите разлики са:
 -разделителна ивица от 2 м, вместо 3,5 за АМ
 -по малки радиуси на хоризонталните и вертикалните криви
 -по-големи допустими надлъжни наклони
 -по-тясна лента за движение - 3,5 вместо 3,75 за АМ
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Май ми го бяхте обяснявали това с Монте Карло, но не трябва ли при тези скорости лентата също да е 3,75?  :neznam:

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
    • Email
Интеренсо как Е-79 в отсечката Ботевград Видин ще е скоростен път, който трябва да се пресича на две нива, а обходът на Враца, който казаха че поради липса на пари за сега ще си остане с по една лента, ще бъде с кръгови движения.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Ето таблицата за габарити от Наредбата. На сайта на АПИ има качена само последната добавка към нея, цялата е много голяма за да я кача тук, ако на някой му трябва, да си каже.
Икономията е майка на мизерията!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Ленти за спиране ще рече аварийна лента?
И какво е "водеща ивица"
На мен ми направи впечатление, че АМ Марица в изградения участъ е с доста тесни аварийни ленти, за платната маи също са 3.5 а не 3.75м
Така като гледам от първия тип нямаме никъде (ако първото ми предположение е вярно) участък, от втория тип е само Нови Хан - Църна Маца.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Да, "аварийна лента" е лента за спиране.

Преди се правеха едни бордюри отстрани на нивото на асфалта, сега пак са включени в габарита, но ги правят директно с асфалт.

Ако хващаш на око такава разлика, браво на тебе.  :fan:
« Last Edit: 30.01.2012, 12:20:55 by difian »
Икономията е майка на мизерията!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote
Премиерът на ”Хемус”: Да карат по-тихо, че се люпят пилци
-A+ 12:42  |  7 май 2012 | Бизнес / Редактор Надежда Христова / обновено преди 2 минути

В този регион не строим, защото в тази горичка гнездят пилци. Има няколко щъркела в далечината, но другият трафик не им пречи, който минава между тях, но този - щеше да им пречи. Така че другите, които карат по този участък, да карат по-тихо, за да не пречат на пиленцата.
Това каза премиерът Бойко Борисов пред журналисти при проверката на строителството на участъка от магистрала "Хемус" от пътен възел Яна до Софийски околовръстен път, цитиран от "Фокус".

По думите на Борисов строителните работи може да приключат до май 2013 година.

„Срокът е септември 2013 г., но се надявам до май месец догодина да стане готов. Бавим се в този участък и не строим, защото в горичката гнездят пилци.  Ние сме изключително коректни с всички еколози. В горната част сме много напред със строителството, а тук до юни да се излюпят и малките щъркелчета и да почваме този участък”, разясни ситуацията премиерът.

На 26 септември 2011 година Бойко Борисов даде началото на строителството на участъка от гара "Яна" до Околовръстния път на магистрала "Хемус. Изграждането на участъка с дължина 8,46 км е финансирано по ОП "Транспорт", като 80 процента от средствата се осигуряват от кохезионния фонд на ЕС, а 20 - от държавния бюджет. Тогава Борисов заяви, че строителството се налага, тъй като това е третият по натовареност път в страната.

След приключването на строежа ще се осигури връзка на магистрала "Хемус" с магистрала "Тракия". Участъкът е дълъг 8 километра, а строителството му е на стойност 38,3 млн.лева.

Борисов каза още, че строителят на Лот 3 на магистрала "Тракия" ще полага отново за своя сметка асфалт върху участък от трасето, заради това че в състава на пътното покритие половината от добавките са спестени, предаде БТА.

"В събота и неделя ни издебнаха и положиха около един километър асфалт на "Тракия", като бяха спестили половината от рецептата за асфалта", уточни  премиерът. Лошото качество на пътната настилка е установено от експерти на лабораторията на пътната агенция, които контролират този участък.

Борисов обясни, че проверки по пътните обекти в строеж се правят редовно. "Веднъж ги хванахме, че положиха лошо асфалт на кръговото движение - преправиха го, сега втори път по този начин полагат асфалт", отбеляза той. Ако има трети път по думите на Борисов ще бъде поставено под въпрос участието на компанията за следващи лотове.


Ново 20! Аз все си мислех че връзката между АМ Тракия и Хемус се казва СОП, но явно не...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Хахаха - въпрос на тълкуване, тук вероятно се има в предвид, че след изграждане на този Лот връзката Хемус-СОП-Тракия става в магистрален формат  :neznam:
Иначе това за щъркелчетата е интересно :D Наскоро се разхождах из района (писал съм в темата за Хемус) и действително има един участък около 1-2 км., който не е пипнат.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Ако някой кара със 130 по СОП между Хемус и Тракия в която и да е от посоките, то рискува гуми, джанти, окачване и какво ли още не, също наказание за превишение на скоростта с 90км/ч при Казичене и моста над ЖП линията.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Че той СОП между АМ Хемус и АМ Тракия си е магистрален формат от край време - 3 ленти + аварийна. Само на пътния възел при Казичене липсва единият мост. Странно, една рехабилитация и един мост 38 милиона лева ли струват?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Че той СОП между АМ Хемус и АМ Тракия си е магистрален формат от край време - 3 ленти + аварийна. Само на пътния възел при Казичене липсва единият мост. Странно, една рехабилитация и един мост 38 милиона лева ли струват?
Абе хора четете малко бе - строи се лот от 9 км. на магистрала Хемус между Яна и СОП! В темата за Хемус съм публикувал и снимки.
« Last Edit: 09.05.2012, 23:02:48 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Quote
България, Катар и Турция се разбраха за пътя Свиленград - Русе

В Евксиноград разговаряха министър-председателят Бойко Борисов, премиерът и министър на външните работи на Катар шейх Хамад бин Джасем бин Джабер ал Тани и премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
България, Турция и Катар имат готовност да създадат проектна компания за изграждането на пътя Свиленград - Русе.
"През идната седмица ще бъдат договаряни параметрите на бъдещата скоростна магистрала", съобщи министър-председателят Бойко Борисов след среща с премиера и министър на външните работи на Катар шейх Хамад бин Джасем бин Джабер ал Тани и премиера на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
Според Борисов постигнато е споразумение за проекта да разговарят идния четвъртък министрите на строителството на трите държави, които ще обсъдят трасето и рентабилността. Дали ще бъде високоскоростен път или магистрала ще бъде решено допълнително.
В зависимост от становището на експертите има готовност от страна на Катар и Турция, да се направи смесена компания или консорциум, който да поеме проектирането и изграждането на този път, уточни Бойко Борисов. Ако тази компания стартира и се оправдаят инвестициите, след това тя може да стъпи и в други държави.
Премиерът Борисов допълни, че на срещата е дискутирана и магистрала Варна-Бургас-Истанбул, но като проект за по-далечно бъдеще. За нас беше важно Катар да види, че на Балканите и особено в България има много добра етническа толерантност, посочи Борисов. Той подчерта, че отношенията ни с нашите съседи в Турция са прекрасни, което също е от значение.
"Когато се планират инвестиции за милиарди евро в дългосрочен план е много важно да има стабилност - политическа, финансова, етническа", коментира Борисов. Според него днешната среща е доказателство, че в нашия регион държавите могат да си сътрудничат и да си помагат.
Интерконекторните връзки са далеч от реалността, каза премиерът Борисов. Това се дължи на факта, че Турция може да даде газ на България само при критична ситуация. А Катар продава газ в райони, където си има свои пазари.
На срещата са били споменати и добрите взаимоотношения с Русия, която има голяма роля в арабския свят.
"Всеки, който ви говори различно по тази тема, е в сферата на добрите пожелания, някога да се случи", заяви Бойко Борисов. Той подчерта, че сегашната действителност е такава, че България има възможност да работи във всички тези проекти, които са договорени с Катар, да се съинвестира в нашия регион.
"Затова казвам, че ако съумеем да изиграем добре картите си, говоря България като държава, в момента, и съумеем да стартираме тези няколко проекта и консорциуми и съответно инвестиции, които Катар ще направи отделно от Турция, след това ние ще можем да стъпим и в трети страни", посочи още министър-председателят.
Той добави, че двамата премиери на Турция и Катар са се отзовали на поканата и това означава, че България има редкия шанс да се възползва.
И българската, и турската страна страдат от недовършени инфраструктурни проекти, заяви премиерът на Турция Ердоган след тристранната среща в резиденция "Евксиноград" край Варна.
"По тази причина в София ще се срещнат министрите - за да се реализират тези проекти и да започне работа по нови. Днес е важен ден за мен и изключително удоволствие, че сме се събрали във Варна", заяви турският министър-председател.
Днес обменихме много важни идеи, допълни шейх Ал Тани. За проектите в сферата на инфраструктурата той посочи, че тристранното партньорство е добър пример за междудържавно сътрудничество и се надява тристранните инвестиции да се реализират, както и проектите, които са били обсъждани вчера в София.
На срещата са били обсъдени и политически въпроси с основен акцент Сирия...
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4816511
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!